ciekawe miejsca

D.

Witam,
Czy znacie jakies ciekawe miejsca w okolicach Londynu? Windsor odpada
napewno
Plan byl, zeby jechac do Stonehenge ale nie chce sie tluc dwie godziny
zeby zobaczyc tylko kamienie i wracac, Chyba, ze jest jest jeszcze
pare innych atrakcji w okolicy. Ktos zna?

Dzieki
Dan

Payol

Dover.... i nie do portu tylko na zamek i klify - dwietne miejsce,
super tunele w klifach gdzie miescil sie w czasie 2 wojny min. szpital
- warto zwiedzic. Dalej na wschod ciagna sie niesamitowe klify ktorymi
mozna sobie caly dzien spacerowac. W drodze do Dover - katedra
Canterbury - niesamowita, jak i cala stara czesc miasteczka. Info o
tym mozesz znalezc na moim blogu: http://www.touchtheworld.blox.pl
Na upartego ''po drodze''... jest te Rochester i bardzo ladny zamek.
No i wracajac do Londynu Bodiam.

Seven sisters - kolejne swietne klify do chodzenia na wschod od
Brighton... to zdaje sie tez na blogu jest.

Ja ogolnie kocham Dorset, no ale to na cieplejsze dni. Warto sie
napewno tam wybrac: Swanage - fajne miasteczko portowe, takze z
ladnymi klifami, oczywiscie nr 1 Durdle door, do tego polecam Corfe
Castle - bardzo ladne miasteczko z super ruinami zamku. Na upartego,
wyjezdzajac z samego rana spokojnie mozna zobaczyc: kamienie o ktorych
piszesz :) plus Durdle door, Corfe Castle, Swanage i wrocic pozno w
nocy do Londka :)

peace
Payol
http://www.touchtheworld.blox.pl

Zbyszek Tuznik

D. wrote:
> [...]
> napewno
> Plan byl, zeby jechac do Stonehenge ale nie chce sie tluc dwie godziny

Mozna przy okazji zobaczyc Salisbury (katedre).
Zamek w Arundel jest sympatyczny calkiem, ale trzeba sprawdzic czy jest
otwarty caly, czy tylko kawalek.

pozdrowionka

Zbyszek

Payol

On 18 Jan, 19:05, Zbyszek Tuznik <zb_tuz...@poczta.onet.pl> wrote:
> Mozna przy okazji zobaczyc Salisbury (katedre).
> Zamek w Arundel jest sympatyczny calkiem, ale trzeba sprawdzic czy jest
> [...]

O dzieki Zbyszek :) ja skorzystam na pewno, tam jeszcze nie bylem a
oba miejsca wygladaja bardzo ciekawie.
Teraz na wczasy a po powrocie biore sie za zwiedzanie Anglii :)

peace
Payol
http://www.touchtheworld.blox.pl

Hants

"D." <danj...@googlemail.com> wrote in message

Dover Castle - koniecznie. Wez kanapki i wygodne buty - lazenia na caly
dzien. Doslownie kilka mil na p�lnoc masz, Walmer Castle - dom w ktorym
zmarl pierwszy ksiaze Wellington. Nawet jego sztuczna szczeke tam trzymaja.
Fajny zameczek i okolica (tuz naprzeciwko szeroka plaza, mozna pogrilowac i
nawdychac sie jodu)

Arundel Castle - teraz chyba zamkniete (do konca marca) i sie diuk Norfolku
(??? Gdzie Norfolk, a gdzie Hampshire?) rozkoszuje tymi cudownymi komnatami.
Warto zobaczyc, bo zameczek jest przeuroczy, choc bilety sa koszmarnie
drogie. Ogolnie cale Arundel to piekne miasteczko z bardzo klimatycznymi
pubami.

Jesli pojedziesz poogladac Stonehenge, to warto nadlozyc jeszcze z godzinke
do Old Wardour Castle. Ale latem. Kevin Costner, Robin Hood, wspaniale
widoki na okoliczne jeziorko i co zauwazylismy - zero jakichkolwiek kabli w
powietrzu. Totalne zadupie.

Osobiscie jeszcze (zwlaszcza fanom techniki i mechaniki) polecam odwiedzenie
Milestone Museum w Basingstoke. Stare narzynki, gwintowniki, kombinerki,
aparaty, silniki i pojazdy parowe, wagi, radia - dla mnie odlot. Juz dwa
razy tam bylem :-)

A jakbys latem szukal inspiracji to np to: http://www.hollycombe.co.uk

A poza tym, to wez sie zapisz do English Heritage. Kilkadziesiat funt�w
rocznie i masz wjazd do kilkuset brytyjskich zamk�w za free.

D.

> [...]
> No i wracajac do Londynu Bodiam.
>
> Seven sisters - kolejne swietne klify do chodzenia na wschod od
> Brighton... to zdaje sie tez na blogu jest.

Klify nie za bardzo, bo dzieci male i moga powpadac do morza jak
lemingi ;) Nigdy nie wiesz co dziecku strzeli do glowy i jak sie
rozpedzi to sie moze nie zatrzymac zanim sie skonczy grunt pod
nogami :)

> [...]
> wyjezdzajac z samego rana spokojnie mozna zobaczyc: kamienie o ktorych
> piszesz :) plus Durdle door, Corfe Castle, Swanage i wrocic pozno w

Te sa troche za daleko, ale ciekawe miejsca. Warto bedzie je
odwiedzic, ale trzeba pojechac na 2-3 dni i pomieszkac a jakims milym
cottage :)

Dan

D.

> Mozna przy okazji zobaczyc Salisbury (katedre).
> Zamek w Arundel jest sympatyczny calkiem, ale trzeba sprawdzic czy jest
> otwarty caly, czy tylko kawalek.

Ten zamek to naprawde swietna sprawa. Wyglada on bosko. Nawet zeby
pochodzi wkolo niego i porobic troche zdjec. Niekoniecznie musimy
wchodzic do srodka :)

Dan

D.

> [...]
> Fajny zameczek i okolica (tuz naprzeciwko szeroka plaza, mozna pogrilowac i

Swietnie to brzmi, ale IMO to typowa meska wyprawa. Napewno nie na
delikatne kobiece nozki ;) Nie mowie nic o dzieciecych :)
Ale ktoregos dnia sie wybiore napewno, tylko musze zorganizowac jakas
ekipe wyjazdowa

> [...]
> Warto zobaczyc, bo zameczek jest przeuroczy, choc bilety sa koszmarnie
> drogie. Ogolnie cale Arundel to piekne miasteczko z bardzo klimatycznymi

Napewno na liscie do sprawdzenia. jes niezly :)

> [...]
> widoki na okoliczne jeziorko i co zauwazylismy - zero jakichkolwiek kabli w

Lubie zadupia. Mozna zwolnic troche i zapomniec o londynskim pospiechu

> [...]
> aparaty, silniki i pojazdy parowe, wagi, radia - dla mnie odlot. Juz dwa

Osobiscie to wole Outdoor excursions :) Ale muzea tez sa OK :)

> A jakbys latem szukal inspiracji to np to: http://www.hollycombe.co.uk

jest niele ale ja mam blizej waskotorowke. Jakies 20 minut spacerem :)
W Leighton Buzzard

> A poza tym, to wez sie zapisz do English Heritage. Kilkadziesiat funt w
> rocznie i masz wjazd do kilkuset brytyjskich zamk w za free.

Wlasnie sie zapisalem do czegos jak bylem w London ZOO oddzial w
Dunstable, ale jeszcze nigdzie nie bylem, bo zapisalem sie pozna
jesienia. Czekam na wiosne. Glownie mam darowe wejscia do parkow,
laskow czy jakichs posiadlosci gdzie mozna ogladac ptaki w okresie
legowym. Calkiem niezle :)

Dan

chary

Czesc,
Z miejsc, gdzie dane mi bylo byc (i pamietam) moge polecic (kolejnosc
przypadkowa):

- muzeum w Portsmouth. Do zwiedzania 2 statki, jakies muzea, przejazdzka
motorowka po zatoce.
http://www.historicdockyard.co.uk/
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20080321Portsmouth#

- Leeds Castle (jak sama nazwa wskazuje znajduje gdzies w polowie miedzy
Londynem a Dover;). Ladny zamek(ze srodkiem!)+ duzy, ladny park, labirynt z
zywoplotu.
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070311LeedsCastle#

- wycieczka statkiem po Tamizie. Startuje z kilku miejsc, np. okolic
parlametu, doplynac mozna do zapory (i z powrotem;), za Greenwich. Calkiem
przyjemne (i blisko Londynu;)
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/ThamesCruise#

- Brighton. W sumie nic specjalnego, ale jak jest ladna pogoda to mozna
clakiem milo spedzic dzien- pojechac rano, pospacerowac po plazy, molo,
paru uliczkach, zobaczyc palacyk, zjesc cos i wrocic wieczorem.
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/Brighton#

- Oxford. Ladne miasteczko, kawalek parku, budynki uczelni.
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070804Oxford#
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20080702Oxford2#

Z miejsc, ktore tak pol na pol moge polecic to:

- Canterbury. Katedra jak katedra, nic wyjatkowego+ kawalek miasteczka.
Wplyw na moja niska ocene moze miec pogoda, bylo wtedy paskudnie zimno ;)
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070324Canterbury#

- Bath
Fajny most, przyzwoite miasteczko, ale najwieksza atrakcja- laznie to bylo
dla mnie duze rozczarowanie. Z zewnatrz+ dziedziniec niby wszystko ok, ale
wnetrz lipa. Najczesciej jakis rysunek albo zdjecie jak to kiedys wygladalo
+kilka kamieni. Cos jak tu:
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070624Bath#5080119551255683506
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070624Bath#5080119602795291106
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070624Bath#5080119641449996802

Z miejsc, ktorych absolutnie nie polecam,to:
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070113BodiamCastleHastingsBattleAbbey#

Bodiam Castle- z daleka ladny zamek na srodku jeziora, z bliska same mury a
w srodku nic.
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070113BodiamCastleHastingsBattleAbbey#5078995931976463810
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070113BodiamCastleHastingsBattleAbbey#5078996279868814994

Hasting Castle. To chyba to ;) :
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/20070113BodiamCastleHastingsBattleAbbey#5078996795264891010

Battle Abbey. Dluuuugi mur, z przepiekna brama, a w srodku kawalek pola+
pare resztek ruin lub wrecz tylko sladow po ruinach ;) Do tego kosztowalo
to chyba L18. Jedne z najgorzej wydanych pieniedzy w moim zyciu ;)

Z miejsc daleko od Londynu to moge polecic muzeum pociagow kolo Yorku
(+same miasteczko), najlepsze muzeum jakie do tej pory widzialem :-) Tu
pare zdjec:
http://picasaweb.google.com/marek.sosnowski/YorkYorkshireDalesNottingham#

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Alojzik

Dnia Mon, 18 Jan 2010 06:47:37 -0800 (PST), D. napisaďż˝(a):

Greenwich - muzeum morskie i obserwatorium astronomiczne. Z obserwatorium
imponuj�ce widoki na Docklands i City

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

D.

On 19 Jan, 12:29, chary <ch...@chary.pl> wrote:
> pozdrawiam,
> Marek Sosnowski

Niezla kolekcja. ja mysle, ze spokojnie mozna wydac maly przewodnik z
tego co sie dowiedzielismy w temacie zwiadzania :) Dobra lista :)
rzeczywiscie pogoda ma znaczenie i ja sie troche martwie bo znajomi
przyjezdzaja na poczatku marca :/

Dan

whitey

moze byc tak, ze na poczatku marca bedzie lepsza pogoda niz przez cale
lato ;-)

whitey

D.

> moze byc tak, ze na poczatku marca bedzie lepsza pogoda niz przez cale
> lato ;-)

moze ale nie musi. wiesz jak tutaj jest z pogada :) oby byla :)

Dan

Zbyszek Tuznik

D. wrote:

> Ten zamek to naprawde swietna sprawa. Wyglada on bosko. Nawet zeby
> pochodzi wkolo niego i porobic troche zdjec. Niekoniecznie musimy
> wchodzic do srodka :)

Taaak, ale cala, rozlegla dosc, posiadlosc jest otoczona murem, wiec
zeby nawet przejsc sie do okola samego zamku trzeba kupic bilet. Latem
sa tez tam organizowane turnieje rycerskie (jesli pogoda pozwoli).

pozdrowienia

Zbyszek

D.

> Taaak, ale cala, rozlegla dosc, posiadlosc jest otoczona murem, wiec
> zeby nawet przejsc sie do okola samego zamku trzeba kupic bilet. Latem
> sa tez tam organizowane turnieje rycerskie (jesli pogoda pozwoli).

Nic za darmo :)
Wiadomo, ze za rzeczy trzeba placic a w UK to kasuja juz za wszystko.

Zamek jest swietny, napewno go sprawdze jak zrobi sie troche cieplej

Czy ktos wybiera sie na Silverstone w tym roku? F1?

Dan

apsik.co.uk

O, w samym Londynie jest masa ciekawych i darmowych miejsc do zobaczenia jak
chocby Muzeum Historii Naturalnej czy Nauki na Kensington, Muzeum RAF'u na
Mill Hill czy Muzeum Zabawek - to jest najlepsze jezeli masz dzieci.

Wiele z tych kwestii mozesz takze obejrzec w naszej galerii zdjec,
zapraszamy do odwiedzin.

Best Regards / Pozdrowienia

Angielsko-Polski Serwis Informacyjno-Kulturalny 'apsik.co.uk'
http://www.apsik.co.uk
e-mail: in...@apsik.co.uk

"Payol" <payols...@googlemail.com> wrote in message

moooni

Zbyszek Tuznik pisze:

A z Salisbury blisko do Winchester - piękna katedra, Okrągły Stół Króla
Artura, dom z namalowanymi oknami, pomnik świni, piękny park do
spacerowania i sunday lunch w pubie na Colebrook St.
http://www.visitwinchester.co.uk/site/things-to-do

M.