Ekran powitalny i szybkie przelaczanie uzytkownikow (Linksys)

Tomasz

Witam

Po zainstalowaniu Adaptera Wi-fi na USB Linksys'a zostały wyłączone ekran
powitalny i szybkie przełączanie użytkowników.

Po wejściu w Panelu Sterowania -> Konta użytkowników -> Zmień sposób
logowania... Mam komunikat:
"Ostatnio zainstalowany program wyłączył ekran powitalny i szybkie
przełączanie użytkowników. Aby przywrócić te funkcje, musisz odinstalować
program. (...)"

Czy da się to oszukać i przywrócić te funkcje systemu bez odinstalowywania
tego oprogramowania?
(Windows Xp SP2)

Tomasz

Piotr Palusiński

In news:fr2o3b$717$1...@nemesis.news.neostrada.pl,
*Tomasz* <wyt...@wp.pl> typed:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\Winlogon.
"DontDisplayLastUserName"="0"
W okienko uruchom wpisz --> control userpasswords2

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Być może da się oszukać, ale jeśli zrobił to instalator softu, to
na pewno wiedział co robi.:) Zapewne chodzi o jakiś soft startujęcy
z kontem użytkownika i kłopoty z szybkiem przełączeniem i prawami
do USB...
Zobacz na stronie Linksysa, czy nie ma innego softu instalującego,
ewentualnie jakiejś 'łatki'. Coś w stylu nero BurnRights .

Piciu

Tomasz

Użytkownik "Piotr Palusiński"

> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\ CurrentVersion\Winlogon.
> "DontDisplayLastUserName"="0"
> W okienko uruchom wpisz --> control userpasswords2

Dodałem nowy wpis do rejestru. Nie zauważyłem zmian.
control userpasswords2 uruchamia zarządzanie użytkownikami, ale nie widzę
tam niczego o szybkim przełączaniu użytkowników...

Tomasz

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości

Start->Run->services.msc-->Fast User Switching Comatibility

Piciu

Tomasz

Użytkownik "Piotr Krzyżański"

> [...]
> Zobacz na stronie Linksysa, czy nie ma innego softu instalującego,
> ewentualnie jakiejś 'łatki'. Coś w stylu nero BurnRights .

Przejrzałem właśnie stronę. Nic takiego nie znalazłem. Sprawdziłem też przy
okazji wersję sterowników do ściągnięcia. Posiadam najnowsze.

Tomasz

Tomasz

Użytkownik "Piotr Krzyżański"

> Start->Run->services.msc-->Fast User Switching Comatibility

Znalazlem u siebie to jako usługę "Zgodność szybkiego przełączania
użytkowników". Usługa była w trybie 'Ręczny' i była uruchomiona. Wyłączyłem
ją, ale to nic nie zmieniło...

Tomasz

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości

Raczej trzeba ją włączyć, ale lepiej się upewnij, czy
jakiekolwiek zmiany będą odwracalne jeśli cokolwiek
pozmieniasz - na przykład zrób sobie punkt przywracania
systemu - sądzę, że jeśli zmienisz ustawienia i wywołasz
sposób logowania jaki chcesz to soft do Linksysa może
przestać działać.
Poczytaj tutaj:
http://support.microsoft.com/kb/294737
http://support.microsoft.com/kb/279765
http://support.microsoft.com/kb/294739/PL

Piciu

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości

Zobacz tutaj - właściwie wszystko jasne :)
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=1655&highlight=welcome+screen

Piciu

Tomasz

Użytkownik "Piotr Krzyżański"

> Zobacz tutaj - właściwie wszystko jasne :)
> http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=1655&highlight=welcome+screen

To jest to! Zajrzałem do klucza

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

i znalazłem:
"GinaDLL"="GTGina.dll"

Usunąłem, uruchomiłem ponownie komputer i wszystko teraz działa normalnie.
Wielkie dzięki Piotrze. Masz piwko ze mnie jak nic :)

Tomasz

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Tomasz" <wyt...@wp.pl> napisał w wiadomości

Nie ma potrzeby :)), ale zastanawiam się po co instalator
podmienia biblioteki odpowiedzialne za logowanie do systemu,
tym bardziej tak ważną bibliotekę jaką jest msgina.dll.
Oryginalna i tak została zapewne w systemie, ale po co
'dodatkowa' - szybkie przełącznie usera można wyłaczyć
inaczej, jeśli nie pasuje do architektury softu do Linksysa...

Piciu

Tomasz

> [...]

> 'dodatkowa' - szybkie przełącznie usera można wyłaczyć
> inaczej, jeśli nie pasuje do architektury softu do Linksysa...

Podejrzewam, że źle napisali oprogramowanie monitora sieci bezprzewodowych
(startuje on podczas logowania się do systemu) i nie jest ono odporne na
tworzenie się drugiej instancji, która może mieć miejsce podczas logowania
się drugiego użytkownika. I stąd blokada. Ale to tylko moje domysły.

Tomasz

Piotr Palusiński

In news:fr3cdu$1id$1...@opal.icpnet.pl,
*Piotr Krzyżański* <pi...@it-faq.pl> typed:

Też się nad tym zastanawiałem, instalując produkt MS Fingerprint Reader,
również podmnienia bibliotek i powstaje problem opisany w tym watku.
Zapomniałem, ze przez to przechodziłem , ale to było 3 lata temu.

Piotr Krzyżański

Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfe...@invalid.wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> również podmnienia bibliotek i powstaje problem opisany w tym watku.
> Zapomniałem, ze przez to przechodziłem , ale to było 3 lata temu.

Na MSDN jest opis traktujący o bibliotece gina - inna niż systemowa
po prostu zmienia pewną funkcjonalność, która widocznie dla
Fingerprinta jest potrzebna, ale dla obsługi rutera WiFi?
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa378750.aspx
dla ciekawych :)

Piciu

Tomasz

> [...]

> po prostu zmienia pewną funkcjonalność, która widocznie dla
> Fingerprinta jest potrzebna, ale dla obsługi rutera WiFi?

No właśnie sam chciałem napisać, że do Fingerprinta to zrozumiałe, używa się
żeby nie dało się za dużo kombinować z oknem logowania. Adapter wi-fi na USB
nie powinien potrzebować tak drastcznych manipulacji. Ja go używam znacznie
rzadziej niż szybkiego przełączania użytkowników ;-)

-Tomek-