Inflacja

danj...@googlemail.com

Czy ktos ma moze jakies pojecie o inflacji w poprzednim roku
podatkowym?

Jedyne co znalazlem to http://www.economicshelp.org/blog/economics/uk-economy-2009/
Zgodnie z grafem, do konca poprzedniego roku, inflacja utrzymywala sie
na poziomie 4% a ja wlasnie sie dowiedzialem sie w pracy, ze nie
bedzie podwyzki inflacyjnej bo inflacja jest 0%. Moze i jest na 0% na
chwile obecna, ale co z koncowka zeszlego roku gdzie ceny energii i
art. spozywczych poszly strasznie w gore...

Ktos mi to moze jasno wytlumaczyc?

pzdr
Dan

Andrzej

<danj...@googlemail.com> wrote in message

Tw�j pracodawca wykorzystuje niepewnosc ekonomiczna aby nie podwyzszyc
plac.
Chyba jasniej sie tego wytlumaczyc nie da :)

-andrzej

Klaudiusz "gALL"

> Tw�j pracodawca wykorzystuje niepewnosc ekonomiczna aby nie podwyzszyc
> plac.
> Chyba jasniej sie tego wytlumaczyc nie da :)

A wrecz kladac wszystko na barki "kredit krancz" obniza pensje o 10%

Klaudiusz

"Po co mi mozg? Mam cyfrowke!"
www.fotogalleria.info

Bronek Kozicki

danj...@googlemail.com wrote:
> [...]
> Zgodnie z grafem, do konca poprzedniego roku, inflacja utrzymywala sie
> na poziomie 4% a ja wlasnie sie dowiedzialem sie w pracy, ze nie

Tutaj o terminach CPI i RPI, czyli dwóch oficjalnych sposobach pomiaru
inflacji
http://www.moneyweek.com/news-and-charts/economics/its-inflation-you-should-fear-not-deflation-14684.aspx

Tutaj wykres porownujący oba w ostatnim okresie
http://www.economicshelp.org/blog/inflation/cpi-rpi-inflation-in-uk/

a w skrócie : RPI obejmuje m.in. "towary" których cena jest powiązane ze
stopami procentowymi (mortgage), i dlatego mocno poleciał w dół.
Natomiast CPI jest oparty głównie o dobra konsumpcyjne, koszyk podobny
w każdym kraju UE, i "trzyma" się mocno, na poziomie 3.2%

B.

--
Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

danj...@googlemail.com

On 7 Kwi, 21:33, Bronek Kozicki <b...@spamcop.net> wrote:
> [...]
> Natomiast CPI jest  oparty głównie o dobra konsumpcyjne, koszyk podobny
> w każdym kraju UE, i "trzyma" się mocno, na poziomie 3.2%

o ekonomii wiem tyle co swinia o giazdach, wiec w zwiazku z tym mam
ostateczne pytanie
jesli mam mortgage to inflacja jest dla mnie na poziomie 0% ale jesli
go nie mam to dalej utrzymuje sie dla mnie na poziomie 3%.
dobrze rozumuje?

Dan

Cezar

> [...]
> CPI jest oparty głównie o dobra konsumpcyjne, koszyk podobny w każdym
> kraju UE, i "trzyma" się mocno, na poziomie 3.2%

Przypomnialy mi sie slowa tow. Gomulki:
"Mięso wprawdzie drożeje, ale lokomotywy tanieją"
wiec inflacji nie ma :)

c.

Bronek Kozicki

danj...@googlemail.com wrote:
> jesli mam mortgage to inflacja jest dla mnie na poziomie 0% ale jesli
> go nie mam to dalej utrzymuje sie dla mnie na poziomie 3%.

"twoja osobista inflacja" jest taka jak r�nica kosztu takich samych
(pod wzgl�dem wyboru towar�w i ich ilo�ci) zakup�w jakie wykona�e� w
wybranym okresie czasu, zazwyczaj roku.

W przypadku gdy inflacja jest uwzgl�dniana w umowach, po prostu jest
mowa (gdzieďż˝ w umowie) o RPI albo CPI i wtedy bierze siďż˝ liczby z
oficjalnych og�osze�.

danj...@googlemail.com

On 8 Kwi, 12:11, "Cezar" <ceza...@BEZtlen.pl> wrote:
> Przypomnialy mi sie slowa tow. Gomulki:
> "Mięso wprawdzie drożeje, ale lokomotywy tanieją"
> wiec inflacji nie ma :)

hehe
swietnie to p[asuje do mojej sytuacji :)

Dan