[pyt] Wyjazd do Londynu

Mariusz

Witam,
Pod koniec stycznia planuje wybrac sie na tydzien do Londynu, odwiedzic
krewnych. Jada dwie osoby dorosle, przy czym jedna studiuje. Chcialbym
zeby to wyszlo jakos korzystnie cenowo, bo wiadomo im wiecej wyda sie na
podroz, tym mniej zostanie na przyjemnosci ;) Korzystalem nieco z
wyszukiwarek i kalkulatorow (tanie linie i autokary), ale jakos nie mam
do tego zaufania, stad pytanie do praktykow, jak bedzie lepiej:
chcialbym w jedna strone autokarem, zeby cos zobaczyc po drodze jadac
tranzytem przez Niemcy, Belgie, a z powrotem powiedzmy samolotem. Taki
np Raynair lata z Pyrzowic do Stansted. Ja potrzebuje dostac sie na
Stratford. Tu pytanie: z tego lotniska odjezdzaja w tym kierunku
autobusy? Jesli mozliwy zakup biletu na te linie jeszcze przez internet
w Polsce? I podobnie przy autokarze, gdybym chcial powiedzmy wydostac
sie z Victoria Coach, to czym dalej: autobus/metro.. jakie linie?
Mozliwe ze krewni odebraliby nas z lotniska/dworca, ale chcialbym miec
jakis plan awaryjny, gdyby sie okazalo ze musimy dotrzec tam sami.

Za pomoc dziekuje, pozdrawiam zyczac udanej zabawy sylwestrowej i
Szczesliwego Nowego Roku 2009 :)

--
Mariusz

hovat

Użytkownik "Mariusz" <spam....@mniam.com> napisał w wiadomości

> chcialbym w jedna strone autokarem, zeby cos zobaczyc po drodze jadac
> tranzytem przez Niemcy, Belgie,

zobaczysz chyba jedynie kibelek na stacji benzynowej w belgi, a oprócz tego
autostrade i jeszcze raz autostrade , autokar przekroczy granice pl z de
kiedy bedzie juz ciemno wiec zobaczysz tylko polske i rano jak bedzie switac
zapewne anglie, 24h w autokarze nie radze próbowac, jak sie zepsuje to moze
48h i wiecej

> Ja potrzebuje dostac sie na Stratford. Tu pytanie: z tego lotniska
> odjezdzaja w tym kierunku autobusy?

tak odjezdzaja autobusy do londynu , tak samo jak i pociagi srednio co 30
minut
nie wiem czy na stratford ale do londynu na 100% a dalej to juz metrem
polecisz

tak http://www.nationalexpress.com/

http://www.tfl.gov.uk/modalpages/2625.aspx mapa metra, sprawdz sobie

> Mozliwe ze krewni odebraliby nas z lotniska/dworca,

najlepsze rozwiazanie

> ale chcialbym miec
> jakis plan awaryjny, gdyby sie okazalo ze musimy dotrzec tam sami.

dobrze aby miec plan b a nie rozkladac sie na lotnisku i plakac

> Za pomoc dziekuje, pozdrawiam zyczac udanej zabawy sylwestrowej i
> Szczesliwego Nowego Roku 2009 :)

wzajemnie !!! happy new year 2009 !!!

hovat

marek

"hovat" <ho...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> switac zapewne anglie, 24h w autokarze nie radze próbowac, jak sie zepsuje

niestety kolega ma racje, opisujac "widoki". Dodac trzeba, ze w styczniu
dzien krotki, a noc dluga.
btw, ja jednak lubie jezdzic autobusem, choc dawno nie mialem... okazji.

marek

payols...@googlemail.com

co do cen lotow sprawdz: skyscanner.net - niestety nie ma tam ryan ale
reszta jest. W styczniu powinny byc tanie bilety wiec warto poszukac
oczywiste jest ze weekendy sa drozsze wiec jezeli cie czas nie cisnie
to najlepiej szukac lotu w granicach wtorku, srody. Co do autokaru to
dla mnie porazka - 24h w autobusie i oczywiscie nastepny dzien
chodzisz zmiety wiec trzeba to odespac. Strata 2 dni. Samolot
wygodniejszy szybszy i czesto w tej samej cenie jak nie taniej :) ( mi
udalo sie z zona poleciec na riviere francuska za 4 funty ze wszystkim
oplatami - lot w obie strony ) Co do stansted - stratford -> national
express; http://www.nationalexpress.com/ czas przejazdu 45 minut,
wygodne autobusy - odjezdzaja ze stansted co pol godziny - bilet
mozesz kupic online badz w kasie na parking przed lotniskiem. Bilet w
jedna strone to 8,5 futa za osobe, w obie strony 15,5 funta. Jezeli
juz wybierzesz opcje autobus z victorii masz kilka mozliwosci -
oczywiscie najszybciej metro - mozesz sprawdzic na tfl.gov.uk metro to
ok 30 minut podrozy - musisz wziac 2 linie metra: Disctric line do
stacji Mile End i tam przesiasc sie na central line. Koszt jesli sie
nie myle to ok 2 - 3 funtow za jednorazowy przejazd. Na kazdej stacji
metra mozesz wziac sobie bezplatnie mapke metra - to napewno ulatwi
zycie. Jezeli chcesz cos zobaczyc na trasie victoria stratford to
mozesz podrozowac po londynie autobusem: na tfl.gov.uk mozesz wybrac
jedna z opcji (zaznaczyc ze chcesz podrozowac autobusem i system
pokaze ci opcje ) podroz zajmie ci oko 1.30h przy uzyciu 2 linii 38 do
totenham court road i tam przesiadka na autobus numer 25. Ale tak jak
wczesniej pisalem to wszystko mozesz zobaczyc na tfl.gov.uk
Udanych wakacji - no i szczesliwego nowego roku :)

peace
PAYOL.

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <gjf50u$86a$1...@inews.gazeta.pl>, "hovat" <ho...@gazeta.pl>
wrote:

> [...]
> kiedy bedzie juz ciemno wiec zobaczysz tylko polske i rano jak bedzie switac

W 100% prawda.

>24h w autokarze nie radze próbowac, jak sie zepsuje to moze
> 48h i wiecej

A tu zdecydowanie przesadzasz. Po pierwsze (jesli komus zalezy na cieciu
kosztow) to autokarem jest sporo taniej. Po drugie 24h to wbrew pozorom
nie jest tak duzo. Po trzecie - bylem w Londynie kilkadziesiat razy (na
przestrzeni ostatnich 20 lat autokarami. I nigdy 48 godzin nie jechalem.
Jak sie ma pecha, to mozna trafic na awarie samolotu, mgle, albo inny
kataklizm...

TA

hovat

Użytkownik <Titus_A...@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomo¶ci

> [...]
> przestrzeni ostatnich 20 lat autokarami. I nigdy 48 godzin nie jechalem.
> Jak sie ma pecha, to mozna trafic na awarie samolotu, mgle, albo inny

nie przesadzam tylko stwierdzam fakty, znajomi z czestochowy mieli podróz
autokarem do londynu która zapamietaja do konca zycia 72h, nawet ostatnio
czytalem ze w londynie nawalił jeden autobusik i podrózni czekali na
victoria c.s. 3dni na nastepny
niestety polskim firmom autokarowym brakuje jeszcze profesionalizmu a
niektórzy traktuja podróznych jak bydło. znajomy wracal do londka w 2 dzien
swiat i national express sie zepsół. wiesz co zrobiła firma ? w 20 minut
zorganizowala taksówki które zawiozły podróznych do londynu 6h jazdy, ja nie
wymagam tego od polskich firm ale mysle ze wynajecie autokaru w londynie w
przypadku awarji firmowego to nie jest problem, tylko dla pl firm problem to
koszta

co do pecha jak go sie ma to mozna trafic na pijanego kierowce lub szajbusa,
28.12.2008 pod velno widzialem jakiegos narwanca ( Polonia ) który nie
baczac na niezbyt dobre warunki na drodze walił prawie 110km/h a chyba rok
wczesniej to wlasnie autokar tej firmy wywalił sie pod dunkierka bo kierowca
zbyt szybko jechał

a w styczniu kiedy dobrze poszukasz mozesz bez problemów podrózowac
samolotem za mniejsze finanse nisz bilet autokarowy, moze dla ciebie autokar
jest wygodny ale ja tylko raz nim jechalem i powiedzialemnigdy wiecej

nikogo nie próbuje odwiesc od podrózy autokarem ja tylko wyrazam moje
subiektywne zdanie na temat tego rodzaju podrózy a wybór zostawiam
zainteresowanym

pozdrawiam noworocznie hovat

Mariusz

Witam ponownie w Nowym Roku :)

Dziekuje za wszelkie cenne informacje. Zdecydowalismy sie na przelot w
obie strony. Ryanair ma w ofercie przeloty juz od 19 PLN za osobe
dorosla, do tego oczywiscie rozne oplaty lotniskowe,
podatki,ubezpieczenie, odprawe bagazu a i sam dojazd do lotniska,
zarowono w Polsce jak i na Wyspach po kilkadziesiat km w jedna strone.
Suma sumarum wyjdzie tyle co za autokar dla dwoch osob, czy tam niewiele
drozej, ale majac do wyboru 24h w autokarze czy 1,5h w samolocie, to
wybor wydaje sie oczywisty. To pytanie wczesniej, ze chcialbym jadac
autokarem cos zobaczyc, to bardziej chodzilo mi o belgie i Anglie, bo
tych kilkaset km autostrad w Polsce to juz widzialem ;) Po prostu mile
wspomnienia z czasow, kiedy to jeszcze jezdzilem na wycieczki autokarowe
z biura podrozy.
Mialbym jeszcze pytanie odnosnie komorki: gdybym chcial kupic jakis
zestaw startowy celem tanszych niz w roamingu polaczen do Polski, to
ktora siec wychodzi korzystnie?

Mariusz

marek

"Mariusz" <spam....@mniam.com> wrote in message

> Suma sumarum wyjdzie tyle co za autokar dla dwoch osob, czy tam niewiele
> drozej, ale majac do wyboru 24h w autokarze czy 1,5h w samolocie, to wybor
> wydaje sie oczywisty.

nie daj sie zauroczyc zestawieniu "24 h w autokarze" z "1,5 h w samolocie",
zwykle podroz samolotem to dodatkowe 6 - 10 godz od wyjscia z domu.
(btw, co nie znaczy, ze podroz autobusem jest porownywalna z lotnicza pod
wzgledem komfortu czy szybkosci, bo nie jest).

marek

Mariusz

marek pisze:

> nie daj sie zauroczyc zestawieniu "24 h w autokarze" z "1,5 h w
> samolocie", zwykle podroz samolotem to dodatkowe 6 - 10 godz od wyjscia
> z domu.

Wiem, mialem na mysli czas spedzany we "wlasciwym" srodku transportu. W
takim autokarze to blisko doba spedzana w pozycji siedzacej czy z nieco
odchylonym do tylu oparciem, z przerwami na stacjach paliw, itp.
Przy samolocie czas na odprawe, dotarcie z/na lotnisko, ale osobiscie
bardziej odpowiada mi ten wariant, bo jest bardziej dynamiczny, nie ma
przesiadywania w miejscu.

> (btw, co nie znaczy, ze podroz autobusem jest porownywalna z lotnicza
> pod wzgledem komfortu czy szybkosci, bo nie jest).
>
> marek

Mariusz

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <gjii2d$a07$1...@atlantis.news.neostrada.pl>,
> [...]

> zarowono w Polsce jak i na Wyspach po kilkadziesiat km w jedna strone.

> Suma sumarum wyjdzie tyle co za autokar dla dwoch osob, czy tam niewiele

Wiec dlaczego powtarzasz te bzdury o 19zl?
To ile w koncu zaplacisz za ten lot?

> Mialbym jeszcze pytanie odnosnie komorki: gdybym chcial kupic jakis
> zestaw startowy celem tanszych niz w roamingu polaczen do Polski, to
> ktora siec wychodzi korzystnie?

Nie wiem, czy znajdziesz taka siec...

TA

Mariusz

Titus_A...@somewhere.in.the.world pisze:

> Wiec dlaczego powtarzasz te bzdury o 19zl?

Pobieznie przejrzalem oferte i okazalo sie, ze niektore loty sa jako 'no
tax' z cena 49 zl za osobe dorosla. Nie ma tu oplat doliczanych jak przy
'regular fare'. Jesli ktos nie odprawia bagazu (odprawa online), nie
ubezpiecza sie i rezygnuje z pierwszenstwa wejscia na poklad, to tyle
wlasnie zaplaci za przelot PL -> UK. Aha: platnosc Visa Electron, bo
przy pozostalych prowizja 20 zl.

> To ile w koncu zaplacisz za ten lot?

Znalazlem za blisko 700 zl, 2 osoby tam i powrot, z Katowic Pyrzowic do
Stansted. 1 bagaz, ubezpieczenie i 'priority board'.

--
Mariusz

Michal Lukasik

Dnia 30.12.2008, Mariusz napisał(a):

> potrzebuje dostac sie na
> Stratford. Tu pytanie: z tego lotniska odjezdzaja w tym kierunku
> autobusy?

Duża część autokarów jadących z lotniska na Victorię zatrzymuje się w
Stratford.

> Jesli mozliwy zakup biletu na te linie jeszcze przez internet
> w Polsce?

Tak, ale nie ma też żadnych problemów z zakupem biletu u kierowcy.

> I podobnie przy autokarze, gdybym chcial powiedzmy wydostac
> sie z Victoria Coach, to czym dalej: autobus/metro.. jakie linie?

Jak już napisałem najwygodniej wysiąść z autokaru na Stratford, ale gdybyś
z jakichś względów musiał dostać się tam z Victorii to w dzień najprościej
metrem Victoria Line do Oxford Circus i dalej już Central Line do samego
Stratford. Autobusem zaś to chyba najwygodniej dojechać do Tottenham Court
Road - jedzie tam kilka autobusów: 8, 24, 38 i pewnie coś jeszcze, a
stamtąd 25 do samego Stratford. Nocą dojedziesz tylko autobusem 8N, ale za
to bez przesiadek.
--
_____ __________________________
\` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <gjjlpe$2d1$1...@atlantis.news.neostrada.pl>,
Mariusz <spam....@mniam.com> wrote:

> Jesli ktos nie odprawia bagazu (odprawa online),

Jak to: bez bagazu?
Przeciez nawet podrozujac tylko z parasolem i tak trzeba go odprawic.

> Znalazlem za blisko 700 zl, 2 osoby tam i powrot, z Katowic Pyrzowic do
> Stansted. 1 bagaz, ubezpieczenie i 'priority board'.

No wlasnie. Tyle, co autokar. Nie neguje minusow autokaru, natomiast
dostrzegam jego plusy:
ze jest stala niska cena, ze wyjazdy sa przynajmniej 3 razy w tygodniu i
bilet jest praktycznie dostepny od reki, ze laduje od razu w centrum
Londynu, ze mozna zabrac duzy bagaz...

TA

Marek (UK)

Cześć Titus_A...@somewhere.in.the.world
Wed, 07 Jan 2009 12:27:27 +0100 w
<news:Titus_Atomicus-AC6...@news.onet.pl> napisałeś:

> Jak to: bez bagazu?
> Przeciez nawet podrozujac tylko z parasolem i tak trzeba go odprawic.

nie, chyba od razu idziesz na bramke...?
Marek
Ten się smieje ostatni, kto mysli najwolniej.

Titus_A...@somewhere.in.the.world

In article <gbzmc2u7kqnw$.dlg@markowy.serwer>,
"Marek (UK)" <n...@uzywam.na.newsach> wrote:

> Cześć Titus_A...@somewhere.in.the.world

> nie, chyba od razu idziesz na bramke...?

Ale mnie juz dwa razy cofneli z bramki w Stansted wlasnie przez parasol.
Ze jako przedmiot niebezpieczny mam obowiazek nadac go na bagaz.

TA