modificatie FB33

Bert

Hallo ,even een vraag over de FB33,modificatie op deze antenne door DL1FK.
Weet iemand hier iets over,alle informatie is welkom.
De FB33 is een 3 elements drie bandenbeam van Fritzel.

mvg Bert-PD5LO

Mark

Bert,
Ik heb hier een modificatie van de FB33 die ooit in electron is beschreven.
Weet niet of dit overeenkomt met die van DL1FK.
Betreft de volgende modificatie:
- dipool verlengen voor 10 en 20 meter
- director mee laten stralen d.m.v. een kippenladder tussen dipool en
director
- balun vervangen door een spoel

gr. Mark

"Bert" <tst...@planet.nl> schreef in bericht

Bert

Mark wrote:
> [...]
> Betreft de volgende modificatie:
> - dipool verlengen voor 10 en 20 meter
> - director mee laten stralen d.m.v. een kippenladder tussen dipool en

HoiMark
Ben inmiddels via via in het bezit gekomen van het boek.
Antennes voor de zendamateur geschreven door Richard Auerbach DL1FK,waar de
modificatie in beschreven staat.En de balun gaat er inderdaad uit.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

mvg Bert

mvg Bert

Gert-Jan Dam PG0G

Op woensdag 16-6-2004 krabbelde Bert op mijn schermpje

> En de balun gaat er inderdaad uit.

Komt er in plaats van een balun een mantelstroomfilter? Anders vraag ik
me af hoe het met de symmetrie zit.

--
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan Dam

Johan PD1AQG

heb ik nog wel belang bij de balun, als je hem kwijt wilt
Grtz johan

"Bert" <tst...@planet.nl> schreef in bericht

Mark

Bert,
die modificatie uit het boek van auerbach is inderdaad dezelfde (wist niet
dat hij DL1FK was)
Het artikel uit Electron (augustus 1986) is wat uitgebreider met enkele
(detail) tekeningen.
Ik heb het artikel als pdf dus mocht je interesse hebben dan laat je het
maar weten.
Ik heb zelf alleen nog de balun, de 10 meter "haken" en de kippenladder
modificatie in gebruik.
Na een ongelukje heb ik de dipoolverlenging weer weggelaten.

Voor Gert-Jan:
de balun wordt vervangen door een spoel van 9 windingen 3mm/2 met een
diameter van 25 mm aangesloten tussen beide dipoolhelften parallel aan de
coax.

73, Mark

Bert

Mark wrote:
> [...]
> de balun wordt vervangen door een spoel van 9 windingen 3mm/2 met een
> diameter van 25 mm aangesloten tussen beide dipoolhelften parallel

Hallo Mark
Als je de de pdf file op wil sturen,graag.
Mijn dank bij deze.
tst...@planet.nl

mvg Bert