Polski prezydent Lech Kaczyński zginął w wypadku lotniczym

1 view

beata_...@vp.pl

Samolot prezydencki na którego pokładzie było 87 osób lecących na obchody
70. rocznicy mordu katyńskiego rozbił się dzisiaj w pobliżu rosyjskiego
lotniska w Smoleńsku. Na pokładzie znajdował się prezydent Lech Kaczyński
wraz z małżonką Marią.
Na pokładzie samolotu znajdowały się także inne ważne postaci ceny
politycznej w Polsce, m.i. Prezes banku centralnego Sławomir Skrzypek.

Źródła rosyjskie informują że wypadek nastąpił o 10:50 czasu moskiewskiego
(6:56 czau GMT). Wg wstępnych informacji samolot podczas lądowania zahaczył
skrzydłem o drzewo, po czym runął na ziemię. Nikt nie przeżył.

Źródło:
http://www.polnews.co.uk/index.php/newsy-newcastle-archiwum/1162-polski-
prezydent-lech-kaczyski-zginal-w-wypadku-lotniczym.html

YO!

> Źródło:
> http://www.polnews.co.uk/index.php/newsy-newcastle-archiwum/1162-polski-
> prezydent-lech-kaczyski-zginal-w-wypadku-lotniczym.html

Czyżby drugi Gilbratrar?
Na BBC głowny news to wybory :)

--PMI---

"YO!" <yaca...@yahoo.co.uk> wrote in message

ktos paluszkiem pomachal i powiedział : PolaCY ... W TYM SAMYM MIEJSCU
KILKADZIESIAT LAT TEMY WYBILISMY WAM ELITE NARODU. TERAZ ROBIMY TO SAMO
ABYSCIE NIE PODSKAKIWALI, ZOSTAWIAMY NASZYCH LUDZI, A WASZYCH ODSYLAMY DO
BOGA.

--PMI---

interpio

Moze zwykly wpadek a moze to wynik dzialania pewnych sluzb
specjalnych?
Nie takie sztuczki specsluzby wyczynialy.
Tak czy owak, jak tylko dluzej porzadzi PO w Polsce, wyemigruje
kolejnych kilka milionow
Polakow.
Smutno mi, odszedl jeden z najbardziej wartosciowych Polakow, ktory
chcial dobrej,
praworzadnej, UCZCIWEJ POLSKI.
[i]

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:02:58 +0100, --PMI--- napisał(a):

> [...]
> KILKADZIESIAT LAT TEMY WYBILISMY WAM ELITE NARODU. TERAZ ROBIMY TO SAMO
> ABYSCIE NIE PODSKAKIWALI, ZOSTAWIAMY NASZYCH LUDZI, A WASZYCH ODSYLAMY DO

straszny partacz z tego kogoś, jakby nie mgła, to samolot od godziny stałby
już na lotnisku.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że ta hipotetyczna osoba to taki partacz?

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

--PMI---

"Alojzik" <no...@here.com> wrote in message

> straszny partacz z tego kogoś, jakby nie mgła, to samolot od godziny
> stałby
> już na lotnisku.
> Na jakiej podstawie twierdzisz, że ta hipotetyczna osoba to taki partacz?

O mgle moga mowic tylko ci co sie nie znaja na obecnym lotnicwtie. W
dzisiejszych czasach mozesz ladowac z zamknietymi oczami patrzac w
komputery. Wiem, ze samolot byl strasznie przestazzly, ale to jednak rzadowy
samolot i pewnie mial jakies ulepszenia na pokladzie jak i najlepszych
pilotwo. Pozatym .... samolot zachaczyl o drzewo ???????

Za 50-60 lat sie okaze ze pilot mial np. dziure w glowie,ale wtedy bedzie
juz za pozno dla Polski.

Dzwonila do mnie mama - przeciwniczka prawicy - ja jestem zwolennikiem.
Plakala. "Synku wszyscy mowia, a ja niechce wierzyc. Jak mozna zabic
czlowieka aby moc rzadzic. Mamo - odparlem, kto mowi ? A... wiesz co synku,
w telewizji mowili ze Kaczynscy zrobili terror w Polsce, ja jego nie
doswiadczylam, ale teraz sie boje. Zginął prezydent. Nie wim czy przypadek
czy go zabili. Po raz pierwszy w zyciu od czasów komuny boje sie mowic co
mysle. I to nie za rzadów Kaczynskich a tej niby proeuropejskiej
Platoformy".

Moja mam powiedziala to o czym ja zawsze mowilem. A wy dalej oplowajce
prawde wywyzszajac klamstwo. Ktoregos dnia sie przekonacie ...

--PMI---

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:20:35 +0100, --PMI--- napisał(a):

> [...]
> samolot i pewnie mial jakies ulepszenia na pokladzie jak i najlepszych
> pilotwo. Pozatym .... samolot zachaczyl o drzewo ???????

A gówno prawda, lotnisko musi mieć odpowiedni system, żeby to działało.
Okęcie nawet tego nie ma w odpowiedniej wersji, więc w razie mgły samoloty
lądują na innych lotniskach, mimo, że współczesne samoloty rejsowe mają
takowe wyposażenie.
Co do samolotu rządowego są sprzeczne opinie czy miał ILS zainstalowany czy
też nie, wiadomo natomiast, że lotnisko w Smoleńsku go nie ma.

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:20:35 +0100, --PMI--- napisaďż˝(a):

> Moja mam powiedziala to o czym ja zawsze mowilem. A wy dalej oplowajce
> prawde wywyzszajac klamstwo. Ktoregos dnia sie przekonacie ...

wyja�nij jeszcze o o�wiecony, jakim cudem tym obcym s�u�bom uda�o si�
zmusi� do przebywania pok�adzie jednego samolotu ca�e zwierzchnictwo si�
zbrojnych kt�re w �adnym normalnym kraju nie mia�oby prawa znajdowa� si� w
tym samym czasie w jednym samolocie.

--PMI---

> wyjaśnij jeszcze o oświecony, jakim cudem tym obcym służbom udało się
> zmusić do przebywania pokładzie jednego samolotu całe zwierzchnictwo sił
> zbrojnych które w żadnym normalnym kraju nie miałoby prawa znajdować się w

> tym samym czasie w jednym samolocie.

Zaraz po tym jak wyjasnisz np. Gibraltar

--PMI---

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:37:27 +0100, --PMI--- napisał(a):

> Zaraz po tym jak wyjasnisz np. Gibraltar

W Gibraltarze był w zasadzie tylko jedna osoba z dowództwa armii, łancuch
dowodzenia polską armią pozostał sprawny.
Zupełnie odwrotnie niż teraz. Proszę, wyjaśnij to.

Nie jak się samolot rozbił. Wyjaśnij jak to się stało, że wszystkie te
osoby były w tym samolocie. A nie mogły tam być, przynajmniej w normalnym
kraju. Właśnie, żeby w przypadku takich przypadków wciąż mozna było
dowodzić.

--PMI---

> [...]
> osoby były w tym samolocie. A nie mogły tam być, przynajmniej w normalnym
> kraju. Właśnie, żeby w przypadku takich przypadków wciąż mozna było

Alez tu zachowano procedury. Sytuacja i okolicznosci sa jedynie dziwne.
Aby byla jasnosc. Nietwierdze ze napewno ktos maczal w tym palce. Twierdze
ze jest to bardzo dziwne i ze byle SB, UB, komuchostwo i wszyscy ci co byli
przeciwni polityce rozwiązania układu muszą sie strasznie cieszyc, a to
nasówa z kolei pytania i hipotezy.

--PMI---

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 11:56:24 +0100, --PMI--- napisał(a):

> Alez tu zachowano procedury.

nie, nie zachowano.
Jedną z podstaowych zasad jest, że wyżsi dowódcy nie podróżują tym samym
środkiem transportu. To jest pieprzony elementarz.
Po raz trzeci proszę - wyjaśnisz to?

A jak wyjaśnisz to:

"Lotnisko w Smoleńsku to była jednostka wojskowa. Do 15 października to
było lotnisko 103. Pułku Wojskowego Lotnictwa Transportowego im Walentyny
Grizodubowej, który tam stacjonował od 1946 r. Nie ma tam wyposażenia do
naprowadzenia samolotów, lądowanie dodatkowo utrudniła gęsta mgła. Andriej
Jewsiejenkow, rzecznik gubernatora obwodu smoleńskiego poinformował przed
chwilą, że wieża kontrolna na lotnisku radziła, żeby prezydencki samolot
wylądował w Mińsku na Białorusi, a uczestnicy przejechali na miejsce
uroczystości, jednak piloci i prezydent zdecydowali, że mimo złej pogody
będą lądować."

Proszę wyjaśnij jakim cudem Prezydent mógł podejmować jakiekolwiek decyzje
o miejscu lądowania? Zgodnie z prawem - krajowym i międzynarodowym - nie
miał do tego ŻADNYCH uprawnień, dokąd samolot znajdował się w powietrzu.

bulba

W dniu 2010-04-10 11:04, interpio pisze:

ja wiem, ze spiskowe teorie sa modne dzis i podobaja sie, ja jednak nie
doszukiwalbym sie. rosja ma wiekszych wrogow.

faktem jest, ze nikt TU Force 1 byl serwisowany w moskwie i w Polsce w
ogole czesci zamiennych nie ma.

wydaje mi sie, ze jest to ogromny obciach dla polski i juz sie nam w
prasie zachodniej flote wypominaja. mam nadzieje, ze ci, ktorzy sa
odpowiedzialni za brak decyzji w sprawie zakupu beda mieli do konca
swoich dni bezsenne noce. to jest nauczka za wyjatkowa arogancje wladzy
i klotnie o samolot.

dziwne, ze nic ich CASA nie nauczyla

a swoja droga - niezly rechot histotii.

bulba

W dniu 2010-04-10 12:02, Alojzik pisze:

> [...]
> o miejscu lądowania? Zgodnie z prawem - krajowym i międzynarodowym - nie
> miał do tego ŻADNYCH uprawnień, dokąd samolot znajdował się w powietrzu.

mas zoczywiscie racje, ale akurat nasunales mi pewna mysl - znany jest
przypadek, kiedy to prezio (R.I.P) probowal wplynac na pilota, gdy
lecieli do gruzji i ostatecznie wyladowali bodajze w armenii. potem
grozil pilotowi konsekwencjami. moze teraz pilot ulegl... choc to glupie

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 12:11:34 +0100, bulba napisał(a):

> dziwne, ze nic ich CASA nie nauczyla

CASA to jeszcze nic, w zasadzie już mogli mieć nowe samoloty, choćby
lotowskie Embraery. Zgrabne, oszczędne i świetnie sprawdzające się na
wszystkich trasach które nie są transkontynentalne.
Dlaczego się nie zgodzono na nie? Przecież takie delegacje jak ta weszłyby
z palcem w nosie.
Z prostego powodu - nie można zgrywać dobrego wujaszka, nie da się zabrać
jeszcze pół setki dziennikarzy i różnych działaczy.
Odpada więc bat dla redakcji - "albo będziecie grzeczni albo lecicie na to
czy tamto wydarzenie za własną kasę"
Odpada też okazja do zabłyśnięcia - zazwyczaj loty delegacji państwowych
spędza się udzielając różnych wywiadów.
W małym samolocie nie ma na to szans.

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 12:18:04 +0100, bulba napisał(a):

> [...]
> lecieli do gruzji i ostatecznie wyladowali bodajze w armenii. potem
> grozil pilotowi konsekwencjami. moze teraz pilot ulegl... choc to glupie

przecież podawałem linka:
http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/98813,nie_bedzie_sledztwa_ws_pilota_ktory_odmowil_ladowania_w_tbilisi.html
tam była teoretycznie prawie wojna. A tutaj "tylko" mgła.

--PMI---

> [...]
> o miejscu lądowania? Zgodnie z prawem - krajowym i międzynarodowym - nie
> miał do tego ŻADNYCH uprawnień, dokąd samolot znajdował się w powietrzu.

Alez mamy tylko slowo jednej strony ... zainteresowanej byc moze.

--PMI---

bulba

W dniu 2010-04-10 12:18, Alojzik pisze:

> [...]
> wszystkich trasach które nie są transkontynentalne.
> Dlaczego się nie zgodzono na nie? Przecież takie delegacje jak ta weszłyby

http://wiadomosci.onet.pl/2153231,28350,wiadomosceu.html - brzmi jak
opis z katastrofy casy - wyglada na to , ze w najprostszy sposob
przeciagnal maszyne

swoja droga to uwazam, ze przy takich przetrzebieniu elity i zniknieciu
tylu twarzy z polityki sejm powinien skrocic kadencje i powinny byc
wybory razem z prezydenckimi. i tak beda musialy byc uzupelniajace do senatu

bulba

> [...]
> lotowskie Embraery. Zgrabne, oszczędne i świetnie sprawdzające się na
> wszystkich trasach które nie są transkontynentalne.

z drugiej strony, dlaczego by nie kupic jakiegos 777 albo zamowic 787?
czemu mowimy o polsrodkach, o leasingach, embraerach, itp.

chcemy sie liczyc na swiecie, a nie stac nas na porzadny 'Airforce'

jak sie teraz okazuje 'koszt alternatywny' byl znacznie wiekszy

--PMI---

> [...]
> czy
> też nie, wiadomo natomiast, że lotnisko w Smoleńsku go nie ma.

No i alojzik wlasnie rosyjski minister ds nadzywczajnych powiedzial ze sa
sprawdzne zgodnosci systemow naprowadzania ISL itp. A wiec mieli to tam.

--PMI---

--PMI---

> [...]
> czy
> też nie, wiadomo natomiast, że lotnisko w Smoleńsku go nie ma.

Dodal takze iz szczatki samolotu sa znajdowane 500 metrów od miejsca
zetniecia z ziemia gdyz smaolot zaczal sie rozpadac jeszcze przed
uderzeniem. Odpada wiec bzdurna teoria o mgle itp.

--PMI---

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 16:21:53 +0100, --PMI--- napisał(a):

> No i alojzik wlasnie rosyjski minister ds nadzywczajnych powiedzial ze sa
> sprawdzne zgodnosci systemow naprowadzania ISL itp. A wiec mieli to tam.

Ja też sprawdzałem, samolot miał ILS 2, lotnisko najprawdopodobniej ILS 1
Lądowanie bez widoczności umożliwia dopiero ILS 3 i to w którejś tam
podwersji.
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system
Category I (CAT I) - wymaga widoczności nie gorszej niż 550 m
Category II (CAT II) - wymaga widoczności niż 300 metrów (ZTCW to tą
właśnie wersję miał rządowy Tu-154)
Category III (CAT III) - ma trzy podwersje:
Category III A - widoczność nie gorsza niż 200 m na poziomie pasa
Category III B - widoczność w zakresie 75-200 metrów
Category III C - dopiero ta wersja dopuszcza lądowanie bez widoczności
pasa, czyli w takich warunkach jak dziś rano.

Oprócz tego to lotnisko ma za krótki pas dla Tu-154, więc lądowanie przy
dobrej widoczności jest już wystarczająco ryzykowne.
Ten samolot nie miał tam prawa robić ani jednej próby lądowania w takich
warunkach.

http://www.n24.de/news/newsitem_5984531.html
Unglücksursache war offenbar ein Pilotenfehler. Wegen dichten Nebels hätten
die russischen Behörden dem Piloten geraten, nicht in Smolensk, sondern in
der weißrussischen Hauptstadt Minsk oder in Moskau zu landen, berichtete
die russische Nachrichtenagentur Interfax unter Berufung auf den polnischen
Fernsehsender Polsat. Der Pilot habe sich jedoch dagegen entschieden.
Ähnlich äußerte sich demnach auch ein Vertreter der weißrussischen
Luftfahrtbehörde. Dem Bericht zufolge stürzte die Maschine beim vierten
Landeversuch ab. Einer der Flugschreiber wurde bereits gefunden.

Kontroler lotów kilkakrotnie informował pilota, że nie powinien tam lądować
i żeby poleciał do Mińska albo do Moskwy. Pilot jednak zdecydował się
lądować na własną odpowiedzialność. Albo ktoś na pokładzie zdecydował za
niego.

W dodatku - jak pisałem - na pokładzie znajdował się zestaw osób
kierujących krajem i armią, który w żadnym razie nie miał się tam prawa
znaleźć w tym samym locie.

To wszystko to jest po prostu fajerwerk ludzkiej głupoty i niekompetencji,
jak wchodzenie bez spodni do baru dla gejów.

--PMI---

> [...]
> dobrej widoczności jest już wystarczająco ryzykowne.
> Ten samolot nie miał tam prawa robić ani jednej próby lądowania w takich

O tym takze slyszalem, choc strona rosyjska zapewnia ze pas byl
wystarczajacy.

> [...]
> i żeby poleciał do Mińska albo do Moskwy. Pilot jednak zdecydował się
> lądować na własną odpowiedzialność. Albo ktoś na pokładzie zdecydował za

nie rozpędzajmy sie tak. Pilot podobno zignorowal zalecenia wierz- to fakt ,
przynajmniej prasowy. Teraz i tak kazdy bedzie kryl swoj tylek.

> To wszystko to jest po prostu fajerwerk ludzkiej głupoty i niekompetencji,
> jak wchodzenie bez spodni do baru dla gejów.

Mam nadzieje ze masz racje, ze tylko o to chodzi. Chcieli zdazyc na czas,
przykozaczyli i ......

--PMI---

Jerry1111

On 10/04/2010 16:49, Alojzik wrote:

> Ja też sprawdzałem, samolot miał ILS 2, lotnisko najprawdopodobniej ILS 1
> Lądowanie bez widoczności umożliwia dopiero ILS 3 i to w którejś tam
> podwersji.

Poza tym do autolandu papiery musi miec i runway i samolot i pilot -
inaczej nie moze robic autolandu (chyba ze wojskowy jak tutaj - z nimi
nigdy nie wiadomo).

--
Jerry1111

Bronek Kozicki

On 10/04/2010 16:49, Alojzik wrote:
> Ja te� sprawdza�em, samolot mia� ILS 2, lotnisko najprawdopodobniej ILS 1

wg wikipedi (wiem .... ale nie potrafi� znale�� teraz lepszego �r�d�a)
to lotniska w og�le nie ma ILS.

B.

Alojzik

Dnia Sat, 10 Apr 2010 22:11:08 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

> wg wikipedi (wiem .... ale nie potrafię znaleźć teraz lepszego źródła)
> to lotniska w ogóle nie ma ILS.

kolejny tekst:
Na lotnisku Siewiernyj w Smoleńsku systemu ILS nie ma. Są pomoce
radionawigacyjne starszego typu.
- Wyobraźmy sobie, że lecimy z prędkością 300 km na godz. przez gęstą mgłę.
Za oknami zupełnie biało. Mając system ILS, w tej mgle widzimy wyświetloną
ścieżkę, po której samolot ma się zniżać, by trafić na pas. Jeśli schodzimy
według radiolatarni NDB - a taki system prawdopodobnie był w Smoleńsku -
pilot wie tylko, że jest na osi pasa i w jakiej od niego odległości, ale o
odpowiednim profilu zniżania decyduje sama załoga. Natomiast jeśli chmury
sięgają samej ziemi, to w ogóle nie ma możliwości, by bezpiecznie wylądować
- mówi nam pilot wojskowych odrzutowców.

bulba

W dniu 2010-04-10 22:32, Alojzik pisze:

> [...]
> sięgają samej ziemi, to w ogóle nie ma możliwości, by bezpiecznie wylądować
> - mówi nam pilot wojskowych odrzutowców.

on po pierszym nieudanym podejsciu zrobil 3 kolka zeby niby oceniac
sytuacje (ponoc niedopuszczalne przy lotach pasazerskich) i podjal
decyzje o 2 podejsciu... jezeli sie okazuje teraz ze w momencie
ostatniego podejscia byl 'rozstrzepiony' z osia pasa o 150m, 2km od pasa
i zahaczyl o drzewo, to znaczy, ze bylo bardzo zle.

wieza wiedziala co robi - oni po prostu nie byli w stanie kierowac tego
samolotu

polecam: http://www.liveatc.net/feedindex.php?type=international-eu dla
pasjonatow

Zbyszek Tuznik

W dniu 2010-04-10 13:52, bulba pisze:

> jak sie teraz okazuje 'koszt alternatywny' byl znacznie wiekszy

Hmm, jak do tej pory nie slyszalem, zeby przyczyna wypadku byl
stan/niewydolnosc samolotu.
Wszystkie opisy/hipotezy wskazuja na czynnik ludzki - oczywiscie dobrze
byloby przed ferowaniem wyroku odsluchac nagrania z rozmow miedzy
pilotem a wieza - jesli cos takiego jest nagrywane - najlepiej z
polskiego zrodla - tzn. z samolotu, przeprowadzone przez polska komisje
i w Polsce.
Choc oczywiscie wszystko moglo przebiegac dokladnie tak jak to Rosjanie
twierdza.
Tylko, ze.... Minsk, to jest jakby inne niz zapraszajce panstwo, a nam
sie ostatnio z Bialorusia nie ukladalo, wiec ladowanie tam moglo byc
problematyczne.
Moskwa... daleko - prezydent mogl nie zdazyc na uroczystosc.

pozdrowionka

Zbyszek

miodu

Polacy to niezwykły naród. Ogromny potencjał intelektualny pokryty
niczym pączek grubą warstwą polewy skromności.

Ilekroć zdarza się tragedia, okazuje się że sąsiad zza miedzy, na co
dzień zajmujący się pracą na roli, jest w wolnym czasie ekspertem w
sprawach lotnictwa cywilnego, konstytucji, socjologii, medycyny oraz
stosunków międzynarodowych. Podejrzewam że już dawno w piwnicy ma
wynalezioną szczepionkę na raka, hiv oraz implanty przywracające wzrok
niewidomym, ale wrodzona skromność nie pozwala się pochwalić geniuszem
przed światem.

PS. Oczywiście o formule 1 też już dawno wiedzieliśmy wszystko,
sukcesy kubicy nie mają kompletnie wpływu na nasze upodobania, prawda?

miodu

On 11 Kwi, 09:08, Zbyszek Tuznik <drz...@berdyczow.pl> wrote:

> Moskwa... daleko - prezydent mogl nie zdazyc na uroczystosc.

Nie zdążył tak czy owak

Bronek Kozicki

On 10/04/2010 16:24, --PMI--- wrote:
> Dodal takze iz szczatki samolotu sa znajdowane 500 metrów od miejsca
> zetniecia z ziemia gdyz smaolot zaczal sie rozpadac jeszcze przed

Kilka pytań, na które musisz sobie sam odpowiedzieć.

1. czyim interesie jest żeby Polacy podzielili się, kłócąc się nt.
przyczyn tego wypadku?

2. lądowałeś kiedyś w gęstej mgle? Na lotnisku które nie ma systemów
wspomagania lądowania? Starym samolotem bez mechanicznego wspomagania
pilota?

3. jeżeli ciało poruszające się z prędkością 250km/h zacznie spadać na
ziemię z małej wysokości, jak daleko Twoim zdaniem mogą po ziemi
poruszać się jego szczątki? Co się stanie jeżeli, po dotknięciu ziemi,
zostaną one następnie wyrzucone w powietrze siłą wybuchu?

Oczywiście, liczę na Twój rozsądek i uczciwość intelektualną. Mam
nadzieję że Cię na to stać.

B.

bulba

W dniu 2010-04-11 09:33, miodu pisze:

> [...]
> dzień zajmujący się pracą na roli, jest w wolnym czasie ekspertem w
> sprawach lotnictwa cywilnego, konstytucji, socjologii, medycyny oraz

niezaleznie czy stala sie tragedia, czy mija sobie kolejny zwykly dzien
moge sie wypowiadac w tematach jakie mi sie podobaja i nie bede udawal
fajszywej skromnosci, bo akurat powyzej wymienione pokrywaja sie badz z
moim doswiadczeniem, badz zainteresowaniami/hobby

tomasz hypki (nie musze sprawdzac kto to, bo wiem) skomentowal to
wydarzenie w taki sposob, ze polska jest jedynym krajem w ktorym
przytrafiaja sie katastrofy lotnicze VIPom - ostatnia taka na swiecie
miala miejsce w Rwandzie w 2004, ale tam samolot zostal zestrzelony.

tu glowna przyczyna byl czynnik ludzki prawdopodobnie, nie zmienia to
faktu, ze dla Tu 154 na wszystkich lotniskach w UE wymagane jest
dodatkowe zezwolenie na ladowanie, wg ekspertow jest malo sterowny i
przestarzaly, a od 1998 rozbilo sie ich bodajze 14. ciagle sie psuja,
zas dolaczajac do tego Jakowlewy ponad 40-letnie, ktore nie powinny juz
dawno latac zrownuje to nas z takimi krajami jak Rwanda. Wiekszosc
komentarzy we wczorajszej i dziesiejszej prasie zachodniej przywoluje
fakt rodzaju floty.

inna sprawa, ze widac polacy maja ulanska fantazje i brawure -
niezaleznie od tego czy na drodze, cyz w powietrzu - jezeli sie cos
stanie to na pewno nie nam. my jestesmy najlepsi, w dupie mamy health &
safety. CASA nas nic nie nauczyla - tam arogancja doprowadzila do
smierci calego dowodztwa lotnictwa i doswiadczonych pilotow. tym razem
podobna sytuacja (najprawdopodobniej) doprowadzila do kryzysu panstwa;
bo jestem raczej pewien, ze dowodztwo armii, razem z prezydentem
decydowalo o ladowaniu i wywieralo jakiegos rodzaju nacisk na pilota -
jak sie okazuje, zdarza sie to tylko w polsce - jak mozna leciec na
wysokosci drzew we mgle, nie wiedzac, co sie robi i gdzie sie znajduje?

miodu

On 11 Kwi, 12:06, Bronek Kozicki <b...@spamcop.net> wrote:

> Kilka pytań, na które musisz sobie sam odpowiedzieć.
>
> 1. czyim interesie jest żeby Polacy podzielili się, kłócąc się nt.
> przyczyn tego wypadku?

Wymień mi chociaż jedną rzecz która nie podzieliła Polaków. Jest takie
powiedzienie "gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie", i ciężko się z nim
nie zgodzić, mając oczywiście na uwadze jego karykaturalny charakter.
Nie zapominaj że jesteśmy narodem ekspertów w każdej dziedzinie,
jesteśmy anty-wszystko, znam przypadki zbuntowanych 20-kilko-latków
bojkotujących nawet Tłusty Czwartek ("nikt mi nie będzie narzucał
kiedy mam jeść pączki!!"). Gwarantuję Ci, nie znajdziesz sytuacji,
tematu czy rzeczy która nie podzieli Polaków. Jeśli masz zamiar
zacząć, dla wprawy odnajdź najpierw Świętego Graala, brakujące ogniwo
ewolucji, Arkę Noego i potwora z Loch Ness. Masz dużo większe szanse.

Bronek Kozicki

Dwa punkty.

To nie jest lotnictwo cywilne, gdzie pilot jest najwyższą siłą na
pokładzie. To był samolot wojskowy, na pokładzie byli generałowie którzy
_mogli_ wydawać mu rozkazy.

Bez systemu wspomagania lądowania (którego lotnisko w Smoleńsku nie ma)
oraz bez widoczności, pilot NIE wie dokładnie jak blisko jest ziemi.
Systemy pokładowe są niedokładne i pilot musi polegać na widoczności (co
najmniej świateł lotniska).

B.

--PMI---

"Bronek Kozicki" <br...@spamcop.net> wrote in message

> 1. czyim interesie jest żeby Polacy podzielili się, kłócąc się nt.
> przyczyn tego wypadku?

Oj jest wielu.

Wysadzono głowe Państwa wraz z jego małżonką.
Wysadzono (w tym samolocie) glownych kandydatow na prezydenta ktorzy mogli
zagrocic bylemu wspolpracownikowi WSI.
Wysadzono dyrektora firmy ktora zajmowala sie ujawnianiem kapusiów.
Wysadzono szefa NBP ktory pilnował aby zlotówk abyła silna a nie słaba.
Wysadzono kilku najwyższych ranga generałów i admiralów.
Wysadzono jednego z cłżonków komisji która moze wykazać machlojki obecnego
systemu i powiazania ze światem przestępczym, służbami, polityki i beznesu.
Wysadzono kilku wysokich czlonków partii opozycyjnej, szefa MKOL'u, byłych
działaczy Solidarnosci, opozycje i oczywiscie kilku z obecnego rzadu -
także.

Polska obecnie jest ślepa, głucha i bez obrony. Byle kraj moze nas obecnie
napaść, a chłopaki z boiska niemają pojecia jak go obronić. Teraz wystarczy
aby jakis inny "przyjazny" kraj wsadził paru swoich na stanowiska np.
zarzadzajace pieniedzmi i do końca życia jestesmy od niego uzaleznieni. Da
sie temu nagrode, temu order zasługi dla jakiegostam kraju, ,..... polacy
łasi sa na tytuły i nagrody co widac choćby po naszej polonii w UK - co
drugi to manager czegostam (zmywaka, sali itp. z pieniedzmi takimi samymi
jak jego podwładni, ale TYTUŁ MA).

Zapraszam do książek historycznych. Nie szukajmy daleko. Wystarczy poczytac
o choćby Poniatowskim. Historia pokazuje że nie takie numery wyczyniano. jak
swiat swiatek mordowano przywodców, obalano rzady. Ja nie twierdze ze tak
bylo i jestem od tego daleki. Niechce takze tworzyc jakiejs spiskowej teorii
dziejów. Ot po prostu nalozylo sie tyle dziwnych kwestii ze tylko ktos kto
niechce niezwroci na to uwagi. To wszystko. A ze przypadki oczywiscie sie
zdazaja ....

> 2. lądowałeś kiedyś w gęstej mgle? Na lotnisku które nie ma systemów
> wspomagania lądowania? Starym samolotem bez mechanicznego wspomagania
> pilota?

Nie. Tak samo jak ty nie.

> [...]
> się jego szczątki? Co się stanie jeżeli, po dotknięciu ziemi, zostaną one
> następnie wyrzucone w powietrze siłą wybuchu?

Pomijasz wazny element. szczatki lezaly PRZED a nie ZA punktem styku z
ziemia, drzewem itp. Tak mowil ten rosyjski DS czegostam.

> Oczywiście, liczę na Twój rozsądek i uczciwość intelektualną. Mam nadzieję
> że Cię na to stać.

Nie liczysz na moj rozsadek a jedynie na to abym zgodzil sie z tym co ty
piszesz.

--PMI---

--PMI---

"bulba" <sr...@tata.com> wrote in message

> [...]
> przytrafiaja sie katastrofy lotnicze VIPom - ostatnia taka na swiecie
> miala miejsce w Rwandzie w 2004, ale tam samolot zostal zestrzelony.

Nie byloby problemu gdyby 2 lata temu pewien łasy na media i populizm
polityk nie zdecydował skasować ustalenia poprzedniego polityka o przetargu
na nowe samoloty i ku uciesze tłuszczy nie zaczał latac samolotami rejsowymi
... wimie taniego państwa.

> [...]
> to tylko w polsce - jak mozna leciec na wysokosci drzew we mgle, nie
> wiedzac, co sie robi i gdzie sie znajduje?

Jestemy bardzo zdolnym narodem ale zarazem jednym z najgłupszych. Ułańska
fantazja to takze nasza cecha narodowa to fakt. Ale nie przesadzaj. Nie
wiesz jak bylo. Chcesz aby tak bylo bo to nie zabuzy twojego swiatopoglądu i
nie zmusi cie do myslenia. Jak narazie mamy tylko przekazy strony rosyjskiej
i nic wiecej. Juz wychodzi powoli ze wcale 4 razy nie ladowal a dwa a te
cztery to bylo rozpoznanie (nieznam sie zbytnio na lotnictwie wiec wybacz mi
lamerski jezyk). Strona rosyjska twierdzi ze pilot nie reagowal na polecenia
i nie odzywal sie. Byc moze wiec byla jakas awaria urzadzen nawigacyjnych
itp. Byc moze tez, byl przykaz - proboj nie poddawaj sie, ale nie wiemy czy
robiono to z polecniea prezydenta, generala czy teżpilot chcial poprostu sie
wykazac. Tak czy inaczej poczekajmy troche z osądami ....

--PMI---

bulba

W dniu 2010-04-11 12:34, Bronek Kozicki pisze:
> Dwa punkty.
>
> To nie jest lotnictwo cywilne, gdzie pilot jest najwy�sz� si�� na
> pok�adzie. To by� samolot wojskowy, na pok�adzie byli genera�owie kt�rzy
> _mogli_ wydawaďż˝ mu rozkazy.
>
> Bez systemu wspomagania l�dowania (kt�rego lotnisko w Smole�sku nie ma)
> oraz bez widoczno�ci, pilot NIE wie dok�adnie jak blisko jest ziemi.
> Systemy pok�adowe s� niedok�adne i pilot musi polega� na widoczno�ci (co
> najmniej �wiate� lotniska).

ale taki wlasnie mial byc wydzwiek mojego posta - on tam nie powinien w
ogole manewrowac - to byla zwykla lekkomyslnosc

ChrissP.

> [...]

> Moja mam powiedziala to o czym ja zawsze mowilem. A wy dalej oplowajce
> prawde wywyzszajac klamstwo. Ktoregos dnia sie przekonacie ...

Ale kretynizm...

ChrissP.

Dnia Sun, 11 Apr 2010 12:46:45 +0100, --PMI--- napisał(a):

> "Bronek Kozicki" <br...@spamcop.net> wrote in message

> Oj jest wielu.
>
> Wysadzono głowe Państwa wraz z jego małżonką.

"Wysadzono" - polecam "Conspiracy Theory"

> Wysadzono (w tym samolocie) glownych kandydatow na prezydenta ktorzy mogli
> zagrocic bylemu wspolpracownikowi WSI.

Po jaką cholerę wsiadali do tego samego samolotu? Na jakiej podstawie
twierdzisz, że TYLKO oni mogli komukolwiek przeszkodzić?

> Wysadzono dyrektora firmy ktora zajmowala sie ujawnianiem kapusiów.

Nie żartuj, ta "firma" słynie z raportów robionych na zamówienie
katoprawicy i ujawnianiu szczątkowych (tylko wygodnych) informacji, a także
"znajdowanych" na zamówienie dokumentów.

Słynie także z rozpoczynanych i nigdy nie dokańczanych "śledztw".

> Wysadzono szefa NBP ktory pilnował aby zlotówk abyła silna a nie słaba.

Znowu "wysadzono"... Człowieku, szef NBP ma zastępców, jest także
politykiem. Zginął? Szkoda człowieka, ale NIKT NIE JEST NIEZASTĄPIONY.
Zresztą, jego zastępca także jest z prawicy (i w dodatku ma zarówno wiedzę
jak i doświadczenie).

> Wysadzono kilku najwyższych ranga generałów i admiralów.

Wiesz, w armii spędziłem kilka lat. Zawsze mi powtarzano, że wszyscy
zwierzchnicy rodzajów wojsk nie powinni znajdować się w jednym miejscu
jednocześnie. Karygodne zaniedbanie, jednak nie uregulowane prawnie
(niepowinni != zabronione).

> Wysadzono jednego z cłżonków komisji która moze wykazać machlojki obecnego
> systemu i powiazania ze światem przestępczym, służbami, polityki i beznesu.

Ale komisja ma także innych "członków", którzy zresztą i tak niczego nie
wykarzą...

> Wysadzono kilku wysokich czlonków partii opozycyjnej, szefa MKOL'u, byłych
> działaczy Solidarnosci, opozycje i oczywiscie kilku z obecnego rzadu -
> także.

I czego to dowodzi (poza tym, że za cholerę nie mogę zrozumieć, dlaczego
szef PKOL był w oficjalnej delegacji rządu)?

> Polska obecnie jest ślepa, głucha i bez obrony.

Bzdura, wojsko ma wypracowane zasady działania na taką okoliczność. Każdy
żołnierz ma swojego zastępcę. W sytuacji, gdzie dane stanowisko nie ma
"oficjalnego" zastępcy, dowodzenie przejmuje najstarszy stopniem, gdy jest
ich dwóch - starszy służbą.
Zanim zaczniesz opowiadać takie bzdury przeczytaj Regulamin Sił Zbrojnych
RP - tam, w rozdziale "Dowodzenie" (lub "Chierachia dowodzenia" - nie
pamiętam), jest dokładnie opisana procedura.

> Byle kraj moze nas obecnie
> napaść, a chłopaki z boiska niemają pojecia jak go obronić.

Pierdoły

> [...]
> łasi sa na tytuły i nagrody co widac choćby po naszej polonii w UK - co
> drugi to manager czegostam (zmywaka, sali itp. z pieniedzmi takimi samymi

Chłopie, masz w pobliżu aptekę? Bo paranoję to masz na pewno...

> [...]
> niechce niezwroci na to uwagi. To wszystko. A ze przypadki oczywiscie sie

Nie twierdzisz, ale "wysadzono"...

> Nie. Tak samo jak ty nie.

Więc się nie wypowiadaj...

> [...]
> ziemia, drzewem itp. Tak mowil ten rosyjski DS czegostam.

> Nie liczysz na moj rozsadek a jedynie na to abym zgodzil sie z tym co ty

He, he - z góry zakładasz?
> --PMI---

Krzysztof

ChrissP.

Dnia Sat, 10 Apr 2010 12:02:17 +0100, Alojzik napisał(a):

> [...]
> o miejscu lądowania? Zgodnie z prawem - krajowym i międzynarodowym - nie
> miał do tego ŻADNYCH uprawnień, dokąd samolot znajdował się w powietrzu.

Przypominam, że prezydent RP jest zwierzchnikiem sił zbrojnych, więc mógł
wydać taki rozkaz. Mam także wrażenie (ale tylko wrażenie), że ze względu
na okoliczności tej wizyty mógł, powtarzam, mógł wywierać nacisk na
pilotów...

Krzysztof P.
Member of Polish BOINC Society
Member of Boinc@Poland Team

Alojzik

> [...]

> także.

> Nie liczysz na moj rozsadek a jedynie na to abym zgodzil sie z tym co ty

No tak, na rozsądek nie ma co liczyć, już dawno by się objawił. :-/

PS. Prosiłem o wyjaśnienie jaka to siła ma takich zamachowców-partaczy, że
gdyby nie mgła, to wysadziliby stojący na lotnisku pusty samolot.

Alojzik

Dnia Sun, 11 Apr 2010 14:53:48 +0100, ChrissP. napisaďż˝(a):

> Przypominam, �e prezydent RP jest zwierzchnikiem si� zbrojnych, wi�c m�g�
> wyda� taki rozkaz. Mam tak�e wra�enie (ale tylko wra�enie), �e ze wzgl�du

NIE M�G�.
Nie ma takiego prawa.
Na statku (zar�wno powietrznym jak i wodnym) podczas rejsu najwy�szym
zwierzchnictwem jest jego kapitan. Koniec kropka.

Potwierdzi�a to zreszt� prokuratura jak karypel chcia� si� zem�ci� na tym
pilocie, kt�ry nie by� tak g�upi, �eby robi� nieplanowane l�dowanie w
Tbilisi podczas zamieszek.

Alojzik

Dnia Sun, 11 Apr 2010 12:34:33 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

> To nie jest lotnictwo cywilne, gdzie pilot jest najwyższą siłą na
> pokładzie. To był samolot wojskowy, na pokładzie byli generałowie którzy
> _mogli_ wydawać mu rozkazy.

Mogli próbować. Nie miały one żadnego znaczenia prawnego. Pilot był w
prawie powiedzieć "NIE"

ChrissP.

Dnia Sun, 11 Apr 2010 15:33:45 +0100, Alojzik napisał(a):

> NIE MÓGŁ.
> Nie ma takiego prawa.
> Na statku (zarówno powietrznym jak i wodnym) podczas rejsu najwyższym

> zwierzchnictwem jest jego kapitan. Koniec kropka.
>

> Potwierdziła to zresztą prokuratura jak karypel chciał się zemścić na tym
> pilocie, który nie był tak głupi, żeby robić nieplanowane lądowanie w
> Tbilisi podczas zamieszek.

Niestety, jest to swoisty "Paragraf 22". Nie mogę podać źródła (nie wziąłem
do UK regulaminów), ale sprzeciwy i wątpliwości żołnierz zgłasza PO
wykonaniu rozkazu (i może być pociągnięty za jego wykonanie do
odpowiedzialności - jeśli był niezgodny z prawem).

Przypominam, że w siłach zbrojnych przełożony może nakazać pilotowi zmianę
decyzji...

Alojzik

Dnia Sun, 11 Apr 2010 16:03:20 +0100, ChrissP. napisał(a):

> Przypominam, że w siłach zbrojnych przełożony może nakazać pilotowi zmianę
> decyzji...

to prawda, ale przypominam, że tutaj wiózł pasażerów i to cywili.
W dodatku nie miał prawa tam lądować (warunki pogodowe w których zestaw
lotnisko+samolot po prostu nie działa jak trzeba, patrz punkt o klasach
ILS, a to lotnisko było poniżej pierwszej klasy ILS).

Przypominam po raz kolejny ten link:
http://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/98813,nie_bedzie_sledztwa_ws_pilota_ktory_odmowil_ladowania_w_tbilisi.html
oraz ten, zwłaszcza samą końcówkę tekstu:
http://wyborcza.pl/1,76842,5705983,Medal_dla_pilota__co_Lecha_Kaczynskiego_sie_nie_bal.html

tamten pilot dostał medal, ten garnitur z jesionu.

ChrissP.

Dnia Sun, 11 Apr 2010 16:13:32 +0100, Alojzik napisał(a):

> [...]
> lotnisko+samolot po prostu nie działa jak trzeba, patrz punkt o klasach
> ILS, a to lotnisko było poniżej pierwszej klasy ILS).

Jednak, pod względem prawnym mógł, a jak to ma się do rozsądku...

> [...]
> http://wyborcza.pl/1,76842,5705983,Medal_dla_pilota__co_Lecha_Kaczynskiego_sie_nie_bal.html
>
> tamten pilot dostał medal, ten garnitur z jesionu.

Decyzja przyznania medalu tamtemu pilotowi była podyktowana politycznie,
choć moim zdaniem całkowicie zasłużenie. Lądowanie w strefie możliwych
działań wojennych, bez odpowiedniej eskorty - moim zdaniem, gdyby wykonał
polecenie prezydenta powinien być zwolniony bez emerytury, a w wypadku
ataku/ostrzału - sąd polowy...

Marek (UK)

Cześć ChrissP.

racja. w innym poscie gość pisze:
'Tak czy inaczej poczekajmy troche z osądami'
ale nie jest w stanie sie zastosowac do wlasnego zalecenia...
teoria spiskowa rulez!
ja dorzucę własną: teraz Jaro ma wolną drogę do wystartowania w wyborach
prezydenckich. Polacy chętnie są skłonni wspomagać ludzi w potrzebie,
biednych i poszkodowanych. A Jaro? w imię pamieci brata będzie musiał
wystartowac w wyborach (zwłaszcza, że nikomu innemu nie ufa), więc - dla
dobra PIS: nie chce, ale musi. przecież nie Ziobro...?
Marek
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligencja,
jest to, że się z nami nie kontaktują.

Marek (UK)

Cze�� --PMI---
Sat, 10 Apr 2010 16:24:54 +0100 w <news:hpq58a$goi$1...@inews.gazeta.pl>
napisa�e�:

> Odpada wiec bzdurna teoria o mgle itp.

zostaje jeszcze bzdurniejsza teoria o spisku?
TVN+PO+Tusk+Michnik+Jaruzelski+?
dopisz, prosz� (Putin, Jaros�aw Kaczynski, Sikorski, Walterowie, �ydzi,
Chi�czycy...?)
Marek
Najlepszym dowodem na to, �e w kosmosie istnieje inteligencja,
jest to, �e si� z nami nie kontaktuj�.

Marek (UK)

Cze�� --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 12:46:45 +0100 w <news:hpscr7$5lu$1...@inews.gazeta.pl>
napisa�e�:

> Polska obecnie jest �lepa, g�ucha i bez obrony. Byle kraj moze nas obecnie
> napa��, a ch�opaki z boiska niemaj� pojecia jak go obroni�.

pono� s� zapisy, tylu ch�tnych na napa�� na Polsk�...

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sat, 10 Apr 2010 11:56:24 +0100 w <news:hpplgq$eld$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:
> ze jest to bardzo dziwne i ze byle SB, UB, komuchostwo i wszyscy ci co byli
> przeciwni polityce rozwiązania układu muszą sie strasznie cieszyc, a to
> nasówa z kolei pytania i hipotezy.

wow!
chyba jestem najwyrazniej zamieszany...
bo mi szczerze żal ludzi, ich rodzin i przyjaciół, ale politycznie to
akurat bardzo pozytywne skrócenie kadencji bardzo złego prezydenta i
polityka wyjątkowo kiepskiej opcji.

Marek

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sat, 10 Apr 2010 11:02:58 +0100 w <news:hppicm$2mi$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> ABYSCIE NIE PODSKAKIWALI, ZOSTAWIAMY NASZYCH LUDZI, A WASZYCH ODSYLAMY DO
> BOGA.

to smutne, że taki jak ty patriota, znów wychodzi na idiotę:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Rosja-robi-wiecej-niz-nakazuje-kurtuazja,wid,12161588,wiadomosc.html

--PMI---

"ChrissP." <krzyszp@-tnijto-poczta.onet.pl> wrote in message

> "Wysadzono" - polecam "Conspiracy Theory"

Fakt, złe okreslenie. Chodziło raczej o zwrot - wysadozno z siodła, w tym
przypadku "zgineli" itp. Kajam się za popełnienie tak strasznego bledu, choć
.... wydaje mi się, że inteligenty przy odrobinie dobrej woli by zakumał o
co chodzi.

> Po jaką cholerę wsiadali do tego samego samolotu? Na jakiej podstawie
> twierdzisz, że TYLKO oni mogli komukolwiek przeszkodzić?

Kaczyński oraz Szmajdziński byli głownymi kandydatami. Nikt inny w wyborach
się nie liczył.

> Nie żartuj, ta "firma" słynie z raportów robionych na zamówienie
> katoprawicy i ujawnianiu szczątkowych (tylko wygodnych) informacji, a
> także
> "znajdowanych" na zamówienie dokumentów.

Ktops tu na tej grupie ładnie napisał. Kazdy polak wie wszystko najlepiej,
na wszystkim sie zna, a w domu bieda piszczy .....

> [...]
> politykiem. Zginął? Szkoda człowieka, ale NIKT NIE JEST NIEZASTĄPIONY.
> Zresztą, jego zastępca także jest z prawicy (i w dodatku ma zarówno wiedzę

Powiedz to dla The Doors, Queen, dla INXS - tu mas pzrzypadki ze są ludzie
niezastąpieni.
Ale ....... po to maja ludzie stanowiska aby je piastowali, a nie ich
zastępcy.

> [...]
> zwierzchnicy rodzajów wojsk nie powinni znajdować się w jednym miejscu
> jednocześnie. Karygodne zaniedbanie, jednak nie uregulowane prawnie

Całe szczescie nie byłem w armii. Prawdopodobnie dlatego potrafie logicznie
myśleć.

> Ale komisja ma także innych "członków", którzy zresztą i tak niczego nie
> wykarzą...

Już nie ... mas zracje, choć zostało jeszcze dwuch którzy coś mogą.

> [...]
> żołnierz ma swojego zastępcę. W sytuacji, gdzie dane stanowisko nie ma
> "oficjalnego" zastępcy, dowodzenie przejmuje najstarszy stopniem, gdy jest

Więc generałowie byli niepotrzebni.

> Zanim zaczniesz opowiadać takie bzdury przeczytaj Regulamin Sił Zbrojnych
> RP - tam, w rozdziale "Dowodzenie" (lub "Chierachia dowodzenia" - nie
> pamiętam), jest dokładnie opisana procedura.

Procedura jest priosta tak samo jak delegowanie władzy w dół. To niczego
jednak nie zmienia.

Czyzby ?

> Chłopie, masz w pobliżu aptekę? Bo paranoję to masz na pewno...

Mam blisko. A co do mojej wypowiedzi ..... ?

> Nie twierdzisz, ale "wysadzono"...

Nie, nie twierdze. Podaje różne ... hipotezy.

> Więc się nie wypowiadaj...

Ty mozesz ja nie ?

Oj ... nie wiedziałes jak odpowiedziec na argument kóry niszczy twoje wywody
czy jeszcze ci nie powiedzili jak masz odpowiedziec ?

> He, he - z góry zakładasz?

To akurat wiem, nie zakładam.

--PMI---

--PMI---

> PS. Prosi�em o wyja�nienie jaka to si�a ma takich zamachowc�w-partaczy, �e
> gdyby nie mg�a, to wysadziliby stoj�cy na lotnisku pusty samolot.

Idiot�w nie siej� - sami sie rodza, tak samo jak zamachwc�w.

--PMI---

--PMI---

"Marek (UK)" <nie...@adresu.w.pl> wrote in message

> ponoć są zapisy, tylu chętnych na napaść na Polskę...

I dlatego pewnie mamy służby specjalne, wywiad i wojsko. Wszystko po to bo
durny PMI mysli ze ktokowiek chcialby napas na Polske. CO więcej. Ten durny
PMI mysli ze kazdy inny kraj na świecie ma wojsko i sluzby specjalne bo ktos
chcialby na ten kraj napasc. A odpowiedz jest prosta. Kazdy kraj ma wojsko i
sluzby specjalne po to aby ladnie wygladalo to w raportach.

--PMI---

--PMI---

> zostaje jeszcze bzdurniejsza teoria o spisku?
> TVN+PO+Tusk+Michnik+Jaruzelski+?

> dopisz, proszę (Putin, Jarosław Kaczynski, Sikorski, Walterowie, Żydzi,
> Chińczycy...?)

Stawiałbym na Ziobre.

--PMI---

--PMI---

> bo mi szczerze żal ludzi, ich rodzin i przyjaciół, ale politycznie to
> akurat bardzo pozytywne skrócenie kadencji bardzo złego prezydenta i
> polityka wyjątkowo kiepskiej opcji.

dzisiejszy TVN twierdzi co innego.

--PMI---

--PMI---

> Ale kretynizm...

Wypowied zmojej mamy ?

--PMI---

--PMI---

> Cześć ChrissP.

> racja. w innym poscie gość pisze:

Ten "gośc" (a może "gościówa" ?) w innym poście jak i w tym pisze o teroaich
i nie wskazuje winnych. W przeciwnienstwie do "innych" kórzy już wiedza
czyja była wina.

--PMI---

--PMI---

> Cześć --PMI---

> to smutne, że taki jak ty patriota, znów wychodzi na idiotę:
> http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Rosja-robi-wiecej-niz-nakazuje-kurtuazja,wid,12161588,wiadomosc.html

Dlaczego ? Bo przeczytałeś to w lewicowej wp.pl ?

--PMI---

ChrissP.

Dnia Sun, 11 Apr 2010 18:41:14 +0100, --PMI--- napisał(a):

> [...]
> .... wydaje mi się, że inteligenty przy odrobinie dobrej woli by zakumał o

No cóż, powtarzanie "wysadzono" w każdym punkcie brzmi dość jednoznacznie w
kontekście katastrofy samolotu i Twojej wypowiedzi, a może masz problemy z
tym pojęciem? Przy czym zaznaczam, że zarówno to, jak ja te słowo
zrozumiałem, jak i Twoje wyjaśnienie... sugerują to samo (nie precyzując
środków, np. zepsuto samolot/wysadzono w powietrze).

> Kaczyński oraz Szmajdziński byli głownymi kandydatami. Nikt inny w wyborach
> się nie liczył.

Jeszcze kampania się nie zaczęła, w polsce często pojawia się kandydat
"znikąd" gromadzący dużo głosów, a i w zapewnienia Tuska, że nie
wystartuje, nie bardzo wierzę...

> Ktops tu na tej grupie ładnie napisał. Kazdy polak wie wszystko najlepiej,
> na wszystkim sie zna, a w domu bieda piszczy .....

No właśnie - ty masz wnioski, że te ofiary WYPADKU "wysadzono", ale
przytoczmi statystykę ile procesów wytoczonych przez IPN skończyło się
skazaniem kogokolwiek...

> Powiedz to dla The Doors, Queen, dla INXS - tu mas pzrzypadki ze są ludzie
> niezastąpieni.

Nie, nie są niezastąpieni. Vide MTV - chyba nie przestała nadawać???

> Ale ....... po to maja ludzie stanowiska aby je piastowali, a nie ich
> zastępcy.

A po to mają zastępców, żeby ich...

> Całe szczescie nie byłem w armii. Prawdopodobnie dlatego potrafie logicznie
> myśleć.

Całe szczęście, bo i tam byśmy mieli spisek
żydów/chińczykó/masonów/cyklistów - niepotrzebne skreślić.

> Już nie ... mas zracje, choć zostało jeszcze dwuch którzy coś mogą.

Nigdy komisje nie służyły wyjaśnianiu, a tylko nabijaniu politycznych
punktów. Podaj JEDEN proces będący wynikiem działania komisji i zakończony
wyrokiem skazującym...

> Więc generałowie byli niepotrzebni.

A co majedno do drugiego?

> [...]
>
> Czyzby ?

> Mam blisko. A co do mojej wypowiedzi ..... ?

> Nie, nie twierdze. Podaje różne ... hipotezy.

Hipotezą można nazwać coś o chociaż nikłym stopniu prawdopodobieństwa...

> Ty mozesz ja nie ?

To było w kontekście armii i lini dowodzenia. Skoro nie byłeś - nie
wymądrzaj się.

> Oj ... nie wiedziałes jak odpowiedziec na argument kóry niszczy twoje wywody
> czy jeszcze ci nie powiedzili jak masz odpowiedziec ?

Tak, żydzi/masoni/hińczycy/radio Erewań i radio-co-ma-twarz jeszcze nie
ogłosiły stanowiska. Podobnie moja mama nie zadzwoniła do mnie z
instrukcjami...

> To akurat wiem, nie zakładam.

gratuluję

ChrissP.

--PMI---

> [...]
> zrozumiałem, jak i Twoje wyjaśnienie... sugerują to samo (nie precyzując
> środków, np. zepsuto samolot/wysadzono w powietrze).

Uzgodniliśmy już (a raczej przyznałem) iż uzyto niewłasciwego sformuowania.
Ciesze się, ze jednak zrozumiałes o co chodziło, a wiec pozostaje tylko
pytanie po co te ironie skoro zrozumiales ?

> Jeszcze kampania się nie zaczęła, w polsce często pojawia się kandydat
> "znikąd" gromadzący dużo głosów, a i w zapewnienia Tuska, że nie
> wystartuje, nie bardzo wierzę...

Niewiara w Tuska na słączy, reszt apewnie dzieli, a obaj kandydaci juz
zapowiedzieli start w wyborach (choć Kaczyński mial to ogłosić oficjalnie
dopiero w maju).

> No właśnie - ty masz wnioski, że te ofiary WYPADKU "wysadzono", ale
> przytoczmi statystykę ile procesów wytoczonych przez IPN skończyło się
> skazaniem kogokolwiek...

Wydawąło mi sie, ze wyjasniliśy juz sprawe zwrotu "wysadzono". Bedziemy go
teraz ciagle przywoływac bo jako jedyny pasuje do teorii ? Co do IPN'u
nieznam staystyk. Wiem jednak że ich pomyłki sa jak 1 do 10 trafionych, ale
gdyby nawet były 1- do 1 to i tak niczego nie zmienia.

> Nie, nie są niezastąpieni. Vide MTV - chyba nie przestała nadawać???

Powaznie ? A ja głupi sądziłem, ze te grupy sa praktycznie juz na wymarciu a
to co puszczają w TV to kawłaki z TAMTYMI ludzmi.

> A po to mają zastępców, żeby ich...

.... zastepowali. Jednak to nie zastępca jest szefem tylko zastępcą. Kolo
zapasowe tez masz na wypadek czegośtam, ale to koło "główne" jest tym cxzego
się uzywa bo jest po prostu lepsze )mądrzejsze, sprawniejsze irtp. it.
ipt.). Zapasówka słuzy aby szybko gdzies dojechac i znależc znowu "te
główne", nie tak ?

> Całe szczęście, bo i tam byśmy mieli spisek
> żydów/chińczykó/masonów/cyklistów - niepotrzebne skreślić.

No gdybys ty byl to nie zauważyłbys przemarszu wojsk niemieckich i
radzickich przez polske. Pewnie byc mowil ze akurat przechodzili obok.

> Nigdy komisje nie służyły wyjaśnianiu, a tylko nabijaniu politycznych
> punktów. Podaj JEDEN proces będący wynikiem działania komisji i zakończony
> wyrokiem skazującym...

To raczej nie wina komisji a brak woli politycznej i społeczęństwa aby to
skończyc. Niewazne czy ja lubie PO czy ty PiS czy SLD itp. to wpolsce jest
przyzwolenie na kradzież itp. Kradniemy soft i nieuwazamy tego za
złodziejstwo (osobiscie tak uwazam, ale podaje ogólne opinie), zciaganie na
klasówkach itp. itp. Jak mamy pozamykac aferzystów skoro chcemy aby ich
pokazano, al enie zamykano bo wtedy naruszyłoby to nasze poczucie
bezpieczenstwa.

Jak wyzej ... zabierz zwrot "wysadzono" a nie bedziemisz mial co napisac.

> Hipotezą można nazwać coś o chociaż nikłym stopniu prawdopodobieństwa...

Nie, hipoteza moze byc nawet z "kosmosu" Dlatego jest hipotezą. Zakladajac
jednak ze masz racje ... tu przeslanek byla masa. Sami je nawet piszecie
"kto pozwolil tylu oficjelom wsiasc do samolotu", "czemu pilot zognorowal
zalecenia wierzy" itp. it. itp. To nie ja, to ty i tobie podobni kstaracie
się ugryzc wlasny ogon. J atylko to zbieram w jedna calosc i wtedy
zaczynacie to wysmiewac.

> To było w kontekście armii i lini dowodzenia. Skoro nie byłeś - nie
> wymądrzaj się.

Nieznam sie takze na budowie telewizora co nie przeszkadza mi go ogladac
zmieniac kanaly.

> Tak, żydzi/masoni/hińczycy/radio Erewań i radio-co-ma-twarz jeszcze nie
> ogłosiły stanowiska. Podobnie moja mama nie zadzwoniła do mnie z
> instrukcjami...

Jeste sprzewrazliwony albo głupszy niz myslalem (bez obrazy - to ostrzejsza
dyskusja a nie wycieczka personalna). Mialem raczej na mysli "kolegów z
alt.pl.emigracja.londyn" . Zadziwiajace ze pomyslales a kurat o czyms innym
.... (spokojnie nie bede na tym budował teroeii).

> gratuluję

Zupelnie niepotrzebnie. To bylo oczywiscte i wieszo tym tak samo jak ja.

--PMI---

--PMI---

> [...]
> czy go zabili. Po raz pierwszy w zyciu od czasów komuny boje sie mowic co
> mysle. I to nie za rzadów Kaczynskich a tej niby proeuropejskiej

hm .. nie bardzo wiem na co mam patrzec ale rozumiem ze nie chodzilo o moja
mame. Co spewnie napisalem glupiego, ale gdybys mi pokazal "palcem" to
moglbym sie bardziej do tego odniesc :)

--PMI---

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 18:51:19 +0100 w <news:hpt26s$ppm$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> Dlaczego ? Bo przeczytałeś to w lewicowej wp.pl ?

nie. nie wiem z jakiej opcji jest wp.pl. sorry.
wolałbym, żebyś się odnósł do TREŚCI. jestes w stanie?
jeżeli nie, to jesteś dokładnie takim idiotą-'patriotą'.

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 18:48:45 +0100 w <news:hpt21v$p14$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> dzisiejszy TVN twierdzi co innego.
>
> --PMI---

czyli dla Ciebie to, co twierdzi tvn jest objawieniem, z ktorym sie nie
dyskutuje?

--PMI---

> Cześć --PMI---

> nie. nie wiem z jakiej opcji jest wp.pl. sorry.
> wolałbym, żebyś się odnósł do TREŚCI. jestes w stanie?
> jeżeli nie, to jesteś dokładnie takim idiotą-'patriotą'.

Drogi Marku aby odnosic się do treści, najpierw trzeba uwiarygodnić zródło.
Zakładam, ze gdybym podał ci tu linka ze strony samoobrony, LPR czy PiS to
być wysmiewał jako niewiarygodne.
WP jest lewicującym portalem i nigdy z tym sie nie kryło. A teraz co do
Rosji ... a co takiego robi ? Przeprasza ? - za co skoro sa niewinni.
Sklocali polakow miedzy soba tyle lat, wkoncu wydarzeła sie tragedia i wielu
rosjanom zrobiło się po prostu przykro i głupio. Od ludzki odruch - bravo.

Widziałes wczoraj jak Tusk z Putinem zciskali sie ze łzawymi oczami nad
szczatkami samolotu ? Smiech mnie bierze. Nie dlatego ze sie zciskali do
kamer uwaznie patrząc "która kamera mnie bierze", ale zalosne bylo to, ze
Putin to jak wszyscy wiemy były generał KGB. Ma na swoim koncie pewnie nie
jedną akcje i niejedne zabójstwo podczas "wojen rosysko -innych". Z luboscia
fotografuje sie na macie, ze strzelbami w reku, przy cialach zabitych przez
siebie zwierzat. I nagle wczoraj wzruszyl sie na widok kilku kawłaków blachy
???? (bo cial juz tam nie bylo - za to kamer wiele).
To chcesz mi pokazac w tym artykule ? Ta "kurtuazje" ?

Wybacz, ale chyba jestem za głupi aby to dostrzec, przynajmniej ze strony
władz rosji które jeszcze kilak dni temu niepotrafiły przyznac iz w Katyniu
wymordowano 22 tys ludzi usilnie podjąc cos kolo 4 tysiecy.

--PMI---

--PMI---

> Cześć --PMI---

> czyli dla Ciebie to, co twierdzi tvn jest objawieniem, z ktorym sie nie
> dyskutuje?

Dla Ciebie i tobie podobnych do wczoraj tak było. Dzisiaj ja nie moge
dostrzec prawdy w tej TV ? Wiesz co jest najbardziej ..... przykre i
straszne w tym wszystkim ?

Do wczoraj wielu ludzi ukrywało swoje prawdziwe sympatie do Kaczynskiego.
Wielu n apytanie co o onim sdzisz, czy go lubisz, czy popieras zitp.
nieodpowiadało, wielu wyśmiewało, niewielu mowilo otwarcie : tak lubie. TVN
i inne stacje - świadomie lub nie - wprowdziło terror medialny. Popierać i
lubic Kaczyńskiego bylo fe, fopa i nie trendy. Dzisiaj media pokauzją
miliony ludiz na ulicach oddających z nieudawaną powagą i rozżaleniem hołd
temu wielkiemu polakowi. Widziałem to w TV, a także pod Ambasada w Londynie.
Dzisiaj ... gdy media "pozwoliły" juz go nie wyśmiewac. Sa tylko dwie osoby
kore okaząly minimum honoru - choc wg mnie go nie posiadają. Palikot i
Niesiołowski. Nie widzialem ich z innymi politykami występujących w festwalu
obłudy i łapania punktów wyborczych. Nienawidzili prezydenta, oplowali go i
dzisiaj nie potrafili sie do konca - wybacz z zwrot - zeszmacic, i udawac ze
go kochali. Dalej ich nie lubie, ale dzis dostali malegoplusa.

I to jest najgorsze w naszym spoleczenstwie. banda baranów sterowana przez
media .... aha, pracuje w mediach .... wiem cos na temat sterowania, wiezysz
mi lub nie.

--PMI---

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 19:52:44 +0100 w <news:hpt5pu$b1n$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> Drogi Marku aby odnosic się do treści, najpierw trzeba uwiarygodnić zródło.

ok. jak najbardziej. jak kto mówi że pada deszcz, to mu nie wierzymy
jeśli jest z wrażej opcji! wychodzimy bez parasoli.
a ja skromnie - mialem na mysli fakty - np. program tv

> Zakładam, ze gdybym podał ci tu linka ze strony samoobrony, LPR czy PiS to
> być wysmiewał jako niewiarygodne.

sorry, rozróżniam źródło informacji od informacji. informacja, fakt,
zdarzenie - nie ma znaczenia kto o tym poinformuje...?
czy jeśli o smierci Kaczynskiego poinformuje wp.pl to znaczy ze sie nie
zdarzylo?

> Widziałes wczoraj jak Tusk z Putinem zciskali sie ze łzawymi oczami nad
> szczatkami samolotu ?

ba, ja widzialem 7 kwietnia jak rozmawiali w lesie - bez tlumacza i
mikrofonow! o czym mogli rozmawiać?!!
a teraz, po katastrofie samolotu, przecież Tusk nie poleciał żałowac!
spotkał się z Putinem, by podziękować za wykonanie zadania...

--PMI---

> [...]
> zdarzenie - nie ma znaczenia kto o tym poinformuje...?
> czy jeśli o smierci Kaczynskiego poinformuje wp.pl to znaczy ze sie nie

Fakty mozna podawac róznie. Smierc jest śmiercia, ale jej przyczyna może
być podana jak sie chce i to nawet nie kłamiąc zbytnio, wystarczy pominąc
niektóre wątki i "umarł na zawal" (bez podania wczesniej informacji o
zarzyciu duzej ilosci jakichś leków) jest zwykłym zawałem. Podając info o
lekach moze juz w gre wchodzic np. smaobójstwo, prawda ?

> [...]
> a teraz, po katastrofie samolotu, przecież Tusk nie poleciał żałowac!
> spotkał się z Putinem, by podziękować za wykonanie zadania...

Myslalem ze rozmawialiśmy powaznie. Wracasz do pajacowania z braku argumetów
czy długo nie mozesz wytrzymac udając normalnego ? :)

--PMI---

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 20:00:15 +0100 w <news:hpt68g$d3t$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> Dla Ciebie i tobie podobnych do wczoraj tak było.

Chryste Panie!!! Człowieku, nie mierz wszystkich jedną miarką. Nie mam
pojęcia co prezentuje TVN! nie oglądam żadnych programów tej stacji, nie
czytam w necie, nie wiem co objawia! To ty napisałeś co twierdzi TVN, mi
sie to nie spodobalo - nie ma takiej stacji, która może zastąpić moje
poglady.

> Do wczoraj wielu ludzi ukrywało swoje prawdziwe sympatie do Kaczynskiego

Kaczynscy to slepy zaułek Polski. żyjący czy nie - jestem im przeciw.
nie wstydze sie tego, nawet w tej sytuacji. kazdy z nas kiedys umrze.

> I to jest najgorsze w naszym spoleczenstwie. banda baranów sterowana przez
> media .... aha, pracuje w mediach .... wiem cos na temat sterowania, wiezysz
> mi lub nie.

wali mnie to.
może zbyt skomplikowanie...
koło dupy mi to lata.

--PMI---

> wali mnie to.
> może zbyt skomplikowanie...
> koło dupy mi to lata.

wiesz co ... moj znajomy zawsze twierdzil ze jak komus picie szkodzi - nie
powinien pic. Moze tobie szkodzi normalna rozmowa ? Czym tak cie
rozwscieczylem ? Co sie stalo ze nagle z braku argumentow skaczesz do
takiego jezyka ? Gdzie sama pasja z wymiany zdan, roznicy poglądów, wymiany
intelektualnej ? Prawda objawiona nie istnieje, ale dyskusja jest po to aby
była dyskusją a nie miejscem do opluwania.

Nie bylo to moim celem rozpoczynajac taki "sliski"temat. Raczej zmuszenie
ludzi do dyskusji.

z mojej strony chyba EOT bo robi sie coraz miej przyjemnie.

--PMI---

Marek (UK)

Cześć --PMI---
Sun, 11 Apr 2010 20:15:11 +0100 w <news:hpt747$gtq$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:
ia...

> Wracasz do pajacowania z braku argumetów

'z braku argumetów' - to jest przepiekne.
PMI - kocham cię
z braku argumetów .

--PMI---

> 'z braku argumetów' - to jest przepiekne.
> PMI - kocham cię
> z braku argumetów .

Oj niepotrza, niepotrza.

--PMI--