Odłączenie dysku bez wyłączenia komputera

Mariusz

Czy jest to bezpieczne? Podobno możliwe, ale przy programowym wyłączeniu
dysku. (Jakim programem?!) A potem fizycznie (wyjęcie kieszeni).
Mariusz.

Andrzej J. Turowicz

Są specjalne kieszenie, ale Windows 2000\Nt czy XP nie mówiąc o 98 zgłupieje
Ci

Andrzej

www.turowicz.pl wap.buchalter.com.pl
-
Użytkownik "Mariusz" <art...@op.pl> napisał w wiadomości

Markus Sprungk

Mariusz napisał(a):

> Czy jest to bezpieczne?

W przypadku dysków Serial ATA na niektórych płytach głównych, tak

ICQ: 79050392 mspr...@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098

Michal Kawecki

> [...]
> Czy jest to bezpieczne? Podobno możliwe, ale przy programowym
> wyłączeniu dysku. (Jakim programem?!) A potem fizycznie (wyjęcie

Jest możliwe i w zasadzie jest bezpieczne (pomijając kwestię
bezpieczeństwa odłączania tasiemek sygnałowych od urządzenia pod
napięciem). Wymaga to logicznego odmontowania dysku w systemie i
programowego przełączenia go w stan nieaktywny. Pomoże Ci w tym
SwapManager http://www.mobilexperts.com/SwapMgr/SwapHome.cfm .
--
M. [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/

Mariusz

Użytkownik "Andrzej J. Turowicz" <a...@buchalter.com.pl.BEZ_SMIECI> napisał w
wiadomości news:djj17r$8jk$1...@atlantis.news.tpi.pl...

> Są specjalne kieszenie, ale Windows 2000\Nt czy XP nie mówiąc o 98
> [...]

Mam "specjalną kieszeń" Tracer TRH10
Mariusz

Mariusz

> W przypadku dysków Serial ATA na niektórych płytach głównych, tak

Niestety nie SerialATA posiadam.
Mariusz

Eneuel Leszek Ciszewski

"Mariusz" bdc20$435cc161$3eb33628$17...@news.chello.pl

> Czy jest to bezpieczne? Podobno możliwe, ale przy programowym wyłączeniu
> dysku. (Jakim programem?!) A potem fizycznie (wyjęcie kieszeni).

Odłączałem dysk nawet w pracującym W9x. Najgorsze, co mnie spotkało -- to zawieszenie
systemu w sytuacji, gdy było odwołanie do tego dysku. W większości przypadków ponowne
podłączenie -- odwieszało system. Powinieneś jednak wiedzieć o tym, że dyski PATA nie
są przeznaczone do tego rodzaju zabaw. :) Niby WXP jest pod tym względem lepszy, lecz
mimo tego -- dyski te **sprzętowo** nie są przeznaczone do tego rodzaju zabaw.

--
.`'.-. ._. .-.

Mariusz

> [...]
lepszy, lecz
> mimo tego -- dyski te **sprzętowo** nie są przeznaczone do tego rodzaju

SATA?
Mariusz

Eneuel Leszek Ciszewski

"Mariusz" aa92e$435d4d79$3eb33628$22...@news.chello.pl

> SATA?

SATA -- są do tego przeznaczone, podobnie jak USB itp.

-

> Czy jest to bezpieczne? Podobno możliwe, ale przy programowym wyłączeniu
> dysku. (Jakim programem?!) A potem fizycznie (wyjęcie kieszeni).
> Mariusz.

ponoc musi byc jakas specjalna kieszen, ktora odpowiednio zdejmuje napiecia,
ale ja to robilem dlugi czas bez kieszeni, po kablach i dysk jak i plyta
dzialaja nadal :-)
no, ale to raczej sposob dla odwaznych ;-)

-

> Są specjalne kieszenie, ale Windows 2000\Nt czy XP nie mówiąc o 98
> zgłupieje Ci
kupa prawda

-

> SATA -- są do tego przeznaczone, podobnie jak USB itp.

i tutaj boli, jak sie nie ma SCSI ;-)
no, ale to byl standard klasy "A" (Atari, Apple i Amiga :-))))