dzis pytanie dzis odpowiedz

1 view

whitey

witam

kiedys pisalem o odpowiedzi ktora mnie z pantalyku zbila jak pytalem sie
budowlanca "dlaczego uzywaja dwoch kranow?" na co mi rozbrajajaco
odpowiedzial ze "jak odkreci zimna, to wie ze sie nie poparzy"
dzisiaj przy wizycie u lekarza uslyszalem podbnie z ta roznica ze doktor
odpowiedzial pytaniem na moje pytanie
ja: czy oprocz antybiotyku moze Pan jakies witaminy rowniez
przepisac/polecic dziecku?
doc: jakie chce Pan osiagnac korzysci podajac witaminy?

tak jak poprzednio, zbaranialem i nie wiedzialem co odpowiedziec.
moze ja juz glupi jestem...? moze witaminy juz nie sa trendy? moze ja
jakiejs starej daty jestem? moze mnie ktos oswieci
(myslalem ze to w "Misiu" smieszne dialogi sa)

--
whitey

marek

"whitey" <"whitey[n0.5pam]"@gazeta.pl> wrote in message

> [...]
> budowlanca "dlaczego uzywaja dwoch kranow?" na co mi rozbrajajaco
> odpowiedzial ze "jak odkreci zimna, to wie ze sie nie poparzy"

eee, zatem z goraca nigdy nie odkreca, chyba ze masochista? ;)

> [...]
> przepisac/polecic dziecku?
> doc: jakie chce Pan osiagnac korzysci podajac witaminy?

hehe, dochtorowi nalezy sie cukierek za przytomnosc umyslu i sprawne
zatkanie upierdliwego pacjenta, ktoremu sie wydaje, ze cos wie. Bardzo
zgrabne pytanie, musisz sie nastepnym razem przygotowac na odpowiedz.
Ciekawe, co w skrypcie pisza o dalszej czesci takiego dialogu :)
Swoja droga... czy oni zaczynaja sie na Polakow uodparniac, jakies
szczepionke stosuja? Bo takich pytan chyba tu-bylcy nie zadaja? Lekarz kazal
z okna skakac, to sie skacze, on wie co najlepsze, a nie zadawac glupich
pytan, co z tym betonowym chodnikiem na podworku.

marek

a swoja droga, co chciales osiagnac, podajac dziecku witaminy? ;)

whitey

marek wrote:

> a swoja droga, co chciales osiagnac, podajac dziecku witaminy? ;)

no wlasnie, to takie przyzwyczajenie moze? ja sie wlasnie pytam, moze to
ja sie myle. w pl zawsze polecali jakies syrop z witamina c na
pokladzie, ale moze to tak zeby kase nabijac koncerom? sam juz nie wiem.
jak sam bylem w pl u lekarza to tez pamietam ze obowiazkowo bylo wapno i
witamina c.
apropos u mnie tej zimy masakra. dzieci juz 4 tydzien kaszla, drugi
antybiotyk biora. zaczynam wariowac troche bo zone zmoglo a mi zatoki
wysiadaja. szlag by to trafil...

--
whitey

go!

whitey wrote:

> apropos u mnie tej zimy masakra. dzieci juz 4 tydzien kaszla, drugi
> antybiotyk biora. zaczynam wariowac troche bo zone zmoglo a mi zatoki
> wysiadaja. szlag by to trafil...

No niestety u mnie podobnie. Jeszcze ja sie jakos oparlem i sie
trzymalem do konca. Przeciez w tej rodzinie musi ktos zarabiac :P
Ale teraz jak juz wszystkim przeszlo to i mnie cos rozbiera.. :/
A witaminy? Chyba sa dobre jak sie ma ich niedobor, a jak nie to
rzeczywiscie nic nie daja, przelatuja ponoc tylko przez kichy :)

Piotr

> [...]
> przepisac/polecic dziecku?
> doc: jakie chce Pan osiagnac korzysci podajac witaminy?

z tego co pamietam, ale lekarzem nie jestem, przy antybiotyku nie powinno
sie brac jakis innych lekow bo oslabiaja antybiotyk. najlepiej przy
antybiotyku jesc jogurt .

pozdrawiam

piotr

whitey

Piotr wrote:

> z tego co pamietam, ale lekarzem nie jestem, przy antybiotyku nie powinno
> sie brac jakis innych lekow bo oslabiaja antybiotyk. najlepiej przy
> [...]

to to ja wiem jogurt na odbudowe flory bakteryjnej, ale jestem ,poetycko
ujmujac, "w dupie" poniewaz dzieciaki sa na diecie bezmlecznej (alergia
dos ostra)... mialem jeszcze taki probiotyk co sie lacidfil zowie
(chyba) wyszedl niestety. lekarz powiedzial ze w uk nie maja
odpowiednika... (dobrze ze nie zapytal co chce osiagnac...)

--
whitey
zly i chory ale pozdrawiajacy

Konrad Anikiel

Powiedz mu następnym razem żeby zażądał zwortu czesnego od swojego
uni.
http://www.orthomolecular.org/resources/omns/v03n13.shtml
Konrad

marek

> dos ostra)... mialem jeszcze taki probiotyk co sie lacidfil zowie (chyba)
> wyszedl niestety. lekarz powiedzial ze w uk nie maja odpowiednika...
> (dobrze ze nie zapytal co chce osiagnac...)

lakcid, oslonowy?

marek

marek

> apropos u mnie tej zimy masakra. dzieci juz 4 tydzien kaszla, drugi
> antybiotyk biora. zaczynam wariowac troche bo zone zmoglo a mi zatoki
> wysiadaja. szlag by to trafil...

trzeba bylo do Polski jechac, uslyszalem wlasnie w radio, ze przy mrozach
(zima zaskoczyla drogowcow, -10C, itd), bakterie i wirusy sie inkubuja i nas
nie atakuja. Niestety i oczywiscie ("flip side") tylko czekaja na lepsze
czasy (jak to w kryzysie) i wtedy... sruuuu!

marek

go!

whitey wrote:

> [...]
> (chyba) wyszedl niestety. lekarz powiedzial ze w uk nie maja
> odpowiednika... (dobrze ze nie zapytal co chce osiagnac...)

Mam podobny problem
Chodzi ci zapewne o LAKCID i jakies pochodne
http://www.doz.pl/leki/p2968-Lakcid
ale przeczytaj na dole, nawet lakcid, lacidfil (czy jak to sie tam zwie)
nie jest wskazany przy nadwrazliwosci na bialko mleka krowiego. Wychodzi
na to ze zoladki twoich dzieci musza samodzielnie znosic antybiotyk, oby
jak najrzadziej

Konrad Anikiel

W krajach gdzie lekarzy uczą, odkryto antybiotyki w zastrzykach...
Konrad

whitey

nie oslonowy tylko na odbudowe, wspomagajacy odbudowe

--
whitey

whitey

pomylka to byl:
http://www.doz.pl/leki/p2296-Lacidofil

--
whitey

whitey

go! wrote:

> [...]
> nie jest wskazany przy nadwrazliwosci na bialko mleka krowiego. Wychodzi
> na to ze zoladki twoich dzieci musza samodzielnie znosic antybiotyk, oby

za male dzieci mam na szczegolowe testy. w kazdym razie po mleku i
jogurtach jada "na rzadko" a lacidofil (poprzednio pomylka - bylo
lakcid) objawial sie lekka wysypka na skorze tylko, wiec nawet
specjalista alergolog w pl powiedzial ze wiecej korzysci z podania
jednorazowo tego leku niz przeciwskazan.
skoro juz o sluzbie zdrowia rozmawiamy. troche z dzieciakami chodzilismy
do lekarzy alergologow w pl, zona non stop szuka w necie informacji wiec
mysle ze sie wyedukowalismy w tym temacie niezgorzej. jak wreszcie
trafilismy to lekarza dzieciecego w uk (podobno mial sie znac na
alergiach) to czulem sie jakos nieswojo. tzn patrzyl na mnie jak na
kosmite jak mu opowiadalem o tym dlaczego potrzebujemy recepte na mleko
syntetyczne, pokazywalismy mu zalecenia od polskiego alergologa
przetlumaczone na angielski, opowiadalem mu o objawach jakie maja
dzieci, jakie zagrozenia wiaza sie z podraznianiem przewodu pokarmowego
w tym wieku itp... troche to bylo zenujace. lekarz mnie wysluchal bez
slowa i dal zalecenie, ale pewnie pomyslal "polacy! ci to maja fanaberie"
z bardziej bliskiego niektorym podworka wygladalo to tak jakbys
mechanikowi stal nad glowa i mowil ze nie moze tego oleju przeznaczonego
do kosiarki trawy oleju wlac do nowoczesnego tubo diesla, a on na to ze
zawsze lal i nic sie nie dzialo

--
whitey

Marek (UK)

Cześć whitey
Tue, 06 Jan 2009 12:02:04 +0000 w <news:gjvh7v$jgh$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> jak sam bylem w pl u lekarza to tez pamietam ze obowiazkowo bylo wapno i

a ja tu bezskutecznie, od kilku tygodni, poszukuję wapna. i nie
spotkałem - ani w swojej aptece ani w zadnym markecie. dziwne...

Marek
Pojechałem wczoraj z żoną do centrum handlowego. Ja wziąłem tylko
piwo, ale moja żona... Ludzie, ile ona pierdół nakupowała! Jakieś
mleko, jakieś jajka! Chleb, pomidory, masło, makaron... Normalnie z
torbami mnie puści lafirynda...

Hants

"Marek (UK)" <n...@uzywam.na.newsach> wrote in message

> a ja tu bezskutecznie, od kilku tygodni, poszukuję wapna. i nie
> spotkałem - ani w swojej aptece ani w zadnym markecie. dziwne...

Szukaj "Calcium" - to znajdziesz NMSP :-)

Tez na mnie patrzyli jak na dziwolaga ("bo wapno to na kosci jest.."), ale w
koncu w bootsie znalazlem i to musujace w dodatku.

Cezar

> a ja tu bezskutecznie, od kilku tygodni, poszukuję wapna. i nie
> spotkałem - ani w swojej aptece ani w zadnym markecie. dziwne...

www.boots.com -> "calcium" -> search
W wiekszych dawkach tylko na recepte. Niestety takiego wapna dla dzieci w
syropie nie mozna kupic wiec niedawno przywozilem dla znajomych z polski,

c.

Marek (UK)

Cześć Hants
Tue, 6 Jan 2009 14:53:32 -0000 w <news:gjvr9c$itn$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> Szukaj "Calcium" - to znajdziesz NMSP :-)

no bardzo, bardzo smieszne...
;)

> Tez na mnie patrzyli jak na dziwolaga ("bo wapno to na kosci jest.."), ale w
> koncu w bootsie znalazlem

o, i to jest jakis pomysl. nie zagladam do bootsa i superdruga w ogole,
wiec pewnie dlatego tam nie znalazlem.

Marek
JEZUS CIĘ KOCHA.... a reszta uważa za zwykłego dupka.

Marek (UK)

Cześć Cezar
Tue, 6 Jan 2009 14:56:44 -0000 w <news:gjvrfl$jh3$1...@inews.gazeta.pl>
napisałeś:

> www.boots.com -> "calcium" -> search
> W wiekszych dawkach tylko na recepte.

widze wlasnie. recepta na 500mg wapno...
w Polsce czesto bralem wapno jako niezly srodek odczulający, bo
alergicznie reaguję... nie tylko na polityków :)
Marek
Stirlitz wolnym krokiem zbliżył się do lokalu kontaktowego.
Zapukał umówione 127 razy. Nikt nie otworzył. Po namyśle wyszedł na
ulicę i spojrzał w okno.
Tak, nie mylił się. Na parapecie stały 63 żelazka - znak wpadki.

whitey

Marek (UK) wrote:

> w Polsce czesto bralem wapno jako niezly srodek odczulający, bo
> alergicznie reaguję... nie tylko na polityków :)

a co chcialbys osiagnac przez przyjmowanie wapna (w uk) w czasie objawow
alergii ;->

--
whitey

Hants

> a co chcialbys osiagnac przez przyjmowanie wapna (w uk) w czasie objawow
> alergii ;->

A to pan nie wie?

:-)

whitey

wiem wiem niestety, jak idzie wiosna to wiem najlepiej :-(
nawiasem mowiac najlepszy chyba odlot mialem jak dozylnie mi kiedys na
pogotowiu podali :-)

--
whitey

Iwona_s

Uzytkownik "whitey" <"whitey[n0.5pam]"@gazeta.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> jakiejs starej daty jestem? moze mnie ktos oswieci
> (myslalem ze to w "Misiu" smieszne dialogi sa)

Zdziwisz sie, ale Doctor mial racje:)
Lekarze przepisujac antybiotyki nie zalecaja juz przyjmowania w trakcie
kuracji antybiotykowej witamin (nawet w PL), bo te, jak wykazaly badania
"przeszkadzaja" w prawidlowym dzialaniu antybiotykow. Lepiej po skonczonej
kuracji.
Mozesz oczywiscie przyjmowac witaminy, ale nie zdziw sie, ze jego dzialanie
bedzie mierne lub zadne. Natomiast, jesli nie ma przeciwwskazan nalezy brac
(ale nie razem z antyb.-1godz.-2godz. po) leki odbudowujace flore bakteryjna
typu Lakcid (jogurtow musialbys zjesc duzo wiecej, zeby odczuc poprawe).
Inaczej grozi grzybica organizmu, na co cierpi juz niestety duzy odsetek
ludnosci w krajach cywilizowanych. Grzybica ukladu pokarmowego daje wiele
dolegliwosci, co z kolei nie jest dokladnie zdiagnozowane i pacjenci leczeni
sa niepotrzebnie na inne schorzenia.
Ogolnie decydujac sie na antybiotyki trzeba sobie zdawac sprawe z ich
dzialan ubocznych i brac je tylko w ostatecznosci. Czesto organizm potrafi
doskonale sobie bez nich radzic, trzeba dac mu tylko troche czasu, a "jadac"
na tak silnych lekach jest niestety tylko gorzej - traci szybciej odpornosc
a takze uodparnia sie na antybiotyki...
Najsmutniejsze jest to, ze byl taki czas w PL, iz wiekszosc lekarzy uwazali
antybiotyki za najlepsze panaceum niemal na wszystkie chorobska
przeziebieniowe i bez jakichkolwiek wczesniejszych badan przepisywali w
ciemno antybiotyki dzieciom. Gdy jeden nie pomogl, dawali nastepne...a
dzieci dorastajac staly sie slabszymi istotami i gdy rzeczywiscie bedzie
potrzebny antybiotyk, np. w ratowaniu zycia, ten moze nie zadzialac...

P.s.
Dotychczas Polska wiodla prym w swiecie w ilosci przyjmowania antybiotykow.
To chyba o czyms swiadczy.

Iwona

czeremcha

On 6 Sty, 12:43, whitey <"whitey[n0.5pam]"@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> (chyba) wyszedl niestety. lekarz powiedzial ze w uk nie maja
> odpowiednika... (dobrze ze nie zapytal co chce osiagnac...)

Mają, mają. Probiotyki i prebiotyki - do kupienia w wyżej wspomnianym
Bootsie. Wiem, bo pracuję ;-) Co prawda - nie w brytyjskim, a
irlandzkim /co czyni wielką różnicę ;-) /. Czyli - szukaj
"probiotics" albo "probiotics and prebiotics", albo "acidophilus".

Robiłam też rozeznanie - pytając polskiego farmaceuty - skąd ta
różnica w podejściu do wapna jako środka przeciwalergicznego.
Wyjaśniono mi, że część badań wskazuje, że wapń redukuje wydzielanie
histamin, a inne - że nie. Irlandczycy twierdzą zatem, że nie działa.
Farmaceuta zalecił - brać, jeśli pomaga.

Ania

danj...@googlemail.com

On Jan 6, 5:36 pm, "Iwona_s" <iwa42WYT...@TOop.pl> wrote:
> [...]
> na tak silnych lekach jest niestety tylko gorzej - traci szybciej odpornosc

A to zabawne :)
Niedawno sie czytalo o lekarzach w UK, ze to gamonie bo tylko
paracetamol potrafia przepisac :)
A tutaj taka odmiana. I o dziwo coraz wiecej ludzi tak mysli. Chyba
zmierzamy w dobrym kierunku

Ja jako male dziecko to pelny zestaw dostawalem zawsze. Jakies 5
lekow. Normalnie garsc tabsow trzeba bylo lykac, az sie niedobrze
robilo ;)

Dan

marklar

On Jan 6, 12:02 pm, whitey <"whitey[n0.5pam]"@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> apropos u mnie tej zimy masakra. dzieci juz 4 tydzien kaszla, drugi
> antybiotyk biora. zaczynam wariowac troche bo zone zmoglo a mi zatoki

podziekuj za to polskim lekarzom ktorzy przy kazdym gownianym
przeziebieniu wciskaja pacjentom tony lekow. wnioskujac po ostatnim
akapicie uklad odpornosciowy u was nie istnieje

czeremcha

> apropos u mnie tej zimy masakra. dzieci juz 4 tydzien kaszla, drugi
> antybiotyk biora. zaczynam wariowac troche bo zone zmoglo a mi zatoki
> wysiadaja. szlag by to trafil...

Zrób syrop z cebuli. Serio.

http://www.cyberbaba.pl/content/view/22/136/

Ania

cherokee

marklar wrote:

> podziekuj za to polskim lekarzom ktorzy przy kazdym gownianym
> przeziebieniu wciskaja pacjentom tony lekow. wnioskujac po ostatnim
> akapicie uklad odpornosciowy u was nie istnieje

W tym roku wirusy przeziebieniowe sa wyjatkowo paskudne, sama kaszle juz
czwarty tydzien i ratuje sie inhalatorem corki. Co do lekow - ostatnio w
mojej przychodni stanowczo zaprotestowalam przeciwko przepisywaniu malej
antybiotyku, bo wiekszosc swistow i innych dzwiekow z oskrzeli ma
astmatyczno-alergicznych, a oni zaczynaja isc na latwizne.

Bardzo mi odpowiada tutejszy system samousprawiedliwiania sie w pracy z
okazji choroby - nie trzeba wlec sie do przychodni po zwolnienie, tylko
mozna spokojnie siedziec w domu. I jak sie ma dobrego pracodawce, to
nawet zaplaci:) Ostatnio nawet sie przekonuje,ze ten paracetamol to
nieglupi pomysl i nawet skutkuje.

pozdr

cherokee

cherokee

whitey wrote:

> nawiasem mowiac najlepszy chyba odlot mialem jak dozylnie mi kiedys na
> pogotowiu podali :-)

razem z hydrocortyzonem?

pozdr

cherokee

whitey

czeremcha wrote:

> [...]
> histamin, a inne - że nie. Irlandczycy twierdzą zatem, że nie działa.
> Farmaceuta zalecił - brać, jeśli pomaga.

dzieki wielkie

--
whitey

whitey

Iwona_s wrote:

dzieki za rzeczowa odpowiedz, co do ubocznych objawow jestem
uswiadomiony. niestety tym razem to jest ostatecznosc. na dzieci nic nie
dziala w tym roku jakas masakra totalna, kaszla juz 4 tydzien...
nie wiem co sie dzieje ale najwiekszych twardzieli jak nasz listonosz
polozylo. mowil mi ze od 10 lat nie byl na zwolnieniu.

--
whitey

whitey

nie, normalnie samo wapno. tak mi sie goroaco i fajnie zrobilo a potem
jak w "niebie terrorysty" bo mnie trzy pielegniarki lapaly i targaly na
wyrko ;-)

--
whitey

whitey

z syropem jedziemy od dawna, ale co do podawania przydaje sie strzykawka
i tzw "bajer" bo nie chca pic. zastanawiam sie czy aby syropu malinowego
nie domieszac w celu zwiekszenia "atrakcyjnosci"

--
whitey

Iwona_s

> [...]

> nie wiem co sie dzieje ale najwiekszych twardzieli jak nasz listonosz
> polozylo. mowil mi ze od 10 lat nie byl na zwolnieniu.

Prosze bardzo:)
Z moimi, niegdys malymi dziecmi takze przechodzilam podobnie, ale mialam
lekarke w osrodku, dla ktorej antybiotyki byly zlem koniecznym... leczylysmy
wiec babcinymi metodami: syrop na miodzie z cebuli (dod.od siebie troche
czosnku), banki (tylko nie podczas wysokiej goraczki!), domowej roboty sok z
surowego buraka z dod. miodu i cytryny-jest swietny na paskudny kaszel.
Ziola typu kwiat lipy i inne. Homeopatia jest tez swietna alternatywa.
Pomogly m.in. zwalczyc czeste anginy. Natomiast stany zapalne
gardla/migdalki skutecznie leczylam i lecze rowniez sobie plukaniem gardla
rozcienczona woda utleniona (oczywiscie jesli dziecko rozumie i jest w
stanie to zrobic, uwazajac, zeby nie polknac, trzeba dokladnie odpluwac). Po
plukaniu nie jesc, nie pic conajmniej 1 godz. Zadne pastylki do ssania czy
psiukane swinstwa. Woda utleniona potrafi wyleczyc w dzien max dwa dni i nie
dopusci do rozwiniecia sie choroby-gasi ja w zarodku. Goraczke zmniejszalam
chlodnymi okladami lub owijaniem mokrym przescieradlem+na to koc, w
drastycznych przypadkach kapiel w temp. lekko nizszej niz temp. ciala. Eh,
za duzo by pisac.

Jednym slowem polecam babcine metody, warto sie tym zainteresowac. W necie
jest sporo porad :)
Przekaz 1%podatku:
http://www.dzieciom.pl/3682
http://www.dogtor.iq.pl/procentpodatku.php

whitey

Iwona_s wrote:

> [...]
> kapiel w temp. lekko nizszej niz temp. ciala. Eh, za duzo by pisac.
>
> Jednym slowem polecam babcine metody, warto sie tym zainteresowac. W

z innej beczki to u mnie chroba sie rozwinela z powodu braku
windsurfingu w tym roku. w poprzednich latach staralem sie plukac gardlo
slona woda przynajmniej raz w tygodniu i bylo ok, a w tym roku jak w
nocy jest -5 (!!!) to ja przepraszam... wyslalem juz emaila z zazaleniem
do allmight'iego

--
whitey

xiv

> nocy jest -5 (!!!) to ja przepraszam... wyslalem juz emaila z zazaleniem
> do allmight'iego

a na jaki adres? ;)

--
xiv

whitey

g...@heaven.org

oczywiscie ;-)
--
whitey

xiv

> g...@heaven.org
>
> oczywiscie ;-)

czy Bog mowi po angielsku a nie hebrajsku? caly czas sie tego
spodziewalem

;)

--
xiv

whitey

kuzwa moze to dlatego taka lipa z ta pogoda? moze na
rece...@heaven.org trzeba zapodac?
z drugiej strony jakbys do syna maila slal to pewnie po hebrajsku czy
tam aramejsku trzebaby, ale przez tyle lat zakladam ze z anglojezycznych
krajow kogos pozyskali.
byc moze jak widza po angielsku to im filtr antyspamowy odrzuca? co do
poboznosci to wyslalem z polskiego serwera i po polsku wiec podejrzen
nie powinien wzbudzac (wprawdzie nie torunskiego takich chodow nie mam),
na pewno maja moja teczke z niewygodnymi pytaniami wiec w sumie marna
nadzieja... ehhh

--
whitey