Apró - számológép adás-vétel, csere, akciók

Sanyi

to számológép
Számológépet vásárolnál, vagy épp eladnál?
Esetleg elcserélnéd egy másik számológépre, vagy akcióról értesültél?
Írd meg ebben a topikban.

Sanyi

to számológép
Amit magam cserealapként fel tudok ajánlani:
Casio FX-7400G, Saitek chess calculator.

tolosa

to számológép

Én meg eladnám, vagy elcserélném valami értelmes dologra a HP 48G
grafikus kalkulátoromat. Van hozzá egy alapszintű kezelési utasítás az
alap funkciók leírásával és van egy párszáz oldalas másik könyv, ami a
programozást és a bővített funkciókat tartalmazza. Angol, illetve
német nyelvű.
Ezen felül szintén eladnám,vagy elcserélném a SHARP PC E500 grafikus
kalkulátort, ehhez is van bővített kézikönyv, ha jól emlékszem, angol
nyelvű.

tolosa

to számológép
Kicsit bővült a dolog.:)
Kotorásztam a cuccaim között és rábukkantam két kézikönyvre, amelyek
tanúsága szerint valahol van nekem egy HP28C gépem is. Ez is eladó,
illetve elcserélhető valamire.

A HP 48G-hez a következő könyveket találtam:

Benutzerhandbuch /német nyelvű, kb. 2-300 oldalas./
Advanced User's Reference Manual /angol nyelvű, szintén kb. 2-300
oldalas/
Kurzanleitung /német nyelvű, kb.80-100 oldal/

Sanyi

to számológép
Ha megtalálod a HP 28C-t, és működőképes, az is erősen érdekel...
Szívesen elcserélném a Casio FX-7400G-re, vagy ahogy megbeszéljük.

Zotya

to számológép
Sziasztok!
Érdekelne valamilyen grafikus számológép, amibe szöveget is lehetne
feltölteni.
Iskolába venném hasznát. Tudtok segíteni??

Sanyi

to számológép
Szia Zotya,
Ha a legolcsóbb megoldást keresed:
http://szamologep.blogspot.com/2008/08/legolcsbb-grafikus-szmolgp-ronix-7400.html
Mondjuk azóta kicsit felment az ára, 6000 Ft körül van, ha jól néztem.
Ennél olcsóbban a saját gépeimet sem tudnám adni :)

Zotya

to számológép
Szia Sanyi!

Köszönöm gyors válaszod!
Az árkategória gyakorlatilag tökéletes.
Ez a gép alkalmas szövegtárolásra is?
Illetve neked esetleg lenne valami okos kis géped ami nekem megfelene?

Sanyi

to számológép
Igaz, a szövegtárolásban nem vagyok biztos... ha megnézel egy képet
erről a számológépről, láthatod, hogy nincs alfa-funkció a gombok
felett (azaz "nincsenek a gombok fölé betűk írva"), tehát könnyen
lehet, hogy nem tudsz benne szöveget tárolni - mivel bevinni sem tudod
az összes alfanumerikus karaktert.
10-20.000 Ft között (inkább a 20-hoz közel) kapni már márkás grafikus
számológépeket, amelyekkel ez is lehetséges (talán a Casio kínál a
legolcsóbban modelleket), vagy pedig használt gépeket is találhatsz
pár ezer Ft-ért pl. a Vaterán vagy az eBay-en, stb.
A saját gépeim eléggé a szívemhez nőttek, nem szívesen adnám olcsón
el.
Esetleg Tolosa kínált még pár hozzászólásban néhány számológépet, ő
nem tudom milyen árra gondolt.

Sanyi

to számológép
Találtam egy Texas Instruments gépet (TI-82 Stats), jelenleg 22.470
Ft:
http://www.europrofil.hu/?grafikus_gepek
Egy kép róla, amin látható, hogy ezen már minden karakter bevihető:
http://www.maplin.co.uk/images/Full/A98FX.jpg

Igaz, nem az 5-6.000 Ft-os kategória, de egy egész komoly kis készülék
puskázáshoz bőven elegendő memóriával, és persze fejlett matematikai
képességekkel.

Zotya

to számológép
Akkor még bevárom Tolosa-t, hátha Ő is benéz, és tud valamit ajánlani.
És szétnézek a Vaterán. Meg az eBay-en.
Köszönöm a segítséget!

Sanyi

to számológép
@Zotya:
Nagyon szívesen.
Sikerült megfelelő számológépet találnod?

tolosa

to számológép
Sziasztok!

Bocsi, mostanában nem jártam erre...
Zotya, azt hiszem , sajnos nem segíthetek. Valóban van néhány gépem,
ami grafikus kijelzéssel, illetve alfanumerikus adatbevitellel
rendelkezik, de szerintem egyik sem az, amit te keresel.
Amelyik esetleg alkalmas volna "igazi" szövegbevitelre - a HP 48G - az
jóval magasabb árkategória az általad megjelöltnél. Ráadásul ezek a
grafikus gépek -ilyen a HP 48G is- nem igazán ergonómikus
billentyűzettel rendelkeznek, folyamatos szövegbevitelre eléggé
alkalmatlanok. Mivel szinte minden billentyű 3-4 funkcióval is
rendelkezik, ezért a betűket "keresni" kell. Arra nagyon megfelel
persze, amire készült- változók kijelölésére- de folyamatos
szövegbevitelre nem igazán.Ékezetes karakterek pedig csak ASC-kódokkal
-esetleg- jeleníthetők meg.
Mondjuk én is használtam puskázásra annak idején, de inkább képleteket
vittem bele.
Viszonylag olcsó megoldás lenne inkább egy manager-kalkulator erre a
célra. Azok általában alkalmasak hosszabb szöveg tárolására
is...mondjuk leginkább csak alapműveletű számológép van bennük.

Zotya

to számológép, tolosa
Sziasztok!

Köszönöm a sok segítséget!
Most e-bayen próbálkozok, ott van elég sok TI-89 -es gép.
De nagyon kelendő, és nekem nem nagyon van 30-40 ezrem egy gépre.
Kábel nélkül olcsóbb, de anélkül meg elég gáz lehet feltölteni a
cuccosokat rá...

Joe Satriani

to számológép
Sziasztok !

Eladó egy Texas Instruments TI-89 grafikus számológép az összes
tartozékával (CD, kábel, angol és magyar nyelvű leírás).
A gépet két hónapja bontottam ki, még a doboza is megvan, teljesen
hibátlan állapotban van.
Mérnöki tanulmányokhoz a legjobb választás. Ár : 27 000 Ft

üdv.:
Csaba

Mummy

to számológép
sziasztok, Csaba eladómég a géped?

Sanyi

to számológép
Tényleg, ZilogR, Neked nincs olyan számológéped, amit eladnál vagy
elcserélnél?

ZilogR

to számológép
> olyan számológéped, amit eladnál vagy elcserélnél?

Err..., nos, igazából már jópárat eladtam és cseréltem, manapság már
nem nagyon veszek efféle masinákat (igazából el is tűntek az
apróhirdetős oldalakról...). Mi lenne a cserealap egyébként (hátha más
is kedvet kap...) ?!?

Sanyi

to számológép
Cserealapnak leginkább a két grafikus számológépem lehet elfogadható
(Casio FX-7400G, és Casio CFX-9850GB Plus), valamint egy Saitek sakk-
számológép (egyszerű számológép + sakkmasina), kihúzató
sakktáblával :)

Sanyi

to számológép
A Saitek sakk + számológép így néz ki:
http://www.ismenio.com/chess_saitek_calculator.html
(érdekesség, hogy van egy "Mephisto" márkanéven kiadott, sárga gombos
változata is (lásd legalsó fotó), ami lényegében ugyanazt a készüléket
takarja, nekem a fekete-kék gombos, Saitek változat van)

ZilogR

to számológép
> Cserealapnak leginkább a két grafikus számológépem lehet elfogadható

Hmm... és mi az ami nem grafikus?! Bár be kell h valljam, már nem
hiszem, hogy megkurtítom a gyűjteményemet - ellenben ha egyetemi éveim
alatt találkozunk, biztosan tudtam volna neked grafikus HP-t
szerezni! :( Érdemes egyet próbálkozni a HPMuseum oldal hirdetés
oldalain, ott azért elég jó ajánlatok is előfordulnak (és nem eBay-es
elszállt árakról van szó - csak h mindenki értse: HP15C akár 400 USD-
ért (ha nem többért) is elmegy, mert van olyan idióta, aki képes
ennyit adni érte - persze, ha megteheti...)

A reális árakról: használt számológépek árai viszonylag magasak,
általában két ok miatt:
- aki vette jó drágán, rájön, hogy neki ez soha a büdös életben nem
fog kelleni, így nem akar rosszabb feltételekkel túladni rajta
- aki vette annak idején jó drágán, ma "az átlag vásárló" számára már
értéktelen kacatot akarja ugyanolyan drágán eladni és ebben az esetben
az erős érzelmi kötődés az eszközhöz tolja fel az árat.

Aki huszon-harminc ezreket akar egy grafikus számológépért, BÁRMILYEN
gyártmányért, az gondoljon arra, hogy egy notebook az EeePC 7xx
sorozatából 35eFt és ha rátolsz egy MAPLE7-et, kenterbe fog verni
bármilyen zsebszámológépet - arról nem is beszélve, hogy XP-t tudsz
rajta futtatni, ott a wifi és a bővíthetőség és a GB méretű RAM/SSD,
hogy a proci sebességről ne is beszéljünk... Ja, és nincs vinyó, tehát
ha leejted, semmi baja!

Én annak idején 4000Ft-ért vettem a grafikus HP-imet és az az "annak
idején" 2003-2004 környékén volt. Tény, hogy azóta többet is eladtam,
de még a GX-et is csak 15eFt-ért! EZ kb. reális ár érte, tekintve a
mostani notebook-ok egyre alacsonyabb árát.

Sanyi

to számológép
Hát igen, a HP 15C-t én is nézegettem, hogy elég szép árban van :)
Ami azt illeti, elképzelhetőnek tartom, hogy lehet még olcsón
grafikus, stb. számológépeket szerezni, ha valaki csak porfogónak
használja, vagy nincs tisztában, hogy (valakinek/valójában) mennyit is
ér egy ilyen masina.
Én is próbálnék (ha gyűjtő lennék) minél olcsóbban szerezni, de
megválni csak jó pénzért válnék meg tőle, elsősorban nem a haszon,
hanem az érték felismerése miatt (meg mert fájna a szívem).
Az én gépeimmel is az a baj, hogy nem nagyon válnék meg tőlük, ezeken
kezdtem el programozni, játékokat írni, stb.

Ami nem grafikus gépem van, az csak egy egyszerű Sharp tudományos
számológép a 90-es évek közepéről, egy időben nagyon elterjedt típus
volt (Sharp EL-531LH azt hiszem), az egyik első (vagy az első?) Sharp
kétsoros kijelzős modell.
Meg van egy egyszerű, alapműveletes TI számológépem is, annak nem
tudom a típusát.
Ja, és egy retro Elektronika gép, de azt nem találom egy ideje... (még
sárgás az LCD kijelzője, annyira retro:))

ZilogR

to számológép
Én is épp most találtam itthon egy SHARP EL-512H -t, igyekszem életre
kelteni, a kijelzőn nem jelenik meg minden szegmens és a felső sor
pontmátrix kijelző is hiányosan "jelez ki". Majd meglátjuk, mi lesz
belőle...

tolosa: HP 28C maga a gép vagy hozzá való holmik kerültek elő?
Megküzdünk Sanyival érte... :P ;)

Sanyi

> [...]
> kelteni, a kijelzőn nem jelenik meg minden szegmens és a felső sor
> pontmátrix kijelző is hiányosan "jelez ki". Majd meglátjuk, mi lesz

Hmm, a Sharp EL-512H jó kis gépnek tűnik, programozható is...
http://www.rskey.org/detail.asp?manufacturer=Sharp&model=EL-512H

Ami a pontmátrix kijelző hibáját illeti, most nézem, hogy szegény
(1997-ben kaptam egyébként) Casio FX-7400G-m kijelzője is hibás: az
egyik pontmátrix-oszlop "kiesett". Szerencsére pont egy olyan oszlop,
ami alfanumerikus megjelenítés esetén "elválasztó", tehát
alfanumerikus üzemmódban nem is látszik a hiba.

tolosa

to számológép
Na, látszik, hogy ritkán látogatok ide, közben még a jelszavamat is
elfelejtettem,:-(

Igen, előkerült a HP 28C és hozzá a két könyv is.
Viszont, ahogy itt elhangzottak bizonyos árak, szinte bizonyos ,hogy
nem fogom eladni egyik gépemet sem. Mert bizony ezek a pár száz
forintos árak nevetségesek. Még pár ezer forint is nevetséges mondjuk
egy HP 48 G tipusú gépért. Akkor bizony itt fog szomorkodni még jó pár
évig a fiókomban továbbra is, sorstársaival együtt.

tolosa

to számológép
Még valamit azért hozzátennék: ezeknek az általunk birtokolt
kalkulátoroknak az összehasonlítása PC-vel, vagy PALM-al, vagy egyéb
"magasabbrendű" eszközzel logikátlan -majdnem azt írtam:
tisztességtelen. Teljesen más kategóriát képviselnek, teljesen más
céllal és feladattal. Nem helyettesítik és és nem is váltják ki
egymást. Az összehasonlítás kicsit olyan,mint amikor vájtfülű fotósok
állandóan ősszevetik a kompakt gépeket a DSLR masinákkal. Aki ezt
teszi, nem érzi a valódi különbséget a két csoport között.

Még azért az is az igazsághoz tartozik, hogy manapság pl. egy új HP
kalkulátor ára a kereskedelemben korántsem fillérekre -nem is száz
forintokra- rúg. Nem oly régen -talán két éve- vettem a HP 49G+
gépemet, ha jól tudom, olyan 50000 Ft körüli áron.

Szóval nem kellene lebecsülni e gépek értékét.

Természetesen valamilyen értelmes cserének nem vagyok ellensége.

ZilogR

to számológép
:) Ezt is sokszor tapasztaltam, h ha valaki ír effélét, azt mások
magukra nézve is "kötelezőnek" érzik és a saját ajánlatukat ezért nem
teszik meg.

Az ilyet úgy kell érteni, h:
"marha mázlija volt, h 4000Ft-ért tudott venni grafikus HP-t"
"jó hülye volt, h 15kHUF-ért adott el grafikus HP-t"

Tehát tolosa, várom a te ajánlatodat, mennyiért adod el a HP28C-t és a
kézikönyveket?! Esetleg a kézikönyveket egy hetes kölcsönzésre ide
tudod-e adni? Mivel szívesen beszkennelem, ha van rá igény - és nem
kell interneten kunyerálni más fórumokon (azt vettem észre, hogy az
USA-ban jellemző, h nem adnak semmit "kölcsön" (még ha az egy fájl
is), mivel ha én fizettem érte, akkor te is rendeld meg és fizess érte
- amúgy meg vérig vannak sértve Bill Gates híres levelétől, aki pénzt
akart a BASIC fordítójáért)

ZR

Sanyi

to számológép
Tolosa, örülök hogy újra itt Vagy ;)
Remélem én nem bántottalak meg.
Zotya olcsó gépet keresett, az ő szempontját is meg lehet érteni.
Szerintem tisztában vagyunk azzal, hogy ezek a gépek elég sokat érnek,
főleg eszmeileg, meg annak, ki ismeri őket.

tolosa

to számológép
Természetesen odaadhatom a kézikönyveket másolásra, ha megtaláljuk a
módját /vidéki vagyok/. Mivel -ha jól emlékszem- rugós gerinccel
rendelkeznek, így könnyen kihajthatók szkenneléshez.
Viszont -ahogy említettem- nem magyar nyelven íródtak, hanem -ezt újra
meg kell néznem -angolul, vagy németül.
Egy félreértést még tisztáznunk kell. Habár ez itt egy adás-vétel
topik, én eredetileg nem árultam ezeket a gépeket -a HP48G
kivételével- csak megemlítettem, hogy vannak. Tisztában vagyok azzal,
hogy manapság már csak nagyon "elvetemült" emberek /fanok/ vásárolnak
ilyen szintű eszközöket- pénzért.
Amit hangsúlyoztam -és ismét megteszem- valamiféle értelmes
csereberének -mert ez a járhatóbb út- nem vagyok ellensége.

tolosa

to számológép
Nem,nem,nem!! Sanyi, senki nem bántott meg, itt korántsem rólam van
szó. Vagyok annyira elvetemetült technokrata, hogy kijelentsem: jobban
bánt, ha valaki egy jó kis technikai eszközt lebecsül, mintha engem
becsülne le. Mert a magam értékeit- habár tisztában vagyok velük- csak
külső szemlélő tudná igazán megbecsülni, de ezeket a kis műszaki
csodákat -magam is műszaki ember lévén- én is értékelhetem-majd azt
mondom, objektiv módon.

Sanyi

to számológép
Ez akkor nagyon sértő lehet pl. szegény Curta-nak, az idióta kacatok
között...
http://standby.blog.hu/2008/05/23/borsszoro_szamologep

tolosa

to számológép
Most nézem, hogy a HP28C-vel kapcsolatban is megpendítettem, hogy
eladó, de akkor most korrigálom: inkább elcserélném valamire.

Mummy

to számológép
Csaba a szamologeped elado meg?

Mummy

to számológép
(a Ti 89-re gondolok)

Sanyi

to számológép
Mummy, Csabát már egy ideje nem láttuk. De talán majd egyszer újra
jelentkezik, a TI-89-el együtt.
Írj neki mailt.

tolosa

to számológép
Ma lomtalanítás volt nálunk és végre sikerült előkotornom a két HP
gépemet is /HP 12C és HP 28C/. Ezen kívül még a HP 48G és a Sharp PC-
E500 is előkerült.
Ezen kívül pedig kiderült, hogy van egy igazi csemege-gépem is, egy
kb. 1970-ből való gyönyörű SANYO ICC-82D számológép. Alább megadok egy
linket, ahol látható ilyen. Az enyémhez van egy nagyon szép kemény tok
is, piros béléssel, mint egy ékszerdoboz. Csak kipróbálni nem tudtam,
mert nem találom hozzá a tápegységet.

Szóval ha valakit érdekel bármelyik -vagy együtt mindegyik- akkor
írjon. Eladom -értelmes áron-vagy elcserélem valami értelmes dologra.

A link:

http://www.datamath.org/Related/Sanyo/ICC-82D_ORIG.htm

ZilogR

to számológép
> Ma lomtalanítás volt [...] sikerült előkotornom [...] előkerült.

:D

Te jó ég! Ha nekem nincsenek kéz közelben, már azonnal az őrület
határára kerülök... Még soha nem tudtam úgy eltenni zsebszámolót, h ne
tudtam volna, merre van :)

Küldj egy privátot pls, milyen árakat gondolsz a gépekért és h mi az
"értelmes dolog", amire szívesen becseréled?!

ZR

tolosa

to számológép
Szégyen-gyalázat, de nem tudom, itt hogyan kell privátot küldeni.:-(

Viszont azt itt is elmondhatom, hogy nem tudom, mennyit érnek ezek a
dolgok. Talán valaki, aki jártasabb a témában, tudna valamilyen
irányárat mondani.
De- amint már régebben említettem -elsősorban elcserélni szeretném.
Hogy mire?
Valami újabb fajta kalkulátorra,vagy....
Belemennék egy olyan cserébe is, hogy esetleg több darabot-vagy akár
az összeset- odaadnék valamilyen netbookért, E-könyv-olvasóért, vagy
valami ilyesmiért.
Fotótechnika, számtech....valami érdekes.:-)

Elek

to szamo...@googlegroups.com
Sziasztok!

Eladom a HP 48G grafikus számológépemet. Van mellé magyar nyelvű gyorstalpaló és angol nyelvű teljes kézikönyv és persze az eredeti tokja.
Az ár mindennel együtt 15.000ft + postaköltség. Veszprémben átvehető személyesen.
Érd.: s.al...@gmail.com címen

Üdv.: Elek
Message has been deleted

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ext!

Igen eltűntél!:-)
Apropó: nincs kedved a TI-Nspire gépedet elcserélni velem egy HP-32S II gépre? /vagy valami egyébre/

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Beírom ide, hátha valakit érdekel /ha már én -sajnos- nem juthatok hozzá, mert az eladó nem vállal postai, vagy egyéb feladást./:

Eladó az alábbi címen egy Sharp EL-9600 érintőképernyős kalkulátor...szerintem nagyon jó áron. Csapjon le rá valaki.

ITT.

De azért- ha sikerül valakinek megszerezni- meséljen róla valamit.:-)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ja: fővárosiak előnyben.:-)

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
;) Bogarásszatok kicsit körbe, találhattok egy-két érdekes dolgot.
Én is dobtam fel pár cumómat eladásra/cserére a Vaterára, szóval hajrá!
Ha kell vkinek egy CASIO fx-702P, akkor épp időben van még ;)

Bfa

to szamo...@googlegroups.com

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
A jó öreg TI-74!:-)
Valamikor -nagyon régen- nekem is volt egy ilyenem. Akkor még csodaszámba ment.
Ma már sajnos nem sokat ér -az egyik hírdetési fórumon kínálnak egyet 3000-5000 Ft-ért egy darab RAM-pakkal.
Milyen csomagok vannak hozzá? A feliratokból nem derül ki, de úgy tűnik, nem a hivatalos programok valamelyike, hanem valamilyen speciális tartalommal bírnak.
Annak idején adatgyűjtésre is használták ezeket a gépeket, elég sok bejött aztán az országba német nyelvterületről, német nyelvű-speciális- programokkal.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> Vélemény? Mit érhet?

Gőzöm nincs mit érhet, de állat a cucc, az biztos. Használati értéke közel 0,
valami pénzes gyűjtő ráharaphat.
84-ben kezdtem ismerkedni a személyi számítógépekkel, pl. a ZX81-re emlékeztet,
annak volt ilyen kis nyomtatója. Vagy a Spektrum mikrodrive-ja is ilyen kis
kazettás szalagokkal működött, mint a képeken a memóriamodulok.

Üdv.: gyapo

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com

Hasonló kategória, mint az én SHARP PC-E500 gépem, amihez szintén van egy adapter, egy magnó interfész, amelynek segítségével lehet menteni az adatokat kazettára és vissza.
Én is úgy vagyok vele, hogy tudom, egy gyönyörű gép, de sajnos /még/ nincs nagy ára a piacon.

gyapo

to szamo...@googlegroups.com
> Hasonló kategória, mint az én SHARP PC-E500 gépem, amihez szintén van egy

Valamikor de meg voltam bolondulva egy 1500-asért, de kilógott a keretből.
Ma meg már elég keveset használok számológépet, mert a pc meg a pda-k átvették a
feladatot. Kisebb gyors számolásokra még a számológép jobb, de ha programok,
egyenletek, fügvények is előkerülnek, akkor nekem már nehézkes, Sharp, TI, Casio
és HP gépeken.
Újabban a frissen beszerzett Ipod touch-csal játszok, ha csak számológépként lehetne
használni, akkor is bőven megérné az árát.

Üdv.: gyapo

Bfa

to szamo...@googlegroups.com
Köszönöm a tájékoztatást.

A programokról nem tudok nyilatkozni, nem igazán értek hozzá. A gép frankón működik, nyomtat és nagyon szép állapotban van. Ha gondoljátok ajánljatok érte valamit, hátha elfogadom :)

2009. március 31., kedd 12:09:51 UTC+2 időpontban Sanyi a következőt írta:
Számológépet vásárolnál, vagy épp eladnál?
Esetleg elcserélnéd egy másik számológépre, vagy akcióról értesültél?
Írd meg ebben a topikban.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
http://elektronika.vatera.hu/irodatechnika/szamologep_menedzserkalkulator/truly_tudomanyos_szamologep_1655653781.html

Ez úgy kb. egy CASIO fx-50P lehet. Ha van vkinek kézikönyv linkje, dobjon ide egyet (a Truly-ét, értelemszerűen...)

Dexter

to szamo...@googlegroups.com
Inkább fx-180P (úgy kb.).
Az eredeti gép.
Nem pílóta-vizsgás.

Mostanában szépen gyarapodtál. Amiket a vaterán, már csak kíváncsiságból figyeltem mostanában, mind Te vitted el. Kivéve a 15C-t :)

Mivel szereted a nyomtatott kézikönyveket:
casio_fx_4500_p

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
:) na, ja, aki régi motoros, már könnyen beszél ;)
A HP-ből kis hazánkban nem hiszem, hogy érdemes ilyen oldalakon vérre menő küzdelmekbe belemenni, de egy-egy ígéretesebb CASIO jól jön ;) Aki az fx-3650P -t eladja egy ezresért, az meg is érdemli, hogy én vegyem meg tőle :)

Nameg hatalmas tapasztalattal a hátam mögött ;) :P a gyerkőcöknek megfelelő gépeket időben össze kell szednem, hogy értelmes emberként indulhassanak az életnek...

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Szerintetek lehetne az 50g-t üzemeltetni egy ilyen szivargyújtós USB adapterről?
http://www.nteam.hu/?t=productoverview&kod=N00010744

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Szerintetek egy jó állapotban lévő Sharp EL-9300 mennyit érhet? ;)
(lehet hogy hamarosan ír ide személyesen az eladó is)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Egyetlen helyen találtam egy eladó -használt- EL-9300 számológépet. Ott 26 eurót kérnek érte. Azonos helyen egy HP-50G 130-150 euró.
Úgy gondolom, hazai viszonylatban használt HP-50G-t úgy 25000 körül lehet szerezni.
Egy durva megközelítésnek talán ez már megteszi.

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ezek szerint az 50G tápellátás működik USB-ről is. Ezt sem tudtam, mert a 49G+ még nem.
Szerintem az elv mindenképpen működőképes -hiszen léteznek közvetlen hálózati USB-s töltők is,Én is használok ilyet az Ebook-readerhez.
Mivel csak az 5 V-ot kell biztosítsa, gond nem nagyon lehet. Az egyetlen hátulütője, hogy nem tudni, mennyire megbízható egy ilyen 890 FT-os kütyü.

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Nos, annyira lehet megbízható, mint az ájfon-ok giroszkópja :D már ha az árat nézzük: a Vodafone egyik kiadványa szerint ez a legolcsóbb alkatrész az almás telefonban, ha jól rémlik 60 cent darabja. Azaz egy USB-s töltő árából akár 3-4 db-ot is vehetnél.

Pipás

to szamo...@googlegroups.com

Hát én vettem egyet. Túltöltésvédelem nem kell, csak stabil 5 V. Csak álló helyzetben fogom használni a kocsi akkujáról.
Annyi gond van még vele (mások tapasztalata szerint) hogy menet közben zenehallgatásnál enyhén hallani a kocsi generátorát is. Az 50g-nél ez sem gond. Venni kellett hozzá egy USB kábelt is (410 Ft), hogy ne kelljen ki-be cipelni a gyárit. Gyáva népnek nincs hazája! :)

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Ja. A KRESZ meg arra nem tér ki, hogy vezetés közben nem szabad komplex gyököket számolni TI-50G zsebszámológéppel.:-)

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Na csak ne irkálj ilyeneket mert még bevezetik visszamenőleg ezt is.

Dexter

to szamo...@googlegroups.com
Legfeljebb egy kütyüvel több lesz...

Ez is valami számológép-féle:

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Nem kütyü lesz, azokból már kinőttem. Maradjunk annyiban hogy tényleg csak álló helyzetben fogom használni és ezzel jóval tovább tartanak majd az elemeim. Menet közben az 50g a tokjában lesz a kesztyűtartóban.

Dexter, szerinted az ilyen akkutöltős adapternél nem fordulhat elő olyasmi hogy véletlenül ráengedi a 12 voltot és grillsütőt csinál a számológépből?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Edit: akkutöltős = szivargyújtós. ( Majdnem stimmel. : )

Dexter

to szamo...@googlegroups.com
Minden elromolhat sajnos.
Az árából ítélve belül valami ilyesmi lehet:

Kivéve a kondikat, mert ha volna benne megfelelő nem zavarna be a generátor. Ez már egy rossz pont.
Amúgy a szíve, a 7805-ös táp IC megbízható, csak erős túlterhelésre/melegedésre romlik úgy el, hogy átengedi a bemenő feszültséget.

Ezekben például jobban megbíznék:
1
2
"Stabilizált kimeneti feszültség • Rövidzár-, túlfeszültség és túlterhelés elleni védelem."

Tolosa

to szamo...@googlegroups.com
Minden elektronikus eszköz a saját tönkremenetele árán óvja meg a biztosítékot a kiolvadástól.:-)

Sanyi

to szamo...@googlegroups.com
Köszi szépen Tolosa!

Bfa

to szamo...@googlegroups.com
Sikerült beszereznem néhány érdekesebb darab cuccot :)

Lett egy HP 20s gépem totál újszerű állapotban ill
egy igazi kuriózumnak számító sperry remington 835 gt 1974-ből :)

Várom az ajánlatokat :)

Csabesz

to szamo...@googlegroups.com
Szia Sanyi!

Van egy HP 28 S számológépem, amely 32 Kb-ig programozható, a korának csúcs technológiája, ha tudsz valakit a akit komolyan érdekelne akkor eladnám.
Ma már számológép technikai fejlődésének egy igazi kuriózuma.
Email címem csab...@citromail.hu

Csaba

ZilogR

to szamo...@googlegroups.com
Szia!

Milyen kiegészítő / kézikönyv / doboz, stb jár vele?
Gondolom van egy ár, ami kialakult a fejedben, esetleg privátban átküldöd?

Pipás

to szamo...@googlegroups.com
Egy kicsit OFF, de bogarászás közben találtam egy érdekes 28C kézikönyvet. Harry F. Molyneux az amerikai US Navy őrnagya írta a kaliforniai Monetrey-ben lévő Tengerészeti Posztgraduális Iskola repülőmérnök hallgatói számára. A kézikönyv része (volt) a Repülőmérnöki Tudományok Mestere képzés tananyagának.

Érdekes átbogarászni a második oldalon lévő űrlapot, ami a könyv titkossági besorolását tartalmazza. (Nem titkos.)
Másik érdekesség: A szerző figyelmezteti a hallgatókat hogy mindig legyen náluk tartalék elem mert a 28S az alacsony elemfeszültség jelzése után 2-3 perccel kikapcsolhat és elveszhet a 32K memória tartalma. (Új elemmel kb. 10 óra folyamatos üzemet bír.)
Még egy érdekesség: Az Epilógusban (48. oldal) a szerző boldogan újságolja hogy megjelent a nagyobb tudású, hatékonyabb HP 48SX kalkulátor. :o)
EndOff

(Jó ez az Edit funkció...)