Blog 是 報 紙 的 諍 友

littleoslo

to Hong Kong Bloggers Group
Blog 是 報 紙 的 諍 友

「 Blog 是 網 上 的 個 人 報 紙 , 每 個 博 客 (
blogger ) 便 是 業 餘 記 者 。 」 不 少 有 識 之 士 這
樣 說 。 他 們 的 意 思 是 , blogging 將 會 取 代 報
紙 , 哪 怕 是 舉 世 的 頂 尖 傳 媒 大 亨 梅 鐸 先 生
也 這 樣 說 。 梅 鐸 先 生 不 僅 是 電 子 傳 媒 大 亨
( 衞 星 電 視 、 有 線 電 視 、 電 影 ) , 他 是 報
紙 世 家 , 爸 爸 是 辦 報 紙 的 , 他 現 今 是 世 界
報 業 大 王 。 他 給 blogging 投 信 任 票 , 牙 齒 當
金 使 , 用 五 億 八 千 萬 美 元 買 了 美 國 最 大 的
博 客 網 站 MySpace.com 。 Blogging 真 的 會 令 報 紙 銷
聲 匿 跡 嗎 ?

Blogging 是 個 人 網 頁 , 博 客 將 自 己 的 所 見 所
聞 所 思 所 想 , 像 寫 日 記 那 樣 放 上 個 人 網 頁
, 讓 圍 內 朋 友 — — 以 至 全 世 界 的 人 — — 閱
讀 、 回 應 。 故 此 blogging 可 以 說 是 跟 別 人 對
話 的 平 台 。

Blog 一 般 設 有 Blog Links , 連 接 博 客 認 為 口 味 相
近 的 blog 站 ; 此 外 又 保 存 檔 案 , 供 人 翻 閱
其 舊 作 。

Blog 是 個 新 字 。 一 九 九 七 年 美 國 網 民 Jorn
Barger 先 生 , 將 他 的 網 頁 叫 weblog , 意 為 網 上
( web ) 記 事 簿 ( log ) 。 迂 迴 路 轉 , 一 九 九
九 年 另 一 位 美 國 網 民 Peter Merholz , 開 玩 笑 地
將 weblog 分 拆 變 成 「 We Blog 」 , blog 從 此 成 為 個
人 報 導 和 發 表 意 見 的 網 頁 , 既 是 動 詞 又 是
名 詞 。

無 論 發 生 了 什 麼 事 情 , 參 與 其 事 或 在 現 場
目 擊 的 人 將 所 見 所 聞 、 第 一 身 感 受 在 網 上
發 表 , 公 告 天 下 , 那 麼 人 們 還 要 看 報 紙 嗎
? 不 , 人 們 還 是 要 看 報 紙 的 , 因 為 博 客 沒
有 記 者 的 專 業 採 訪 知 識 和 能 力 , 更 沒 有 新
聞 觸 角 , 而 又 欠 缺 深 入 調 查 , 故 此 「 上 博
」 的 報 導 大 都 沒 有 新 聞 背 景 、 資 料 和 數 據
, 因 此 博 客 很 少 可 以 作 出 詳 盡 的 報 導 ; 加
以 沒 有 編 輯 的 剪 裁 、 判 斷 、 文 字 修 飾 , 這
樣 的 報 導 大 都 可 讀 性 不 高 。

更 重 要 的 是 , 博 客 旨 在 自 我 抒 發 , 無 論 是
報 導 事 實 或 發 表 意 見 , 他 們 都 是 以 自 我 為
中 心 , 大 鳴 大 放 。 可 是 記 者 則 一 定 要 把 讀
者 放 在 第 一 位 , 就 算 報 紙 報 導 都 有 編 輯 的
價 值 觀 和 立 場 , 可 是 他 也 總 要 考 慮 讀 者 的
需 要 是 什 麼 。 博 客 只 顧 自 我 抒 發 , 但 記 者
則 必 定 要 引 發 讀 者 的 共 鳴 , 那 麼 報 紙 又 怎
能 不 以 讀 者 為 中 心 ? 說 到 底 , 這 才 是 報 紙
的 功 能 , 也 就 是 人 們 看 報 紙 的 原 因 。

如 果 我 將 每 件 事 情 的 本 末 細 節 , 百 分 百 原
汁 原 味 全 部 給 你 送 上 , 那 其 實 是 等 於 我 什
麼 都 沒 有 告 訴 你 , 因 為 這 樣 的 報 導 沒 有 焦
點 , 只 會 令 你 看 得 眼 花 繚 亂 , 花 上 不 少 時
間 仍 然 掌 握 不 到 事 情 的 本 末 、 重 心 , 搞 不
清 楚 當 中 的 矛 盾 。 報 紙 編 輯 的 工 作 是 找 出
新 聞 的 重 心 , 把 事 情 聚 焦 起 來 , 剔 除 多 餘
的 細 節 , 輔 以 搜 集 到 的 資 料 、 數 據 再 貫 注
編 輯 自 己 的 見 解 , 從 而 令 報 導 來 得 更 豐 富
、 更 完 整 。

此 外 , 編 輯 又 不 會 只 是 將 一 天 裡 發 生 的 所
有 事 情 全 都 記 載 下 來 給 你 看 。 他 要 作 出 主
觀 判 斷 , 篩 選 出 你 有 興 趣 、 有 共 鳴 的 新 聞
, 好 替 你 節 省 時 間 。 這 是 報 紙 編 輯 為 讀 者
提 供 的 added-value 。

上 blog 站 , 好 不 容 易 你 才 會 找 得 到 一 篇 半
篇 有 質 素 、 令 你 引 發 共 鳴 的 文 章 , 你 想 從
blog 站 知 道 世 界 上 發 生 了 事 情 嗎 , 那 更 是
完 全 做 不 到 。 倘 若 所 有 報 紙 罷 工 , 你 只 可
以 上 blog 看 新 聞 , 我 擔 保 你 會 吃 不 消 。 報
紙 可 能 是 像 空 氣 那 樣 , 到 一 天 沒 有 了 , 你
才 會 覺 察 報 紙 來 得 如 何 可 貴 。

電 報 出 現 時 , 有 識 之 士 說 , 經 商 從 此 便 再
不 用 長 途 跋 涉 了 。 結 果 , 今 天 商 務 旅 行 比
人 類 歷 史 上 任 何 一 個 時 候 都 要 頻 繁 。 電 話
出 現 時 , 不 少 人 說 從 此 不 再 寄 信 了 ; 結 果
等 到 電 郵 出 現 了 人 們 才 少 了 寫 信 , 可 是 郵
件 數 目 則 還 在 不 斷 增 加 。 收 音 機 出 現 時 ,
人 們 又 說 報 紙 很 快 便 完 蛋 了 。 結 果 , 時 至
今 日 , 報 紙 還 是 人 們 的 主 要 精 神 食 糧 。

在 西 方 先 進 國 家 , 近 十 年 來 儘 管 少 了 人 看
報 紙 , 可 是 數 目 還 是 很 多 。 就 算 在 電 視 、
電 腦 最 普 及 的 美 國 , 每 天 還 有 54% 人 靠 報 紙
看 新 聞 ; 到 星 期 天 , 則 更 上 升 至 60% , 人 數
之 多 比 收 視 率 最 高 的 Super Bowl 足 球 賽 還 要 高
。 我 相 信 , 就 算 報 紙 銷 路 在 美 國 和 歐 洲 等
國 家 是 放 緩 下 來 , 經 過 一 段 整 固 期 則 還 是
會 回 升 的 , 但 要 回 到 全 盛 時 期 則 還 是 困 難
的 。

是 的 , 互 聯 網 絡 難 免 打 擊 報 紙 的 銷 路 , 卻
絕 不 會 淘 汰 報 紙 , 下 一 步 的 發 展 理 應 是 報
紙 和 網 絡 相 輔 相 成 。 到 了 那 一 天 , 那 會 是
石 破 天 驚 , 一 夜 醒 來 面 目 全 新 的 變 化 嗎 ?
不 會 的 , 它 會 是 既 緩 慢 而 又 平 穩 的 演 變 ,
因 為 互 聯 網 絡 對 報 紙 最 大 衝 擊 的 時 期 已 經
過 去 了 , 往 後 報 紙 會 配 合 互 聯 網 絡 逐 漸 演
變 。

沒 有 人 可 以 預 測 得 到 將 來 的 變 化 會 是 怎 樣
。 可 以 預 測 的 是 , 有 一 天 報 紙 可 能 真 的 會
和 互 聯 網 結 成 一 體 。 這 可 不 是 說 報 紙 的 功
能 會 消 失 , 而 是 報 紙 的 形 式 和 遞 送 報 紙 的
方 式 可 能 會 改 變 , 但 人 們 仍 然 要 透 過 報 紙
了 解 世 界 、 抒 發 感 受 。 電 視 出 現 之 初 , 誰
會 想 到 人 們 聽 收 音 機 的 時 間 反 而 比 以 前 增
加 — — 因 為 塞 車 時 人 們 都 聽 收 音 機 。

報 紙 演 變 緩 慢 , 那 不 是 科 技 之 過 , 而 是 人
們 的 生 活 慣 性 不 易 打 破 。 要 是 人 們 的 生 活
模 式 不 變 , 活 動 的 時 空 模 式 不 變 , 應 用 媒
體 的 習 慣 又 怎 會 出 現 多 大 的 變 化 ? 這 百 多
年 來 不 同 的 媒 體 無 疑 給 人 帶 來 了 各 種 的 方
便 , 例 如 收 音 機 在 駕 駛 時 聽 , 坐 車 時 看 報
紙 等 。 可 是 這 也 讓 人 形 成 習 慣 , 對 不 同 媒
體 造 成 不 同 的 適 應 和 吸 收 能 力 。 例 如 , 休
憩 或 心 境 內 向 寧 靜 時 , 看 報 紙 會 較 為 投 入
, 心 情 也 會 較 為 舒 適 、 平 靜 。

我 不 認 為 blog 可 以 取 代 報 紙 的 功 能 , 那 極
其 量 只 是 個 社 交 平 台 — — 讓 人 們 透 過 網 絡
對 話 , 建 立 互 相 信 賴 的 關 係 、 無 所 顧 忌 地
抒 發 意 見 。 這 就 好 像 在 酒 吧 跟 自 己 友 毫 無
顧 忌 地 高 談 闊 論 一 樣 。 可 是 Blog 只 是 個 像
酒 吧 般 的 小 圈 子 , 而 不 是 大 眾 傳 播 的 媒 體
, 那 又 怎 可 能 威 脅 報 紙 的 生 存 ? Blog 是 報
紙 的 諍 友 , 不 是 敵 人 。

我 作 過 這 樣 的 設 想 : 如 果 今 日 只 是 個 blog
的 世 界 , 而 報 紙 還 未 發 明 , 那 麼 作 為 一 個
創 業 者 , 你 猜 我 會 做 什 麼 ? 我 會 創 辦 報 紙
。 就 算 互 聯 網 帶 來 了 無 窮 無 盡 的 資 訊 , 人
們 還 是 要 編 輯 替 他 們 過 濾 、 消 化 訊 息 , 給
予 他 們 質 量 和 方 便 , 那 是 報 紙 的 功 能 啊 。
當 然 我 是 辦 報 的 , 這 個 說 法 絕 對 是 我 的 偏
見 , 故 此 大 家 必 定 要 take it with a pinch of salt 。

撰 文 : 黎 智 英

第 844 期 - 專欄 next magazine

Jansen Lu

to HKBlogg...@googlegroups.com
這個前設太武斷吧。我想認為Blog可以代傳統傳媒的不多。至少我無咁諗,雖然我唔算得上係有識之士。

[...]

或者應這樣說,是傳統傳媒認為Blog影響他們生存?

--
Jansen Lu
Tech Blog: http://www.azuremedia.net/tech/chi/

if you cannot read this email, please set the encoding to be UTF-8.

Datou

to HKBlogg...@googlegroups.com
我觉得编辑和专业媒体有自己的价值,是blogger以及blog所无法完全取代的,好比现在人人都可以用照相机拍照,但是专业的摄影师依然活的好好的。

收购BSP,可能最重要的是收购UGC,然后用UGC来作为传统媒体的补充。这个现象早就发生过了,电台有听众打电话进来唱歌的节目,电视有家庭滑稽录 像,但是这些不能取代精品电视剧以及美国偶像这样的专业节目。只是说让媒体多了一些节目。这里还有一个竞争的问题,如果你不买,我买,我就多出一些 USP,更有竞争力。
--
Datou
2SIMPLE - http://2simple.cn/

keit...@gmail.com

to Hong Kong Bloggers Group
mySpace點可以當做 Blog站?.....

littleoslo

to Hong Kong Bloggers Group
黎智英就是外行人了今次

sidekick

to HKBlogg...@googlegroups.com

littleoslo

to Hong Kong Bloggers Group
是回應mySpace那一點.我認為沒有blog過是看不透徹的

當然blog不可能取代報紙,兩者的差異性那麼大,他的提問就好像以為電視會取代電台,電腦會取代電視

Jason

to Hong Kong Bloggers Group
為甚為會前設Blog可以取代報紙?真的不可思議(真係咁多有識之士咁諗!?)。

取代報紙的副刊,就有可能。

> =胛v笸5�u讕髯蛒銕v
> 夗z{S蕳瓄 嗁 �

焗肉醬貓.catho7

to HKBlogg...@googlegroups.com
巴 士 阿 叔   網 上 短 片

「 我 有 壓 力 , 你 有 壓 力 , 你 做 咩 挑 釁 我 呀 ? 」 如 果 閣 下 睇 完 呢 一 句 說 話 , 就 即 刻  喺 腦 海 中 浮 現 出 , 一 場 喺 巴 士 上 層 兩 位 乘 客  對 答 , 咁 孫 柏 文 就 要 恭 喜 你 , 因 為 你 仲 算 係 個 同 社 會 年 輕 一 代 未 脫 節既 人 。 首 先 , 孫 柏 文 要 解 釋 一 下 呢 句 話 既  由 來 :
有 一 日 , 一 位 年 輕 巴 士 乘 客 , 因 為 睇 唔 過 眼 前 面 有 位 阿 叔 , 講 電 話 講 得 好 大 聲 , 所 以 就 拍  咗 位 阿 叔 嗰  膊 頭 。 唔 拍 猶 自 可 , 一 拍 麻 煩 多 , 阿 叔 被 拍 膊 頭 之 後 , 即 刻 發 難 , 而 呢 篇 文 章 嘅 開 場 白 , 就 係 對 答 中 多 句 精 采 句 子 其 中 一 句 。

19 日 瀏 覽 人 次 百 二 萬
咁 坐  喺  對 面  嘅 乘 客 , 就 用 手 機 拍 咗 佢 哋 對 答 嘅  過 程 , 跟 住 就 放 上 網 。 如 果 大 家 想 睇 完 段 短 片 , 先 至 繼 續 睇 我 呢 篇 文 章 , 就 可 以 去 youtube.com , 跟 住 用 以 下  嘅 詞 彙 : 「 巴 士 阿 叔 」 、 「 林 尚 義 」 、 「 巴 士 」 、 「 阿 叔 」 , 去 搜 尋 呢 段 片 。

大 家 可 能 會 問 : 「 點 解 孫 柏 文 今 日 要 用 隻 金 手 指 , 為 大 家 篤 一 段 網 上 短 片 出  ? 」 其 實 , 原 因 實 在 太 多 , 今 日 我 希 望 先 從 一 個 通 識  學  角 度 , 同 大 家 討 論 一  呢 段 短 片 。
首 先 從 商 業 角 度 去 討 論 。 根 據 紀 錄 , 呢 段 「 巴 士 阿 叔 」 短 片 係 喺  4 月 29 日 被 人 放 上 網 ; 跟 住 5 月 9 日 , 就 有 人 將 短 片 加 上 字 幕 , 將 裏 面  嘅 對 答 過 程 用 文 字 表 達 出 嚟。 可 能 因 為 香 港 獨 有  嘅 三 文 兩 語 文 化 , 到 5 月 11 日 , 有 英 文 字 幕 版 本 嘅  短 片 亦 放 咗 上 網 畀 人 下 載 。 到 今 日 , 只 不 過 係 呢 段 短 片 上 網 時 間 短 短  第 19 日 , 已 經 有 超 過 120 萬 人 次 睇 過 。

精 警 句 子 網 上 已 有 售
有 人 更 將 「 巴 士 阿 叔 」 講 過  嘅  獨 白 聲 帶 抽 出 , 進 行 剪 接 、 加 插 音 樂 , 變 成 Music Video , 跟 住 再 放 上 網 。 亦 有 人 將 「 巴 士 阿 叔 」 講 過  嘅  獨 白 聲 帶 , 配 其 他 畫 面 , 製 造 新 短 片 。 原 先  嘅 短 片 成 功  發 新  短 片 , 就 有 如 百 花 齊 放 般 出 現 , 而 新 出 現  短 片 , 亦 令 到 短 片  嘅  初 版 更 受 歡 迎 。

到 噚 日 , 我 發 現 有 人 已 經 將 「 我 有 壓 力 , 你 有 壓 力 , 你 做 咩 挑 釁 我 呀 ? 」 呢 句 說 話 , 印 上 T 恤 ,  網 上 出 售 。喺  呢 19 日  面 , 段 短 片 亦  發  好 多 大 大 小 小  網 路 日 誌 去 討 論 。
我 今 日 講  流 程 , 唔 似 傳 統 影 片 公 司 做   嘅 流 程 咩 ? 由 製 作 、 包 裝 、 發 放 、 銷 售 相 關 產 品 , 唔 似 迪 士 尼 慣 用  嘅  手 法 嗎 ? 最 厲 害  嘅 係 , 我 深 信 由 兩 位 主 角 、 攝 影 師 、 加 插 字 幕  嘅 有 心 人 , 至 到 製 造 新 短 片  嘅 網 友 , 以 及 出 售 T 恤 嘅  生 意 人 , 不 單 止 沒 有 正 式 合 作 , 甚 至 乎 完 全 唔 識 對 方 。

傳 統 傳 媒 善 用 舊 渠 道
今 時 今 日 呢 個 世 界 , 互 聯 網 已 經 提 供 各 式 各 樣  嘅 服 務 , 令 到 一 班 唔 識 對 方   嘅 人 , 可 以 複 製 出 以 前 傳 統 傳 媒 公 司 可 以 做  嘅 嘢 。 就 連 嗰 啲 話 傳 統 傳 媒 公 司 仍 有 價 值 , 仲 有 統 籌 同 帶 領 project 作 用 嘅  人 , 我 相 信 佢 哋 都 要 檢 討  自 己  嘅 論 調 。

不 過 最 後 , 如 果 傳 統 傳 媒 公 司 可 以 引 用 互 聯 網 提 供  嘅 服 務 同 發 放 渠 道 , 亦 可 能 係 一 條 出 路 。 例 如 , 早 一 排 《 蘋 果 日 報 》 突 發 組 嘅  同 事 , 如 果 不 單 止 成 功 捕 捉 到 魔 警 同 警 員 被 槍 擊  嘅  照 片 , 仲 可 以 喺  事 發  嘅  隧 道  嘅 牆 上 , 貼 上 無 線 鏡 頭 , 拍 亻氏 之 後 嘅 片 段 , 加 入 廣 告 , 擺 上 離 岸 例 如 youtube.com 等 網 站 發 放 , 都 可 能 變 為 另 一 個 搵 錢 途 徑 。

孫 柏 文

蘋 果 日 報

----
總覺得o個段係回應緊《Blog 是 報 紙 的 諍 友》

--
貓BLOG - http://catho7.blogspot.com

sidekick

to HKBlogg...@googlegroups.com
貓, 我睇文時, 仲奇怪你做乜會放o向呢條thread 度~
到最尾你果然答o左我,
原來係咁, 唔該晒~ :)

呢篇文幾唔錯~

btw, 孫柏文係咩人o黎o架?

我都唔係好清楚@@

2006/5/18, sidekick <side...@gmail.com>:
btw, 孫柏文係咩人o黎o架?

fred

to Hong Kong Bloggers Group
孫柏文係獅子山學會o既, 係個大右派(自由主義者),
早幾年玩過立法會不過選唔到。依家同李兆富一齊寫蘋果批。

sidekick

to HKBlogg...@googlegroups.com
東南西北
Blogs and Newspapers

There is plenty to discuss in Jimmy Lai's Blogs Are Critical Pals Of Newspapers.

自己去睇o下啦~ :)

Nobody

to Hong Kong Bloggers Group

Nobody

to Hong Kong Bloggers Group
I share the view with the Mr. Lai. Same as many other things, the old
may not get weed out by the new cos the old has its value of existence.

Blog vs Newspaper???

If you think about it, newspaper is made by a group of professional
journalists and they "suppose" to provide some objective opinions where
Blog is a free space for anyone to speak for themselves. Both nature
basically are different, therefore, I would say instead of competition,
the Blog is actually complimenting the newspaper.

映雪

to Hong Kong Bloggers Group
不可能將blog
和報紙區別建立在專業非專業、和客觀主觀之上。

『"網上日誌(Blog)近年大行其道,連美國白宮亦向網誌撰稿人「開綠燈」發出採訪證。一名網誌撰稿人周一「破天荒」出席白宮新聞簡報會。"明報,
國際版』我在獨立媒體看到的說話。

無可否認的是,白宮此舉等同於承認blogger
的專業性。在這情況下,blog
和報紙就無分誰較專業,只有個別的blog
是專業還是不專業。而客觀?記者報導的角度,往往會受制於編輯,所以相對來說,報紙本身的立場也不見得客觀--反而blogger
在報導時的限制、利害關係更少,表述更自由。