Błąd w instalacji Slackware przy ładowaniu jądra.

Coolmax

Witam.
Udało mi się zainstalować Slackware 11.0 z domyślnym jądrem na komputerze,
na którym teraz pracuje. Ale już z tej samej płyty, próbując zainstalować go
na starszym sprzęcie:
64 MB RAM
TNT2 32 MB RAM na agp
płyta Siemens-Nixdorf S2631-D1064 B12GS5
procesor Celeron (id 6.6.0) 366 MHz
hdd IBM (ten sam, na którym wcześniej instalowałem Slacka z obecnego kompa)
13 GB
już nie udało mi się. Próbowałem na początku wybierać różne kernele ale
dalej to samo, wyświetla się błąd:
Unable to handle Kernel paging request at virtual address 00060041
[...]
i przeważnie:
Attempted to kill init!
a jak wybiorę test26.s to:
Fatal exception in interrupt

Długo szukałem na googlach, ale nie było nic co dokładanie opisywało mój
problem. Przeważnie takie komunikaty miały osoby, które sobie kompilowały
nowe jądro, a stare im działały. Znalazłem też coś w stylu, że to wina złych
IRQ i aby sprawdzać (przekładać) karty rozszerzeń. Z tym, że ja mam tylko k.
graficzną na agp i nic więcej.
Wydaje mi się, że problemem może być komunikat jaki pojawia mi się na
początku: BIOS Update for installed CPU failed, no ale płyta jest tak stara,
że nie mogę nigdzie znaleźć jakichś uaktualnień do BIOSu, bo co prawda
komputer się włącza, ale płyta chyba jest pod Pentium II.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, Mateusz.

--
[ Email: matp dot sa a-t gmail dot com ]
[ GG: 1448541 JID: coo...@jabberpl.org ]

Coolmax

*Coolmax* <kon...@coolmax.no-ip.pl> wrotnął(ęła)

Dodać muszę, że płyta główna jest wyposażona w 2 sloty ISA. Probowałem
uruchomić Knoppixa 5.1.1, który oprócz Kernel Panic dał mi również taki
komunikat:

atkbd.c Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program might be trying access
hardware directly.

W google znalazłem taki wątek: http://kerneltrap.org/node/5898 Jednym z
podanych tam sposobów jest dodanie do opcji kernela "i8042.panicblink=0" nie
wiem czy daje to coś podczas wyboru jądra na samym początku, ale po dodadniu
dla mnie to nic nie daje. Ale coś pogrzebałem w biosie i teraz wpisując:
bare.i mam taki komunikat:

Kernel Panic: No init found. Try passing init= option to kernel. A więc
zabrałem się do googlowania, ale znalazłem tylko, aby do lilo.conf albo do
gruba dopisać, np init=3, no ale dlaczego mam taki komunikat podczas próby
instalacji. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Coolmax

*Coolmax* <kon...@coolmax.no-ip.pl> wrotnął(ęła)

Najdziwniejsze jest to, że ta linijka pokazuje się od czasu do czasu. Jeśli
nic nie zdziałam to pozostaje kupić inną płytę główną :/

identyfikator: 20040501

zainstaluj na swoim kompie, a później przenieś dysk do tego
kompa na którym nie działa, będziesz wiedział czy to
płyta...

Coolmax

*identyfikator: 20040501* <NOSPA...@onet.eu> wrotnął(ęła)

> zainstaluj na swoim kompie, a później przenieś dysk do tego kompa na
> którym nie działa, będziesz wiedział czy to płyta...

Na początku tak zrobiłem, ale też miałem kernel panic, z tym, że nie wiem
jakich parametrów użyć, aby zamontować partycję, np. hdb1 jako hda1.

JacekN

Coolmax wrote:

> [...]
>
> Na początku tak zrobiłem, ale też miałem kernel panic, z tym, że nie wiem
> jakich parametrów użyć, aby zamontować partycję, np. hdb1 jako hda1.

Uzywalem lilo + chroot, mozesz tez uzyc grub + chroot

--
pozdrowienia
Jacek