Coaxkabel

~*'Elvandar'*~

Hallo iedereen,

Belofte maakt schuld, dus hier mijn korte bevinding gezien de coaxkabel.
Eindelijk na wat ongemak toch de coaxkabel aangesloten als luidsprekerdraad.
Tjonge, wat een stug draad is dat zeg, viel niet mee om alles zo te krijgen
als ik wilde.
Maar eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Toen ik voor het eerst de versterker inschakelde, klopte mijn hart iets
sneller,
ik dacht nog, het zal wel hetzelfde klinken als anders.
Ik ben nu al zo'n 2 dagen aan het testen en ik moet zeggen, gaaf!!!
Was ik maar eerder begonnen aan deze test.
Het hoog en midden komen veel beter tot zijn recht, ook is het stereobeeld
duidelijker en rustiger geworden, het laag is ongeveer het zelfde gebleven
maar valt niet tegen!
Als ik een cijfer moet geven dan het volgende, hoog van 7 naar 9, midden van
7,5 naar 9 en laag van 7 naar 7,5
Met andere woorden, een hele verbetering!
Het is net of ik andere luidsprekers heb aangeschaft.
Ook moet ik toegeven, dat ik geen disco/house enzovoort heb getest, maar
voornamelijk Roger Waters/Pink Floyd en Dire Straits.
Ieder zo zijn smaak natuurlijk, maar in de nabije dagen test ik vast ook
andere muziek, kan bijna niet anders dat alles beter klinkt.
Zo, hier ben ik aan mijn einde gekomen, mocht je ook twijfels hebben dan kan
ik je 1 ding adviseren, gewoon doen !
Kost bijna niks en wat heb je te verliezen?

Groeten een tevreden Elv...

James T. Kirk©

"~*'Elvandar'*~" <schreef in bericht > Hallo iedereen,

> Belofte maakt schuld, dus hier mijn korte bevinding gezien de coaxkabel.
Knip

> [...]
kan
> ik je 1 ding adviseren, gewoon doen !
> Kost bijna niks en wat heb je te verliezen?

Nou, aangezien ik één van degene ben, die je de link naar audiofriends heeft
aangeraden, moet ik er zélf ook maar aan! ;<)
--
Take care,
______________________________JimŽ

Posted by news://news.nb.nu

rintje jarig fortuin

Kan je die Link nog eens posten, klinkt interesant.

Read you, Rono.

James T. Kirk© heeft geschreven in bericht <3bf7...@news.nb.nu>...

> [...]
heeft
>aangeraden, moet ik er zélf ook maar aan! ;<)

~*'Elvandar'*~

http://www.audiofriends.nl/ Alleen de coaxkabel bij conrad kon ik niet
vinden, maar lees vooral de link Luidsprekerkabel helemaal door.
http://jobarco.com/pag.kat/coax12.htm Hier heb ik de kabel besteld, neem wel
de COAX 6 kabel.

Moet me nog wel iets van het hart, ik weet natuurlijk niet welk merk
luidsprekers jullie gebruiken, weet ook niet of het altijd resultaat heeft,
al kan het bijna niet anders.

Met vriendelijke groet, Elv...

P's vandaag kwam mijn broertje langs, was ook onder de indruk al wist hij
niet helemaal hoe het ervoor klonk, stereobeeld en geluid klonken zeer goed
zei hij :-)

"rintje jarig fortuin" <renef...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Lion

Heb je coax gebruikt waarvan de bedrading verzilverd is? Heb ik zelf al een
aantal jaren geleden tussen versterker en speakers gehad, en ik vond het
geluid zeer goed! Vooral de hoge en middentonen klonken mooi helder.

"~*'Elvandar'*~" <elvandar1[removethis]@zeelandnet.nl> schreef in bericht