TI-92

jagijo

to számológép
Sziasztok!

Vettem egy TI-92-t. Tud valaki ehhez, vagy a 89-eshez magyar
használati útmutatót?

Sanyi

to számológép
A Casio Classpad topikban említett nyugati téri boltban azt hiszem TI-
ket is forgalmaznak:
http://groups.google.hu/group/szamologep/browse_thread/thread/c3da58c0f890d283
Ott lehet hogy lefénymásolják neked.

Pipás

to számológép
Hi.
Nekem megvan PDF-ben. 8992bookhun.pdf= 6.353.481 byte. ZIP= 4.446.686
byte. Régen rajta volt a Texas honlapon de már levették. Annyi baja
van, h. hiányzik v.mi szláv karakterkészlet, amitől néhány bekezdés
címsora hiányos, de az angol nyelvűvel együtt használható.
Az angol kézikönyv:
http://education.ti.com/educationportal/downloadcenter/SoftwareDetail.do?website=US&tabId=2&appId=6129
A magyart elküldhetem mail-ban ha megmondod h. hova. Nyomtatni hajszás
volna mert több mint 500 oldal.
Jó kis gépet vettél. Nekem is van egy sima 92 meg egy Plus is.

Pipás

to számológép
Hi!
Közben megtaláltam a neten is:
smartdata.usbid.com/datasheets/usbid/2000/2000-q3/8992bookhun.pdf

ZilogR

to számológép
> Jó kis gépet vettél. Nekem is van egy sima 92 meg egy Plus is.

Üdv! Azért elég bumfordinak tűnik nekem... A 89-es lenne a jó
irányvonal, nem értem minek kellett ennek ez a fektetett változata.
Én is szemezek amúgy a dologgal... :P
De talán az N-Spire jobban fog IN-Spirálni a spórolásra... :)
Az lesz az utolsó számológép, amit meg fogok venni - leállok a
felhalmozással azt hiszem, hacsak a HP ki nem ad egy HP-42S utánérzést
jó kinézettel és ugyanolyan belsővel (csak legyen csepp-, por-, tűz-,
földrengés álló)

Pipás

to számológép
Hali!
Hát én úgy tudom h. először volt a 92. Ezt bővítgették: 92E, 92 II.
Majd kijöttek a 92 Plus-al. Ezzel beneveztek v.mi számológépes (világ?)
versenyre, ahol taroltak. A többiek egyből megóvták a dolgot h. ez nem
számológép hanem gyakorlatilag egy pingpongasztal. Erre berágtak és
berakták a Plust egy számológépbe, ez lett a Ti-89. A zsugorított
Voyage 200 meg a Ti-89 Titanium.

Én meg direkt ezt választottam mert: Teljes alfanumerikus (qwerty)
billentyűzete van vagyis keveset kell shiftelni, nagy a kijelzője,
jóindulatúan túlméretezett (bumfordi), v.mint nagyon jól
programozható, bőséges szakirodalma van, stb. Igaz hogy egy kifutott
darab, de legalább olcsóbb. Nem számológépnek hanem kézi számítógépnek
szántam, arra meg jó kis cucc.

Egyébként igazad van. Azt kellett volna írnom: Jó nagy gépet vettél.
(Az Nspire se sokkal kisebb és nem igazán a programozásra hegyezték
ki. )

Pipás

to számológép
Közben olvasgattam a többi bejegyzést (nem mind, mindig ez a rohanás),
egész jó kis hely ez. Maradnék ha nem gond.
Ti92-ben szívesen segítek bárkinek ha tudok.

Sanyi

to számológép
off
Szia Pipás, szeretettel üdvözöllek az oldalon!
Örülünk minden jó hozzászólásnak és segítségnek, érezd itt jól Magad!
/off

Igaz ami igaz, számológép tekintetben nekem is inkább a hagyományos,
"függőleges" elrendezésű, non-qwerty számológépek állnak közelebb a
szívemhez ill. a számológépekről kialakult képemhez, de azért a TI-92
ill. a többi ilyen "formabontó" számológép is megbecsülendő, mint
különlegesség - és azért a qwerty billentyűzetnek és a nagyobb
kijelzőnek valóban van gyakorlati előnye is.

Apropó, Pipás, írtad hogy van TI-92 és TI-92 Plus géped is.
Gyűjtögeted a kalkulátorokat? Milyen gépeid vannak még?

Sanyi

to számológép
ZilogR, egy HP-42S tényleg nem lenne rossz... :)
(csepp- por- és ütésálló változatban pedig pláne nem...:)
http://www.rskey.org/detail.asp?manufacturer=Hewlett-Packard&model=HP-42S

Pipás

to számológép
Szia Sanyi
Ez a 2. próba, az első elszállt, v. lehet h. elment hozzád mailként.
Szóval:
Nem gyűjtöm a gépeket. A simát a Vaterán vettem, azt hittem. h .
Plus. Mikor kiderült h. nem, alkudtam még belőle. 1 évre rá 2008-ban
vettem a Plust az Ebay-en mert csak evett a penész. A régit meg csak
olcsón tudnám eladni, annyit nekem is megér. Esetleg jó lesz
pótalkatrésznek. (Billentyűfólia, meg ilyesmi.) Van még egy üzemképes
Ronix RX-82ES gépem is. Casio koppincs.

Próbaképp itt egy rövid prg.lista nem bepötyögve, bemásolva. Ez egy
Ti-92-re írt kis függvény, decimális számot alakít át hexa stringgé.
( A Pluson ez már gyárilag működik.)

Pl: hex(214)= "0hD6"

-> = értékadás, & = string összefűzés.

hex(in)
Func
Local ostr,hstr
"0123456789ABCDEF"->hstr

If getType(in)<>"NUM"
Return "Non-numeric input."
""->ostr
abs(iPart(in))->in

While in>0
mid(hstr,mod(in,16)+1,1)&ostr->ostr
intDiv(in,16)->in
EndWhile

If dim(ostr)/2<>iPart(dim(ostr)/2)
"0"&ostr->ostr

"0h"&ostr->ostr
EndFunc

Na küldöm, hátha ez sikerül. Mutassatok ti is valamit.

Message has been deleted

Sanyi

to számológép
off:
Mutatok akkor :) Bár nyithatunk egy új topikot is az ilyen számológép
programoknak.
(Lényegében csak újra felfedeztem egy régi algoritmust):
http://szamologep.blogspot.com/2009/04/pi-kozelito-program-casio-grafikus.html

Sanyi

to számológép
(Ja igen, sajnos nekem nincs TI gépem, de szerintem könnyen
átültethető TI-re)

Pipás

to számológép
Durva, majd megrágom. :)
Akkor még én is mutatok:
http://www.ticalc.org/archives/files/authors/100/10077.html
meg ezt:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/403/40330.html
meg ez se rossz:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/424/42455.html
Slussz, mást már nem nagyon tudok mutatni.
Egyébként még nem igazán néztem szét, de nyithatnánk, meg az se lenne
rossz ha megismernénk egymás gépeit.

Pipás

to számológép
Sanyi, egyébként nem kaptál tőlem egy mail-t? mert az elsőt a válasz a
szerzőnek-el küldtem, és felszívódott valahol.

Sanyi

to számológép
Nem kaptam meg a mailt, de szerintem azért, mert ez a mail címem már
nem él, majd megváltoztatom ;)
Ránéztem közben a ticalc.org-os oldalakra, jó kis programokat írtál,
látványosak a screenshotok!

Pipás

to számológép
Kösz. Ezért jó a nagy kijelző. Akkora a felbontása mint a Spectrumé
volt.

Sanyi

to számológép
A gőzgépek nagyon tetszenek, teljesen animáltak (forgás, karok,
dugattyú, stb.)?
Hogy jött a gőzgépek modellezésének, programozásának ötlete?

Pipás

to számológép
Ez nem programozva hanem szerkesztve van a Geometer's Sketchpad
geometriai alkalmazással, amivel a kijelző felbontásától függetlenül
13 számjegy pontosságú szerkesztés készíthető. Szabadon letölthető:
http://education.ti.com/educationportal/downloadcenter/SoftwareDetail.do?website=US&tabId=1&appId=169

Gőzgépek:
Egy kör kerületén felvettem egy pontot, amit körbe mozgatok. A többit
hozzá kellett szerkeszteni, majd a segédvonalakat és pontokat
elrejteni.
Természetesen minden mozog rajtuk. Kicsit szaggatva, de élvezhető
sebességgel. (Nem igazán erre szánták a programot.)

Az ötlet:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Steam_engine_in_action.gif
http://en.wikipedia.org/wiki/Walschaerts_valve_gear

Van még egy geometr. alk. A Cabri Geometry.
http://education.ti.com/educationportal/downloadcenter/SoftwareDetail.do?website=US&tabId=1&appId=316

Ennek egy régebbi változata bele van égetve a Ti-92-be. Nekem túl
tanárcentrikus.

Sanyi

to számológép
Értem, nem nagyon ismertem ezeket a geometriai alkalmazásokat.

És a kártyajáték? Úgy látom az TI-Basic-ben született.
Hogy osztottátok meg a programozási részfeladatokat a másik szerzővel?

Pipás

to számológép
Ő kitalált egy kártyakijelzési eljárást. Minden figura képként
elmentve, minden szín elmentve, és kód alapján összerakod. Feltette a
Ticalc.org-ra, az volt a kérése h. aki használja az írja be őt
társszerzőnek.
Én próbáltam egy olyat h. kőr: 20-33, káró: 40-53, pikk: 60-73, treff:
80-93. Akkor szín= kód div 20, figura= kód mod 20. Az övé sokkal
gyorsabb volt ezen a gépen. Aztán később láttam h. mindenki az első
módszert használja, de senki nem írta be Jason Ho-t társszerzőnek.
Passz.

A geometria elég jó. Itt van még két példa:

http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/421/42171.html
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/423/42388.html

A Ti-92-re:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/421/42172.html

Meg még: a gőzgép másoknak is bejött.
http://translate.google.fr/translate?u=http%3A%2F%2Fti.bank.free.fr%2F&sl=fr&tl=en&hl=fr&ie=UTF-8

Pipás

to számológép
Hát az utsó link csak a címlapra visz. Mindegy. Bal oldal, programs,
Ti-92 and Voyage 200, Physics programs, Steam engines.

Pipás

to számológép
Franciául bejön, a Google fordító nem engedte.
http://ti.bank.free.fr/index.php?mod=archives&ac=voir&id=1432

Pipás

to számológép
Sanyi van olyan témátok h. múzeumok?
Mert itt van pl. a Texas:
http://www.datamath.org/

Sanyi

to számológép
Nyithatunk ilyen témát is, ha gondolod ;)
A datamath.org jó kis oldal, nekem az egyik kedvencem az rskey.org.
(az rskey.org gazdájával készítettem egy interjút is korábban:
http://szamologep.blogspot.com/2009/11/interju-toth-t-viktorral-az-rskeyorg.html
és gyűjtöttem pár "múzeum témájú" bejegyzést is:
http://szamologep.blogspot.com/search/label/m%C3%BAzeum
)

Pipás

to számológép
Hát azt elhiszem h. az rskey.org a kedvenced. Ezután én is sokat fogom
nézegetni. Jó benne a felhasználói megközelítés. A datamath.org inkább
a technikai részletekre utazik.
Tudod mi tetszett benne a legjobban?
"In fact, this machine (along with its cousin, the TI-89) is truly the
only non-RPN computer/calculator that gives me the same sense of solid
well-designedness that used to be the exclusive domain of Hewlett-
Packard machines."
http://rskey.org/detail.asp?manufacturer=Texas+Instruments&model=TI-92+Plus

Asszem reménytelen eset vagyok.

On jan. 15, 14:05, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Nyithatunk ilyen témát is, ha gondolod ;)
> A datamath.org jó kis oldal, nekem az egyik kedvencem az rskey.org.

> [...]

Sanyi

to számológép
> Asszem reménytelen eset vagyok.

Szerintem nem gond, kell egy kis "reménytelen esetség" :)
S érthető, hiszen tényleg jó kis masina a TI-92.

Pipás

to számológép
> S érthető, hiszen tényleg jó kis masina a TI-92.

Nem kicsi, nagy. :)
Most kezdem magam kiismerni az oldalon. Áttettem témalista nézetbe,
van itt téma bőven.
Olvasgatom a hozzászólásokat, úgy h. ZilogR-től külön elnézést kérek.
A társasjátékokat milyen programnyelven írtad?
http://csetneki.hu/index.html

Sanyi

to számológép
A társasjáték az nem a számológépekhez kötődik (bár igaz, grafikus
számológépekre is írtam régebben egy-két játékot), és a legtöbb (a
filmes kvízt leszámítva) nem is program. Azok "asztali", táblás,
hagyományos játékok.

Pipás

to számológép
Ok, igaz. Nézegettem az Avasmath 80 -at. Találtam valamit, átmegyek
oda.

Pipás

to számológép
Sanyi van egy kis gondom.
Nálam az Avasmath 80 témánál nincs 'Válasz' csak 'Válasz a szerzőnek'
menüpont, így nem tudok belépni. Valószínű megint küldtem a régi
címedre egy hosszú mailt.

Sanyi

to számológép
Sajnos egy idő után valamitől lezárja a topikokat a rendszer, ezért
nem jelenik meg a "válasz" link.
Nem tudom hogy ez mitől függ, vagy hogyan működik.
Na mindegy, nyitottam egy új topikot ;)
(A mail szerintem elveszett, mert nem volt aktiválva az a freemail
fiókom... de most aktiváltam, hogy ne forduljon elő többet ilyesmi )

tolosa

to számológép
Nem akarom elkiabálni, de -ha igaz- a héten nekem is lesz egy TI-92
számológépem.:-)
Elcseréltem a HP 48G készletemért /gép+kézikönyvek/.

Pipás: a TI-92 Plus gépedet nem akarod valamelyik HP-gépemre
elcserélni?:-)

Sanyi

to számológép
Tolosa, és még az RPN-ről sem kell lemondanod a TI-92 kalkulátorodon:
http://szamologep.blogspot.com/2009/04/tirpn-rpn-alkalmazas-ti-89-szamologepre.html

tolosa

to számológép
Köszönöm a linket Sanyi, majd letöltöm a progit.
Valaki beírt egy kérdést oda, én találtam egy helyet, ahol -amennyiben
él még a link- kapható adatkábel a TI-gépekhez.

http://www.freeweb.hu/ddlink/tikab.html

Egyébként még mindig maradt vagy 3 db olyan HP-gépem, ami tudja az RPN-
t-ha éppen nosztalgiázni akarok!:-)

Sanyi

to számológép
Szívesen, én is köszönöm a linket hogy figyelmeztettél a
hozzászólással kapcsolatban.

Pipás

to számológép
A Plusomat csak a testemen keresztül! :)
Te is Plust vegyél Tolosa ha válogathatsz, mert a TI92-höz képest:
-Sokkal kontrasztosabb kijelző
-128 k helyett 256 k memória
-768 k flash ROM= flash alkalmazások+háttértár, több program
-Frissíthető op.rendszer (Igaz az utólsó: 2.09, 2003-as, de A Voyage-
hoz hasonló ikonok és dátum, idő)
-10 helyett 12 mhz órajel, és még sok más.

tolosa

to számológép
Már késő, holnap megkapom a TI92 gépet!:-)
Egyébként sem veszem, hanem cseréltem.

Pipás

to számológép
Akkor gratulálok jó lesz az is, majd meghozza az étvágyad. Ha kell
majd valami segítség, csak szólj!

tolosa

to számológép
Rendben, köszönöm előre is!:-)

Pipás

to számológép
Itt egy jó kis tutorial linkje TI92-re:
http://web.alfredstate.edu/quagliato/ti92/tiintro/tiintro.htm
Előre a medve bőrére... :)

tolosa

to számológép
Köszi, ezt már én is megtaláltam pár napja!

Sanyi

to számológép
Szia Tolosa, no, megszerezted a TI-92-t?
Mit szól az új gazdájához? :)

tolosa

to számológép
Szia Sanyi!

Igen, ma megjött a gép. Ismerkedek vele, első látásra tetszik, habár
meglehetősen meglepődtem, amikor láttam, milyen hatalmas gép. A tudása
rendben van, habár egy kicsit lomhának tartom a HP49G+ gépemhez
képest.
Egy komolyabb bajom van vele: az,hogy nagyon apró karakterekkel
dolgozik a kijelzőn és ennek méretét nem tudom állítani. Alig látom
még szemüveggel is.Dehát biztosan a szemüvegemmel van a baj.:-)

Pipás

to számológép
Szia Tolosa!

Szerintem is. Irány a látszerész. :-)

tolosa

to számológép

Hogy hova tűnt megint a válaszom?!

Szóval azt írtam, hogy a HP-49G+ karaktereit viszont kiválóan látom.

Pipás

to számológép
Kézikönyvet kaptál hozzá?

tolosa

to számológép
Igen, kaptam hozzá egy kb. 500 oldalas angol nyelvű kézikönyvet.
Netről meg letöltöttem a magyart.

On febr. 3, 21:52, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Kézikönyvet kaptál hozzá?

Pipás

to számológép
Szia Tolosa!

Jó az angol kézikönyv, mert van benne egy leírás a Cabri Geometry
alkalmazásról.(Apps 8: Geometry) Ez nincs benne a magyar nyelvű pdf-
ben.
A betűméret sajnos ekkora és nem állítható, de így jön ki a soronkénti
40 karakter. Ráadásul a sima 92 kék kijelzője nem elég kontrasztos és
még csillog is a plexi alatt.
A 16 bit*10 Mhz meg ilyen sebességű. Azért nem bántad meg a cserét?

tolosa

to számológép
Hát persze, hogy nem bántam meg! Nagyon jó kis /na jó, nem kicsi:
NAGY!/ gép ez, sok olyan dologgal, amivel elszórakozhatom egy jó ideig
és nálam ez a lényeg. A HP48G is igen szuper gép, de kettő darab már
sok volt a fajtájából /van egy HP 49G+ gépem is/. A 48-ast kb. egy éve
elő sem vettem már, így most direkt jól jött egy kis "vérfrissítés".

A lényeg, hogy én ritkán szerzek be ilyen jellegű műszaki eszközöket
"muszájból", mert szinte minden esetben csak szórakozást jelent
számomra a velük való foglalkozás. Minél bonyolultabb egy eszköz,
annál jobb, mert annál tovább tart ez a szórakozás.
A betűméret sajnos tényleg kicsi és a láthatósága sem előrangú, dehát
ez van.

tolosa

to számológép
előrangú>elsőrangú

tolosa

to számológép
Amúgy Pipás, Neked mindkét tipus van: a PLUS-nak sokkal jobb a
láthatósága?
Egyszer -ha lesz ráérő időd és van digitális fényképezőgéped- egymás
mellé téve a két gépet, azonos képernyőtartalommal lefotózhatnád
nekem!
Persze csak akkor, ha valóban jelentős a különbség a kettő között.

tolosa

to számológép
Ma éppen a statisztikai részét kezdtem kivesézni. Minden ilyen gépnél
azzal kezdem, mert a matematikai statisztika régóta kedves hobbim-
habár az utóbbi években azt is erősen elhanyagoltam.
A lényeg, hogy ígéretesnek tűnik a gép ilyen jellegű képessége is.

Sanyi

to számológép
És még assembly-ben is lehet programozni - ha jól tudom, akár PC
kapcsolat, stb. nélkül is, beépítve -, az sem lehet rossz ;)
(Szerintem is elég sokáig fog tartani, mire ráunsz a gépre ;) )

Pipás

to számológép
Valóban sokkal jobb. Nincs plexi alatt, matt, és nem kék hanem
fekete.
Assemblyben közvetlenül nem lehet programozni, sőt a 92 alapesetben
nem is futtat gépi kódú programokat csak a Fargo shell feltelepítése
után.
http://www.ticalc.org/pub/92/asm/shells/
A Plusnak van egy Exec utasítása ami végrehajtja az utána álló
Motorola 68K utasításokat.
Én még nem próbáltam, de olyasmi lehet mint a Pascalban az ASM. Az
igazi megoldás azonban a PC-s fejlesztőkörnyezet és teszt az
emulátoron.
A fotó folyamatban.

Sanyi

to számológép
Igen, azóta megpróbáltam jobban utána nézni, és (ha jól értem) akkor
(egyes) TI-83 típusok képesek az assembly közvetlenebb futattására,
stb.
http://en.wikipedia.org/wiki/TI-83_series
Amúgy én sem tudok (már) nagyon gépi kódban programozni, régebben
Pascalban tettem erre kísérletet, de nem bonyolódtam igazán bele, csak
pár egyszerű kis kódot írtam. De valamitől megfogott, van benne valami
misztikus :)

Pipás

to számológép
Abban én is. De csak DOS meg ROM-Bios utasításokat hívogattam.
(Nyomtatóhoz)
(Meg egy kis VGA kártya, de az könyvből.)
TI 83: Ezt tudja a Plus is, csak a 92 nem. A 92 le volt védve
gyárilag, de a fiúk a Fargoval feltörték a kódot. A backup
visszatöltésével becsempésztek egy-két bitet a RAM-ba, ami aztán más
irányba terelte az események folyását, hogy pontosan fogalmazzak. :-)

On febr. 5, 09:53, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Igen, azóta megpróbáltam jobban utána nézni, és (ha jól értem) akkor
> (egyes) TI-83 típusok képesek az assembly közvetlenebb futattására,

> stb.http://en.wikipedia.org/wiki/TI-83_series

tolosa

to számológép
Pipás!

Nem tudom, ismered-e az alábbi ftp-linket.
Jó sok progit lehet letölteni különféle TI-gépekre.

ftp://ftp.ti.com/pub/graph-ti/calc-apps/

Pipás

to számológép
Ezt még eddig nem láttam, kösz.

Pipás

to számológép
Írtad Tolosa, hogy még megvan a Spectrumod. Érdekesség gyanánt itt egy
Spectrum emulátor meg az ő játékai TI89-re és 92+-ra.

http://members.fortunecity.com/tezxas/

Én kipróbáltam, elég korrekt emulátor de hangja persze nincs. A színek
szürkeárnyalatosak de átváltható fekete-fehérre is, így gyorsabban
fut.
A mérete elég tekintélyes ezért nem sokáig volt a gépemen , kellett a
hely.

tolosa

to számológép
Köszönöm Pipás, megnézem!

Pipás

to számológép
OK, de 92+= 92 Plus. A 92-n nem fut. Habár látom már komoly TI
fejlesztési terveid vannak... :-)

tolosa

to számológép
Tudom, hogy +=plusz!:-)

Komoly fejlesztési tervek??
Á, csak egy futó ötlet részemről. Ha esetleg valaki jelentkezne, akkor
majd kiderül, milyen feltételekkel lehet megcsinálni a dolgot. Nem
igazán akarok komolyabb áldozatot hozni az ügy érdekében.
Ami azt illeti, csak az az egyetlen bajom a TI-92 géppel, hogy annyira
gyengén látom a kijelzőjét. Minden más szempontból megfelelne.
Ja és lehetne valamivel több memóriája.
Most viszont átállítottam a HP-49G+ gépemet algebrai-módba és újra
felfedezem a lehetőségeit.:-)

Message has been deleted

Pipás

to számológép
Jó, már megint túlokoskodtam, ne haragudj. Meg örültem hogy tetszik a
Texas.
Egyébként engem is egyre jobban érdekel a HP. Mert hogy annyit
dicséritek, és nem csak ti hanem még Tóth Viktor is. Pedig neki is van
92+ a gyűjteményében.
(Agyalgattam rajta hogy lehetne egy összetettebb számítást elvégezni
abban az RPN veremben.)

tolosa

to számológép
Az biztos, hogy összetettebb műveleteket kb. 25-30%-al kevesebb
lépéssel /billentyűnyomással/ meg lehet oldani, mint algebrai módban.

Pipás

to számológép
Na most megint okoskodok :-)

Pl: (a+b)/(c-d) Enter ; ez 12 leütés.
a E b E + c E d E - / ; ez meg 11.

Így megy valahogy?

tolosa

to számológép
Egy konkrét példán és konkrét gépen vizsgálva /HP-49G+/.
Legyen a példa:

(7+8)/(3-2)..aminek eredménye 15.
A "2nd" a kék shiftet jelöli jelen esetben. A ">"-jel pedig a jobbra
nyilat /ki kell lépni a zárójel mögül/.
Ennél a gépnél a ","-jel felsorolásban helyettesíthető a "space"-el..

Tehát

Algebrai módban:

2nd(7+8>)/2nd(3-2)E.....13 lépés

RPN módban:

7 space 8 + 3 space 2 - osztva....9 lépés.

Remélem, jól számoltam.

De -mondom - ez a "takarékosság" főleg összetettebb feladatoknál
mutatkozik meg.

Pipás

to számológép
> De -mondom - ez a "takarékosság" főleg összetettebb feladatoknál
> mutatkozik meg.

Persze, de gondolom az lehet a lényeg hogy a részfeladatok eredményeit
összegyűjtöd a veremben és a végén 'egymásnak ereszted őket'. És ezt
minél átgondoltabban csinálod, annál rövidebb lesz a számítás. Nyilván
csak egy bizonyos határon belül.

Message has been deleted

tolosa

to számológép
Természetes, hogy érdemes többször is optimalizálni a
feladatot, mert -legalábbis én így voltam vele- szinte ahányszor
átnézi az ember, újra és újra talál valami egyszerűsíthetőt. Ez igaz
persze szinte minden programszerkezetre, de az RPN esetében
fokozottan.

Sanyi

to számológép
Ahogy elnézegettem a TI-92 fotóját, felmerült bennem a kérdés, hogy a
kurzor-gomb 4 vagy 8 irányú?
(mert a nyilakból 8 irányúnak tűnik)

tolosa

to számológép
Bizonyos esetekben -grafikáknál- értelmezhető az átlós mozgatás és
valóban: van is erre lehetőség.

Sanyi

to számológép
Köszi szépen a választ, én is ilyesmire gondoltam.
Ügyes, mert akkor az átlós mozgásnál időt / gombnyomást lehet spórolni.
Message has been deleted

Pipás

to számológép

Szia Sanyi!
(Válasz az Érdeklődés topikban feltett kérdésre)

Rejtett funkciót nem ismerek. TI 92 hibákról van egy txt-m ROM
verziószámokkal, de sehol nem találom a linkjét. Ilyenek vannak benne
hogy:

Itt a 'I' = when, Tolosának: 2nd K :-)

1 I 1=2 vagyis 1 ahol 1=2
Eredmény: Constraint expression invalid hibaüzenet.

1 I 1 = x and x=2 vagyis 1 ahol 1=x és x=2
Eredmény: 2, be lett csapva szegény 92. :-)

A Pluszon ez már javítva van, de lehet hogy az újabb 92 gépeken is. A
második kifejezésre a válasza : undef.

Pipás

to számológép
Tetris a TI92-höz is van, igaz nem elrejtve:

http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/39/3968.html

tolosa

to számológép
Töröm a fejem, töröm, de nem jövök rá, miért tartod az első esetet
hibás működésnek. Végülis csak arról van szó, hogy az egyik oldalon
megadtál egy kifejezést, a másik oldalon pedig olyan szűkítési
feltételeket adtál meg, amelyek ellentmondást szülnek. Az első esetben
a gép erre azt válaszolja, hogy a szűkítési feltételek érvénytelenek /
nyilván az adott helyzetre vonatkozóan/.
Én ezt teljesen normális "viselkedésnek" tartom egy számoló /
számítógép/ részéről.

Azt írod, a PLUSZ-ban már javították ezt a "hibát". Leírnád, hogyan
viselkedik a PLUSZ hasonló helyzetben az első kifejezésnél?

Message has been deleted

Pipás

to számológép
A két eset ugyanazt a szűrőfeltételt adja meg: 1=2
Az első esetben viselkedik normálisan, a másodikban hibásan:

1. Az teljesen nyilvánvaló hogy 1 <> 2.
Itt a Plusz ugyanazt a hibaüzenetet adja.

2. Itt azt mondod neki hogy 1=x és x=2 vagyis 1=2.
Erre ő azt mondja hogy jó, akkor 1= 2.
Erre mondja a Plusz hogy 'undef'.

Pipás

to számológép
Igaz erre már lehet mondani hogy ez aljasság, de hát ilyen a
programtesztelés. :-)

Litauszky György

to szamo...@googlegroups.com
Most megpróbálok felrakni egy függvényt, amit a komplex számokhoz írtam. Ld. TI-89 topik. A függvény komplex számot alakít át trigonometrikus alakra.

Használata:
ctrig(Z)
ahol Z a komplex szám bármilyen alakban
Eredmény: R
R = Z trigonometrikus alakja string formában
Az eredmény számmá alakítása:
expr(R)

===============
A függvény listája:
Ahol:
->   =  'STO> '
&   =   '2nd' +  'H'
<>  =   'Zöld rombusz' +  '='
---------------------------------
ctrig(c)
Func
Local out,o1,an1,oldm

 getMode("Angle")->oldm
 If oldm="DEGREE" Then
  approx(angle(c))->an1
  If an1<0:360+an1->an1
 Else
  angle(c)->an1
 EndIf
 ""->out:""->o1

 string(abs(c))&"*("->out
 out&"cos("&string(an1)&")+"->out
 out&"sin("&string(an1)&")"->out
 when(an1<>0 and an1<>180,"*i)",")")->o1
 out&o1->o1
EndFunc
==============

ctrig.92F = TI-92 függvény
ctrig.9XF = TI-92 Plus függvény
CTRIG.TIF
CTRIG.92F
CTRIG.9XF
Message has been deleted

Litauszky György

to szamo...@googlegroups.com
Ez szintén egy komplex számokhoz kapcsolódó függvény. A függvény a komplex szám gyökeit adja vissza.

Használata:
croot(Z,n)
ahol Z a komplex szám bármilyen alakban
        n a gyökkitevő
Eredmény: R
R =  Z gyökeit string formában tartalmazó tömb.
A tömb oszlopainak száma 1
            sorainak száma = gyökök száma
Az eredmény számmá alakítása:
1. A tömböt változóba mentem:
 croot(Z,n)->eredm
2.Ekkor:
 Első gyök: expr(eredm[1,1])
 Második:  expr(eredm[2,1]), stb.

========================
A függvény listája:
Ahol:
->   =  'STO> '
&   =   '2nd' +  'H'
<>  =   'Zöld rombusz' +  '='
pi   =   '2nd' + '^'
i     =   '2nd' + 'i'
-------------------------------------
croot(c,k)
Func
Local omat,an1,n,oldm,out,angl,an0
Local a_mod,beg
 newMat(abs(k),1)->omat
 ""->out

 getMode("Angle")->oldm
 If oldm="DEGREE" Then
  approx(angle(c))->an1
  360/k->angl

  If an1<0:360+an1->an1
  1->a_mod
 Else
  angle(c)->an1
  2*pi/k->angl
  0->a_mod
 EndIf

 an1/k->beg

 For n,1,abs(k)
  beg+(n-1)*angl->an0
  If a_mod=1 Then
   when(an0>360,mod(an0,360),an0)->an0
  Else
   when(an0>2*pi,mod(an0,2*pi),an0)->an0
  EndIf

  string((abs(c))^(1/k))&"*("->out
  out&"cos("&string(an0)&")+"->out
  out&"sin("&string(an0)&")*i)"->out
  out->omat[n,1]
 EndFor
 Return omat
EndFunc
===========

croot.92F = TI-92 függvény
croot.9XF = TI-92 Plus függvény
CROOT.jpg
CROOT.92F
CROOT.9XF

Pipás

to számológép
Na mit szóltok hozzá? Kipróbáltam, le lehet tölteni és fut. Pluszon
írtam őket, Plusz Graph-Linken exportáltam szövegként, 92 Graph-Linken
importáltam és feltöltöttem a 92-re. Ott aztán ki kellett javítani
mert a Pi helyére mindenhol kérdőjelet tett.
Így már simán fut a 92-n is. Kipróbálod, Tolosa?
A jpg: Most vettem észre hogy az 'i>Polar' utasítás a 92-n
hibaüzenetet ad. Ott a Mode->Angle és Complex format állítgatásokkal
lehet átalakítani a komplex számot.

tolosa

to számológép
Az már tuti, hogy nem csak ügyesebb, de türelmesebb is vagy nálam.
Azért mondom, mert tudom magamról, hogy már nem nagyon lenne türelmem
egy ilyen program megszerkesztéséhez. Kicsit csodálkozom is magamon és
egyúttal sajnálom is a dolgot. Sajnálatom oka az, hogy amikor még
valóban nagyon érdekelt ez az egész és hónapokat elszöszmötöltem egy-
egy programmal, akkor -sajnos- nem igazán volt lehetőségem komolyabb -
és főleg több- tipus beszerzésére. Most meg -amikor azért nem
elérhetetlen cél bármelyik gép birtoklása- jócskán alábbhagyott bennem
akár az érdeklődés, akár a türelem.
Tényleg sajnálom, hogy így van,de -miért is tagadnám- így van.

Gratulálok a programhoz, majd kipróbálom!:-)

Pipás

to számológép
Hát az nem tuti. Például nem sokat tudok a matematikai statisztikáról.
Meg amúgy is. Mikor Bazsi elkezdett nekem kínos kérdéseket feltenni
matekból, 3 napig tartott megérteni hogy tulajdonképpen mire kíváncsi
egyáltalán. :-)
A programozás nekem kikapcsolódás, úgy mint neked a fotózás. Ezt a két
függvényt nem tartott soká megírni. Mondhatnám azt is hogy azért
programoztam le, hogy megértsem a problémát. Még elég kidolgozatlanok
is. A croot-nak pl. van egy sunyi hibája, amivel még nem tudok mit
kezdeni: Radian beállításnál néha bizonyos értékeknél 'Circular
definition' vagyis körbehivatkozás hibaüzenetet ad.

A függvényeket inkább csak azért raktam fel, hogy kipróbáljam azt a
módszert amit Sanyival fedeztünk fel az Nspire topikban: Vagyis fel
lehet-e tenni a fórumra letölthető állományokat? Úgy néz ki, igen.
Ennek szólt a 'Na mit szóltok hozzá' csatakiáltás. :-) Na meg az is
látszik a példából, hogy lehet a gép utasításkészletét bővíteni egy-
egy saját függvénnyel.

Pipás

to számológép
Uraim kellene egy kis segítség. Az segítsen akiknek TI-89 vagy
Titanium gépe van. Le kellene tölteni valamelyik
TI-92 Plus függvényt (9XF kiterjesztés), átnevezni a kiterjesztést 89F-
re, (a Titaniumét nem tudom) majd feltölteni a kalkulátorra a Graph-
Link vagy a TI Connect segítségével. A feltöltött függvényt a
kalkulátoron a COMPLEX könyvtárban keressétek. Kíváncsi vagyok futni
fog-e? Elméletileg menni kéne a dolognak.
Előre is kösz.

On febr. 19, 22:12, Litauszky György <litauszky_gyo...@t-online.hu>
wrote:

>  CROOT.jpg
> 30KMegtekintésNézet
>
>  CROOT.92F
> < 1kBMegjelenítésLetöltés
>
>  CROOT.9XF
> < 1kBMegjelenítésLetöltés

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Immár az iPad-ből is lehet TI-92-t "faragni" :)
http://szamologep.blogspot.com/2012/01/ti-92-ipad-re.html