Droomherinnering ?????????????????????

1 view

engerd

Hoi,
Al enige jaren probeer ik lucide te dromen, maar mijn dromen herinner ik me
bijna nooit.
Heeft iemand nog goede suggesties ?
Mild methode, direct na het wakker worden opschrijven, midden in de nacht
opstaan niets werkt echt lekker.
Zelfs een lange brief van Carolus den Blanken bracht mij geen uitkomst.
Wie o wie ?????????

Paul van Dijken

De gemiddelde droom is een methode van je (onder-) bewustzijn om stress te
verwerken. Blijkbaar is je leven dermate saai en weinig stressvol, dat je ook
erg weinig dromen hebt om te herinneren.

Om met MTV (of een andere commercail)te spreken : LIVE LIFE TO THE MAX dan
komen de dromen vanzelf en wordt je badend in het zweet wakker met een echte
droomherinnering.
Een andere methode is om een baan met verantwoording te zoeken (Blij dat ik dat
heb opgegeven :o) )

Paul

marcel v/d kleijn

Je kunt de boeken van robert r monroe lezen.

uittredingen
astrale reizen
de ultieme reis

Marcel.

pasQuale

Hi,

http://dit.is/een_droom doorlezen ;-)

> Mild methode, direct na het wakker worden opschrijven, midden in de nacht
> opstaan niets werkt echt lekker.

Drink 'ns wat vruchtensap (sinasappelsap) ongeveer een uur voor 't
slapen gaan. Werkt echt, je gaat er gigantisch van dromen :)
En gewoon met je dromen bezig blijven, dat wat je je nog kan herinneren
op blijven schrijven en je zult zien dat het vanzelf meer wordt.

Dat van 't stressvolle leven uit een vorige reply raad ik af, omdat je
juist daarvan niet echt lucide dromen krijgt. Je bent dan veel te veel
bezig om de voorgaande dag te verwerken. (ik spreek hier uit ervaring :)

groetjes en succes,
pasQuale

http://dit.is/een_droom/ | Leer hoe je bewust kan dromen
http://come.to/lucid/ | Learn how to have lucid
dreams
"For I see now that I am asleep that I dream when I am awake"

engerd

Bedankt voor de suggesties, ik ga er direct mee aan de gang !!
Saai leven?????????????
Je moest eens weten, dat van James bond is er niks bij :))
pasQuale heeft geschreven in bericht <37A48A65...@xs4all.nl>...

Moniiq

"engerd" <eng...@hotmail.com>:

>Al enige jaren probeer ik lucide te dromen, maar mijn dromen herinner ik me
>bijna nooit.

Wat probeer je nu, je dromen te herinneren, of lucide te dromen?
Want voor zover ik weet zijn dat toch heus verschillende dingen.

Lucide dromen houdt in dat je _tijdens_ je droom, je bewust bent
van het feit dat het een droom is, en dat je de situatie dan kunt
beinvloeden. Iets wat mij een enkele keer overkomt, zomaar. Er
zijn technieken om de kans daarop te vergroten, ik heb me daar
echter nog niet in verdiept. Ik heb er wel een boek over
aangeschaft een tijd terug (Bruce A. Vance - Dreamscape, voyage in
an alternate reality) maar daar nog geen tijd voor gehad. Wie weet
later meer daarover.

Moniiq
--
http://www.xs4all.nl/~moniiq

engerd

Volgens mij moet ik om lucide te dromen eerst mijn dromen goed herinneren.
Of zit ik nu helemaal fout ?
Moniiq heeft geschreven in bericht <37a9b637...@news.xs4all.nl>...

pasQuale

engerd wrote:

> Volgens mij moet ik om lucide te dromen eerst mijn dromen goed herinneren.
> Of zit ik nu helemaal fout ?

Mwa het helpt wel, anders weet je 's morgens niet meer of je 'n lucide
droom hebt gehad of niet ;-)

MrBizarro

pasQuale <pasq...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
37A48A65...@xs4all.nl...

> Dat van 't stressvolle leven uit een vorige reply raad ik af, omdat je
> juist daarvan niet echt lucide dromen krijgt. Je bent dan veel te veel
> bezig om de voorgaande dag te verwerken. (ik spreek hier uit ervaring :)

Dat klopt! Anders was ik zeker niet gestressed genoeg.
Ik m'n baan er zelfs door kwijtgeraakt, want het slapen ging ook niet echt
lekker.

Gegroet door Peter

MrBizarro

Ik zie het als een gave. Je komt er per toeval achter.
En er zijn bepaalde faktoren die je bewustzijn oproepen snachts, zonder dat
je wakker wordt.
Misschien maak je wel teveel mee, dat je dromen nauwelijks herinnert ofzo.
Ik heb nachten gehad dat ik aan 1 stuk droomde.
Wakker worden en dingen opschrijven kostte zoveel moeite dat ik gelijk uit
het slaap- en droom- ritme was.
Ik droomde zoveel dat ik er wel eens gek van werd. :-)
Gelukkig is dat een heel stuk minder geworden.
Vaak slaap ik gewoon te diep. Ik heb zeker een jaar te weing geslapen.
Mijn dromen ontstaan pas in het tweede gedeelte van nacht.
En aangezien ik ongeveer 12 uur slaap nodig heb, waarom weet ik niet
precies.
Als je dan nog nachten hebt gehad van 4 á 5 uur dan begrijp je misschien wel
dat ik mijn grenzen flink heb overschreden.
Onderzoek heeft uitgewezen dat te weinig slaap ook al ongezond is.
En een mens zonder dromen ken ik niet.

Gegroet door Peter

engerd <eng...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws

Secret Agent

On Sat, 14 Aug 1999 14:22:12 +0200, "MrBizarro" <uly...@bart.nl> wrote:

> [...]

>Als je dan nog nachten hebt gehad van 4 į 5 uur dan begrijp je misschien wel

>dat ik mijn grenzen flink heb overschreden.

12 uur slaap per dag hm, en je moest nog wat inhalen omdat je een tijdje
zo kort geslapen had..dus laten we zeggen je momenteel 18 uur per dag
slaap nodig hebt. Om te kunnen deelnemen aan deze groep moet je daarnaast
ook nog eens je best doen om je dromen te onthouden, daar reken ik 1 uur
extra voor. + nog een uur voor al het leeswerk en het verzenden van je
droomberichten. O valt dat even mee! dan hou je voor het ontbijt nog 4
uur over.

welterusten,
S.A.

MrBizarro

Nou ik raakte er in zekere zin aan gewend.
Uitslapen ging niet meer.
Maar ik heb nu een heel ander ritme.
Mijn dagen duren meestal maar 14 uur hooguit 15 uur.
Als het bed lekker is en dat is het vaak niet, dan kan ik wel 12 uur blijven
liggen.
Ik heb een half jaar in de ziektewet gezeten.
Dromen doe ik nauwelijks meer. Heel zelden nog.
Het zijn op een gegeven moment toch alleen maar herhalingen.
Dus ach wat maakt het uit?
4 uur ontbijten? Ja, dat komt wel voor. :-)))

Gegroet door Peter

Secret Agent <mark...@pi.net> schreef in berichtnieuws
37bf3094...@news.wxs.nl...