Pulpit na dysku D

538 wyświetleń

Tomasz

nieprzeczytany,
8 cze 2008, 02:29:438.06.2008
do
Witam

O ile z katalogiem 'Moje dokumenty' nie miałem problemu to nie jestem w
stanie przenieść lokalizacji plików na dysk D.
Zmieniałem ścieżkę w:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders\Desktop

nawet w trybie awaryjnym. Niestety po ponownym uruchomieniu systemu zmiany
były przywracane do poprzednich wartości.
Czy da się przenieść Pulpit na dysk D?

-Tomek-

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
8 cze 2008, 12:01:498.06.2008
do
In news:g2fu8n$n8i$1...@news2.task.gda.pl,
*Tomasz* <wyt...@wp.pl> typed:

Dokonaj zmian w tych kluczach.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Common Desktop=C:\Documents and Settings\All Users\Pulpit
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Common Desktop=%ALLUSERSPROFILE%\Pulpit
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Desktop=C:\Documents and Settings\dany_user\Pulpit
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Desktop=%USERPROFILE%\Pulpit

Lub foldery systemowe takie jak: Pulpit, Moje Obrazy, Moje Dokumenty
możemy przenieść w dowolne miejsce za pomocą programu Folder Redirector.
http://windowsxp.mvps.org/folderredirector.htm
Na początku "Backup shell folder path" powstanie plik .reg, który można
kliknąc gdy się coś sknoci albo nam się znudzi inna lokalizacja.

PS. To jest 'mrowcza praca', ale do wykonania (dotyczasowe aplikacje maja
juz zapisane sciezki do biezacej lokalizacji). Wyeksportuj poszczegolne
drzewa klluczy do pliku reg, nastepnie wyedytuj np. w WORD i dokonaj zmian.
Po wpisaniu nowej ścieżki przesuń cały katalog np: Pulpit w inne miejsce
na twardym dysku.

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
8 cze 2008, 17:50:548.06.2008
do

Proponuję bardzo proste rozwiązanie polegające na utworzeniu punktu
dowiązania do folderu Pulpit. W ten sposób nie trzeba będzie nic
zmieniać w rejestrze, a wszystkie programy będą w sposób przezroczysty
przekierowywane na dysk D.
Ściągnij sobie programik Junction.exe z Sysinternals i wrzuć go do
jakiegoś folderu. Przekopiuj wszystko z folderu Pulpit w swoim profilu
na dysk D, powiedzmy też do folderu Pulpit. Następnie usuń wszystko z
oryginalnego folderu Pulpit (ma być pusty). Przeloguj się na jakieś
trzecie konto administracyjne, uruchom cmd.exe w folderze z junction.exe
i wykonaj polecenie
junction "c:\documents and settings\tomasz\pulpit" "d:\Pulpit".
--
M. [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Tomasz

nieprzeczytany,
10 cze 2008, 05:15:1010.06.2008
do
Użytkownik "Piotr Palusiński"

> [...]
> Desktop=C:\Documents and Settings\dany_user\Pulpit
> HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Zmieniłem ręcznie 2 ostatnie podane przez Ciebie wpisy. Działa :)
Dzięki :)

Tomasz

Tomasz

nieprzeczytany,
10 cze 2008, 05:21:2310.06.2008
do
Użytkownik "Michal Kawecki"

> [...]
> i wykonaj polecenie
> junction "c:\documents and settings\tomasz\pulpit" "d:\Pulpit".

Ten program jest świetny! Używam programów Sysinternals od jakiegoś czasu,
ale nie byłem świadomy, że jest wśród nich coś takiego. Zastanawiam się jak
on działa...
W Eksploratorze Windows nie widać różnicy pomiędzy katalogami. W Total
Commander katalog pierwszy ma inną ikonę i jest oznaczony jako <LNK>.

Ten program z pewnością mi się przyda w przyszłości do innych celów :)

Piotr Krzyżański

nieprzeczytany,
10 cze 2008, 07:06:4410.06.2008
do

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie byłem świadomy, że jest wśród nich coś takiego. Zastanawiam się jak on

Tutaj masz trochę więcej ;-)
http://live.sysinternals.com

Piciu

Piotr Palusiński

nieprzeczytany,
10 cze 2008, 16:27:1610.06.2008
do
In news:g2lh2q$amb$1...@news2.task.gda.pl,
*Tomasz* <wyt...@wp.pl> typed:

NP;-)

Michal Kawecki

nieprzeczytany,
10 cze 2008, 16:43:2310.06.2008
do
Dnia Tue, 10 Jun 2008 11:21:23 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]

> ale nie byłem świadomy, że jest wśród nich coś takiego. Zastanawiam się jak

Przypisuje w MFT do nazwy folderu ścieżkę prowadzącą do innej partycji
NTFS.

> [...]
> Commander katalog pierwszy ma inną ikonę i jest oznaczony jako <LNK>.
>
> Ten program z pewnością mi się przyda w przyszłości do innych celów :)

Rzuć okiem jeszcze na tą zabawkę:
http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/hardlinkshellext.html

Tomasz

nieprzeczytany,
11 cze 2008, 06:53:1211.06.2008
do
Użytkownik "Michal Kawecki" <kkw...@o2.px> napisał w wiadomości

> Przypisuje w MFT do nazwy folderu ścieżkę prowadzącą do innej partycji
> NTFS.

> Rzuć okiem jeszcze na tą zabawkę:
> http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/hardlinkshellext.html

Nieźle :)
Nie wiedziałem, że NTFS ma takie możliwości. Wiedziałem o czymś takim, ale
tylko pod Linuxem.
Kto był pierwszy z takimi linkami? Linux czy Windows?

Tomasz

Nowe wiadomości: 0