ukrywanie dyskow

Lech Jabłoński

Witam!
Probowalem na ms-news.pl.windowsxp ale nikt nie zabral glosu w tej sprawie
wiec probuje teraz tutaj.
Mam na jednym dysku Win98 i XP (C-FAT32 i Win98 startowa, D-NTFS i XP,
E-FAT32 dane) i chcialbym uzyskac nastepujacy stan:
- z poziomu Win98 widze tylko dysk C i E (mapowane w systemie jako C i D),
- z poziomu XP widze tylko dysk D i E (mapowane w systemie XP jako C i D).

Jak to zrobic - czy ktos robil takie "hokus-pokus" ??

pozdrawiam
Leszek

och karol

Użytkownik "Lech Jabłoński" <les...@boinet.one.pl> napisał w wiadomości

Prawie każdy boot-manager.
Nie polecam konkretnego bo nie korzystam.
Znam tylko Paragon BootManager i Ranish Partition Manager (ale z tym to
radzę uważać).
Odpowiednio skonfigurować i masz co chcesz.

--

pozdr

karol
odpowiadając usuń "usunto." w adresie

Michal Kawecki

> [...]
> XP, E-FAT32 dane) i chcialbym uzyskac nastepujacy stan:
> - z poziomu Win98 widze tylko dysk C i E (mapowane w systemie jako

Tak jest 'by design'.

>- z poziomu XP widze tylko dysk D i E

1. Może wystarczy ukrycie pierwszej partycji w systemie XP, tak żeby
nie była ona widoczna spod Eksploratora i programów opartych na
eksploratorze? TweakUI to załatwi. 2. Jeśli system startuje z drugiej
partycji - wtedy można by pierwszą ukryć jakimś bootmanagerem. Ale
jeśli oba systemy startują z C (i pewnie tak jest), to nie da się tego
zrobić. 3. Trzecia możliwość to odmontowanie pierwszej partycji w XP
przy pomocy polecenia mountvol albo Menedżera dysków, czyli po prostu
zabranie przydzielonej do niej literki C. Nie wiem tylko, czy wówczas
można będzie w ogóle wystartować system.

> (mapowane w systemie
> XP jako C i D).

Niespecjalnie się da przemapować te literki, dlatego że XP swojej
partycji systemowej przydzielił już literkę D. Musiałbyś teraz
pozmieniać wszystkie odwołania w systemie i we wszystkich programach
zainstalowanych na tej partycji.
--
M. [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/

db

Dnia 10-10-2005 o 12:40:12 Lech Jabłoński <les...@boinet.one.pl> napisał:

> [...]
> D),
> - z poziomu XP widze tylko dysk D i E (mapowane w systemie XP jako C i

Dawno zapomniałem o 98 ale spróbuję to odtworzyć
(rozwiązania tego nigdy też nie testowałem na XP a tylko na NT4 i W2k)
niestety wymaga odpowiedniego partycjonowania dysku.

Zakładamy 2 partycje primary C-FAT32 i D-NTFS i dysk logiczny
na extendent E-FAT32
ustawiamy flagę A na D (i naiwny windows już myśli że to jest C)
i instalujemy na nim XP
ustawiamy flagę A na C-FAT32 (i jak wyżej)
instalujemy windows 98
(kolejność może być odwrotna)
przywracamy jako aktywną partycję D-NTFS
ale żeby nie odpalać co chwilę fdisk
ściągamy z netu bootpart
http://www.winimage.com/bootpart.htm
i generujemy pod XP bootloader dla win98
(więcej w dokumentacji do ww.)
XP oczywiście widzi nasze C-FAT32 jako D
ale po to są w panelu sterowania
narzędzia administracyjne - narządzanie komputerem
- zarządzanie dyskami aby można było
zmienić nazwy dysków.
W win98 ntfs nie jest w ogóle widoczny więc pierwszym
dyskiem będzie C-FAT32

zalety takiego rozwiązania to
możliwość formatowania i przeinstalowania każdego z systemów
(pamiętać należy o fladze A w tablicy partycji)

w ten sposób u mnie koegzystował NT4 z 95 oraz W2k z 98

Leszek

Użytkownik "db" <d...@w.pl> napisał w wiadomości

Witam!
No wreszcie ktos kto "czuje blues'a".
Z tego co piszesz wynika ze w tym wydaniu (start z C, menedzer XP na C)
raczej jest to nie do zrobienia.
Oczywiscie poprobuje z roznymi menedzerami i dam znac co mi ztego wyszlo .
Jane ze gdybym dal flage C a potem(przy instalacji Xp na D) bylo by prosciej
(choc mam juz doswiadzczenia ze ktorys bootmanager nie za bardzo chcial
wspolpracowac z XP) ale to nie wazne.

Dzieki za pomoc, poprobuje jeszcze sam testowo to rozwiazac, jak bede mial
jakies konkretry to dam znac.

Dzieki za pomoc

Leszek