"Ciekawa" konferencja w Centre for Social Cohesion

Zlorf

http://www.wykop.pl/ramka/201004/jestesmy-dla-nich-zwierzetami

Jeden z komentarzy na "wykopie"

"Za 2-3 dekady biali mieszkańcy krajów Europy Zachodniej nawet z
pomocą Polskich imigrantow nie wyrobią na zasiłki dla tych
cudaków.Zasiłki się kiedyś skończą i być może żarty też.Nie chcę
krakać,ale w Europie ludzie to są wyjatkowo cierpliwi i tolerancyjni...
i może to się żle dla beneficiarzy skończyc."

D.

Przerazajacy ten artykul.

Dan

payol

> Przerazajacy ten artykul.
>
> Dan

europa sie budzi ale chyba za pozno, tak czy siak jakies swiatelko w
tunelu jest, patrz ostatnio Sarkozy czy tez sytuacja w Holandii czy
Danii sam ciekaw jestem czym to sie skonczy.

peace
Payol

whitey

Zlorf wrote:
> http://www.wykop.pl/ramka/201004/jestesmy-dla-nich-zwierzetami

ja bym an miejscu brytyjczykow importowal ojca dyrektora z pl, jako
antidotum na inne religie i zbytnia liberalnosc. z drugiej strony
mogloby sie okazac ze maja wspolnych wrogow i "zjednoczeni ekumenicznie"
zaczeliby ich zwalczac na wyspach ;-).

> Jeden z komentarzy na "wykopie"
>

> "Za 2-3 dekady biali mieszka�cy kraj�w Europy Zachodniej nawet z
> pomoc� Polskich imigrantow nie wyrobi� na zasi�ki dla tych
> cudak�w.Zasi�ki si� kiedy� sko�cz� i by� mo�e �arty te�.Nie chc�
> krakaďż˝,ale w Europie ludzie to sďż˝ wyjatkowo cierpliwi i tolerancyjni...
> i mo�e to si� �le dla beneficiarzy sko�czyc."

jak guevera rozpoczynal rewolucje na kubie to mial tez wyidealizowany
obraz czlowieka. myslal ze wszyscy sa tak samo zajarani idea i beda ten
sam wysilek wkladac w utopijne zalozenia. a praktyka? mozna pojechac i
samemu zobaczyc.
tutaj podobne zalozenie pokutuje, ze wszyscy beda zachowywali sie
"wzglednie normalnie". ze we wlasnym spoleczenstwie (znanym i badanym)
nieznaczny odsetek bedzie "claim'owal" a reszta bedzie uczciwie
pracowala. niestety tak to nie zadzialalo to, a co dopiero przyjezdni?
inna kultura, inne wymagania, inny styl zycia...
pozostaje wierzyc ze rewolucji nie bedziemy mieli tylko w cywilizowany
sposob problem zostanie rozwiazany

--
whitey

Zlorf

On 25 Cze, 17:24, whitey <whi...@gazeta.pl> wrote:

Się cos spsuło, lub kliknąłem tam gdzie nie trzeba.
Więc piszę jeszcze raz.

> [...]
> antidotum na inne religie i zbytnia liberalnosc. z drugiej strony
> mogloby sie okazac ze maja wspolnych wrogow i "zjednoczeni ekumenicznie"

Chcesz zwalczyć dżumę przy pomocy cholery? :-p
Z Krzyżakami nam nie wyszło.

Premier Australii do muzułmanów.
http://tinyurl.com/nc3qmg
Zagłosuję na niego!

Szymon von Ulezalka

> Premier Australii do muzułmanów.http://tinyurl.com/nc3qmg
> Zagłosuję na niego!

bardzo prosze.
zapomniales tylko zauwazyc tego wykopu
http://www.wykop.pl/link/162219/1327-uzytkownikow-wykopu-dalo-sie-nabrac-and-counting

Zlorf

On 25 Cze, 23:17, Szymon von Ulezalka <sz.gruszczyn...@googlemail.com>
wrote:

> zapomniales tylko zauwazyc tego wykopuhttp://www.wykop.pl/link/162219/1327-uzytkownikow-wykopu-dalo-sie-nab...

Upss...

Polon

A ja tak sobie mysle, ze moze ten islam nie jest taki zly dla Anglikow?

Sami go sobie na glowe sciagneli i jeszcze sie z tego ciesza.

Muzulmanie maja znacznie wyzsza rozrodczosc niz rdzenni Angole (jesli dobrze
pamietam to Muzulmanka ma srednio 5 dzieci, Angielka 1.5).

Prosta arytmetyka:

5x5x5 = 125
1.5x1.5x1.5=3.75

Moral z tego jest prosty, proporcja Muzulmanow w UK bedzie sie zwiekszac co
pokolenie.

Angole nie zauwazyli jeszcze, ze jesli Muzulmanow bedzie wiecej niz
Chrzescijan to Muzulmanie moga zupelnie legalnie, w swietle prawa
przeglosowac swoich kandydatow i usadowic sie wygodnie i licznie w
parlamencie Wielkiej Brytanii.

A potem to juz z gorki, prawo szariatu, burki i zycie w celibacie.

Ale jako rzeklem wczesniej, moze Islam nie bedzie taki zly jako pewna odnowa
moralna dla naszych dzielnych gospodarzy?

Polon

whitey

ty i te twoje zarty Polon
;-)

--
whitey

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <h22650$hm1$1...@news.onet.pl>, "Polon" <Po...@op.pl> wrote:

> Moral z tego jest prosty, proporcja Muzulmanow w UK bedzie sie zwiekszac co
> pokolenie.

[...]

> A potem to juz z gorki, prawo szariatu, burki i zycie w celibacie.

Co wy znowu bredzicie, Polon.
Popatrz ile jest krajow na swiecie gdzie Muzulmanie zyja jako mniejszosc
(Polska chocby). I popatrz tez na kraje z przewaga Muzulmanow.
I w ilu z nich masz to prawo szariatu, burki i zycie w celibacie (a z
tym ostatnim calkiem cie pogielo)?

TA

Polon

> [...]
>>
> Co wy znowu bredzicie, Polon.

*** a kiedy byl ten poprzedni raz?

> Popatrz ile jest krajow na swiecie gdzie Muzulmanie zyja jako mniejszosc
> (Polska chocby).

*** Jak mozesz porownywac polskich Muzulmanow do tych z UK?
Nasi sa umiarkowani, nie planuja swietej wojny i atakow terrorystycznych.

>I popatrz tez na kraje z przewaga Muzulmanow.
> I w ilu z nich masz to prawo szariatu, burki i zycie w celibacie (a z tym
> ostatnim calkiem cie pogielo)?

*** I to cie uspokaja?

Jakie sa wlasciwie twoje postulaty Titus?

Twierdzisz, ze to nie ma znaczenia, ze Muzulmanie w UK glosza nienawisc do
niewiernych, ze jest ich tutaj coraz wiecej, ze maja znacznie wyzsza
rozrodczosc niz rdzenni Anglicy?
(co do celibatu... mialem na mysli, ze facet w kraju muzulmanskim przed
slubem nie ma wlasciwie szans na seks z kobieta. Cytacik:

"W Arabii Saudyjskiej i innych krajach, gdzie istnieje rygorystyczna
separacja p�ci, wielu m�czyzn swoje pierwsze do�wiadczenia seksualne ma z
innymi m�czyznami, co rzutuje na ich zachowania seksualne w ma��e�stwie,
uwa�a Lootah."

http://wiadomosci.onet.pl/1563567,2678,1,seks_wedlug_koranu,kioskart.html

Polon

Bronek Kozicki

Polon wrote:
> 5x5x5 = 125
> 1.5x1.5x1.5=3.75
>
> Moral z tego jest prosty, proporcja Muzulmanow w UK bedzie sie zwiekszac co
> pokolenie.

nie b�dzie. Muzu�manie w drugim pokoleniu i p�niej rozmna�aj� tak samo
niech�tnie si� jak rodowici Anglicy.

B.

--
Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

Zbyszek Tuznik

Bronek Kozicki wrote:

> nie b�dzie. Muzu�manie w drugim pokoleniu i p�niej rozmna�aj� tak samo
> niech�tnie si� jak rodowici Anglicy.

Ale jest tez calkiem powazne zjawisko importu malzonkow, czasem
zaaranzowanych i przymusowych.

Zbyszek

pmlb

> [...]
>
> 5x5x5 = 125
> 1.5x1.5x1.5=3.75
>
> Moral z tego jest prosty, proporcja Muzulmanow w UK bedzie sie zwiekszac

Nie, moral z tego to pytanie: co robia muzulmanie w UK i skad sie tu
wzieli?:))
Jak sadzisz skad sie tu znalezli i skad az tylu ma brytyjskie paszporty?

> [...]
>
> Ale jako rzeklem wczesniej, moze Islam nie bedzie taki zly jako pewna
> odnowa moralna dla naszych dzielnych gospodarzy?

Islamu w UK raczej nie bedzie. Jak juz ktos wspomnial, juz pokolenie
urodzone w UK mimo wychowania w tradycyjnych domach zaciera zwiazki z
religia. A kazxde nastepne pokolenie jedynie to poglebi. Muzulmanin a raczej
potomek muzulmanina z lat 50-siatych - jego dzieci w 50% nawet jezyka
perskiego nie znaja.

pmlb

> [...]
> obraz czlowieka. myslal ze wszyscy sa tak samo zajarani idea i beda ten
> sam wysilek wkladac w utopijne zalozenia. a praktyka? mozna pojechac i

I co takiego widac?
Kuba wg. raportu ONZ za 2007 rok ma najsprawniejszy na swiecie system opieki
medycznej!
Na Kubie ludzie nie gloduja.
Kuba od ok 50 lat jest pod sankcjami gospodarczymi, wiekszymi lub
mniejszymi... a jednak daja rade i jakos nie bankrutuja!
Np. to, ze na Kubie jest tak cienko z internetem, to efekt blokady
informatycznej Kuby robinej przez USA.
Zostaw Kube w spokoju, zdejmij sankcjie a zobaczysz, ze to panstwo szybko
przescignie znane ci kapitalistyczne potegi.
Oczywiscie mam na mysli sprawy spoleczne, a nie nowego Ipoda czy PC-ta
nikomu do zycia niepotrzebne zabawki, na ktore nie jeden z was oddaje kilka
czy kilkanascie godzin ze swojego zycia.

> [...]
> inne wymagania, inny styl zycia...
> pozostaje wierzyc ze rewolucji nie bedziemy mieli tylko w cywilizowany

Najbardziej cywil;izowany sposob rozwiazywania problemow to Irak i
Afganistan.
Jak sadze irakijczycy i afganczycy sa dozgonie wdzieczni kulturze zachodu i
jej cywilizacji za to, ze im wprowadza ta wspaniala cywilizacje.
Niestety, nasza tak zwana zachodnia cywilizacja opiera sie o wyzysk drugiego
czlowieka.

Alojzik

Dnia Sun, 28 Jun 2009 00:35:50 +0100, pmlb napisaďż˝(a):

> I co takiego widac?
> Kuba wg. raportu ONZ za 2007 rok ma najsprawniejszy na swiecie system opieki
> medycznej!
> Na Kubie ludzie nie gloduja.

Ale nie ka�dy kraj �yje w strefie tropikalnej, co przek�ada si� na
szale�stwo wegetacyjne ro�lin.

--
pozdrowienia, alojzik
"Why do apple users have to hack everything in order to get it to work???

whitey

pmlb wrote:

> [...]
> nikomu do zycia niepotrzebne zabawki, na ktore nie jeden z was oddaje
> kilka czy kilkanascie godzin ze swojego zycia.

alez zle odczytales maila. dosc dobrze znam historie kuby (tak mi sie
wydaje) przynajmniej ta od IIws. chcialem tylko powiedziec ze troche
inne byly oczekiwania i zalozenia przed rewolucja.
pisze "utopijne" bo niestety ludzie nie ida tak chetnie za ideami,
trzeba wziasc poprawke na to. (nawet tak czyste idee jak gloszone przez
jezusa po przejsciu przez 2000 lat "bledow i wypaczen" zobacz jak
pokracznie wygladaja w "wykonawstwie")
jak byles na kubie to wiesz ze ludzie "narzekaja" niestety na system,
ale to temat rzeka, (tu moznaby sie spierac czy lepiej zadecydowac za
ludzi, czy lepiej dac im "wolny wybor" ? czyli popularna kontroli za
pomoca najnizszych zachcianek i pieniadza, ciezki socjologiczny orzech
do zgryzienia)

> [...]
> zachodu i jej cywilizacji za to, ze im wprowadza ta wspaniala cywilizacje.
> Niestety, nasza tak zwana zachodnia cywilizacja opiera sie o wyzysk

ehhhh. widze zes bojowo nastawiony . musze Cie zmartwic ze w zla strone
niestety zrociles kopie ;-). raczej sadzac po wypowiedziach, mysle ze po
tej samej stronie jestesmy.
BTW, nigdzie nie pisalem hymnow pochwalnych na czesc cywilizacji
zachodniej, tym bardziej w temacie wojny w iraku.
http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C5%82%C4%85d_fa%C5%82szywego_za%C5%82o%C5%BCenia
wiec po co mi to piszesz? to pytanie jest czy stwierdzenie?

whitey

Polon

> I co takiego widac?
> Kuba wg. raportu ONZ za 2007 rok ma najsprawniejszy na swiecie system
> opieki medycznej!

Alez BREDNIE wypisujesz kolego pmlb!
Az mnie skreca, ze mozesz byc az tak... naiwny?

Bez wchodzenia w dyskusje na temat raportow ONZ, co one wlasciwie mowia i
dlaczego to mowia, co to znaczy "najsprawniejszy??" na swiecie system opieki
medycznej...

Odpowiedz mi na dwa pytania...

Pierwsze pytanie:
Ile osob w ciagu ostatnich 10 lat, narazajac zycie, na skleconych,
prymitywnych tratwach lub placac ciezka kase na szybkich lodziach probowalo
UCIEC Z KUBY do USA??

*Tu sie jawi sugestia, ze albo ci ludzie to wariaci (ale wtedy jak by udalo
im sie sklecic tratwe albo zalatwic duza kase) albo ty kolego pmlb
wypisujesz brednie.

Drugie pytanie:
Ile osob w ciagu ostatnich 10 lat, narazajac zycie, na skleconych,
prymitywnych tratwach lub placac ciezka kase na szybkich lodziach probowalo
UCIEC Z USA na KUBE??

*Tu sie jawi sugestia, ze w USA ludziom zyje sie jednak troche lepiej (moze
sie jednak myle kolego pmlb?) i bardziej sprawna(??) sluzba zdrowia na Kubie
jakos ich nie przekonuje do opuszczenia kraju.

I prosze nie opowiadaj mi tu wzruszajacych historyjek jak to by Castro
swietnie kierowal gospodarka gdyby tylko dano mu szanse!!! Widzisz... wielu
ludziom gospodarka komunistyczna nie jawi sie jako droga do sukcesu
gospodarczego.

A co do mojego iPoda i PCta to zechciej laskawie sie od nich odczepic. Jesli
wolisz wydawac swoja kase na inne rzeczy to twoja sprawa, mi zostaw wolnosc
wyboru i zakupow.

Czy Ty pmlb jestes komunista lub socjalista?

Polon

Polon

whitey

poczytaj sobie dlaczego musieli sie skumac z ruskimi. to nie jest taka
prosta sprawa w tamtym regionie sie odizolowac od wplywow usa.
probowali, miernie wyszlo. tak samo jak w polozeniu polski probowac
wiecznie rozdrapywac rany z rosja i niemcami, prowadzi to donikad.
jakby batista zostal u wladzy to myslisz ze jak by bylo? by bylo jak na
drugim kontynencie, plantacje koki i narkotykowi baroni.

whitey

pmlb

"Polon" <Po...@op.pl> wrote in message news:h29vle$1i1$1...@news.onet.pl...

> Alez BREDNIE wypisujesz kolego pmlb!
> Az mnie skreca, ze mozesz byc az tak... naiwny?

Dlaczego? Bo burzy to twoje wyobrazenia na dany temat w ktore bezkrytycznie
wierzysz?

> Bez wchodzenia w dyskusje na temat raportow ONZ, co one wlasciwie mowia i
> dlaczego to mowia, co to znaczy "najsprawniejszy??" na swiecie system
> opieki medycznej...

To znaczy taki, do ktorego mja dostep obywatele, W USA jest np,. jeden z
mniej wydolnych, bo bardzo drogi - ten tani jest na poziomie medycyny lat
40-stych. Niestety na dobry sytem opieki medycznej w UA stac niewielu.
Na Kubie kazdy obywatel obiety jest opieka zdrowotna darmowa na bardzo
wysokim poziomie. Medycyna Kuby nalezdy do jednej z najbardziej rozwinietych
na swiecie.
Jako przyklad powiem ci, ze na Kubie jest mniejsza umieralnosc niz w Polsce.
Ba nawet jest mniejsza umieralnosc noworodkow niz w Polsce co swiadczy o
bardziej rozwinietej medycynie.
Problem jest w tym, ze media nie sa zainteresowane by promowac sukcesy Kuby
bo Kuba jest panstwem socjalistycznym, a media mowily nam, ze socjalizm to
zawsze bieda i wszystko co najgorsze - a tu prosze...

> [...]
> (moze sie jednak myle kolego pmlb?) i bardziej sprawna(??) sluzba zdrowia
> na Kubie jakos ich nie przekonuje do opuszczenia kraju.

Nie wiem, czy to celowe czy sie machneles, ale te dwa pytania sa identyczne.
Ja odpowiem jeden raz, ponizej dopisku dom pytan:

> [...]
> swietnie kierowal gospodarka gdyby tylko dano mu szanse!!! Widzisz...
> wielu ludziom gospodarka komunistyczna nie jawi sie jako droga do sukcesu

Kolejny mit, nawet zrodla nie podales tej rewelacji!
W 1991 (lub 1993) doszlo do masowych ucieszczek kubanczykow na tratwach do
USA.
Straz wybrzerza Kuby zawracala te jednostki lub wylapywala uciekinierow.
Odbilo sie to poteznym echem na swiecie, caly swiat grzmial z krytyki
Castro.
Na drugi dzien, Castro rozkazal jednostkom strazy wybrzeza nie
interweniowac... Jak piszesz dziesiatki tratw, lodzi zaczely doplywac do
USA. Zanim jednak zblizyly sie do wod terytorialnych USA, straz przybrzezna
USA Ich wylapala i odtransportowala najpierw do bazy przejsciowej w
Salwadorze a potem deport na Kube. Po kilku dniach deport byl juz
bezposredni na Kube...
Swiat zamilczal... nagle okazalo sie, ze to USA postawila barierke. Do dzis
od tamtej pory, kubanczycy maja gorzej by dostac sie do USA niz np. polacy.
Wiedziales o tym? watpie... a widzisz, mit o masowych ucieczkach nadal
istnieje, mimo, iz od prawie 20 lat Kubanczycy moga do USA jechac legalnie z
Kuby tylko amerykani ich zawracaja.

> A co do mojego iPoda i PCta to zechciej laskawie sie od nich odczepic.
> Jesli wolisz wydawac swoja kase na inne rzeczy to twoja sprawa, mi zostaw
> wolnosc wyboru i zakupow.

Wiec dlaeczgo ty innym tej wolnosci odmawiasz?
Skad wiesz czy mieszkancy Kuby nie sa szczesliwi z tym co maja? Dlaczego
chcesz innych na sile uszczesliwiac i kazac im pracowac by kupic sobie Ipoda
czy PCta? Moze oni tego nie chca?

> Czy Ty pmlb jestes komunista lub socjalista?

Jestem normalnym czlowiekiem, a nie skrzywionym przez krzykaczy typu dUPRy
czy inne badziewie dla nastolatkow.
Rozumiesz? Jak nie to jak dorosniesz to zrozumiesz.

Marek (UK)

Cze�� pmlb
Mon, 29 Jun 2009 20:19:20 +0100 w
<news:Zs82m.9671$C46...@newsfe11.ams2> napisa�e�:

[...]

fajnie siďż˝ czyta Twojďż˝ laurkďż˝, wystawionďż˝ 'krajowi socjalistycznemu',
kt�ry tak naprawd� jest, owszem socjalistyczn�, ale dyktatur� klanu
Castro, jak� - przynajmniej ja - dobrze pami�tam z Rumunii czy NRD konca
lat 80. Zdaje si�, �e na Kubie jest monopartyjny rezim a 80%
spoleczenstwa nalezy do partii socjalistycznej. Suuuper kraina.

Z dochodem narodowym na glow� 4500 USD rocznie, Kuba mo�e mie� najlepsz�
dost�pno�� do us�ug medycznych (rozumianych jako dostatek personelu i
mo�liwo�c zrobienia podstawowych bada�), jednak nie ma mozliwosci
sfinansowania powszechnego dost�pu do najnowszych lek�w i najdro�szych
procedur. Cud�w nie ma, to jaka� bzdura ekonomiczna. No chyba, ze caly
ten dochod narodowy jest na to przeznaczany?
Alternatywnie, mozemy rozwazyc wiarygodno�� danych, kt�re by�y podstaw�
do opracowan. Kiedys Polska byla 10 pot�g� gospodarcz� �wiata (Gierek) a
wczesniej inflacja sta�a w miejscu bo wprawdzie ceny mi�sa i chleba
ros�y, ale lokomotywy tanialy (Gomu�ka).
Marek
Je�eli m�wisz prawd� - nie musisz niczego pami�ta�.

pmlb

> [...]
> lat 80. Zdaje si�, �e na Kubie jest monopartyjny rezim a 80%
> spoleczenstwa nalezy do partii socjalistycznej. Suuuper kraina.

Rownoczesnie nie przeszkadza to, ze 80% kubanczykow to katoilicy
praktykujacy.

> [...]
> procedur. Cud�w nie ma, to jaka� bzdura ekonomiczna. No chyba, ze caly
> ten dochod narodowy jest na to przeznaczany?

Co to jest ten magiczny dochod na glowe? Czy to mierzone wartoscia pracy i
towarow w USA czy na Kubie a moize w Polsce?
Dochod narodowy na glowe to mylacy wskaznik, bo co z tego, ze Holandia ma
wiekszy dochod narodowy na glowe niz np. Kazachstan, ale Kazachstan ma
surowce i i sobie poradzi, Holandia nie... Jak nastapi kryzys energetyczny,
to te rekorodowe dochody Holandi na glowe okaza sie pustosloweiem, bo nie
bedzie czym grzac w domach (chyba, ze tymi dolarami). Obecny kryzys
pokazuje, ze spoleczenstwo oparte o wartosc monetarna bankrutuje. Wysypal
sie sytem monetarny. Jest nic nie znaczacym rynkiem spekulantow, ktorzy sa w
stanie doprowadzic dolara do zera (jak wowczas bedzie wygladac dochod
narodowy Holandi - bedzie zerowy?)
Jako przyklad czym jest przeliczanie walut prosze: na poczatku czerwca funto
kosztowal ok 4.7zl biorac pod uwage 250 funtow (najnizsza tygodniowka w UK)
bylo to 1175zl. Dwa dni pozniej funt byl juz po 4.9 czyli te 250 funtow w
polsce mialo wartosc 1225 zl. tyydzien pozniej funt doszedl do ok 5.3! Czyli
1325 zl - w ciagu tygodnia nastapil przyrost 150zl! ok tygodnia pracy w
Polsce... Tylko z roznic na kursie. Praca wykonana w polsce a w UK jest
identyczna, tymi samymi narzedziami w tych samych warunkach. Czym wiec jest
pieniadz?
Jaki sens ma przedstawianie wartosci "szczescia" w pieniadzy skoro w ciagu
tygodnia "nic nie robienia" zarobilem tygodniowa wartosc pracy w Polsce?
Pieniadz to tylko spekulacyja miara. Tak naprawde liczy sie to co masz
faktycznie wartosciowego co ma realne wartosci. Nie sztuczne jak pieniadz
ktory na powyzszym przykladzie zmienia diametralnie wartosc z powietrza.
Na tym polega sila Kuby. Tam ludzie mimo, iz ktos przeliczy, ze zarabiaja 20
czy 40 dolarow na miesiac sa za to w stanie przezyc miesiac. W USA za 1000
dolarow na miesiac tez nie jest kolorowo, a o dobrym leczeniu zapomnij. Na
Kubie sluzba zdrowia jest darmowa, operacje czy inne zabiegoi kosztujace w
USA krocie na ktore stac dobrze zarabiajacych na kubie sa wykonywane za
darmo. Jak bys przeliczyl ta wartosc oraz inne podobne, to okaze sie, ze w
porownaniu z USA miesieczny dochod kubanczyka to grubo ponad 5000 usd!
A co do samej medycyny na Kubie to jest ona uznana na swiecie za jedna z
najlepszych. Sprawdz statystyki.
Kubanscy specialisci, lekarze sa na samej gorze fachowcow.
Kuba ma leki, duzo wlasnych, czesc zagranicznych, i jakos stac ja na zakup
tych zagranicznych. Wcale nie jest tak, ze im brakuje. Juz pisalem, ze na
Kubie w porownaiu z Polska jest mniejszy odsetek umieralnosci noworodkow. To
juz pokazuje realny obraz.

> [...]
> wczesniej inflacja sta�a w miejscu bo wprawdzie ceny mi�sa i chleba
> ros�y, ale lokomotywy tanialy (Gomu�ka).

Dzis masz w Polsce identycznie. Tylko lokomotywy zastapiono luksuowymi
jachtami...
A to, ze polska byla 10 potega to wcale nie jest takie nierealne! PRL nie
zbankrutowal ale zostal rozmontowany. Do dzis sprzedaje sie "pozostalosci"
PRL-u ! 20 lat trwa wyprzedaz tego co PRL zbudowala i nadal nie sprzedano
wszystkiego - potrafisz sobie zobrazowac jaki to musial byc gigant?
A do Gierka, Gierek kopiowal wzorce z zachodu. PGR-y to nic innego jak kopie
spoldzielni rolniczej owczsnej Europejskiej Wspolnoty Wegla i Stali
(dzisiejsza UE).
Tanie kredyty na rozwoj wsi i malych miasteczek, to tez "zapozyczone" wzorce
z zachodu. Polecam poczytac o Bartoszycach. Gierek biorac kredyty inwestowal
je, budowal. Polski przemysl stoczniowy byl w pierwszej piatce swiatowej.
Wegiel to samo, PRL sie tak dalego rozwinal, ze produkowano wlasne radia,
telewizory jako calkowicie polskie mysli techniczne a nie na licencjach.
Zbudowano nawet fabryke tranzystorow i ukladow scalonych(!)
Trudno jest dzis o tym rozmawiac, bo 90% adwersarzy jest skarzona obecna
propaganda negowania wszystkiego co zwiazane z PRL-em. Jednak jak znadzie
sie smialek ktory pogrzebie w statysykach, planach, konkretach - nagle
otwieraja mu sie oczy czym PRL byl. Malo, same postulaty strajkujacych z lat
1979-1981 to glownie takie punkty jak: wolne soboty - hehehe, wiekcej
osrodkow wczasowych(!), skrocenie pracy w piatek do 6 godzin..... To byly
podstawy, do tego dochodzila ideologoia. Dzis tez malo kto wie, ze kartki na
mieso czy papierosy to postulaty i rzadania solidarnosci z sierpnia 1981
roku a nie wymysl wladzy.
Ale to na inny temat i inne grupy.
Ja bym sobie tylko zyczyl by jak ktos chce pogadac o tym, odrzucil na bok
ideologie.

Marek (UK)

Cze�� pmlb
Tue, 30 Jun 2009 00:03:56 +0100 w
<news:xLb2m.10409$Cq3....@newsfe04.ams2> napisa�e�:

> Rownoczesnie nie przeszkadza to, ze 80% kubanczykow to katoilicy
> praktykujacy.

a co to za argument? mi nie wydaje sie dziwne 80% katolikow, tylko 80%
czlonkow partii. w dodatku jednej.
jestes przekonany, ze to normalne?

> Co to jest ten magiczny dochod na glowe?

proba uzyskania obiektywnego poziomu zamoznosci kraju...?

> [...]
> wiekszy dochod narodowy na glowe niz np. Kazachstan, ale Kazachstan ma
> surowce i i sobie poradzi, Holandia nie...

za to Holandia bez problemu wyzywi caly Kazachstan, w barterze za jego
surowce. i ukwieci gratis.
a z drugiej strony - jak upadnďż˝ te paskudne kapitalistyczne, sztuczne
pot�gi, wzniesione na papierowym dolarze - komu Kazachstan sprzeda swoje
surowce?
czy to aby nie Rosja, wielki eksporter tych najbardziej krytycznych
surowc�w nie ma powa�nej zapa�ci?

>Jak nastapi kryzys energetyczny,
> to te rekorodowe dochody Holandi na glowe okaza sie pustosloweiem, bo nie
> bedzie czym grzac w domach

'Holandia jest trzecim po Stanach Zjednoczonych i Francji eksporterem
�ywno�ci, [...]. Jest tak�e �smym na �wiecie wydobywc� gazu ziemnego'.

[ciach]

> Pieniadz to tylko spekulacyja miara. Tak naprawde liczy sie to co masz
> faktycznie wartosciowego co ma realne wartosci.

jasne. wiec zamiast sprzedawac swojďż˝ pracďż˝ jako informatyk czy lekarz,
lepiej zebysmy sadzili ziemniaki, prz�dli len, wydobywali torf... a
potem bedziemy sie wymieniac. bo to sďż˝ te realne wartosci.
tak to zapewne wygl�da na Kubie.

[...]

> A to, ze polska byla 10 potega to wcale nie jest takie nierealne! PRL nie
> zbankrutowal ale zostal rozmontowany. Do dzis sprzedaje sie "pozostalosci"
> PRL-u !

tak, �eby sp�aci� jego d�ugi. chyba niedawno sie to w koncu udalo.

> 20 lat trwa wyprzedaz tego co PRL zbudowala i nadal nie sprzedano
> wszystkiego - potrafisz sobie zobrazowac jaki to musial byc gigant?

potrafiďż˝! przeciez znam teďż˝ inne takie giganty: NRD - okno wystawowe
socjalizmu, Rumuni� - kraj niemal ca�kowicie bez d�ug�w za czas�w
Causescu, Bu�gari� - kurort elit realsocjalizmu.
a z bardziej wsp�czesnych - Kore� P�n.

> A do Gierka, Gierek kopiowal wzorce z zachodu. PGR-y to nic innego jak kopie
> spoldzielni rolniczej owczsnej Europejskiej Wspolnoty Wegla i Stali

ca�kowicie ci sie pomieszalo.
PGR-y s� tworem pocz�tku lat 50-tych i by�y efektem kolektywizacji
rolnictwa na wz�r radzieckich ko�choz�w, a nie spoldzielni rolniczych.
PGR-y by�y pa�stwowe! chyba nie masz poj�cia czym by�a (i jest) idea
sp�dzielczo�ci.
Lito�ci, please.

> [...]
> je, budowal. Polski przemysl stoczniowy byl w pierwszej piatce swiatowej.

tak, pamietam. wszyscy te statki dotowali�my. m.in. dzi�ki temu, ze
polska placa to bylo ok. 20 usd na miesi�c.

> Wegiel to samo, PRL sie tak dalego rozwinal,

akurat dobrze pamietam PRL, sporo doroslego zycia w nim spedzilem. wiem,
jakie wtedy mielismy aspiracje - M3 i fiat126p oznacza�y spor�
zamo�nosc. albo spore znajomosci.
wiem ile lat siďż˝ czekalo (wplacajac niemaly % dochodow) na mieszkanie
spoldzielcze. a potem drugie tyle si� czekalo na za�o�enie telefonu.

> Ja bym sobie tylko zyczyl by jak ktos chce pogadac o tym, odrzucil na bok
> ideologie.

mam wra�enie, �e najbardziej z nas to ty jestes zideologizowany.
he he, krzycz�c '�apa� z�odzieja!' naj�atwiej jest odci�gn�� uwag� od
siebie.
Marek
- Wiesz jaka jest r�nica mi�dzy rosyjskim optymist�, pesymist� i
realistďż˝?
- Optymista uczy si� angielskiego, pesymista chi�skiego, a realista
siedzi w domu i czy�ci Ka�asznikowa.

pmlb

> a co to za argument? mi nie wydaje sie dziwne 80% katolikow, tylko 80%
> czlonkow partii. w dodatku jednej.
> jestes przekonany, ze to normalne?

Raczej 80% nie bedzie aktywnych. Przewaznie aktywnych jest 60% czlonkow
parti nawet jak spoleczenstwo ma w 100% legitymacje.
Ale mi chodzilo o cos innego, niby 80% nalezy do parti ale nie przeszkadza
to 80% byc praktykujacymi katolikami. Czyli te 80% to sa jedynie papierowe
czlonkowstwa. Moj dziadek tez mail legitymacje partyjna przez praktycznie
caly PRL ale poza otrzymaniem ksiazeczki partyjnej nigdy nie byl na zadnej
imprezie partyjnej, nawet nie chodzil pod koniec PRL-u glosowac. O istnienu
swojej ksiazeczki partyjnej przypomnial sobie w 1990 roku. ksiazeczka nie
ruszana przez 30 lat w pudelku z innymi starociami. Rozumiesz teraz o czym
pisze.

> proba uzyskania obiektywnego poziomu zamoznosci kraju...?

Ale to jest bledny wspolczynnik. Bo jak zmierzyc zamorznosc kraju gdzie np.
leki i sluzba zdrowia jest darmowa? Ile trzeba dodac do dochodu by to
uwzglednic?
Jesli ktos pracuje za minimalna w UK ma ok 5.74 funta na godzine, jednak jak
pracuje np. w hotelu gdzie od razu ma zakwaterowanie i wyzywienie to ile
bedzie wynosic jego dochod? Bo na pewno nie 5,74!

> za to Holandia bez problemu wyzywi caly Kazachstan, w barterze za jego
> surowce. i ukwieci gratis.

Jasne... Kazachstan jest na 7 miejscu pod wzgledem producenta rolbnego na
swiecie.
I pola uprawne sa w Kazachstanie a nie w afryce czy ameryce poludniowej.

> a z drugiej strony - jak upadnďż˝ te paskudne kapitalistyczne, sztuczne
> pot�gi, wzniesione na papierowym dolarze - komu Kazachstan sprzeda swoje
> surowce?

No wlasnie, czyli Holandia bedzie miec problem. Bo co moze zaoferowac
Kazachstanowi?
Holandia mimo wysokiego dochodu nie jest krajem samowystarczalnym,
Kazachstan tak.
Jesli upadna kraje kapitalistyczne, czeka je bieda i to tragiczna.

> czy to aby nie Rosja, wielki eksporter tych najbardziej krytycznych
> surowc�w nie ma powa�nej zapa�ci?

Zapasci? A gdzie to slyszales? W Polskich mediach jak sadze.
W Rosji nie ma zadnej zapasci, wrecz maja niezly wzrost gospodarczy.
Naprawde nie wiem skad te dane o zapasci Rosji.

> 'Holandia jest trzecim po Stanach Zjednoczonych i Francji eksporterem
> �ywno�ci, [...]. Jest tak�e �smym na �wiecie wydobywc� gazu ziemnego'.

Tak, ale 99,99% to sa byle kolonie. Afryka i Ameryka Poludniowa.
Jak dojdzie do ruchow narodowych w tych panstwach, Holadia z 8 miejsca
spadnie na 208 ...

> [...]
> lepiej zebysmy sadzili ziemniaki, prz�dli len, wydobywali torf... a
> potem bedziemy sie wymieniac. bo to sďż˝ te realne wartosci.

Nie o to chodzi. Ale o relacje bezposrednie.
Powiedz mi kto wykonuje wazniejsza spolecznie prace: lekarz czy bankowiec?
Roznica dohodu bankiera a lekarz jest kosmiczna.
Rozumiesz. Tak samo jak sztuczne sa kursy walut. Bo kto je ustala oi na
jakiej podstawie? Czy praca informatyka w Polsce jest wykonana gorzej, ze
jest mniej oplaca? Czy praca robotnika w fabryce na Tajwanie jest inna niz
robotnika w UK? Nie! Roznica polega na sztucznym ustawieniu wartosci danej
waluty oraz niesprawiedliwej dystrybucji dobr wytworzonych.
Na Kubie jest to postawione na nogi. Dlatego Bankier Kubanski na pewno
lepiej od lekarza nie zarobi:)

> [...]
>
> tak, �eby sp�aci� jego d�ugi. chyba niedawno sie to w koncu udalo.

Niedawno czyli w 1991 roku:))) Dzis zadluzenie Polski jest nascie razy
wyzsze. Glownie Buzek.
A jaka jest roznica w wykorzystaniu pozyczki za Gierka a dzis?

> potrafiďż˝! przeciez znam teďż˝ inne takie giganty: NRD - okno wystawowe
> socjalizmu, Rumuni� - kraj niemal ca�kowicie bez d�ug�w za czas�w
> Causescu, Bu�gari� - kurort elit realsocjalizmu.

NRD nigdy nie bylo wystawka, NRD bylo calkowicie podporzadkowane Moskwie.
Rumunia, Bulgaria - dzis sa to kraje duzo atrakcyjnejsze od Polski.
Nie mowie o Czechach czy Slowacji.

> a z bardziej wsp�czesnych - Kore� P�n.

W Korei Polnocnej potrafia budowac bomby atomowe i produkowac rakiety. To
powinien byc raczej przyklad jak socjalizm powoduje wzrost poziomu techn
icznego. Skoro taka mala Korea potrafi wyprodukowac bombe atomowa i rakiety,
to jak by pol swiata bylo socjalistyczne to kto wie czy podroze na Marsa nie
byly by czyms normalnym ;)?

> ca�kowicie ci sie pomieszalo.
> PGR-y s� tworem pocz�tku lat 50-tych i by�y efektem kolektywizacji
> rolnictwa na wz�r radzieckich ko�choz�w, a nie spoldzielni rolniczych.

PGR byl wzoremk Kochozow, lecz od czasow Gierka staly sie spoldzielniami,
fabrykami rolniczymi.
Nie pisalem o czasach przed Gierkowskich. PGR za czasow Gierka niczym sie
nie roznil od odpowiednika na zachodzie. Moze mial ostrzejsze normy.

> PGR-y by�y pa�stwowe! chyba nie masz poj�cia czym by�a (i jest) idea
> sp�dzielczo�ci.
> Lito�ci, please.

Jesli cos jest panstwowe nie oznacza, ze nie moze byc przy okazji
spoldzielcze.

> tak, pamietam. wszyscy te statki dotowali�my. m.in. dzi�ki temu, ze
> polska placa to bylo ok. 20 usd na miesi�c.

I z ej pracy kazdego stac bylo na wczasy, mieszkanie, i normalne niezle
zycie. Nikt nie glodowal.
te 20 usd na to wystarczalo - teraz rozumiesz o czym pisze mowiac o
sztucznosci walut?
Statkow nie dotowalo sie w taki sposob jak sadzisz. Caly swiat dotuje swoja
produkcje to normalne! Nie ma na swiecie panstwa ktore by nie dotowalo
przemyslu stoczniowego - nie ma takiego! Malo, USA najwiekszy kraj
kapitalistyczny dotuje prywatnwe fabryki samochodowe i banki!

> akurat dobrze pamietam PRL, sporo doroslego zycia w nim spedzilem. wiem,
> jakie wtedy mielismy aspiracje - M3 i fiat126p oznacza�y spor�
> zamo�nosc. albo spore znajomosci.

Na mieszkanie w Bielsku bialej czekalo sie 4 tygodnie, w Sosnowcu w polowie
lat 70-siatych mieszkania byly od zaraz. W Warszawie na Zoliborzu czekalo
sie 30 lat na przydzial. W Gdansku nad wybrzezem podbnie...
Wszystko zalezalo od lokalizacji. W mojej miescinie skad pochodze na
mieszkanie czekalo sie 2 lata.

> wiem ile lat siďż˝ czekalo (wplacajac niemaly % dochodow) na mieszkanie
> spoldzielcze. a potem drugie tyle si� czekalo na za�o�enie telefonu.

Ile dzis musisz czekac na mieszkanie wplacajac podbny procent na ksiazeczke?
Kupic prywatnie za PRL-u mozna bylo bez problemu, nawet panstwowe! Dzis
kredyt bankowy ludzi biora na 30 lat!!!! I ten kredyt jest jedynie dla
dobrze zarabiajacych, bo tych ponizej 2000zl na miesiac raczej nie stac na
to. Dzis na mieszkanie w mojej miescinie, pracujac na sredniej wyplacie w
tej miescienie odkladal bys ok 80 lat...
Telefon. Na telefon czekalo sie dlugo bo byly przestarzale centrale ktorych
pojemnosc byla wyczerpana.
W miare jak centrale wymieniano, kolejne strefy byly zaspakajane. Jednak by
byc uczciwym nalezy stwoerdzic, ze kazda wies miala minimum jeden telfon! Po
wymianie centrali w mojej miescinie w roku 1988 dostalem telefon miesiac
pozniej po ok 12 latach oczekiwania. Dodam, ze wnioski o telefon z 1989 roku
byly realizowane w terminie miesiecznym. Centrala do dzis nie jest
zapelniona w 70%. Do 1996 roku jedna wies ok 20km od mojej miala centrale
reczna:)) znaczy taka gdzie telefonistka przekladala recznie kabelki:))
Centrala ta mogla obsluzyc 20 numerow, we wsi mieszkalo ok 500 rodzin. Tylko
20 rodzin moglo miec telefon... do 1996 roku.

> mam wra�enie, �e najbardziej z nas to ty jestes zideologizowany.
> he he, krzycz�c '�apa� z�odzieja!' naj�atwiej jest odci�gn�� uwag� od
> siebie.

Tylko dlatego, ze nie pieje jaki to kapitalizm jest zloty a socjalizm be...?
Nie. Ja potrafie znakesc wady zarowno w socjalizmie i je kytykowac jak i w
kapitalizmie.

Polon

> Dlaczego? Bo burzy to twoje wyobrazenia na dany temat w ktore
> bezkrytycznie wierzysz?

No dobrze.
Widze, ze wymagasz starannej troski, kogos kto cie wezmie za reke i
wytlumaczy jak dziecku, ze komunizm to system w ktorym ludzie zyja w biedzie
(dawniej Polska, nadal Rosja, Kuba, inne kraje), nierzadko w strasznej,
smiertelnej nedzy (korea polnocna, dawniej Rosja- czytales o wielkiej
smucie?).

Komunizm to system gdzie nia ma wolnosci slowa ani zgromadzen. Gdzie
spoleczenstwo jest podzielone na tych, ktorzy donosza na sasiadow i ktorzy
tego nie robia.
Gdzie za krytyke wladzy idzie sie do pierdla na wiele lat (albo dostaje
kulke albo lepiej zastrzyk i twoje cialo zostaje rozparcelowane na organy-
patrz Chiny).

Komunizm to system, gdzie trzymajacy wladze bredza do spoleczenstwa jak im
to sie dobrze zyje, jakie maja osiagniecia, jakich maja strasznych wrogow
wokol, o tym ze klopoty sa przejsciowe i na pewno bedzie lepiej.
Komunizm to system, w ktorym wszystkim zyje sie rowno (poza kregami wladzy,
ktore zyja w bogactwie), problem w tym, ze to rowno oznacza rowna biede.
Komunizm to system gdzie nie ma wlasnosci prywatnej przez co ludziom sie nie
chce pracowac, przez co gospodarka stoi na niskiem poziomie.

Historia i sytuacja obecna tak wlasnie okresla czym jest komunizm.

Oczywiscie zawsze znajda sie ludzie, ktorzy sie z tym nie zgadzaja.
W Polsce przeciez, tym ktorzy byli blisko partii zylo sie bardzo wygodnie!

Ja pamietam moje dziecinstwo w PRLu.

Moim obowiazkiem bylo codzienne chodzenie do sklepu.
A tam na polkach glownie OCET.
Mozna bylo kupic mleko i chleb, do tego serki topione, reszte trzeba bylo
odstac.
Pamietam jak raz z siostra stalismy po smietane.

Kolejka byla tak dluga, ze stanelismy w niej w 3 miejscach!
Taka sztuczka: prosze trzymac mi to miejsce ja zaraz wroce.
Udalo nam sie tak kupic 6 butelek smietany!
Wielki sukces :-)

Pozniej z Kosciola dostawalismy dary (z Holandii wlasnie), pamietam wielka
kostke pomaranczowego sera, ktora jedlismy pewnie ze 2 tygodnie.

Pamietam brak butow, swetry z jakiejs sztucznej, dziadoskiej wloczki,
pomarancze z KUBY pamietam!
Nie byly pomaranczowe tylko zolte i w cholere niesmaczne.

Pamietam rowniez wyglad polskiego szpitalu i opowiesci mamy jak ja
malofajnie traktowali na porodowce.

Otarlem sie wtedy rowniez o USA!
Ojciec byl tam rok.

Przywiozl mi M&M (do konca zycia nie zapomne jak one bosko smakowaly!),
kolorowe zabawki (za komuny zabawki nie byly kolorowe), oraz wielkie
katalogi z sieci handlowych z USA.
Przywiozl rowniez niesamowite opowiesci o tym, ze w USA nie ma kolejek, ze
mleko i soki sa w kartonikach, ze czekolada po prostu czeka aby ja kupic.
NIE DO POJECIA to bylo wtedy dla mnie.

Katalogi byly dla mnie i kolegow jak biblia.
Godzinami wpatrywalismy sie w kolejki elektryczne, w komplety zabawek typu
policjant czy strazak, rozwazalismy ktore bysmy kupili, jak sie nimi bawili,
ktore sa lepsze a ktore gorsze i tak dalej.
USA to byla dla mnie kraina jak z bajki.

Teraz nie ma juz komuny w PL i chociaz nieraz jest ciezko to jednak ja
osobiscie "ciesze sie ogromnie, ze zadnych komuchow nie ma kolo mnie".

Gdy czytam twoja pochwale systemu komunistycznego na kubie to mysle o
biednych mieszkancach kuby, o ich zyciu podobnym do mojego z dziecinstwa.
Oni maja znacznie gorzej poniewaz na Kubie powszechna jest tajna policja i
donosicielstwo- w Polsce tego nie bylo.

Mysle rowniez, ze gdybys byl laskaw wprowadzac ponownie komunizm w Polsce to
bym ci drogi kolego, delikatnie mowiac "Zak..il z laczka i poprawil z
kopyta".

Polon

Marek (UK)

Cze�� pmlb
mi�o si� podyskutowa�o, ale nie ma szans, zebys mnie przekona�. i,
niestety, vice versa. dam juz spokoj.
do socjalizmu, nawet z doskona�� opiek� medyczn�, mnie nie przekonasz,
system i gospodarczo i politycznie jest skompromitowany. jest trupem, na
smietniku historii. a komunizm to utopia, ustr�j dla ludzi idealnych, a
takich nie ma.
tak wi�c pozostaj� przy kapitalizmie, ktory mimo wielu drastycznych
wpadek - ci�gle si� odradza, ci�gle znajduj� si� ludzie pomys�owi,
przedsi�biorczy i zaczynaj� w�asne przedsi�wzi�cia.
wol� tez, zeby moj� motywacj� do pracy by�o bliskie mi poprawienie
swojego losu, ni� bli�ej nieokre�lony dobrobyt spo�ecze�stwa i partii. A
ju� na pewno nie motywuje mnie nieprzeparta ch�� wykonania kolejnego
planu pi�cioletniego przez m�j zak�ad lub 'czyn produkcyjny' na n-ty
zjazd partii.

podobnie demokracja - niestety, dla mnie nie ma nic lepszego. �adna
dyktatura proletariatu, realizowana przez grupkďż˝ nomenklaturowych
przedstawicieli z klucza (albo z klanu), �aden re�im cho�by z setk�
przymiotnik�w typu: ludowy, socjalistyczny, demokratyczny.
Sorry. przerabiali�my to, chcieli�my dobrze, wysz�o jak zwykle.

konczďż˝ na razie temat.
Marek
Wsiada blondynka do windy. Facet w windzie pyta:
- Na drugie...?
- Ania.

payol

> Skoro taka mala Korea potrafi wyprodukowac bombe atomowa i rakiety,
> to jak by pol swiata bylo socjalistyczne to kto wie czy podroze na Marsa nie
> byly by czyms normalnym ;)?

ogolnie bardzo fajnie sie czyta ta dyskusje ale.... tu to cie juz
troche ponioslo :)

Peace
Payol

pmlb

Dlaczego tak sadzisz?
Nie od dzis wiadomo, ze komercja to zabojca wynalzkow i postepu
technicznego.
Nikomu w komercyjnym swiecie nie oplaca sie udoskonalac, tworzyc nowe -
skoro stare nadal sie dobrze sprzedaje.
Kto wie, kto wie...
Obecna wiedza jest w stanie zapewnic kazdemu czlowiekowi na planecie
wyzywienie, wode i schronienie. Dlaczego tego sie nie robi? Bo profit. W UE
dziennie wywala sie na smietnik setki ton jedzenia a tym czasem sa rejony
gdzie ludzie z glodu umieraja. Czy na tym wlasnie polega kapitalizm i
szczescie? Czy dla tych glodnych kapitalizm nie jest gorszy od najwiekszego
bolszewizmu? Czy na swiecie nie umiera wiecej ludzi od kapitalizmu niz
socjalizmu kiedykolwiek?
Ja wiem, ze schodzimy na zupelnie inny temat. Ale naprawde, tam gdzie
pojawia sie profit tam konczy sie postep.

pmlb

> Cze�� pmlb
> mi�o si� podyskutowa�o, ale nie ma szans, zebys mnie przekona�. i,
> niestety, vice versa. dam juz spokoj.

Nie bylo moim zamierzeniem kogokolwiek przekonywac w te czy inna manke.
A jedynie zwrocic uwage, ze swiat nie jest czarno bialy.
I nie mozna PRL-u przedstawiac wylacznie w ciemnych odcieniach, choc w wielu
przypadkach mozna by bylo.
Tylko o to mi szlo.
Ja zawsze sie zastanawialem nad tym kapitalizmem:) I jednego do dzis nie
zrozumiem:))
Dlaczego mowia, ze w Kapitalizmie wynagradza sie za prace i wartosc
czlowieka a Lekarz ratujacy zycie zarabia nascie razy mniej od bankiera:)
Nie moge tego pojac.
Ok. Zostawmy to na inna okazje i inna grupe.

Marek (UK)

Cze�� pmlb
Tue, 30 Jun 2009 17:10:21 +0100 w
<news:ONq2m.35085$b01....@newsfe02.ams2> napisa�e�:

> Dlaczego mowia, ze w Kapitalizmie wynagradza sie za prace i wartosc
> czlowieka a Lekarz ratujacy zycie zarabia nascie razy mniej od bankiera:)
> Nie moge tego pojac.

nie wiem dlaczego tak jest, ale powiem ci jedno. w socjalizmie lekarz
ratujacy zycie zarabia� nascie razy mniej od g�rnika!
a nauczyciel kilka razy mniej od murarza.
ot, wida� dziwny jest ten �wiat.
Marek
W s�dzie:
- Po czym strona wnosi, �e oskar�ony si� ukrywa�?
- Mia� w GG zawsze czerwone s�oneczko.

pmlb

> No dobrze.
> Widze, ze wymagasz starannej troski, kogos kto cie wezmie za reke i
> wytlumaczy jak dziecku, ze komunizm to system w ktorym ludzie zyja w
> biedzie

wow...

> (dawniej Polska, nadal Rosja, Kuba, inne kraje), nierzadko w strasznej,
> smiertelnej nedzy (korea polnocna, dawniej Rosja- czytales o wielkiej
> smucie?).

W Polsce nigdy komunizmu nie bylo. Byl socjalizm zwany realnym socjalizmem w
skrocie socrealizm.
Komunizmu tak naprawde nigdzie na swiecie nie wprowadzono. W Rosji a raczej
w ZSRR byl na poczatku bolszewizm to nie to samo co komunizm czy socjalizm.
Na Kubie tez masz socjalizm a nie komunizm.

> Komunizm to system gdzie nia ma wolnosci slowa ani zgromadzen. Gdzie
> spoleczenstwo jest podzielone na tych, ktorzy donosza na sasiadow i ktorzy
> tego nie robia.

Myslisz, ze dzis w Polsce jest inaczej? Ba sadzisz, ze inaczej jest w UK?

> Gdzie za krytyke wladzy idzie sie do pierdla na wiele lat (albo dostaje
> kulke albo lepiej zastrzyk i twoje cialo zostaje rozparcelowane na organy-
> patrz Chiny).

Za obraze Kaczynskiego tez dostaje sie wyrok!

> Komunizm to system, gdzie trzymajacy wladze bredza do spoleczenstwa jak im
> to sie dobrze zyje, jakie maja osiagniecia, jakich maja strasznych wrogow
> wokol, o tym ze klopoty sa przejsciowe i na pewno bedzie lepiej.

Dzisiejszy kryzys? Tak slysze takie same slowa z TV dzis w UK:)))

> [...]
> Komunizm to system gdzie nie ma wlasnosci prywatnej przez co ludziom sie
> nie chce pracowac, przez co gospodarka stoi na niskiem poziomie.

W Polsce nie bylo wlasnosci prywatnej? Ty naprawde kompletnie nic nie wiesz
o PRL-u!
A tak zwani badylarze to skad sie wzieli? z Huty im. Lennia?:))) hehehe
W nocnych lokalach typu Maksym w Gdyni to kto przesiadywal - partyjni
pewnie...
taaa.

> Historia i sytuacja obecna tak wlasnie okresla czym jest komunizm.

Nie bardzo rozumiem, bo wlasnie na twoich oczach kapitalizm bankrutuje!
Gdzie bankierzy robia przekrety trudne do zobrazowania a ty bedziesz za to
placic.

> Oczywiscie zawsze znajda sie ludzie, ktorzy sie z tym nie zgadzaja.
> W Polsce przeciez, tym ktorzy byli blisko partii zylo sie bardzo wygodnie!

Nie nalezalem do partii

> Ja pamietam moje dziecinstwo w PRLu.

Ja bylem czynny zawodowo w PRL-u.

> Moim obowiazkiem bylo codzienne chodzenie do sklepu.
> A tam na polkach glownie OCET.

Serio? No popatrz... a mozesz napisac o jakim okresie piszesz? Bo OCET to i
owszem byl jako jedyny towar ale to raczej rok 1980 - 81 podczas starjkow
solidarnosci. Kiedy 80% zakladow stalo! Lcznie z transportem.
Po Stanie Wojennym zaopatrzenie znacznie sie polepszylo. Ten slynny OCET to
okres najwiekszych strajkow.

> Mozna bylo kupic mleko i chleb, do tego serki topione, reszte trzeba bylo
> odstac.

Owszem, nie twoierdze, ze nie trzeba bylo. Na wedline, mieso. I mowi o
czasach po strajkowych czyli o latach 1981-89 kiedy to miedzy innymi na
Polska byla objeta embargiem amerykanskim, tak zwane zdjecie klauzry
najwyzszego uprzywilejowania. Onzaczlo to, ze kraje handlujace z USA nie
mialy prawa ani sprzedac ani kupic od Polski. Malo wszelkie wieloletnie
kontrakty mogly byc przez partnerow zagranicznych zrywane bez kar umownych,
na ich miejsce wchodzili oczywiscie konkurenci polskich zakladow - nie
zapominaj o tym, bo tego nie mowia w TV... to wlasnie sankcje USA nalozone
na Polske byly powodem slynnych slow Urbana: "rzad i tak sie wyzywi".

> [...]
> Taka sztuczka: prosze trzymac mi to miejsce ja zaraz wroce.
> Udalo nam sie tak kupic 6 butelek smietany!

Nawet nie zastanowisz sie dlaczego... No wiec tak: ja mieszkalem ok 1km od
mleczarni, takiej sredniej. Byl tam od zawsze sklepik firmowy dostepny dla
kazdego. Nigdy w tym sklepiku nie brakowalo masla, mleka, smietany, serow...
Nigdy!
W moim lokalnym sklepie, czesto bywaly kolejki jak piszesz po smietane bo
ludzie nie chcieli tej z wczorajszej dostawy i kazdy byl tak nauczony, ze
chcial swieza. Wiesz, w PRL-u produkty mialy bardzo malo skladnikow
zaczynajacych sie na duze "E-" Dzis nie ma produktu bez konserwantow
(smakuje ci to?)
Ja powiem ci wiecej, ile razy stalem w kolejce rano za pieczywem! hoho.
Takie z nas paniska byly, ze czasem lapalismy sie za glowe co my robimy. W
PRL-u ok 70% pracownikow zaczynalo prace od 7 rano. Kazdy chcial miec
kanapki czy buleczki ze swiezym jeszcze cieplym pieczywkiem. Dochodzilo do
absurdu, chleb z dostawy wieczornej stal na polkach a ludzie stali w ogonku
za chlebem...
Nikt nawet spojrzec na chleb "nocny" nie chcial.
Chleb byl tak tani i dostepny, ze ludzie kup[owali go by karmic kury! Z
reszta nie tylko chleb ale i ser bialy.
Zapytaj sie mamy czy tak nie bylo...
Kryzys zaopatrzeniowy to lata strajkow. Przed strajkami, nie brakowalo
czekolad, miesa czy wedlin. Jasne byly okresy gdzie mieso i wedliny znikaly
szybko ale generalnie nie bylo zle. Przynajmniej ja nie pamietam.
I zapamietaj sobie: kartki na zywnosc w latach 1981-83 to zadanie
solidarnosci! To Solidarnosc wymusila na rzadzie sprzedaz reglamentowana -
choc dzis tez nic o tym sie nie mowi.

> Pozniej z Kosciola dostawalismy dary (z Holandii wlasnie), pamietam wielka
> kostke pomaranczowego sera, ktora jedlismy pewnie ze 2 tygodnie.

Dary koscielne to ostatnie lata PRL-u.

> Pamietam brak butow, swetry z jakiejs sztucznej, dziadoskiej wloczki,
> pomarancze z KUBY pamietam!
> Nie byly pomaranczowe tylko zolte i w cholere niesmaczne.

Niesmaczne bo komunistyczne:))) hehehehe te naszpikowane srtodkami
chemicznymi miam mniam...pycha bo z kapitalistycznych krajow zawsze lepiej
smakowaly:))) ehhh dzieci.

> Pamietam rowniez wyglad polskiego szpitalu i opowiesci mamy jak ja
> malofajnie traktowali na porodowce.

Lezalem w szpitalu, bylem niedawno, nie wiem, ja tam nie widze roznic. te
same obdarte sciany, budynki nieciekawe (wiekszosc to po koszarowe budynki)
w nowych szpitalach pelna hameryka byla.

> Otarlem sie wtedy rowniez o USA!
> Ojciec byl tam rok.

A ja nie.

> Przywiozl mi M&M (do konca zycia nie zapomne jak one bosko smakowaly!),
> kolorowe zabawki (za komuny zabawki nie byly kolorowe), oraz wielkie
> katalogi z sieci handlowych z USA.

No tak... co po dziecku innego sie spodziewac:)
Ja tam za gowniarza wolalem w pilke pokopac niz slinic sie nad kolorowymi
kartkami tak zwanych "ksiazek marzen" (nazwa bynajmniej nie polska ale
amerykanska na katalogi).
Katalogi to glownie kobieca czesc i ciuchy:) Szczyt katalogow przypada na
1986-87
Poza tym, to ten PRL i komunizm jakis niekonsekwentny:) bo ktos napisal, ze
nie dalo sie nigdzie na zachod wyjechac a tu praktycznie z kazdej rodziny
(dlaszej czy blizszej) ktos na zachodzie byl...

> Przywiozl rowniez niesamowite opowiesci o tym, ze w USA nie ma kolejek, ze
> mleko i soki sa w kartonikach, ze czekolada po prostu czeka aby ja kupic.
> NIE DO POJECIA to bylo wtedy dla mnie.

No pewnie, tylko trzeba miec jeszcze jedna rzecz - pieniadze! Czy tata
opowiadal ci, ze jak ktos nie mial pieniedzy to ta czekolada byla mniej
dostepna niz w PRL-u? Nie? A szkoda.
Bylem w 1987 roku w Budapeszcie. Wegry tego czasu uwazane byly za przedmurze
kapitalizmu. Wspaniale domy handlowe zwane "biala skala" i "czarna skala"
(nie mam pojecia czy taka byla ich nazwa oryginalana) w tych doamch
wszystko. Radia, magnetowfony, aj i waj. Jak dzis w UK:) byl tylko jeden
problem, ludzie nie mieli na to kasy, my tez.

> Katalogi byly dla mnie i kolegow jak biblia.

Nie dziwie sie, ja tam wolalem ojca w domu. To nie wycieczka osobista do
ciebie.
Widzialem katalogi, widzialem jak 10 latki slinily sie na widok zabawek.

> [...]
> bawili, ktore sa lepsze a ktore gorsze i tak dalej.
> USA to byla dla mnie kraina jak z bajki.

No wlasnie, lizales cukierki za szyba.
Kolorowe paciorki tez indianie ukochali i za paciorki kolorowe sprzedali
sie.

> Teraz nie ma juz komuny w PL i chociaz nieraz jest ciezko to jednak ja
> osobiscie "ciesze sie ogromnie, ze zadnych komuchow nie ma kolo mnie".

Ale sa liberalowie, i ty teraz im placisz haracz. Malo oni teraz kradna
calymi koparami. Ty dajesz przyzwolenie by cie okradali bo dalej w glowie
widzisz kolorowe przebrania policjantow i zabawki. Nie widzisz tego, ze
okradaja cie na potege. Pierwyj sekretorz z mojej miesciny mieskzal w
bloku,. mial 3 pkojowe mieszkanie 90m2. Za sasiadow mial roboli, sprzedacow,
nauczycieli...
Dzis w mojej miescinie prezydent ma wille, z basenem, p[rywatna ochrone.
Firmy powiazane rodzinie z nim wykonujna psu na bude potrzebne prace w
miescie... Ty za to placisz!

> [...]
> Oni maja znacznie gorzej poniewaz na Kubie powszechna jest tajna policja i

Wiesz, Kubanczycy maja telewizory, maja tel. satelitarna i to hamerykanska:)
Nikt im nie zabrania tego miec:)))
Widza co sie dzieje, widza co sie stalo z europa wschodnia... moze tego
"raju" kapitalistycznego nie chca? Moze wola swoje pomarncze kopmunistyczne
niz kolorowe obrazki i wille rzadzacych?

> Mysle rowniez, ze gdybys byl laskaw wprowadzac ponownie komunizm w Polsce
> to bym ci drogi kolego, delikatnie mowiac "Zak..il z laczka i poprawil z
> kopyta".

Nadal nie wyrosles z kolorowych obrazkow.
A powiedz mi skoro w Polsce jest juz kapitalizm, dlaczego wyjechales?

Zbyszek Tuznik

pmlb wrote:

> Pieniadz to tylko spekulacyja miara. Tak naprawde liczy sie to co masz
> faktycznie wartosciowego co ma realne wartosci.

????
A co to takiego jest? Wymien pare rzeczy, ktore twoim zdaniem maja
realna wartosc.

Nie sztuczne jak
> pieniadz ktory na powyzszym przykladzie zmienia diametralnie wartosc z
> powietrza.

Podczas gdy taka np. ropa ma caly czas stala.

> A co do samej medycyny na Kubie to jest ona uznana na swiecie za jedna z
> najlepszych. Sprawdz statystyki.

Ktore oczywiscie sa calkowicie rzetelne i absolutnie nie ma szans, aby
rzad kubanski je falszowal?

Juz
> pisalem, ze na Kubie w porownaiu z Polska jest mniejszy odsetek
> umieralnosci noworodkow. To juz pokazuje realny obraz.

Realny obraz to bedzie to pokazywac, kiedy bedzie realna wolnosc slowa i
swoboda informacji na Kubie. Jest teraz?

> A do Gierka, Gierek kopiowal wzorce z zachodu. PGR-y to nic innego jak
> kopie spoldzielni rolniczej owczsnej Europejskiej Wspolnoty Wegla i
> Stali (dzisiejsza UE).

Nie, spoldzielnie rolniczej owczesnej EWWiS to od biedy GS, PGR to
odpowiednik sowchozu.

Zbyszek

pmlb

"Zbyszek Tuznik" <zb_t...@poczta.onet.pl> wrote in message

> ????
> A co to takiego jest? Wymien pare rzeczy, ktore twoim zdaniem maja realna
> wartosc.

Dom, mieszkanie, ziemia, praca, chleb, woda, energia, wodka mam wymieniac
dalej?
Jak sadzisz dlaczego banki bardzo chetnie widza zabezpieczenie pozyczki w
postaci domu czy pracy (pensja)?
A nie chca np. zabezpieczenie w postaci zlotych polskich... po kursie w dniu
udzielenia pozyczki? Zastanowiles sie dlaczego.
Teraz juz wiesz co to jest realna wartosc.

> Nie sztuczne jak
>
> Podczas gdy taka np. ropa ma caly czas stala.

Nie, nie ma stalej. By kupic dzis litr benzyny trzeba duzo wiecej pracowac
niz 30 lat temu.
Ale rope mozna realnie odniesc do pracy. Ja tez porownalem roznice do
pracy - czy to zauwazyles?
Poza tym, ropa nie jest produktem a surowcem. Ropy sie nie robi a wydobywa.
Ona jest -rozumiesz?
Tak jak woda, woda powinna byc nieomal za darmo, jedynie powinno sie placic
ryczaltowe koszty zwiazane z utrzymaniem wodociagu, bo wody nikt nie
produkuje - doslownie spada z nieba, czy to fair, ze ludzie zawladneli sobie
prawo do jej dystrybucji i kazali soibie za nia placic jak by byli jej
wlascicielami? To samo masz z ropa, przy czym ropa wystepuje oczywiscie
rzadziej niz woda, ale to tez surowiec. Tylko czekac kiedy zaczna pobierac
oplaty za oddychanie... bo ci powiedza, ze powietrze tez kosztuje, a co bys
chcial za darmo?
Problem w tym, ze zaczynamy odchodzic od normalnego czlowieczenstwa a coraz
czesciej sami chcemy byc niewolnikami.

> Ktore oczywiscie sa calkowicie rzetelne i absolutnie nie ma szans, aby
> rzad kubanski je falszowal?

Posilkuje sie statystykami ze stron facebook zamieszczonych na stronach
CIA - sadzisz, ze falszuja? Jesli juz to na pewno nie na strnoe Kuby:)
Zreszta sam poczytaj:
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/CU.html
A swoja droga to skad przypuszczenie, ze Kuba falszuje statystyki a np.
Polska obecna nie? Bo tak w TV mowia?

> Juz
>
> Realny obraz to bedzie to pokazywac, kiedy bedzie realna wolnosc slowa i
> swoboda informacji na Kubie. Jest teraz?

A nie ma? Masz jakis problem z wyjazdem turystycznym na Kube? Jedz i zobacz
sam.
Na Kubie jest identyczna "realna" wolnosc slowa jak w obecnej Polsce - moze
nawet wieksza.
Sadzisz, ze Kubanczycy nie mja amerykanskich stacji TV nadajacych po
hiszpansku? Na Kubie tv satelitarna nie jest zabroniona.

> Nie, spoldzielnie rolniczej owczesnej EWWiS to od biedy GS, PGR to
> odpowiednik sowchozu.
>
> Zbyszek

Jasne, moze kolchozu.
W 1976 roku (moge sie mylic dwa lub trzy lata) Gierek wydal dyrektywe
unowoczesniajaca rolnictwo. To wowczas poszlyu masowe kredyty na produkcje
ciagnikow, kombajnow. PGR-y dostaly zastrzyki finansowe.
Promowano i propagowane prywatne proukcjie rolnicze!!! Glownie hodowle
trzody i krow oraz szklarnie z roslinoscia cieplna. Na wsiach jak grzyby po
deszczu zaczely rosnac szklarnie z tulipanami, gozdzikami;)) slynni
badylarze... Ogorki, pomidory... Osobiscie znalem jednego - takiego chlopka,
ktory po roku od postawienia szklarni jezdzil najnowszym wowczas fordem:)
dsorobil sie na badylach czyli kwiatkach, "zniwa" przypadaly na dzien przed
rozpoczeciem roku szkolnego, dzien nauczyciela, koniec roku szkolengo,
wszystkich swietych, popularne imieniny...ehhh. Jak wy malo wiecie. Jak wam
propaganda zrobila papke w glowie.

Zbyszek Tuznik

pmlb wrote:

> Dom, mieszkanie,

Realnosc tego znakomicie zostala zilustrowana w USA w ubieglym roku
nieprawdaz?

> ziemia,

Nieruchomosc w sensie?
jw

> praca,

Nie rozumiem.

> chleb, woda,

Jaka jest realna wartosc?

> energia,

j.w. miliony jesli nie miliardy ludzi zyja sobie bez tego.

wodka mam
> wymieniac dalej?

Nie, bo IMO gonisz w pietke, zdefiniuj raczej pojecie "realna wartosc"
jesli mozesz.

> [...]
> A nie chca np. zabezpieczenie w postaci zlotych polskich... po kursie w
> dniu udzielenia pozyczki? Zastanowiles sie dlaczego.

Twierdzisz wiec, ze jesli zdeponujesz w banku np. 20tys zloty polskich
jako zabezpieczenie kredytu na 19tys. to znajdzie sie bank, ktory ci
udzielenia tego odmowi?
Nastepny przyklad prosze.

> Teraz juz wiesz co to jest realna wartosc.

Ni cholery. Ale z utesknieniem czekam na definicje "realnej wartosci". W
twoim wydaniu.

> Nie, nie ma stalej. By kupic dzis litr benzyny trzeba duzo wiecej
> pracowac niz 30 lat temu.

Gdzie?

> Ale rope mozna realnie odniesc do pracy. Ja tez porownalem roznice do
> pracy - czy to zauwazyles?

Nie.

> Poza tym, ropa nie jest produktem a surowcem. Ropy sie nie robi a
> wydobywa. Ona jest -rozumiesz?

Poczekaj bo sie pogubilem, to co w koncu ma realna wartosc produkty, czy
surowce, bo tam wyzej to wymieniales zdaje sie

> Tak jak woda, woda powinna byc nieomal za darmo, jedynie powinno sie
> placic ryczaltowe koszty zwiazane z utrzymaniem wodociagu, bo wody nikt
> nie produkuje - doslownie spada z nieba,

W stanie zdatnym do picia?

czy to fair, ze ludzie
> zawladneli sobie prawo do jej dystrybucji i kazali soibie za nia placic
> jak by byli jej wlascicielami?

A nie sa? Z reszta - nie wiem jak tutaj jest co prawda - ale w Pl kazdy
chyba moze wykopac sobie studnie i czerpac radosc z "darmowej wody"
pomijajac koszty jej wydobycia oczywiscie.

> Posilkuje sie statystykami ze stron facebook zamieszczonych na stronach
> CIA - sadzisz, ze falszuja?

Ty nie naprawde nie rozumiesz tego co piszesz, czy tylko udajesz?

> A swoja droga to skad przypuszczenie, ze Kuba falszuje statystyki a np.
> Polska obecna nie? Bo tak w TV mowia?

Poniewaz w Polsce statystyki mozna sobie sprawdzic.

> A nie ma? Masz jakis problem z wyjazdem turystycznym na Kube? Jedz i
> zobacz sam.
> Na Kubie jest identyczna "realna" wolnosc slowa jak w obecnej Polsce -
> moze nawet wieksza.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_in_Cuba>
To ja poprosze o twoja definicje "realnej wolnosci slowa" teraz.

> Jasne, moze kolchozu.

Nie. Kolchoz to bylby GS w polskich realiach.

Jak wy malo wiecie. Jak wam propaganda zrobila papke w
> glowie.

Ja np. wiem jaka byla roznica miedzy kolchozem, a sowchozem, a ty?

Zbyszek

payol

Pmlb, nie obraz sie ale moje subiektywne odczucie mowi mi, ze nie
poszlo ci w tym systemie i starasz sie na sile gloryfikowac poprzedni.
Uwazam, ze wszedzie sa minusy tak w obecnym jak i poprzedni ale i jak
wiele argumentow przemawia za tym ze masz racje, tak kilka typu:

> [...]

> Ja tam za gowniarza wolalem w pilke pokopac niz slinic sie nad kolorowymi
> kartkami tak zwanych "ksiazek marzen" (nazwa bynajmniej nie polska ale

zanizaja calkowicie wartosc tego o czym piszesz.
Jest cos takiego jak postep.... i wiem, ze nie lubisz ipodow i
wszelkich wynalazkow zbednych do zycia ale..... powiedz mi jak piszesz
te posty.... z komputera? kubanskiego? rosyjskiego?....czy tego nad
ktorym od lat pracowal ten zly zachodni swiat?

Mozemy mowic ze wlasciwie wszystko bylo takie same w tamtych czasach,
ja jestem gnojek i pamietam nie duzo..... ale w kolejkach takze stalem
i jedno co pamietam dokladnie: ze zwiazku radzieckiego przywozono gry
tzn komputerowe - pamietacie jajeczka?, osmiornice.... mialo sie 2
przyciski jajaczka spadaly a wilk czy zajac je lapal...ot cud
techniki. Byly swietne, do momenty gdy ktos z zachodu nie przywiozl
tamtejszych gier. Juz sama stylistyka: kolory zywe, no i roznorodnosc
opcji mowila duzo. I zeby byc realista popatrz na wszystko: samochody,
telewizory, agd etc - jakosc, wyglada, uzytecznosc i powiedz ale tak
szczerze: nigdy nie stales z otwartymi ustami przed pewexem bo
uwazales ze rubin jest lepszym tv od sonego, a niczym nie zmacona
radziecka mysl technologiczna lepsza od tej obrzydliwej z zachodu?

btw na pregierzu temat skonczyl by sie prosciej:
nie stac cie i dorabiasz ideologie :)))

Peace
Payol

Polon

> [...]

> w ZSRR byl na poczatku bolszewizm to nie to samo co komunizm czy
> socjalizm.

> Na Kubie tez masz socjalizm a nie komunizm.

*** Kolejne brednie.

Wymysl moze jeszcze jakies dodatkowe nazwy dla komuny I jesli ktos zarzuci,
ze jestes komunista to powiedz, ze nie, bo jestes socjalista!

Jak ktos powie, ze jestes socjalista to powiedz, ze nie, bo jestes
bolszewista, albo trockista, albo leninista I tak sie tym uciesz, tak zajmij
uwage sluchacza, ze zapomni o tym, ilu ludzi wymordowal Stalin, ile ludzie
sie nacierpieli przez pieprzonych komuchow.

W Polsce nie bylo komunizmu :-)

Tak naprawde to komunizmu w ogole nie bylo!

Komunistow tez nie bylo??

Ja nawet slyszalem o jednym od pewnej komunistki.

Jej zdaniem Jezus Chrystus byl komunista!

Dlaczego sie pytam?!

Otoz dlatego, ze byl to czlowiek, ktory chcial aby wszystkim zylo sie
lepiej! :-)

> Myslisz, ze dzis w Polsce jest inaczej? Ba sadzisz, ze inaczej jest w UK?

Moze zacznijmy od ustalenia czy zgadzamy sie co do znaczenia podstawowych
pojec!

Ja twierdze, ze isc do wiezienia to zle I niefajnie.

Byc zabitym podczas demonstracji studentow to jest zle I niefajnie.

Mozesz sie z tym zgodzic?

Niby glupie pytanie ale z rozmowy z toba wnosze, ze w twoim przypadku
pojscie do wiezienia to moze byc jak zamieszkanie w apartamencie hotelu
Hilton a nawet lepiej!

Dlaczego?

Bo na przyklad w Hiltonie ludzie sie sztucznie usmiechaja a w wiezieniu w
Chinach dostaniesz palka eletryczna w glowe I straznik bedzie sie smial
bardzo prawdziwie.

Wlasnie w taki sposob argumentujesz!

Plac niebianskiego pokoju w chinach, setki zamordowanych studentow- co mi na
to powiesz? Ze w Chinach nie ma wlasciwie komunizmu bo jest cos co nazywa
sie inaczej I tylko wywodzi sie z komunizmu? I na tym zakonczysz temat mocno
zadowolony ze swoich pogladow??

> Za obraze Kaczynskiego tez dostaje sie wyrok!

I znowu arogancko I bezdusznie mylisz pojecia!

Ja pisze o mordowaniu wiezniow politycznych a ty o grzywnie za obraze
Kaczynskiego.

Z toba nie ma sensu dalej gadac. Nie masz zadnej moralnosci kolego.

Dosc juz zostalo powiedziane, budzisz we mnie obrzydzenie.

Polon

Trzeci

Dnia Sun, 28 Jun 2009 00:35:50 +0100, pmlb napisaďż˝(a):

> Zostaw Kube w spokoju, zdejmij sankcjie a zobaczysz, ze to panstwo szybko
> przescignie znane ci kapitalistyczne potegi.

Achh... Kiedyďż˝ juďż˝ to grali.
W czym przescignie? W produkcji czo�g�w? Podaj cho� jeden przyk�ad
komunistycznego raju kt�ry przescign�� normalny kraj.
ZSRR �ciga�, a� przescign��...

> Oczywiscie mam na mysli sprawy spoleczne, a nie nowego Ipoda czy PC-ta
> nikomu do zycia niepotrzebne zabawki, na ktore nie jeden z was oddaje kilka
> czy kilkanascie godzin ze swojego zycia.

Dlaczego komuni�ci zawsze wiedz� lepiej co jest dla innych dobre, co
powinni robi�, na co wydawa� swoje pieni�dze?

> Niestety, nasza tak zwana zachodnia cywilizacja opiera sie o wyzysk drugiego
> czlowieka.

Czyli, "dajcie nam jeszcze raz spr�bowa�" Tylko trzeba wi�cej �agr�w.