عمراني: نويسنده نامريي

abbas rajabi

to irankis
سال هاي پيش ترجمه فرانما رده بندي ديويي من را با ابراهيم عمراني آشنا کرد. انجمن کتابداري  فرصت ملاقات حضوري  را مهيا ساخت و بعد برگزاري جلسات کميته پژوهش انجمن ( به رياست دکتر منصوريان عزيز) در کتابخانه دانشکده علومي که رياست آن را وي برعهده داشت  همراه با بيسکويت هاي سلامت و چاي نيم بند فلاکسي در ليوان هاي يک بار مصرف، اين ديدارها را بيشتر کرد. تکاپوهاي بي وصفش در انجمن و تلاش در برپايي هرچه بهتر همايش هاي انجمن، چهره دوست داشتني اش را با آن عينک فرم مشکي و سبيل پت و پهنش ماندگار تر مي کند. گاهي دلسوزي هاي ابراهيم خان را قليلي از دوستان دخالت دانسته  و دل رنج؛ اما بايد پذيرفت که اين را بايد به حساب دل شوري هاي يک فدا شده انجمن در زمانه بي تفاوتي ما کتابداران دانست و پاسدار آن هم بود .  اخلاق خوش، برخورد بدون ريا و منت و غرور، شاخصي براي نزديکي دوستان، دانشجويان و پژوهشگران با ايشان است. در اين سال ها شاهد بودم و بودند که دانشجويان بسياري در پايان نامه هاي ارشد و دکتري خود به ايشان مراجعه و از تجارب و دانشش  براي ساعت ها و روزهاي متمادي بهره بردند. نام ايشان در کجاي اين پايان نامه ها جاي دارد؟ فقط در صفحه و پارگراف تقدير و تشکر شايد. در بعضي موارد از استاد و راهنما و مشاور هم استادتر بوده و هست اما اسمش بر روي جلد پايان نامه جاي نمي گيرد چرا که سنجه مدرک دکتري، وي را محروم از ذکر نامش مي کند. آن استاد راهنما و مشاور  بهتر از هر کسي مي داند کاري که شاسته و بايسته ا ست براي دانشجوي خود نکرده اما نه تنها به روي مبارک خود نمي آورد بلکه توجه خود را به سوي ديگر مي گرداند. اما عمراني نويسنده نامرئي و پشت پرده اين پايان نامه ها خواهد ماند.
عباس رجبي
--
Abbas Rajabi
raj...@isu.ac.ir

S. Mahdi Hosseini

to ira...@googlegroups.com
درود بر شما به خاطر رفتار عالمانه تان و درود بر آقای عمرانی به خاطر عمل به علمشان

امیدوارم روزی برسد که دانشجویان و پژوهشگران تقدیر و یادآوری نام نیک کسانی را که نقش ارزشمندی در پیشبرد پژوهش آنها داشته اند، به عنوان یک رفتار علمی پسندیده تلقی نموده و نام نقش آفرینان را در قسمت تقدیر و تشکر پژوهش خویش ثبت نمایند.
همین امر به ظاهر ساده سبب خواهد شد تا افراد اثر گذار برای جامعه پژوهشگر و حرفه ای نمایان گردد و شاید راهی باشد برای شناخت بیشتر و بهره مندی از دانش ارزشمند آن بزرگواران.
از سوی دیگر عاملی برای دلگرمی و تشویق آن بزرگواران برای راهنمایی و مشارکت بیشتر.

با احترام
حسینی

2011/10/25 abbas rajabi <abra...@gmail.com>

S. Mahdi Hosseini
Degree: Ph.D student
Email: <smahdi...@gmail.com>, <smh...@yahoo.com>
Add:  Library and Information Science Dep., Ferdowsi Uni., Mashhad, Iran
Weblog:http://kurdlis.blogfa.com
http://student.um.ac.ir/~s.hosseini.87/index.html

Atefeh Sharif

to ira...@googlegroups.com
سلام بر دوستان. حيفم آمد مطلبي ننويسم اگر چه نيازي به نوشتن نيست ... آنان كه ايشان را مي شناسند، مي‌شناسند و كساني كه نمي‌خواهند بشناسند، نخواهند شناخت! اميد كه روزگارشان همواره روشن باشد. براي ايشان و ديگر كساني كه چون ايشان براي كتابداري ايران دل مي سوزانند آرزوي روزهاي شاد دارم.
روزگار روشن

2011/10/25 abbas rajabi <abra...@gmail.com>

Atefeh Sharif,
Ph.D. Student of LIS,

Ferdowsi University of Mashhad, IRAN

Tel: +985118803613

http://student1.um.ac.ir/~at_sh91

امام علي (ع): "آدمي به زير زبان خويش پنهان است. پس کلام خود را بسنج و آن را بر عقل و دانش خود عرضه کن، اگر آن کلام، براي خدا و در راه خدا بود، آن را بگو و اگر غير از اين بود، سکوت از سخن گفتن بهتر است"

abbas rajabi

to ira...@googlegroups.com
با تشکر لازم به ذکر است در پايان نامه اينجانب که چند سال پش دفاع کردم ، از راهنمايي هاي ايشان به خاطر موضوع خارج از وسعت دانش ايشان محروم بودم و استادان راهنما و مشاور و داورم و نيز کمک هاي دکتر جمالي و منصوريان به شايستگي ممد رسانم بودند.
اين گفته نطاره من در مراجعه دانشجويان در اين سال ها به ايشان است که اي کاش مي شد مجلسي براي پاسداشت اين افراد داشت و نه موکول به وقتي که خداي نکرده رطب به دهان ذکر ياد خواهيم کرد.
اي کاش دانشجوياني که از راهنمايي ها و مشاوره هاي ايشان بهره مند شدند و مي شوند دست خود را بدون خجالت و لاپوشاني بالا بياورند و ذکر کنند
عباس رجبي

rasool noorpoor

to ira...@googlegroups.com
با سلام خدمت همه
من زمانیکه با آقای عمرانی در کتابخانه دانشگاه قزوین شروع به کار کردم واقعاً از فهرستنویسی چیز زیادی نمی دونستم، اما بعد از چند تا کار با ایشون تا حدودی با فهرستنویسی آشنا شدم تا جاییکه تونستم تو کتابخونه ملی کارم رو با فهرستنویسی شروع کنم. جا داشت اینجا از ایشون تشکر کنم.
آرزومند آرزوهایتان

abbas rajabi

to irankis

to ira...@googlegroups.com
با سلام
جو خوبي بيني و جيزي نكويي خطاست
‏ با تشكر از آقاي رجبي به خاطر متن زيبا و مطابق با واقع ايشان
‏ خيلي كوجكتر از آن هستم كه راجع به بزركان كتابداري و كساني كه عمر
خويش را وقف رشته و حرفه كتابداري نموده اند , صحبت كنم
به همين اكتفا ميكنم و ميكويم : خسته نباشيد و خدا قوت
انسانهاي بزرك , درد ديكران دارند
انسانهاي بزرك , به دنبال كسب حكمت هستند
انسانهاي بزرك , جريان ساز و انسان ساز هستند
انسانهاي بزرك , ارزشمند و تاثيركذارند
انسانهاي بزرك , اصول فكري مشخص و متعالي اي را دنبال ميكنند
انسانهاي بزرك , بيشتر از همه تلاش ميكنند و كمتر از همه توقع دارند
انسانهاي بزرك , تلاششان صادقانه است و كمنامي را دوست دارند
انسانهاي بزرك , دنبال نام و نان و خوديت خود نيستند
انسانهاي بزرك , روح مهربان و شريفي دارند
انسانهاي بزرك , كلان نكر و خطر بذيرند

با آرزوي بهروزي و سلامتي تمام بزركان كتابداري ايران

--
Mohammad Ghasemian

MA in LIS (Information Management and Information Systems)

Ferdowsi University of Mashhad

Farahnaz soltani

to ira...@googlegroups.com
سلام به اعضای محترم

عنوانی که برای ایمیلتان انتخاب کردید به حق شایسته ایشان است ، ایشان
برای دانشجویان و کارآموزانشان استادی بی نظیر و دلسوز هستند.

> --

Best Regards
Farahnaz Soltani
Master student of Library and Information Science;
Tehran University
<zahra....@gmail.com>
Fararahn...@ut.ac.ir <http://www.adka.blogfa.com/>
soltani.Fa...@gmail.com <http://www.adka.blogfa.com/>

WebRep
Overall rating

mohammad zerehsaz

to ira...@googlegroups.com
با سلام و تشكر از آقاي رجبي
ابراهيم عمراني استاد و از همه مهم تر كتابداري متفكر، دگر انديش و چشمه جوشاني مي باشد كه هيچ گاه به پست و صندلي خويش اكتفا نكرده و با ركود و روزمرگي كه امروزه متاسفانه بسياري از ما درگيرش هستيم ستيزي جانانه داشته است. ايشان حقيقتا يكي از الگوهاي نسل جوان رشته و حرفه ما هستند كه مي بايست هميشه از آنها آموخت
Mohammad Zerehsaz
Editor of Shamseh
http://aqlibrary.org/shamseh
Astan Quds Razavi - Organization of Libraries, Museums and Documentation Center - Mashhad, IRAN
PHD student in LIS, Ferdowsi University of Mashhad.
My Email : mzer...@gmail.com

abbas rajabi

to ira...@googlegroups.com
سلام
چندی پیش بحثی در گروه بحث ایرانکیس در مورد آقای عمرانی مطرح شد که دکتر علیرضا نوروزی به این مناسبت در وبلاگ خود یادداشتی نوشته بودند که خواندن آن توصیه می‏شود. به نظر او قدردانی و سپاسگزاری دو وجه دارد: یک- قدردانی به خاطر خدمات و عملکرد فرد، و دو- سپاسگزاری به خاطر مشارکت در تولید علمی (در آثار علمی خاص). ادامه بحث را در وبلاگ او بخوانید.
http://www.nouruzi.blogfa.com/post-159.aspx
عباس رجبي

2011/10/26 mohammad zerehsaz <mzer...@gmail.com>

Rahmatollah Fattahi

to ira...@googlegroups.com
درود بر همه
شاید من بیش از همه شما سابقه آشنایی با ابراهیم را دارم. از سال 1355 که دانشجوی ارشد دانشگاه تهران شدم متوجه فعالیتهای او و آقای حافظیان شدم. این دو همواره با هم بودند و هستند. پویایی ابراهیم از همان زمان مرا به خود جذب کرد. روحیه مشارکت جویی و مشارکت طلبی وی مثال زدنی است. درگیری وی در مسایل مختلف حرفه ای ستودنی است. بدون ابراهیم، کار انجمن پیش نمی رفت
دانش وی که حاصل دو رویکرد نظر و عمل است که در حد دکتراست. از همه مهمتر، او انسانی با معرفت و دوستی وفادار است، خصلتهایی که جامعه امروز ما سخت بدانها نیازمند است. تندرست و پاینده باشد

ارادتمند
فتاحی