BlackBerry vs. XDA vs. IPhone vs. Nokia N96

Rumburak

Stoje przed wyborem nowego telefonu. Zalozenia to: wbudowany satnav,
webbrowser, email.
Chcialbym sprobowac BlackBerry, konkretnie modelu 9000 Bold.

Czy ktos z was przesiadl sie z powodzeniem na blacberry?
Jakie zpostrzezenia, jak z GPS? i z mapami?

Alojzik

fatalne i płatne - to jest tylko jedna nawigacja, bo wszelkie
oprogramowanie BB jest w Javie.
Jeżeli chcesz nawigację, to pozostaje tylko Windows Mobile na którym działa
w zasadzie wszystko.
Nokia to ograniczenie do Nokia Maps albo Garmin Mobile XT
iPhone nie ma póki co żadnej nawigacji - Google Maps to nie nawigacja, jest
jedna nawigacja, ale póki co ma wyłacznie mapy USA. W dodatku płynność
działania do złudzenia przypomina pokaz slajdów.
--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

Cezar

> fatalne i płatne - to jest tylko jedna nawigacja, bo wszelkie
> oprogramowanie BB jest w Javie.
Nie taka do konca Java ale rzeczywiscie z oprogramowaniem slabo.

> Jeżeli chcesz nawigację, to pozostaje tylko Windows Mobile na którym
> działa
> w zasadzie wszystko.
> Nokia to ograniczenie do Nokia Maps albo Garmin Mobile XT

TomTom tez dziala

> [...]
> jedna nawigacja, ale póki co ma wyłacznie mapy USA. W dodatku płynność
> działania do złudzenia przypomina pokaz slajdów.

c.

Rumburak

> [...]
> jedna nawigacja, ale póki co ma wyłacznie mapy USA. W dodatku płynno¶ć

> działania do złudzenia przypomina pokaz slajdów.

1 spostrzezenia mialo byc nie zpostrzezenia :-)
2 Alojzik co jest fatalne, gps w blackberry? dlaczego? jedna opcja nawigacji
w blackberry?- ja potrzebuje jednej, po co mi kilka satnawow
3 Alojzik co jest platne, usluga nawigacji (uk mapa?) czy dodatkowe
oprogramowanie?
Strasznie mnie korci ten blackberry z uwagi na qwerty na froncie bez zadnych
wysuwanych szuflad, nigdy tego nie mialem... z drugiej strony wyswietlacz
wydaje sie byc jakis taki maly w porownaniu z cala reszta telefonow z
dotykowymi ekranami.

Jak do tej pory w kontekscie telofon ze satnavem chyba najbardziej
zadowolony bylem z zestawu 'xda orbit2' (HTC Touch Cruise) + Co-Pilot
(satnav soft)

Alojzik

Dnia Thu, 19 Mar 2009 23:08:11 -0000, Cezar napisał(a):

> TomTom tez dziala

z zewnętrznym odbiornikiem, bo te cyrki z wewnętrznym naprawdę ciężko
nazwać działaniem

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 07:41:21 -0000, Rumburak napisał(a):

> [...]
> w blackberry?- ja potrzebuje jednej, po co mi kilka satnawow
> 3 Alojzik co jest platne, usluga nawigacji (uk mapa?) czy dodatkowe

Płacisz abonament za czas działania programu - 20 funtów za miesiąc, 30
funtów za 6 miesięcy, 60 funtów za rok itp..
Programik jest taki sobie i nie masz żadnego wyboru - jest cały jeden.

> [...]
> wysuwanych szuflad, nigdy tego nie mialem... z drugiej strony wyswietlacz
> wydaje sie byc jakis taki maly w porownaniu z cala reszta telefonow z

nie jest mały, jest calkiem spory - zależy oczywiście o którym modelu
mówimy - czy o starym 8100 (bo to ZTCP pierwszy model z GPS) czy o w miarę
nowoczesnym Blackberry Bold, bo przecież najnowszy Storm nie ma klawiatury
wcale.

> Jak do tej pory w kontekscie telofon ze satnavem chyba najbardziej
> zadowolony bylem z zestawu 'xda orbit2' (HTC Touch Cruise) + Co-Pilot
> (satnav soft)

Copilot też nie jest jakimś cudem świata - jak byłeś zadowolony to zostań
przy tym. Klawiaturka owszem, wygodna - jak już rzeczywiście chcesz, to
sobie weź Nokię E71 - po latach robienia badziewia zrobili bardzo dobry
telefon. Chodzi na tym Garmin Mobile XT, Route 66
Teoretycznie jest też copilot na symbiana
http://www.amazon.co.uk/CoPilot-Software-Windows-Mobile-Symbian/dp/B000X7CZ0S
choć producent przestał nagle przyznawać do robienia wersji symbianowych

Rumburak

hmm...

Blackberry
Bold +qwerty, "trendy"/-maly ekran, platny satnav

XDA(HTC)
ORBIT2 (Touch Cruise) +duzy ekran, Co-Pilot/ -brak klawiatury
SERRA (Touch Pro) +duzy ekran, (wusuwana) klawiatura/-brak softu do satnav w
ofercie o2

Nokia
+przyzwyczajenie/-system Symbian (bo wolny)

Nie wiem jeszcze, w ktorych z nich mozna przegladac www tak jak na desktopie
(?full browsing?) vs. przegladania "zoptymalizowanych dla telefonow" wersji
stron...

Konrad Anikiel

A G1? Właśnie się wypisałem z Three (marny zasięg u mnie na wsi) i się
zamierzam na G1 w T-Mobilu. Any thoughts?
Konrad

proletaryat

Cezar napisał(a):
> TomTom tez dziala

ale tylko 6, a to sa stare mapy wiec kompletna bzdura, ale jest Garmin XT
(dziala z wbudowanymi odbiornikami), Navigon (jakis nowy wypust) i jest
jeszcze CoPilot w wersji 7

payols...@googlemail.com

Ja bawie sie Nokia N95 - 8GB no i...
1. Symbian niestety wolny
2. po wgraniu kilku witaminek duzo fajnych rzeczy mozna doinstalowac -
chocby wspomniana nawigacja garmina.
3. Niestety czas oczekiwania na sygnal gps tragiczny jak juz zalapie
to dziala ale nawigacja w 100% to bym tego nie nazwal. Jedyny plus -
jade teraz do grecji - tomtom nie ma mapy - na nokie - garmina juz
znalazlem na necie.
4. Kamera - calkiem, calkiem oczywiscie nie na profesjonalne zdjecia
czy video ale na zlapanie chwili jak najbardziej.
5. Najwazniejsze dla mnie -> av out - jadac gdzies na wczasy wgrywam
troche filmow i lezac wieczorkiem w hotelu gdzies w europie ( niestety
cierpie na nalog ogladania filmow do snu :) ) podpinasz nokie do tv i
ogladasz pana samochodzika i templariuszy :)
6. Polska telewizja live :) - tak tak - odpalilem na nokii aplikacje
sling mobile i puscilem netem sygnal z domu. Jezeli lapiesz free wifi
gdzies w parku mozesz lezec na kocyku i ogladac np meczyk albo jak
ktos woli na wspolnej heh
7. no i na koniec jeszcze raz.... symbian jest troszke za wolny :(

Uzywam takze ipoda toucha - to wlasciwie to samo co iphone, ale bez
telefonu :)
natomiast dla mnie jest to cudo, jak nie bylem fanem produktow apple
tak...jak to sie mowi szacun. www smiga bardzo dobrze, maile z kilku
kont pobiera superszybko nie ma problemu z wifi - duzo mocniejsza
antena od nokii
dodatkowo olbrzymia ilosc aplikacji za free - codziennie cos nowego
wychodzi od gier po przydatne programy np do ebaya. No i na koniec....
imob masakryczna gra online w ktora gra obecnie ponad 2 miliony
ludzi :) - uwaga wciaga.
reasumujac - moze telefon nie jest fajny ale jako multimedialna
zabawka cudo - muzyka, filmy, internet wszystko ladnie chodzi nie
zacina sie. Polecam.

pozdro
Payol

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 09:10:39 -0000, Rumburak napisał(a):

> Nokia
> +przyzwyczajenie/-system Symbian (bo wolny)

akurat w E71 jest chyba najlepiej od czasów 7650 która miała jak do tej
pory najszybszego Symbiana (który był szybki, bo prawie nic nie umiał).
W dodatku ma metalową (w sporej części obudowę) i niezły aku. Nie jestem
fanem Nokii (przynajmniej od jakiegoś sporego czasu) ale ten telefon
zrobili niezły. W dodatku ma w zasadzie wszystko czego możnaby sobie
zażyczyć - aż szkoda że nie ma czegoś takiego z Windows Mobile

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 02:13:13 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> A G1? Właśnie się wypisałem z Three (marny zasięg u mnie na wsi) i się
> zamierzam na G1 w T-Mobilu. Any thoughts?

G1 to ogólnoświatowa ankieta "co ludzie myślą o Androidzie i do czego by to
zastosować" - to jest pierwszy próbny balon, na podstawie którego będą
produkowane kolejne modele które zaczną wychodzić w tym roku.
Póki co, G1 jest podobną żenadą jak iPhone, tylko mają na tyle uczciwości,
żeby nie reklamować tego jako światowego wydarzenia. Dopiero ostatnie
update'y poprawiły najdokuczliwsze błędy i ograniczenia, ale sporo jeszcze
zostało. W dodatku jest bardzo mało oprogramowania.

Natomiast kolejne modele zbudowane na podstawie doświadczeń z G1
zapowiadaja się ciekawie, rośnie też powolutku liczba programów - jak ci
się skończy kontrakt który teraz podpiszesz, to Gx gdzie x będzie kolejną z
rzędu liczbą pierwszą :-) może być ciekawą alternatywą

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 03:08:03 -0700 (PDT), payols...@googlemail.com
napisał(a):

> [...]
> sling mobile i puscilem netem sygnal z domu. Jezeli lapiesz free wifi
> gdzies w parku mozesz lezec na kocyku i ogladac np meczyk albo jak

zapomniałeś wspomnieć o drobiazgu - konieczności kupienia slingboxa do domu
za drobne 150 funciaków...
Oraz o fakcie, ze domownicy muszą chcieć oglądać to samo co ty

payols...@googlemail.com

On 20 Mar, 10:30, Alojzik <n...@here.com> wrote:
> Dnia Fri, 20 Mar 2009 03:08:03 -0700 (PDT), payolsmiet...@googlemail.com

nie za 150 a za 50 mozesz juz dostac slingmedia box na ebayu - uzywany
ale dzialajacy. Jezeli chodzi o domownikow, to primo: jezeli masz na
mysli tzw polski dom w anglii gdzie mieszka 20 osob - 5 rodzin i
ogladaja jeden tv to tak zgodze sie tu jest problem ale ja raczej
mowilem o klasycznym model 2 + .... kot, pies i papuga :) I przy tym
wojna o pilota rozgrywa sie pomiedzy zona a mezem... no i moze dziecmi
wiec niezaleznie czy lezysz w parku czy w domu wyglada to tak samo. A
wogole to napisalem o sligu w watku na temat mozliwosc nokii nie zas o
tym czy sie oplaca uzywac slinga :) bo tak naprawde to sie nie oplaca:
1 wada - nie obsluguje IR z polskich dekoderow - wiec mozna zapomniec
o zdalnej zmianie kanalow.
Btw - ja go uzywam jedynie do przeslania sygnalu z livingu do
sypialni. Niestety testowalem kilka tv wireless senderow i inne tego
typy bajery i sypialnia jest za daleko. Natomiast sling plus netgear
ruter daje sobie z tym rade.

pozdrawiam
Payol

Konrad Anikiel

On 20 Mar, 10:18, Alojzik <n...@here.com> wrote:

> [...]
> się skończy kontrakt który teraz podpiszesz, to Gx gdzie x będzie kolejną z
> rzędu liczbą pierwszą :-) może być ciekawą alternatywą

No właśnie czytam że to taka Amiga w komórkach. Rupieć, ale fajny
rupieć :-)
Konrad

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 04:27:36 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> No właśnie czytam że to taka Amiga w komórkach. Rupieć, ale fajny
> rupieć :-)

Z jedną różnicą - następcy G1 juz fizycznie istnieją a nie tylko w
legendach marketingowych jak to będzie cudownie jak to już zrobimy :-)

Konrad Anikiel

On 20 Mar, 13:16, Alojzik <n...@here.com> wrote:

> Z jedną różnicą - następcy G1 juz fizycznie istnieją a nie tylko w
> legendach marketingowych jak to będzie cudownie jak to już zrobimy :-)

No ale dla programopisarzy nowsze androidofony są gorsze (mniej
wygodne, bez klawiatury itd). G1 utrzyma się jakiś czas, bo ma
wszystko co potrzeba do tworzenia softu (może poza SDIO, ale w PPC
nikt tego nie wykorzystuje) no i zaczyna być bardzo tani. Poza tym nie
porównuj tempa rozwoju sprzętu w czasach Amigi/AtariST do obecnego.
Konrad

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 07:29:32 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> No ale dla programopisarzy nowsze androidofony są gorsze (mniej
> wygodne, bez klawiatury itd). G1 utrzyma się jakiś czas, bo ma
> wszystko co potrzeba do tworzenia softu (może poza SDIO, ale w PPC

ale nikt nie pisze softu z nudów tylko dla kasy - a żeby była kasa,
potrzebna jest masa krytyczna liczby użyszkodników.
Póki co jest za mało. Ale jak Vodafone odpali swój wynalazek, timobajl
zacznie sprzedawać tańszego G2, Orange zapewne to samo jako HTC, to już się
zmieni

> nikt tego nie wykorzystuje) no i zaczyna być bardzo tani. Poza tym nie
> porównuj tempa rozwoju sprzętu w czasach Amigi/AtariST do obecnego.

jest dokładnie takie samo - zgodnie z prawem Moore'a.
Jesteśmy tylko w innym miejscu wykresu :-)

Konrad Anikiel

On 20 Mar, 14:40, Alojzik <n...@here.com> wrote:

> ale nikt nie pisze softu z nudów tylko dla kasy

To jest linux. OS za darmo= kupa softu będzie za darmo.
Konrad

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 07:53:12 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> To jest linux. OS za darmo= kupa softu będzie za darmo.

Wrong.
Co prawdo podobno hakerzy już się dostali do systemu, ale jeszcze droga
daleka do zrobienia z tego pełnego linuxowego telefonu - muszą zmajstrować
od nowa cały user interface.

Sama platforma telefonu jest w Javie i w tym jest pisane całe 3rd party
software - nie ma dostępu do gołego systemu.

Konrad Anikiel

On 20 Mar, 15:37, Alojzik <n...@here.com> wrote:

> [...]
>
> Sama platforma telefonu jest w Javie i w tym jest pisane całe 3rd party
> software - nie ma dostępu do gołego systemu.

Wiem, wiem. Jak myślisz, ile czasu zajmie zanim kozaki postawią na tym
ubuntu, czy może coś bardziej pasującego do ARMa?
Konrad
PS na iphonie nigdy nie postawią, bo prawdziwemu linuxiarzowi iphone
śmierdzi jabolem :-)

Alojzik

Dnia Fri, 20 Mar 2009 08:58:43 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> Wiem, wiem. Jak myślisz, ile czasu zajmie zanim kozaki postawią na tym
> ubuntu, czy może coś bardziej pasującego do ARMa?

toż pisałem, że już były pierwsze donosy o kompletnym zhaczeniu systemu.
Ale jak mówię - międzymordzie jest w Javie, więc musiałoby coś być w
zamian, a to daleka droga

Hants

"Alojzik" <no...@here.com> wrote in message

> sobie weź Nokię E71 - po latach robienia badziewia zrobili bardzo dobry
> telefon.

Bawiles sie kiedys N95? Jesli tak - to jak bys porownal oba telefony?
Obecnie uzytkuje N95 i jestem bardzo zadowolony, choc juz niebawem bede mogl
wymienic fona i romyslalem nad N96, E71, podoba mi sie (projekt) N97

Alojzik

Dnia Sat, 21 Mar 2009 08:40:28 -0000, Hants napisał(a):

> Bawiles sie kiedys N95? Jesli tak - to jak bys porownal oba telefony?

E71 nie ma pewnych bajerków których i tak mało kto używa - typu tv-out.
Ale szybkościowo nie ma porównania - bije N95 na głowę. Zresztą prawie
każdy telefon bije N95 na głowę jeżeli chodzi o szybkość.

Jerry1111

Alojzik wrote:

> z zewnętrznym odbiornikiem, bo te cyrki z wewnętrznym naprawdę ciężko
> nazwać działaniem

Route66 dziala w E90 bez zadnego problemu.

--
Jerry1111

Robert

> E71 nie ma pewnych bajerków których i tak mało kto używa - typu tv-out.
> Ale szybkościowo nie ma porównania - bije N95 na głowę. Zresztą prawie
> każdy telefon bije N95 na głowę jeżeli chodzi o szybkość.
Do wyjatkow nalezy zaliczyc N96. N96 jest wolniejsza od N95. N96 nie ma
"wbudowanego" voipa - trzeba korzystac z fringa.
Polaczenie z siecia lokalna to jest porazka! Nie ma co porownywac do N95.
N96 ma duzo minusow ...
Do nielicznych plusow zaliczyc nalezy: lepsze dzialanie "gps" (lapie mi
fopa w domu, chociaz moze to byc efekt agps, nie wnikam). Fotki z N96
moga miec wspolzedne geograficzne, czasem sie przydaje.
Niestety bede posiadaczem N96 jeszcze przez rok :( Stara N95 dalem bratu ...

Robert