nowi obywatele

Norbird

W tym roku minie 5 rocznica od wstąpienia do UE, niektórzy od razu
wyjechali na wyspy, a ponoć po pięciu latach rezydentury można się
starać o obywatelstwo. Jak myślicie, możliwy jest taki potencjalny
scenariusz:
nagle zaroi się od Brytyjczyków polskiego pochodzenia albo Polaków z
brytyjskim obywatelstwem. Zaczną oni masowo latać do Stanów bez wiz i
przedłużać nielegalnie pobyt. USA będą zmuszone wprowadzić wizy dla
posiadaczy brytyjskich paszportów? ;)

Hants

"Norbird" <nor...@poland.com> wrote in message

> Zaczną oni masowo latać do Stanów bez wiz i przedłużać nielegalnie pobyt.
> USA będą zmuszone wprowadzić wizy dla posiadaczy brytyjskich paszportów?
> ;)

A co ci emigranci robili przez te pięc lat? Obecna ciepla posadke, pewne
zatrudnienie, bardzo dobre zarobki, 5 tygodni urlopu, stabilna sytuacje
rodzinno-zawodowa i mozliwosc odwiedzania rodziny po godzinnym locie:
mialbym zamienic na amerykanski 'raj', pracujac na czarno, zestresowany, za
jakies 10usd/h? Bylbym skończonym idiotą, gdybym to zrobil.

Jedyna emigracje, jaka teraz bym rozpatrzyl, to jakis sympatyczny kraj typu
Australia, Nowa Zelandia, albo Kanada.
A w ramach kształtowania bilateralnych kontaktow międzynarodowych -
natychmiast w Polsce wprowadziłbym wizy dla Amerykanow.

whitey

Norbird wrote:

> [...]
> brytyjskim obywatelstwem. Zaczną oni masowo latać do Stanów bez wiz i
> przedłużać nielegalnie pobyt. USA będą zmuszone wprowadzić wizy dla

wg mnie malo prawdopodobne, z chociazby prostej przyczyny ze maly
uprawniony odsetek polakow wystapi o obywatelstwo, a z tego odsetka
jakis odsetek bedzie latal do usa wg wymienionego wyzej scenariusza

--
whitey

hovat

Użytkownik "Norbird" <nor...@poland.com> napisał w wiadomości
> [...]

nie mam pojecia co z lataniem do usa , lecz ja sam juz za kilka miesiecy
bede aplikował po brytyjski paszport i to nie po to aby latac do usa ,
chwalic sie ze jestem brytolem czy szpanowac tym czerwonym paszportem uk
przed znajomymi, tylko chce w zyciu miec kiedys szanse wyboru kiedy byc
moze nadejdzie taka chwila dla mnie i moich dzieci,

jestem polakiem i nigdy sie tego nie wypre, zawsze nim pozostane a miec
podwójne obywatelstwo to nikomu nie zaszkodzi

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <gr24jh$ihj$1...@inews.gazeta.pl>, "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
wrote:

> A w ramach kształtowania bilateralnych kontaktow międzynarodowych -
> natychmiast w Polsce wprowadziłbym wizy dla Amerykanow.

Here, here...

TA

pmlb

> [...]
> przed znajomymi, tylko chce w zyciu miec kiedys szanse wyboru kiedy byc
> moze nadejdzie taka chwila dla mnie i moich dzieci,

To mi sie podoba. Dokladnie o tym samym lata temu myslalem. Nie wiem
dlaczego cholerny Polski Paszport jet tak malo warty...:(

> jestem polakiem i nigdy sie tego nie wypre, zawsze nim pozostane a miec
> podwójne obywatelstwo to nikomu nie zaszkodzi

Zgadzam sie z tym stwierdzeniem!

pmlb

> brytyjskim obywatelstwem. Zaczną oni masowo latać do Stanów bez wiz i
> przedłużać nielegalnie pobyt. USA będą zmuszone wprowadzić wizy dla
> posiadaczy brytyjskich paszportów? ;)

Brytyjczycy tez potrzebuja wizy do usa, australi...
Oczywiscie na pewno latwiej ja uzyskac niz Polakowi.

Norbird

Użytkownik "pmlb" <pm...@domino.com> napisał w wiadomości

Nie potrzebują
http://en.wikipedia.org/wiki/British_passport
http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Waiver_Program
chyba że chcą być dłużej niż te 90 dni, to wtedy starają się o wizę i
pewnie dostają ją z marszu, jak my gazetę w kiosku