Hipermarkety a mapa w GPS

kazio101

W moim GPS Garmin nie ma hipermarketow. Sa inne obiekty: niektore
sklepy, bankomaty, centra handlowe, zabytki, muzea i ze sto innych
kategorii ale nie hipermarkety. Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego?
Nie zaplacili wydawcy mapy? Oczywiscie mam na mysli mape UK.

Michal Lukasik

Dnia 14.4.2009, kazio101 napisał(a):

Nie mam pojęcia dlaczego w Twoim nie ma, bo np. w moim były od początku.
Ale to nie problem. Dograj sobie odpowiednie POI.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

Alojzik

Dnia Tue, 14 Apr 2009 23:39:48 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

> Nie mam pojęcia dlaczego w Twoim nie ma, bo np. w moim były od początku.
> Ale to nie problem. Dograj sobie odpowiednie POI.

A znalazłeś gdzieś odpowiednie? Bo ja swego czasu szukałem dosyć wnikliwie
i nie znalazłem, w końcu zacząłem robić własne, ale nie dokończyłem.
O ile pamiętam gdzie są wszystkie ciekawe okoliczne Tesco, Sainsburys i
Asda, to chciałem np. mieć Lidle w których lubię kupić kilka rzeczy z ich
asortymentu.
Niemniej jednak siłą rzeczy niektóre POI będą kompletnie bezużyteczne, jak
wspomniane Lidle, bo np. taki Lidl na Finsbury Park jest kompletnie
bezużyteczny bo w promieniu kilkuset metrów nie ma gdzie zaparkować.
Jeżeli to wiesz - nie potrzebujesz POI. Jak potrzebujesz - to się paskudnie
natniesz.

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

Michal Lukasik

Dnia 14.4.2009, Alojzik napisał(a):

> A znalazłeś gdzieś odpowiednie?

Te z POIfriend IMO są w porządku.

> [...]
> bezużyteczny bo w promieniu kilkuset metrów nie ma gdzie zaparkować.
> Jeżeli to wiesz - nie potrzebujesz POI. Jak potrzebujesz - to się paskudnie

No niestety, ale bywa i tak.
Kiedyś gdy przeprowadzałem się w nowe miejsca wolałem sprawdzić sobie na
WWW danej sieci najbliższy sklep, później po kodzie sprawdziłem na
GoogleMaps jak wygląda dojazd i parking.
Teraz, po "zagrzaniu miejsca", to praktycznie wszędzie jeżdżę "na pamięć".
W.w. POIfriend umożliwia przejrzenie POI online a także sprawdzenie
lokalizacji na GoogleMaps - IMO całkiem wygodne rozwiązanie.

BTW. "Niedaleko" miejsca, o którym piszesz jest "sprawdzony"* Lidl z
parkingiem (51.540408,-0.053891).
* jakieś 4 lata temu zaopatrzenie i obsługa były OK, teraz nie wiem.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

kazio101

> Nie mam pojęcia dlaczego w Twoim nie ma, bo np. w moim były od początku.
> Ale to nie problem. Dograj sobie odpowiednie POI.

Fajnie, ale skad je wziac? Na stronie producenta jest program do
wgrywania POI i linki do jakichś stron z dziwnymi informacjami. Nie
widze hipermarketów.

Michal Lukasik

Dnia 15.4.2009, kazio101 napisał(a):

> Fajnie, ale skad je wziac?

Próbowałeś użyć Google? ;D
np. http://www.poiplaza.com/ http://www.poifriend.com/

> Na stronie producenta jest program do
> wgrywania POI i linki do jakichś stron z dziwnymi informacjami. Nie
> widze hipermarketów.

No i tego programu użyjesz do wgrania POI do urządzenia.
Uwagi odnośnie używania tego softu. Wskazując mu kilka plików POI różnej
kategorii stworzy on (w urządzeniu - \GARMIN\POI) jaden plik 'POI.GPI'.
IMO lepiej jest wrzucać każdą kategorię osobno (np. hipermarkety, stacje
paliw, radary, itd.), następnie zmienić nazwę tego pliku na jakąś więcej
mówiącą o jego zawartości - później łatwiej tym zarządzać (kasować,
aktualizować). Chyba, że wolisz to trzymać w komputerze i za każdym razem
aktualizować wszystko (wrzucać do jednego pliku), ale musisz wtedy trzymać
wszystkie, w tym te już zainstalowane POI, bo inaczej zostaną one
nadpisane/skasowane w urządzeniu.
--
\` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

kazio101