Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

sporen op het internet

2 views
Skip to first unread message

ppderksen

unread,
Apr 28, 2008, 3:38:04 PM4/28/08
to
Wanneer je op het internet zit zegt men wel dat je sporen achterlaat.
Ik heb begrepen dat je ip adres en je macadres altijd achterhaald kan worden
als je ergens sites bezoekt of inlogt.
Is dit ook echt waar? Of zien ze met welke provider je ergens contact maakt?

Dan begrijp ik niet zo goed , waarom men zo'n moeite heeft om erachter te
komen , wie een site gekraakt heeft.
Je kan dan toch zien met welke provider ( ip adres) en wat zijn mac adress
is. Dan kan men toch via de provider zien wie dat is?


Jawade

unread,
Apr 28, 2008, 4:00:59 PM4/28/08
to
In article <481627a0$0$84256$dbd4...@news.wanadoo.nl>, ppderksen <ppde...@hotmail.com> says...

Als de sitebouwer het wil, legt die je IP vast. Dat gebeurt lang
niet altijd. Er is veel na te gaan, maar dat gebeurt pas als het
echt van belang is.

Als iemand een site gekraakt heeft o.i.d., gebruikte bij of een
vals IP, of hij deed het via een openstaande computer van een
niets vermoedende gebruiker.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade. Weer update BackUp-prog.
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/
Bootmanager (+Vista +Linux), ClrMBR, DiskEdit (+Linux), POP3lezer,
DOS-Filebrowser, Kalender, Webtellers en IP-log, USB-stick tester.

ppderksen

unread,
Apr 28, 2008, 4:21:03 PM4/28/08
to

"Jawade" <Henk_...@hotmail.com> schreef in bericht
news:MPG.22804b69d...@txtnews.caiway.nl...


> > Als iemand een site gekraakt heeft o.i.d., gebruikte bij of een
> vals IP, of hij deed het via een openstaande computer van een
> niets vermoedende gebruiker.
>
> --
>


Leggen ze dan alleen het IP adres vast? Iedere pc heeft toch een eigen mac
adress, wordt dat dan niet ook vastgelegd?
Ookal doet iemand het via een vals ip of openstaande computer dan hebben ze
toch het mac adress?

arja

unread,
Apr 29, 2008, 12:23:25 AM4/29/08
to
"ppderksen" <ppde...@hotmail.com> schreef in bericht
news:481631b6$0$65686$dbd4...@news.wanadoo.nl...

>
>
> "Jawade" <Henk_...@hotmail.com> schreef in bericht
> news:MPG.22804b69d...@txtnews.caiway.nl...
>> > Als iemand een site gekraakt heeft o.i.d., gebruikte bij of
>> > een
>> vals IP, of hij deed het via een openstaande computer van een
>> niets vermoedende gebruiker.
>
>
> Leggen ze dan alleen het IP adres vast? Iedere pc heeft toch een
> eigen mac adress, wordt dat dan niet ook vastgelegd?
> Ookal doet iemand het via een vals ip of openstaande computer
> dan hebben ze toch het mac adress?
>


Een netwerkkaart heeft een macadres maar dat is te vervalsen.

arja


Indy

unread,
Apr 29, 2008, 2:43:22 AM4/29/08
to

However, it is possible to change the MAC address on most
of today's hardware, often referred to as MAC spoofing.

Indy


De schimmel tierde welig
En groeide aan één stuk door
De champignons waren taai
En de kaalkopjes waren ervandoor

morphje

unread,
Apr 30, 2008, 4:07:44 AM4/30/08
to

Aan het macadres heb je niks. om meerdere redenen

1. Binnen het TCP/IP model is het macadres niet meer relevant zodra je
je eigen fysieke netwerk te buiten gaat. Het is alleen van interesse
binnen laag 1
2. providers hebben geen log van macadressen, en dan nog macadressen
zijn niet logisch verdeeld, dus je zou alle providers langs moeten gaan
om een macadres te vinden (maar ze loggen het niet en er zijn te veel
providers)
3. macadressen zijn te dupliceren/spoofen (kijk maar eens in een
SOHOrouter, daar vindt je de knop "duplicate mac")
4. sommige fabrikanten geven reeksen opnieuw uit waardoor je zelfs
officiele echte macadressen dubbel hebt. Dit maakt weinig uit, want de
kans dat twee macs op hetzelfde netwerk terecht komen is nihil
(vergelijk het met sloten, elke fabrikant (op de gecertificeerde na)
geven hun combinaties meerdere keren uit.

het IP wordt eigenlijk wel altijd vast gelegt in het logbestand van de
webserver (tenzij het bewust uitgezet is). Maar zoals gezegt, via
proxies, openstaande computers, relays of wat voor term je er aan wilt
geven, je kan daadwerkelijk je sporen verbergen MITS je weet wat je doet.

Patrick aka Morphje

dolomedes

unread,
Jan 26, 2009, 3:43:34 PM1/26/09
to
morphje:

Het is heel gemakkelijk om je sporen te verbergen d.m.v. bijvoorbeeld
een proxyserver.
De Vidalia Bundle met Privoxy en Tor kunnen jouw verbinding herleiden
via een aantal
servers zodat het uiteindelijk lijkt of je uit Tsjechië ofzo komt.
En met IP Spoofing kun je zelfs zonder proxies je IP-adres vervalsen.
Maar IP Spoofing werkt maar in één richting, want de ontvangende
computer kan geen
bericht terugsturen aangezien deze het juiste IP niet heeft.
Of als je de logbestanden weet te verwijderen hoef je zelfs helemaal
niks te vervalsen!

0 new messages