Zelf speakers maken

MARLIN

Ik ben van plan om zelf een paar zuilspeakers te maken maar ben op dit
gebied een onbekende.
Wie weet op welke sites ik hier over informatie kan krijgen?
Alle info is welkom.

alvast bedankt Marc

HappyPuppy

okee daar gaan we.....

http://www.visaton.de
http://www.speakerenco.nl
http://www.speakerland.nl
http://www.remo.nl
http://www.audiofriends.nl

Zeer aan te bevelen is de luidspreker-bijbel "Handbuch der
Lautsprechertechnik", geschreven door F. Hausdorf (ook van Visaton). Hierin
wordt echt bijna alles verteld! Wel in het duits, maar dat is te doen.....
Vreemd genoeg heeft het boek geen ISBN-nummer, maar bij Visaton is het
bekend onder artikelnummer 0095. Ik heb het bij de electronicazaak
uitgehaald, misschien dat jij het daar ook kunt vinden. Anders gewoon effe
vragen....

Succes ermee en laat even weten hoe het eindresultaat geworden is! Ik wil
zelf ook een stel nieuwe boxen bouwen, maar ben nog niet verder dan de
tekentafel....

Groeten,

Thomas

--
(`'ท.ธ(`'ท.ธ(`'ท.ธ ธ.ท'ด)ธ.ท'ด)ธ.ท'ด)
ซดจ`ท.ธธ . Thomas Baur ธธ.ทดจ `ป

MARLIN

He, bedankt man.
Ik ga spitten in de materie en dan hobbiën.
Zal wel ff duren voor het resultaat er is, maar ik zal het je laten weten.
Als je zelf ook plannen in die richting hebt kan ik je het boek Personal
HiFi (versterkers en boxen zelf gebouwd) van G.H. Nachbar aanbevelen. Vondt
het vanmiddag in de bibliotheek en er stonden een paar leuke zuilspeakers in
om zelf te bouwen.

groeten Marc

HappyPuppy

Hey, zeer leuk, eens even zoeken....

Succes!!!

Greetz,

Thomas

--
(`'·.¸(`'·.¸(`'·.¸ ¸.·'´)¸.·'´)¸.·'´)
«´¨`·.¸¸ . Thomas Baur ¸¸.·´¨ `»
"MARLIN" <marc_...@zonnet.nl> schreef in bericht

RP

MARLIN schreef:

Nog een tip: koop de Duitse bladen Hobby Hifi en Klang & Ton, hier staan
altijd veel zelfbouwprojecten in + veel uitleg.

Groeten,
RobP

Piet Kuipers

Kijk op de sites van:

www.speakerland.nl
en www.remo.nl

Groeten Piet

"RP" <Ro...@home.nl> schreef in bericht news:3BC61227...@home.nl...

HappyPuppy

je valt in herhaling, die tip had ik 'm ook al gegeven

--
(`'ท.ธ(`'ท.ธ(`'ท.ธ ธ.ท'ด)ธ.ท'ด)ธ.ท'ด)
ซดจ`ท.ธธ . Thomas Baur ธธ.ทดจ `ป

"Piet Kuipers" <p.kui...@chello.nl> schreef in bericht

Frank Lommers

to MARLIN
Heb zelf goede ervaringen met bouwen van de visaton voorstellen. Goed
geluid.

Heb de Cheaptrick 142 (zie
www.hifisound.de/bausatz/visaton/cheaptrick.html) echter de hoge tonen
speaker vervangen door G 25 FFL Materiaal is vervangen door graniet
(natuursteen)/print dus ook aangepast. Mooi geluid , lage bas (dus geen
sub nodig bij het kijken van DVD's). Verder de center 80 gemaakt om
boven de TV te leggen.

Veel succes.

Frank Lommers

MARLIN

"Herbie Vos" <her...@zonnet.nl> schreef in bericht
> Hoi Marc,
>
> Ik zelf bouw al geruime tijd mijn eigen speakers.
>
> Wat een bijzonder goed en duidelijk boek is, is van electuur en heet 'zelf
> luidsprekers bouwen'. ( ooit in het engels als The loudspeaker cookbook,
HET
> enige juiste en betrouwbare boek wat geen link heeft met welk merk dan
ook).

> De site's zijn je al doorgegeven.
>
> Als je je er een beetje in verdiept kom je er achter dat er 2 of 3 merken
> units het meest gebruikt worden.
> Dat zijn Peerless, Viva en als je echt mooi spul wilt, natuurlijk Scan
> Speak.
>
> Het grootste probleem is een goed wisselfilter bouwen, hiermee staat of
valt
> je speaker.
> Ik weet niet waar je woont, maar Speakerland in Oss is een betrouwbaar
> [...]
Sorry, woon zelf in Zuid Scharwoude (vlak boven Alkmaar).
> De verkoper Ruud is zeer deskundig en zal je nooit iets aanpraten. ( eigen
> ervaring ), zeker niet als je begint, want dan neem je alles voor waarheid
> aan.
>
> Nog een tip,
> De enigste die jouw kan vertellen wat mooi klinkt, ben jezelf, jouw oren
> beslissen.
> Het enigste wat een ander voor je kan doen is je een beetje sturen.
>
> suc6
Bedankt voor je info. Ik zal eens op zoek gaan naar dat boek.

Marc

Herbie Vos