צנזורה בבתי ספר

Jonathan J. Klinger

to no892
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/801/673.html

במקום לטפל באלימות מצנזרים את חופש הביטוי של התלמידים.

טקבקו בכתבה.

--
Jonathan Joseph Klinger, LL.M, Attorney at Law;

Tel: +972-52-3436436
Fax: +972-3-5372950
Email: in...@jonathanklinger.com
Website: http://www.jonathanklinger.com
Blog: http://2jk.org/english ; http://2jk.org/praxis
Skype: JonathanKlinger

Doberman

to No...@googlegroups.com
מעבר לניסיון האווילי לפגוע בחופש הביטוי כתחליף לחינוך נאות - זה לחלוטין לא ישים!

כל ילדון יכול לצלם וידאו, ואז להעלות את זה ליו-טיוב או לכל אחד ממאות האתרים האחרים. מי צריך בכלל את חברות הסלולר?! זה מראה על בורות טכנולוגית אמיתית של מקבלי ההחלטות. בורות, מן הסוג שנתקלנו בהם כבר בדיונים בוועדות הכנסת שדנו בחוק הצנזורה.

אגב, חזרתי עתה מטורקיה, ושם יו-טיוב חסום לגלישה, לאחר שהם סירבו להוריד מהרשת סרטוני וידאו יווניים, המשמיצים את אתאטורק.

בקרוב אצלנו?

Ehud Kenan – אהוד קינן

to No...@googlegroups.com
למה בקרוב? כבר למעלה מחצי שנה
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3514662,00.html

--
Ehud Kenan
eh...@ehudk.com

Jonathan J. Klinger

to No...@googlegroups.com
אגב אהודק,
כתבתי למלכיאור (יו"ר ועדת החינוך בכנסת) שאני מבקש דיון על הנושא. צפה להתפתחות משעשעת.

Maital Rozenboim

to No...@googlegroups.com
בדיוק כמו הבעיה של לטעון נגד המתנגדים לפורנו ופדופיליה ו"שלום ילדינו", יש בעיה גם לטעון כנגד המתנגדים להשפלת ילדים.

אבל אני חושבת שהויכוח הזה הוא הרבה יותר פשוט- לחברות הסלולר אין שום דרך לשלוט על מה ילדים יקליטו במכשיריהם או לאן הם יעבירו את זה והכותרת הזו היא אך ורק זה- כותרת.

אלא אם יחסמו את יוטיוב, כמובן.

Jonathan J. Klinger

to No...@googlegroups.com
ההתנגדות היא לא להשפלת ילדים, אלא לאמונה שעצם הצנזורה של הסרטים שבהם ההשפלה מתועדת מונעת את ההשפלה.

Maital Rozenboim

to No...@googlegroups.com
כמובן.
אבל מספיק מילים כבר נשפכו על הבעייתיות של להסביר את נושא "חוק הצנזורה לא יציל את ילדינו מפדופילים" לציבור שלא מבין את הפרטים.
הנקודה שלי הייתה לציין שגם ההסבר הזה עשוי לא להתקבל בקלות, כי "הגנה על ילדינו" היא סיסמא שמוכרת טוב. או כפי שטענה בפני חברה לעבודה- טוב היה אם היינו יכולים לעצור את הפגיעה בילדים, אבל אם כבר נפגעו, לפחות שלא ישודר.
אבל אני באמת חושבת שהאכיפה פה בלתי אפשרית.

Ehud Kenan – אהוד קינן

to No...@googlegroups.com
אז לא נדווח על רוז  או על הרוצחים בכבישים שדורסים אנשים ובורחים ונסגור את כל כלי התקשורת.
ונתפור לילדים את הפה עם מחט כירורגית, כי הם מקללים.

Gadi Shimshon

to No...@googlegroups.com

יונתן, אתה באמת חושב שהאפשרות לחשוף עוד סרטי השפלה לא מעודדת אותה?

לא שהאכיפה אפשרית בכלל, אבל אתה כאן נכנס ללופ. האפשרות לא רק להשפיט ילד, אלא לתעד את זה ולהראות לכולם, הופכת את זה לכלי חזק במיוחד שכיף להשתמש בו למי שרוצה. זו הסיבה שהסרטונים מועלים. \אלא אם אתה ממש משוכנע שעצם העלאת הסרטון אינה סוג של נשק, או שימוש בכזה, כמו כל כאפה, לאטמה אגרוף או ווידג'י שמתועדים שם.

Gadi Shimshon

to No...@googlegroups.com

אה, אאוד? למרות שחלקים מהתקשורת נראים ככה, ילדים שמעלים וידיאואים של התעללות אינם חלק ממשי מהמדיה.

to No...@googlegroups.com
חלקים גדולים מהמדיה מראים חומרים נורא קשים שלא ראוי להראות בטלוויזיה (עליה יש רגולוציה) ובאינטרנט, כולל להראות סרטונים מהאינטרנט של בריונות רשת. כשבטלוויזיה, נניח, מטשטשים את פני הילדים. אבל אם מדובר בבגירים אתה עשוי לראות אלימות שנתפסה במצלמות אבטחה וכיוצ"ב.

מעבר לחוסר ההתכנות המשפטית אותה רוצים לבדוק על פי הכתבה, וחוסר ההיתכנות הטכנית (ששקולה לתפירת פיות הילדים או כריתת ידיהם על מנת שלא יעלו דברים לרשת), אני לא חושב שאיסור גורף וצנזורה על הסרטים (גם לו הייתה אפשרית) תפתור את הבעיה. כן מסכים איתך לחלוטין שהיא בעייתית ואיומה ופוגעת בילדים שנפגעו - אאבל צריך לפתור את זה בדרך מורכבת בהרבה משחברות הסלולר יחסמו.

Maital Rozenboim

to No...@googlegroups.com
הפתרון צריך להיות למנוע את האלימות, לא להסתיר אותה.
נכון, זאת השפלה לחשוב ש"כל המדינה תראה איך נקנקו אותי" או מה שלא יהיה הביטוי המקובל כרגע, אבל אין, מלבד כריתת הידיים שתוארה לעיל, פתרון, מלבד חינוך, מושג זר ומוזר במערכת הציוני בגרות בשנים האחרונות.
אמנם הסרטון באינטרנט הוא להוסיף חטא על פשע, אבל הפשע המקורי היה הרבה יותר חמור. או לפחות, כך זה נדמה לי.

Ehud Kenan – אהוד קינן

to No...@googlegroups.com
השפלה ברשת זה דבר איום. קטינה שתמונתה בעירום הופצה על ידי חבר שלה ברשת נאלצה לפני מספר שנים לעבור לגרו בעיר אחרת עם משפחתה, לאחר שלא יכלה לשאת בהשפלה ובהתעללות. אני אשמח לשמוע מיולי תמיר איך חברות הסלולר יכולות למנוע את הצילום וובקאם שהחלאה הזה עשה והפיץ.