Malgrat tot, tot i el caràcter demòcrata i integrador d'aquesta llei hi ha
hagut institucions com l'Acadèmia Francesa que no accepten perdre el
monopoli lingüístic i estan fent mans i mànigues per evitar el reconeixement
d'aquestes llengües.
Per tant, nosaltres demanem que l'Acadèmia Francesa rectifiqui, aturi
l'homogeneïtzació cultural mitjançant la imposició de la seva cultura
passant pel respecte de les altres cultures, algunes d'elles igual o més
antigues que la francesa, i que no fiqui més traves al reconeixement
d'altres realitats dins la República Francesa.
És per això que us volem invitar a que feu arribar la vostra disconformitat
en front la intolerància d'aquesta institució francesa adherint-vos a aquest
manifest. Per cada adhesió enviarem en nom vostre aquest text que apareix
aquí sota (en català i en francès) a l'Acadèmia Francesa (
con...@academie-francaise.fr ). Per adherir-vos envieu un correu electrònic
amb el vostre nom complet i DNI a digni...@gmail.com (El nom i el primer
cognom seran públics i es penjaran en aquest web).També podeu enviar aquest
text vosaltres mateixos.
Correu electrònic:
Considero que la campanya iniciada per l'Acadèmia Francesa contra l'esmena
aprovada pels diputats per retocar la constitució i incloure un punt que
reconegui les llengües regionals, entre elles el català, atenta greument en
la diversitat cultural de la república, durant segles el francès s'ha
imposat sobre les altres llengües del territori arrossegant-les a verdaderes
llengües marginals, una situació que en l'actualitat és totalment impròpia
d'un estat democràtic.
És per això que demano a l'Acadèmia Francesa que rectifiqui i accepti
democràticament les lleis aprovades a les corts així com la diversitat del
territori francès.
Cordialment!
Je considère que la campagne commencée par l'Académie Française contre
l'amendement approuvé par les députés dans le but de modifier la
constitution et d'inclure un point qui reconnaîtra les langues régionales,
entre elles le catalan, atteint gravement à la diversité culturelle de la
république. Durant des siècles, le français s'est imposé sur les autres
langues du territoire, en faisant de véritables langues marginales, une
situation qui actuellement est totalement impropre d'un état démocratique.
C'est pour cela que je demande à l'Académie Française de rectifier et
d'accepter démocratiquement les lois approuvées par le Parlement ainsi que
la diversité du territoire français.
Cordialement.
Els "boches" lis fan por an el francesos (del nord).
--
Cruciposté oui, mais charabia non. J'étais content de voir qu'avec mes
petites connaissances du Latin et de l'Italien, et français bien sûr, de
comprendre quasimment tout.
Ca change un peu
"John of Aix" <j.mu...@libertysurf.fr> ha escrit en el missatge dels grups
de discussió:48601469$1$907$ba4a...@news.orange.fr...
"Emil Tiades" <emilt...@marathon.org> ha escrit en el missatge dels grups
de discussió:g3il13$rrb$1...@aioe.org...
"Emil Tiades" <emilt...@marathon.org> escribió en el mensaje news:g3il13$rrb$1...@aioe.org...
"John of Aix" <j.mu...@libertysurf.fr> escribió en el mensaje
news:48601469$1$907$ba4a...@news.orange.fr...