Hurtowa zmiana rozdzielczosci jpg

0 wyświetleń

Mateusz Prichacz

nieprzeczytany,
21 gru 2004, 02:08:4921.12.2004
do
Witam
Mam kilkanaście płyt zapełnionych skanami negatywów. Większość w postaci
jpg czasem tiff. Każdy negatyw jest w osobnym katalogu. Potrzebuję
jednak zrzucić zdjęcia z wszystkich płyt na dysk twardy ze zmianą
rozdzielczości na niższą. Chciałbym więc przy pomocy jakiegoś polecenia
(najlepiej z konsoli, bez X-ów) zrzucić pliki zachowjąc jednocześnie
układ katalogów. Da się? Pewno, że się da, tylko czym i ew. jak?

Chyba nie napisałem jasno, więc jeszcze raz spis operacji do zrobienia:
- wkładam płytę :)
- zadaję polecenie
- program tworzy we wskazanym miejscu katalogi w takim samym układzie
jak na płycie, ale pliki zmieniają rozdzielczość na powiedzmy 800x600
- powtarzam operację dla kolejnych płyt.

Dzięki z góry

--
Mateusz

GG 2244858 | mate...@jabberpl.org | RLU #286149

Paweł Suwiński

nieprzeczytany,
21 gru 2004, 02:49:3021.12.2004
do
Dnia wto, 21 gru 2004 tako rzecze Mateusz Prichacz:

> [...]

> jak na płycie, ale pliki zmieniają rozdzielczość na powiedzmy 800x600
> - powtarzam operację dla kolejnych płyt.

Hint: ImageMagic (convert,mogrify) + find (+ ewentualnie skrypt w Bashu)

czyli: man {convert,mogrify,find,bash} :)

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Amber

nieprzeczytany,
21 gru 2004, 04:38:0921.12.2004
do
>Hint: ImageMagic (convert,mogrify) + find (+ ewentualnie skrypt w Bashu)

no właśnie, ja wczoraj odpadłem. są opcje hue, saturation i contrast.
a dlaczego nie ma brightness?

--
- No proszę: "Samba" - powiedziała nagle Karolina patrząc na półkę
z książkami - A ja myślałam, że poza komputerami świata nie widzisz.

Hoppke

nieprzeczytany,
21 gru 2004, 10:38:0521.12.2004
do
Message <cmrfs0dm90dp39oic...@4ax.com>
has been fingerprinted by Amber:

> no właśnie, ja wczoraj odpadłem. są opcje hue, saturation i contrast.
> a dlaczego nie ma brightness?

-gamma jest.

--
.°.°.°.°.°.°.: http://dobremiasto.net/~hoppke/ :.°.°.°.°.°.°.

Wiadomość została usunięta

Amber

nieprzeczytany,
22 gru 2004, 03:27:5522.12.2004
do

>-gamma jest.

gamma jest. ale np. w display'u nie ma kontrastu. a w mogrify - jak
najbardziej. więc nie mogę podejrzeć ustawień tego parametru
interaktywnie?

a brightness znalazłem. jest w parametrze "modify", pożeniona z hue i
saturation. btw: hue wprowadza jakieś straszne artefakty.

Nowe wiadomości: 0