Google 网上论坛不再支持新的 Usenet 帖子或订阅项。历史内容仍可供查看。

Instalacja Windows XP - laptop SATA - brak stacji dysków

已查看 720 次
跳至第一个未读帖子

Szczesiu

未读,
2007年10月27日 09:42:122007/10/27
收件人
Witam

Mam problem - muszę zainstalować Windows XP na laptopie wyposażonym w
dysk SATA. Komputer nie ma stacji dyskietek, z której mógłbym przegrać
sterowniki podczas instalacji. Instalacja zatrzymuje się po stwierdzeniu
przez instalator braku stacji dyskietek. Czy jest może gdzieś w sieci
opisane rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam
Szczesiu

TomVip

未读,
2007年10月27日 10:15:102007/10/27
收件人

Użytkownik "Szczesiu" <szczesiu@_wytnijsetokurde_pf.pl> napisał w wiadomości

Programem NLITE zrób sobie płytkę z Windowsem w którym będa zintegrowane
sterowniki do SATA.

Piotr

Szczesiu

未读,
2007年10月27日 11:27:222007/10/27
收件人
> Programem NLITE zrób sobie płytkę z Windowsem w którym będa zintegrowane
> sterowniki do SATA.

Dzięki wielkie za odpowiedź, sam też poszukałem i znalazłem dokładny
opis do serii laptopów, o który mi chodzi (Fujitsu-Siemens Amilo) -
wrzucam link, może komuś się przyda:
http://www.amilo-forum.com/topic,26,-Installation-of-Windows-XP-Home-Pro-PE-FAQs.html

vipercom

未读,
2007年10月27日 12:54:372007/10/27
收件人

> Programem NLITE zrób sobie płytkę z Windowsem w którym będa zintegrowane
> sterowniki do SATA.

mozesz jeszcze zmienic w biosie tryb AHCI na IDE i dysk bedzie widziany jako
IDE. instalka win XP pojdzie wtedy bez problemu a sterowniki sata wrzucisz w
systemie.

sza...@gmail.com

未读,
2007年11月23日 20:19:202007/11/23
收件人

Jest ciekawa strona gdzie znjade owy sterownik, gdyż na płycie od
laptopa nie moge odnalesc i nie za bardzo wiem jak zainstalowac taki
sterownik, a ja wroce spowrotem na AKCI to komp sie nie chce uruchomic
i sie sam restartuje.

yasmin

未读,
2007年11月24日 06:47:132007/11/24
收件人
sza...@gmail.com wrote:

> [...]
> laptopa nie moge odnalesc i nie za bardzo wiem jak zainstalowac taki
> sterownik, a ja wroce spowrotem na AKCI to komp sie nie chce uruchomic

Dlatego instalujesz w trybie IDE sterownik sata momo ostrzezenia z XP ze to
niekompatabilny sterownik - zmieniasz na AHCI i juz sie nie bedzie
restertowal tylko uruchomi sie i wykryje dysk sata kontroler itd.
--

odpisujac usun _nospam_

sza...@gmail.com

未读,
2007年11月24日 06:59:032007/11/24
收件人
Jednak nadal czegos nie rozumiem, ten sterownik powinien byc na plycie
instalacyjnej windowsa xp, czy mam dokonac jakis zmian w systemie xp?
Bo wlasnie mam problem z samym zainstalowanie tychze sterownikow,
gdzie je znalesc i w jaki sposob.

Kamil

未读,
2007年11月24日 16:05:092007/11/24
收件人

Użytkownik "yasmin" <btc-1430...@wp.pl> napisał w wiadomości

Bzdura. Nic nie wykryje bo nawet nie wystartuje. Do dysku z którego startuje
winda potrzebny jest sterownik niskiego poziomu ktory można zainstalować
podczas instalacji.
Jeżeli ktoś wie jak przeskoczyć problem braku flopa przy instalacji win XP
na dysku SCSI albo AHCI to zachęcam do podzielenia się tą wiedzą.

Sterowniki tego typu są dołączone do instalki na partycji odzyskiwania
systemu albo zintegrowane z płytką od WinXP od producenta laptopa. Niektórzy
producenci (np. IBM) nie dostarczają takiej płytki i usunięcie tej partycji
serwisowej przysparza takich problemów.

Ja doszedłem do wniosku że najlepiej kupić flopa pod USB i poszukać driverów
(są na stronach producentów kontrolerów - Intel, VIA, ITE, Adaptec itp)

pozdrawiam
Kamil

Michal Kawecki

未读,
2007年11月24日 17:30:452007/11/24
收件人
Dnia Sat, 24 Nov 2007 22:05:09 +0100, Kamil napisał(a):

> Użytkownik "yasmin" <btc-1430...@wp.pl> napisał w wiadomości

> Bzdura. Nic nie wykryje bo nawet nie wystartuje.

Opowiadasz.

> [...]
> Jeżeli ktoś wie jak przeskoczyć problem braku flopa przy instalacji win XP
> na dysku SCSI albo AHCI to zachęcam do podzielenia się tą wiedzą.

Tutaj jest opisane szczegółowo, jak doinstalować sterownik AHCI pod
systemem już zainstalowanym w trybie emulacji IDE:

"Enabling SATA Native Mode after XP Install"
http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=1057792
--
M. [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

yasmin

未读,
2007年11月25日 03:50:362007/11/25
收件人
Kamil wrote:

> Bzdura. Nic nie wykryje bo nawet nie wystartuje.

Sam jestes Bzdura albo czytaj ze zrozumieniem!!!
Wystartuje jak uruchomi w biosie emulacje trybu IDE

> Do dysku z którego startuje winda potrzebny jest sterownik niskiego
poziomu ktory można zainstalować podczas instalacji.

No wlasnie nie jak uzywasz trybu emulacji IDE

> Jeżeli ktoś wie jak przeskoczyć problem braku flopa przy instalacji win XP
> na dysku SCSI albo AHCI to zachęcam do podzielenia się tą wiedzą.

Dlatego w trybie emulacji IDE na zywca instalujesz sterowniki sata dla
kontrolera IDE i po restarcie i wlaczeniu SATA native w biosie wykryje
kontroler juz jakos sata a nie IDE

> Sterowniki tego typu są dołączone do instalki na partycji odzyskiwania
> systemu albo zintegrowane z płytką od WinXP od producenta laptopa.

Sa na plycie od producenta laptopa jakby byly w xp to przeciez nie bylo by
problemu

> Niektórzy producenci (np. IBM) nie dostarczają takiej płytki i usunięcie
> tej partycji serwisowej przysparza takich problemów.

Ale na stronie producenta pozna pobrac wszystkie interesujace nas sterowniki
Tyle ze potrzebujemy wczesniej dostepu do komputera z internete,

> Ja doszedłem do wniosku że najlepiej kupić flopa pod USB i poszukać
> driverów (są na stronach producentów kontrolerów - Intel, VIA, ITE,
> Adaptec itp)

To tylko twoje zdanie
Nie raz instalowalem w ten sposob XP - napewno uciazliwe ale nie niemozliwe
i bez ponoszenia dodatkowych kosztow.

> pozdrawiam

tez pozdrawiam
--

odpisujac usun _nospam_

yasmin

未读,
2007年11月25日 04:06:302007/11/25
收件人
Michal Kawecki wrote:

> [...]
> systemem już zainstalowanym w trybie emulacji IDE:
>
> "Enabling SATA Native Mode after XP Install"

fakt ze szadas nie napisal ze na laptopa HP ale opis prawidlowy i zdaje ze
gdzies jest polska wersjia tego opisu

Jak wyzej wspomnialem chcąc zainstalować XP trzeba wyłączyć w biosie opcję
NativSata, zainstalować system i już jak postawmy system zainstalowac
sterownik do dysku sata, a następnie włączyć w biosie opcje Nativ
(informacja dla kolegi Kamil)

Nie moge znalezc teraz opisu po polsku ale tu jeszcze pare linkow:
http://forum.laptopy.info.pl/viewtopic.php?p=19396#19396
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&taskId=120&prodSeriesId=1839859&prodTypeId=321957&objectID=c00758841#top
sposob na IBM
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/migr-62909.html

pzdr

--

odpisujac usun _nospam_

JoteR

未读,
2007年11月25日 07:50:202007/11/25
收件人
"Kamil" napisał:

> Ja doszedłem do wniosku że najlepiej kupić flopa pod USB

No i kupiłeś? BIOS potrafi wystawić tak tego flopa, aby oszukać instalator
XP?

JoteR

Wachcio

未读,
2007年11月25日 08:09:212007/11/25
收件人
W przypływie natchnienia Fri, 23 Nov 2007 17:19:20 -0800 (PST),
sza...@gmail.com napisał:

> [...]

Mam praktycznie ten sam problem.

Kolega kupił laptopa w Norwegii Asus F3SR. Jest w nim Windows Vista
Home Premium angielski. Chciałem zainstalować na nim polskiego Win XP
Home ale przy próbie instalacji nie widzi dysku. Problem oczywiście ze
sterownikami SATA. Ponieważ to laptop i nie ma dyskietek za pomocą
nLite wgrałem oryginalne sterowniki z płytki dołączonej do komputera
do instalki Win XP. Niestety dalej nie widzi dysku. Mój laptop również
Asus-a (roczny kupiony w Polsce) i również z dyskiem Sata nie stwarzał
mi takich problemów. Po podłączeniu dysku SATA pod UBS instalator
normalnie wykrył dysk i można było zainstalować Win XP. Jednak
przecież nie zainstaluje Win na dysku USB bo to bez sensu. Co jeszcze
mogę zrobić oprócz kupna polskiej Visty? Opcji w BIOSIE nie mogę
znaleźć.

--
Wachcio
wachcio(at)poczta(dot)fm

Michal Kawecki

未读,
2007年11月25日 09:30:352007/11/25
收件人

Wachcio

未读,
2007年11月25日 10:37:402007/11/25
收件人
W przypływie natchnienia Sun, 25 Nov 2007 15:30:35 +0100, Michal
Kawecki <kkw...@o2.px> napisał:

Wielkie dzięki ściągnąłem i wkompilowałem chwile przed przeczytaniem
twojego postu stery ze strony forum o laptopach. Instalator zobaczył
dysk ale tutaj jest dużo lepszy opis. Ciekawe na ile oba modele się
różnią i ile z tam podanych sterów mogę zainstalować u siebie

--
Wachcio
wachcio(at)poczta(dot)fm

Wachcio

未读,
2007年11月25日 10:42:342007/11/25
收件人
W przypływie natchnienia Sun, 25 Nov 2007 16:37:40 +0100, Wachcio
<SPAM_wac...@poczta.fm.invalid> napisał:

> [...]
>dysk ale tutaj jest dużo lepszy opis. Ciekawe na ile oba modele się
>różnią i ile z tam podanych sterów mogę zainstalować u siebie

W dodatku są tam jakieś ukryte partycje. Czy w razie ich usunięcia
przy ponownym skorzystaniu z recovery disc wszystko poprawnie się
zainstaluje?

--
Wachcio
wachcio(at)poczta(dot)fm

Michal Kawecki

未读,
2007年11月25日 11:28:172007/11/25
收件人

Nie wiem ile zajmują te ukryte partycje, ale jeśli w ogóle zamierzasz
korzystać w przyszłości z narzędzi producenta, to ja bym ich nie ruszał.

piotr...@gmail.com

未读,
2007年12月18日 18:44:122007/12/18
收件人
To teraz inny problem chodzi o komputer toshiba a200 1iz
ten sam problem z instalacją tylko że komputer ten ma bios phoneixa
i magiczne sztuczki ze zmianą dysków SATA na IDE są nie wykonalne.
A producent nigdzie nie zamieścił sterownika do dysku jedynie do
chipsetu.
Dowiedziałem sie też ze intel zamieszcza w swoich sterownikach do
chipsetu
sterowniki SATA. Jak nLitem wrzuce sterowniki do chipsetu i965 to czy
znajdzie
mi tez bez problemu SATA? czy ktoś juz tak robił??? pozdrawiam i
prosze o pomoc.

Michal Kawecki

未读,
2007年12月19日 00:48:392007/12/19
收件人
Dnia Tue, 18 Dec 2007 15:44:12 -0800 (PST), piotr...@gmail.com
napisał(a):

Robił i to z powodzeniem. Trzeba tylko znaleźć te sterowniki w wersji
mobile.

0 个新帖子