Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

El català a França, manifest

0 views
Skip to first unread message

Pinet

unread,
Jun 20, 2008, 7:23:03 PM6/20/08
to
El català a França, manifest
Ja fa uns dies el parlament francès va aprovar una resolució que permetia
incloure les llengües regionals de França, com el català, basc, occità i
bretó, en la constitució. Una mesura que permetia fer un petit pas per
mostrar la diversitat cultural de l'Estat francès, un estat que
tradicionalment ha intentat eliminar totes aquestes cultures seculars
mitjançant la imposició d'una cultura única.

Malgrat tot, tot i el caràcter demòcrata i integrador d'aquesta llei hi ha
hagut institucions com l'Acadèmia Francesa que no accepten perdre el
monopoli lingüístic i estan fent mans i mànigues per evitar el reconeixement
d'aquestes llengües.

Per tant, nosaltres demanem que l'Acadèmia Francesa rectifiqui, aturi
l'homogeneïtzació cultural mitjançant la imposició de la seva cultura
passant pel respecte de les altres cultures, algunes d'elles igual o més
antigues que la francesa, i que no fiqui més traves al reconeixement
d'altres realitats dins la República Francesa.

És per això que us volem invitar a que feu arribar la vostra disconformitat
en front la intolerància d'aquesta institució francesa adherint-vos a aquest
manifest. Per cada adhesió enviarem en nom vostre aquest text que apareix
aquí sota (en català i en francès) a l'Acadèmia Francesa (
con...@academie-francaise.fr ). Per adherir-vos envieu un correu electrònic
amb el vostre nom complet i DNI a digni...@gmail.com (El nom i el primer
cognom seran públics i es penjaran en aquest web).També podeu enviar aquest
text vosaltres mateixos.


Correu electrònic:


Considero que la campanya iniciada per l'Acadèmia Francesa contra l'esmena
aprovada pels diputats per retocar la constitució i incloure un punt que
reconegui les llengües regionals, entre elles el català, atenta greument en
la diversitat cultural de la república, durant segles el francès s'ha
imposat sobre les altres llengües del territori arrossegant-les a verdaderes
llengües marginals, una situació que en l'actualitat és totalment impròpia
d'un estat democràtic.
És per això que demano a l'Acadèmia Francesa que rectifiqui i accepti
democràticament les lleis aprovades a les corts així com la diversitat del
territori francès.

Cordialment!


Je considère que la campagne commencée par l'Académie Française contre
l'amendement approuvé par les députés dans le but de modifier la
constitution et d'inclure un point qui reconnaîtra les langues régionales,
entre elles le catalan, atteint gravement à la diversité culturelle de la
république. Durant des siècles, le français s'est imposé sur les autres
langues du territoire, en faisant de véritables langues marginales, une
situation qui actuellement est totalement impropre d'un état démocratique.
C'est pour cela que je demande à l'Académie Française de rectifier et
d'accepter démocratiquement les lois approuvées par le Parlement ainsi que
la diversité du territoire français.


Cordialement.


Message has been deleted

Españuelo

unread,
Jun 21, 2008, 2:51:44 PM6/21/08
to
Pinet wrote:
>
> Je considère que la campagne commencée par l'Académie Française contre
> l'amendement approuvé par les députés dans le but de modifier la
> constitution et d'inclure un point qui reconnaîtra les langues régionales,
> entre elles le catalan, atteint gravement à la diversité culturelle de la
> république. Durant des siècles, le français s'est imposé sur les autres
> langues du territoire, en faisant de véritables langues marginales, une
> situation qui actuellement est totalement impropre d'un état démocratique.
> C'est pour cela que je demande à l'Académie Française de rectifier et
> d'accepter démocratiquement les lois approuvées par le Parlement ainsi que
> la diversité du territoire français.
>
>
> Cordialement.
>
>
En lloc de posar el text en francès, posa el tex en alamann.

Els "boches" lis fan por an el francesos (del nord).

--

http://es.geocities.com/espanuelo3

John of Aix

unread,
Jun 23, 2008, 5:21:57 PM6/23/08
to
Emil Tiades wrote:
> On Sat, 21 Jun 2008 01:23:03 +0200, "Pinet" <Pi...@vilaweb.com> wrote:
>
>> El català a França,
>
> <charabia cruciposté>
>
> et merde.

Cruciposté oui, mais charabia non. J'étais content de voir qu'avec mes
petites connaissances du Latin et de l'Italien, et français bien sûr, de
comprendre quasimment tout.

Ca change un peu

Pinet

unread,
Jun 24, 2008, 6:01:45 PM6/24/08
to
Tu t'affiches de tout ce que tu ignores. Tu es dommage.

"John of Aix" <j.mu...@libertysurf.fr> ha escrit en el missatge dels grups
de discussió:48601469$1$907$ba4a...@news.orange.fr...

Pinet

unread,
Jun 24, 2008, 6:05:01 PM6/24/08
to
lave-toi la bouche que t'huele la respiration à un égout.

"Emil Tiades" <emilt...@marathon.org> ha escrit en el missatge dels grups
de discussió:g3il13$rrb$1...@aioe.org...

Message has been deleted

<Jp@>

unread,
Jun 25, 2008, 1:43:16 PM6/25/08
to
N'a jamais donné un mauvais arbre de bons fruits, il en va de même du nationalisme, de courir la
liberté des individus, que ce soit par le Sénat français!

"Emil Tiades" <emilt...@marathon.org> escribió en el mensaje news:g3il13$rrb$1...@aioe.org...

<Jp@>

unread,
Jun 25, 2008, 1:44:42 PM6/25/08
to
N'a jamais donné un mauvais arbre de bons fruits, il en va de même du nationalisme, de courir la
liberté des individus, que ce soit par le Sénat français!


"John of Aix" <j.mu...@libertysurf.fr> escribió en el mensaje
news:48601469$1$907$ba4a...@news.orange.fr...

0 new messages