nie chcę kosza na pulpicie - how to?

1 view

Gobli

jak pozbyć się ikony kosza z pulpitu, ale żeby została w explorerze?
kiedy używam PowerToys, znika z obu miejsc.tak smaokiedy bawię się gpedit.
a lubię miec na pulpicie tylko i wyłącznie tapetę.
bez kosza.

--
Stanisław Smólski
____'Gobli'_____

- Sowa - pomyślał Stirlitz.
- Sam jesteś sowa - pomyślał Bormann.

Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk

Gobli wrote:

> jak pozbyć się ikony kosza z pulpitu, ale żeby została w explorerze?

AFAIK nie da rady. Zwróć uwagę na strukturę danych prezentowanych przez
Eksplorator - przedstawiona jest struktura hierarchiczna gdzie elementem
szczytowym jest właśnie Pulpit i to jak element Pulpitu jawi się tu Kosz.
Jeśli Kosz usunięty zostanie z Pulpitu to i tym samym z Eksploratora.

> kiedy używam PowerToys, znika z obu miejsc.tak smaokiedy bawię się gpedit.
> a lubię miec na pulpicie tylko i wyłącznie tapetę. bez kosza.

To musisz zmienić menedżer plików albo zrezygnować z ikonki kosza i
"przeciągnij i upuść" ;-)

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk

Piotr Palusiński

Wybitnie uzdolniony(a) Gobli <go...@spammer.pierniczony.vp.pl> napisał(a) w
wiadomości news:dada6p$9eg$1...@inews.gazeta.pl..., że:

> [...]
> kiedy używam PowerToys, znika z obu miejsc.tak smaokiedy bawię się gpedit.
> a lubię miec na pulpicie tylko i wyłącznie tapetę.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
explorer\Desktop\NameSpace\{literki_cyferki}
Usun w prawym oknie wpis "Kosz"
lub
wstaw do rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}\ShellFolder
Wartosc binarna "Attributes" = 40 01 00 20 zmien pierwszy bit z 40 na 50, co
bedzie wygladalo 50 01 00 20. Teraz w menu kontekstowym kosza, dostaniesz
opcje 'Usun".

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec róznicy

Grzegorz Niemirowski

Piotr Palusiński <perfe...@invalid.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Wartosc binarna "Attributes" = 40 01 00 20 zmien pierwszy bit z 40 na
> 50, co bedzie wygladalo 50 01 00 20. Teraz w menu kontekstowym kosza,

Niestety nie działa, nie pojawia się opcja Usuń.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]

Powyższe usunie kosz z obu miejsc, o których pisał Staszek.

> Niestety nie działa, nie pojawia się opcja Usuń.

Po pierwsze nie pojawi się dopóki nie zostanie zmieniona wartość
"CallForAttributes" - ustawić na 0. Po drugie ustawienie tej wartości na
50 wcale nie daje możliwości usunięcia ale możliwość zmiany nazwy.
Możliwość usunięcia pojawia się po ustawieniu na 60 - przy 70 jest
usuwanie i zmiana nazwy.

Gobli

bardzo jednak chciałbym mieć kosz w eksploratorze...
przydaje mi się przy opróżnianiu go.
chcę go tylko z pulpitu usunąć.
wiem że się da, bo kiedyś mi się to udało.
ale za cholerę nie wiem jak.

Gobli

no i pięknie, teraz nie mam kosza ani na pulpicie ani w eksploratorze...
jak go wrócić?

Gobli wrote:

> no i pięknie, teraz nie mam kosza ani na pulpicie ani w eksploratorze...

Grzebało się bez zrobienie uprzednio backupu modyfikowanych kluczy? -
masz teraz za swoje. ;-)

Zaimportuj http://foxblack.w.interia.pl/regfiles/recyclebin.reg

Gobli

Markus Sprungk

Gobli napisał(a):

> liunk nie działa...

Działa idealnie

ICQ: 79050392 mspr...@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098

Gobli wrote:

> bardzo jednak chciałbym mieć kosz w eksploratorze... przydaje mi się
> przy opróżnianiu go. chcę go tylko z pulpitu usunąć. wiem że się da,
> bo kiedyś mi się to udało. ale za cholerę nie wiem jak.

Najpierw napraw sobie Kosz - czyli to co do tej pory popsułeś. Potem
przejdź do klucza (jeśli takiego nie ma to utwórz)
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\ClassicStartMenu
i utwórz wartość typu dword o nazwie "{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"
(bez znaków "" oczywiście) - ustaw ją na 1. W kluczu
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel
również i utwórz taką samą wartość równą 1. To powinno pozwolić usunąć
ikonę Kosza z Pulpitu jednocześnie ją zostawiając w Exploratorze.

Gobli

no tak, getrightem załapał, ale IE mówi że witryna niedostępna...

Markus Sprungk

Gobli napisał(a):

> no tak, getrightem załapał, ale IE mówi że witryna niedostępna...

Opera twierdzi coś zupełnie przeciwnego ;)