Lepiej byc self-employerem czy pracowac na pol etatu.

interpio

Witam
Choruje na 1000 roznych chorob ale nie wazne na cos trzeba umrzec ;-)
Wykonuje prace dla stowarzyszenia, moge to robic tak jak teraz jako
self employer lub pracowac na pol etatu, co jest dla mnie
korzystniejsze?
Czy jako self-employer moge starac sie o jakies benefity Disability
Living Allowance or Housing benefit po jakim czasie od zarejstrowanie
firmy?
Pozdrawiam Piotr Stratford

Gabi

interpio pisze:

ty złamasie
mogłeś się uczyć to byś robił w PL za 10 000 zł

pmlb

Mozesz starac sie o wszsytko co normalny etatowy pracownjik po roku, jak
kazdy inny.
Tu nie ma roznicy poza tym, ze pracujac jako selfemployer nie musisz
rejestrowac sie w home office:))
a jedynie w IR.
Zdecydowanie lepiej jest byc selfemplyer!!!
Jak masz dosc, to idziesz p0o zasilek z tekstem, ze skonczyl sie kontrakt...
koniec.
pracujac na etat czasem nie jest latwo odejsc, a jak zwlnisz sie sam to
mozesz miec problemy z benefitami!
jesli mozesz to zostan selfeplyed.

Hants

"pmlb" <pm...@domino.com> wrote in message

> Tu nie ma roznicy poza tym, ze pracujac jako selfemployer nie musisz
> rejestrowac sie w home office:))

Tak tylko w kwestii formalnej: self employed. Cos mi to R na koncu nie
pasuje.. :-)

pmlb

"Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote in message

Naturalnie:) powinno byc employed! Moja wina. Hehehe

interpio

On 19 Sep, 13:30, "pmlb" <p...@domino.com> wrote:

> [...]
> Zdecydowanie lepiej jest byc selfemplyer!!!
> Jak masz dosc, to idziesz p0o zasilek z tekstem, ze skonczyl sie kontrakt...
a > koniec.

> pracujac na etat czasem nie jest latwo odejsc, a jak zwlnisz sie sam to
> mozesz miec problemy z benefitami!
> jesli mozesz to zostan selfeplyed.

Super, wielkie dzieki za konkretna odpowiedz. Zanim przyjechalem do UK
wiedzialem,
ze od razu ciezko bedzie mi znalezc prace, dlatego moje pierwsze kroki
skierowalem do Job-Center+,
gdzie w 15 minut otworzylem firme.
Juz mam prawie pol roku swoja pierwsza firme a miesci mi sie ona w
reklamowce z Sainsbury's ;-)
Przez pierwszy rok place tylko okolo 2,30 funtow tygodniow na National
Insurance Contibutions I Class.
Tak naprawde to nie zalezy mi na benefitach, chcialbym znalezc cos
super dochodowego na handel.
A potem moze w przyszlosci zostac LANDLORDEM ;-)
Pozdrawiam Piotr

Konspiratore ÓPD

Użytkownik Gabi napisał:

nie mugł bo cały czas ojciec mu siedział w pokoju w dodatku najebany