van dijken 23 Cm Tx ATV Audio modificatie

Hamradio7

Wie kan mij vertellen , hoe ik de audio kan aanpasen op de Van Dijken
23 cm ATV zender print ?
De audio carriers staan nu ingesteld op 6 MHz en 6,5 MHz
Ik wil deze op 7.02 MHz krijgen,

Al contact gehad met Van Dijken maar kon mij geen antwoord hierop
geven , op de website van VE6ATV kan ik ook weinig van deze
modificatie terug vinden.

Wie kan mij hier mee op weg helpen.

Groet,

PA1OKZ

> Wie kan mij vertellen , hoe ik de audio kan aanpasen op de Van Dijken
> 23 cm ATV zender print ?
>
> Wie kan mij hier mee op weg helpen.
>
> Groet,

Dit is niet zo moeilijk, maar hangt een klein beetje van de versie af, als
volgt:

Als je het blikje opent zie je in het midden van het blikje twee toko
spoeltjes zitten. Hiermee stem je de frequentie af. In de oude versie is het
een kwestie van de kerntjes naar buiten draaien en daarmee bereik je al 7.02
MHz. In de nieuwe blikjes lukt dit niet meer, deze laten zich tot krap 7MHz
tunen. Dit kan je aanpassen door de SMD 0206 condensator die aan de
bovenkant parallell van de toko zit (gezien vanaf de aansluitpootjes) te
vervangen door eentje van 18pF, maar deze waarde is ietwat experimenteel. Ik
weet niet of je soldeervaste vingers hebt, maar zo niet laat het dan door
een ander doen, anders gaat het geheid mis, het is nogal klein.

Veel succes,

Mischa, PA1OKZ

Hamradio7

Hallo Mischa,

Het is voor elkaar nu,
Bedankt voor jou uitleg, het was alleen maar de Toko spoeltjes
afregelen en klaar !!

73'