15th ARDF World Championships (13-17 september 2010)

Edwin

Beste OM/(X)YL, even ter info een berichtje vanuit de lobby van een hotel in
Opatija, Croatia.

Het is weer voorbij. De 15th ARDF World Championships in Opatija (Croatia)
zijn weer achter de rug.

Voor hen die het nog niet weten, ARDF staat voor Amateur Radio Direction
Finding (ofwel Vossenjagen).

Het ARDF Team Nederland, dit keer bestaande uit Dick PA0DFN (team captain),
Jenny NL12125, Edwin PE5EDW, Jan PA0JNH en Björn PD4BWD gaat weer
huiswaarts.

Helaas geen eremetaal, maar wel een zeer voldaan gevoel. De eerste
wedstrijddag was zonovergoten en de tweede wedstrijddag was er een wolkbreuk
(waardoor er menig ontvanger defect ging, waaronder die van ondergetekende).
Zeer zwaar terrein met dichte bossen, steile rotspartijen, modderige wegen
en we werden ook gewaarschuwd voor beren en wilde zwijnen (maar die hebben
we gelukkig niet gezien). Een waar avontuur, waarbij doorzettings- en
uithoudingsvermogen flink op de proef werd gesteld.

Voor de uitslagen, zie de website van de DARC,
http://www.darc.de/referate/ardf/contest/10091517/10091517.htm

Ook kunt u op de website van de organisatie www.ardf2010.com nog veel
interessante zaken vinden.

Via http://ardf.veron.nl zullen in de komende week ook de uitslagen te zien
zijn en ook wat loopkaarten en wellicht een aantal GPS tracks. Tevens is er
op de DARC site een programma te benaderen dat "Route Gadget" heet en hierin
kan men van een groot aantal gelopen vossenjachten per deelnemer een
animatie zien van hun gelopen route in de tijd.
(http://www.darc.de/ardf-bin1/reitti.cgi?act=map&id=42&kieli=de)

73,
Edwin PE5EDW

E=mc²

kenmnen wij dit bestempelen als SPAM
Intreseert mij niks wat jullie daar doen de wolkbreuk was zeker niet sterk
genoeg

André, PE1PQX

E=mc² formuleerde de vraag :

> kenmnen wij dit bestempelen als SPAM
> Intreseert mij niks wat jullie daar doen de wolkbreuk was zeker niet sterk
> genoeg

Kenne we jou niet bestempelen als SPAM.
ARDF is zendamateur gerelateerd, en als het je niets interesseert lees
het dan niet.

Edwin

Tja, het is volgens mij nieuws en om ARDF zender te kunnen gebruiken moet je
gelicenceerd radiozendamateur zijn. Dus laten we het er maar op houden dat
dit een poging was om een nieuwsgroep artikel weer eens naar een zijspoor te
leiden en daarop reacties te ontlokken die niets met het artikel zelf te
maken hebben. Volgens mij is dat een soort nieuwsgroep piraterij. Verder
maar niet op reageren.

Edwin PE5EDW

"André, PE1PQX" <Andre_ge...@pe1pqx.eu> schreef in bericht

Gerard

"E=mc²" schreef in bericht

> kenmnen wij dit bestempelen als SPAM
> Intreseert mij niks wat jullie daar doen de wolkbreuk was zeker niet
> sterk genoeg
Dit eigenaardige type gebruikt ייn van mijn e-mail adressen als
antwoord adres, maar blijkbaar geeft niemand hem antwoord.
Ik zie er tenminste weinig van.

Gelukkig verschilt de schrijfstijl nogal, dus het kan niet zo heel
moeilijk zijn, om te zien wie wat geschreven heeft.

Met vriendelijke groet,

Gerard - PE1OUD