Test Elecraft KX3 bij Sherweng

Hans Remeeus

Rob Sherwood heeft de KX3 getest.

Zie de uitstekende cijfers op http://www.sherweng.com/table.html

Elecraft heeft het toch weer voor elkaar gekregen; petje af!

--
Vriendelijke groeten,
Hans Remeeus (PA1HR)

Frans

Op 8/11/2012 7:54 AM, Hans Remeeus schreef:

> Rob Sherwood heeft de KX3 getest.
>
> Zie de uitstekende cijfers op http://www.sherweng.com/table.html
>
> Elecraft heeft het toch weer voor elkaar gekregen; petje af!

Mooi dat de kx3 er zo goed uitkomt, maar staar je ook weer niet blind op
de cijfers.

gert

Er zijn meer eigenschappen dan de voortreffelijke meetwaarden van Rob
Sherwood. Op de HAMRADIO 2011 in Friedrichshafen heb ik de set bekeken en ik
vind het een heel mooie zelfbouwkit! Mechanisch blijven er nog wensen over
voor verbeteringen en dat geldt ook voor de andere sets van de fabrikant.
Als je daar overheen stapt dan is het geen punt.

met vriendelijke groet,

Gert

PE1R

Op 12-08-12 10:50, gert schreef:
> Mechanisch blijven er nog wensen over voor verbeteringen
Welke verbeteringen bedoel(t u) je ? en zou je die zelf kunnen oplossen ?

73 , Ruud

gert

Welke verbeteringen bedoel(t u) je ? en zou je die zelf kunnen oplossen ?

Nee, die kun je zelf niet oplossen. Het is het fijnmechanisch functioneren
van de bedienorganen in vergelijking met de sets van de 3 grote merken. Dat
is mijn persoonlijke mening, een ander kan daar zeker anders over denken.

met vriendelijke groet,

Gert

PA3HGT

Ben ik met je eens,cijfers zeggen lang niet alles.
Klik en (intu�tieve) bediening(svriendelijkheid) zijn minstens zo
belangrijk.

"Frans" schreef in bericht

PB4GA

Op 17-08-12 11:22, PA3HGT schreef:
Leuk zoekplaatje, welke tekst is nu van Frans en welke van PA3HGT?

--
73's,

George - PB4GA
Message has been deleted

PA3HGT

Zo is het maar net !

"Jan" schreef in bericht news:47gt281r1nm3gh257...@4ax.com...
Tsja dat krijg je als je een e-mail programma voor usenet gebruikt :-(

--
In Tenebris Lucens

Hans Remeeus

Op 11-8-2012 18:29, Frans schreef:

> Mooi dat de kx3 er zo goed uitkomt, maar staar je ook weer niet blind op
> de cijfers.

Natuurlijk zeggen de cijfers niet alles, maar wel heeeeeeeeeeel veel...
Tenzij jij in Siberiė of Mongoliė woont; dan maakt het niet zoveel uit.

Hier in West-Europa hebben wij te maken met vaak knetterharde
nabuursignalen en dan is het verstandig om een ontvanger te gebruiken
die dat kan verwerken. En de KX3 kan dat, met een narrow spaced dynamic
range van 104dB bij 2 kHz!!

Vergelijk dit met bijvoorbeeld de Icom IC-756ProII die maar 75dB haalt
en dat scheelt dus zo'n 30dB t.o.v. de KX3!!

PE1R

Op 18-08-12 08:02, Hans Remeeus schreef:

> [...]
>
> Vergelijk dit met bijvoorbeeld de Icom IC-756ProII die maar 75dB haalt
> en dat scheelt dus zo'n 30dB t.o.v. de KX3!!

Bij de meetwaardes staan nog wat voetnoten !

Can you explain note "v?"

Footnote 'v' (on the 2-kHz IMD) actually refers to a measurement at a
1-kHz spacing, which is not part of the comparison table:

v: At 1 kHz, performance is opposite-sideband rejection limited.

As you know, a quadrature direct-conversion receiver (such as the KX3
or the Flex radios) depends on gain/phase balance to suppress the
opposite-sideband signal. What Rob is referring to, here, is that when
you do an IMDDR3 test at a very close offset (say 1 kHz), with the
roofing filters enabled (i.e., using a zero I.F.), then the opposite-
sideband signal might dominate the measurement. (This depends on the
relationship between the interfering signal and the desired signal.)
In his case this limited the measurement to an equivalent DR of 65 dB.

Our main goal for the KX3 was to provide maximum portability yet all-
band/all-mode coverage. If your goal is to get the absolute best DR at
very close spacings, then the K3 would be the better choice, given its
narrow crystal filters and nearly infinite opposite sideband rejection.

I'll expand on this topic later.

73,
Wayne
N6KR

P@ts

A het grote zeuren is weer begonnen!
Alle terug van vankantie en lekker weer gehad?

Kon je niet afkikken van de LT?

On Fri, 17 Aug 2012 16:47:28 +0200, PB4GA <n...@il.invalid> wrote:

Op 17-08-12 11:22, PA3HGT schreef:
Ben ik met je eens,cijfers zeggen lang niet alles.
Klik en (intuītieve) bediening(svriendelijkheid) zijn minstens zo

PE1R

http://youtu.be/Iue478zoBXU

Hans Remeeus

Op 18-8-2012 9:05, PE1R schreef:

> http://youtu.be/Iue478zoBXU

Dit zijn allebei uitstekende zendontvangers en allebei met een
down-conversion ontvanger en met goede roofingfilters.

Hans Remeeus

Op 18-8-2012 8:35, PE1R schreef:

> [...]
> very close spacings, then the K3 would be the better choice, given its
> narrow crystal filters and nearly infinite opposite sideband rejection.

Dat klopt Ruud. Je mag ook de 20 kHz dynamic range getallen nemen; die
zijn bij de KX3 nog steeds uitstekend en een van de beste uit de lijst.

PE1R

Op 18-08-12 09:25, Hans Remeeus schreef:
> Dat klopt Ruud. Je mag ook de 20 kHz dynamic range getallen nemen; die
> zijn bij de KX3 nog steeds uitstekend en een van de beste uit de lijst.

Tja het is maar net naar welke cijfers je wil kijken ;-) die zijn
overigens wel top notch !
Het is een stille en gevoelige ontvanger en dat is dan voor mij dan weer
belangrijkste
Zijn er eigenlijk al metingen gedaan aan de eindtrap ?

73 , Ruud

Hans Remeeus

Op 18-8-2012 10:00, PE1R schreef:

> Tja het is maar net naar welke cijfers je wil kijken ;-) die zijn
> overigens wel top notch !
> Het is een stille en gevoelige ontvanger en dat is dan voor mij dan weer
> belangrijkste

Absoluut! Dit is een absolute top ontvanger die zeker goed verkocht gaat
worden.

> Zijn er eigenlijk al metingen gedaan aan de eindtrap ?

Niet dat ik weet, want hij is nog niet op de markt verschenen.
Ik neem aan dat je de losse 100 Watt eindtrap bedoelt.