Repeaters

Frank Troost

Goedemiddag,

Ik zat vanmiddag door het repeaterlijstje wat op
http://www.radiorepeater.info staat te bladeren.

Daarbij vielen me 2 dingen op.

Op 430.0625 zit PI2CRA in Maarheeze en PI2NEN in Nuenen. Da's volgens
mij nog geen 20km van elkaar. Het lijkt me dat dat elkaar nogal zal
storen. Of is 1 van de 2 wellicht niet meer in de lucht?

En dan vind ik vanaf 438.650 een aantal repeaters die vermeld worden met
een normale (niet-BT) call. Zijn dit testrepeaters ofzo?

Frank!

PA7MU

bedoeld misschien D-star repeaters +/- 438.600 die wachten op en atof zie
http://www.joppe.net/D-star/Repeaters.pdf
Marc

"Frank Troost" <fr...@als.je.dit.weghaalt.werkt.het.nog.ook.qltel.org>
schreef in bericht news:htomn5$5q2$1...@news.eternal-september.org...

Rob

Frank Troost <fr...@als.je.dit.weghaalt.werkt.het.nog.ook.qltel.org> wrote:
> En dan vind ik vanaf 438.650 een aantal repeaters die vermeld worden met
> een normale (niet-BT) call. Zijn dit testrepeaters ofzo?

Dat zijn repeaters "bij de mensen thuis". Daar is geen speciale
machtiging voor afgegeven, dit is gewoon een zendamateur die een
repeater heeft staan.

Deze mogen alleen aan staan als de amateur er bij aanwezig is.

Frank Troost

Op 28-5-2010 17:59, PA7MU schreef:

> bedoeld misschien D-star repeaters +/- 438.600 die wachten op en atof
> zie http://www.joppe.net/D-star/Repeaters.pdf

Ah. dan hoeven ze dus niet in m'n porto. Bedankt voor de info!

Frank!