Texas Instruments - TI-Nspire

Sanyi

to számológép
Tolosa, az én első kérdésem a TI-Nspire-rel kapcsolatban:
A TI-Nspire-nek "alap esetben" 320 x 240 pixeles a kijelzője. A
cserélhető billentyűzettel átvarázsolható TI-84 Plus Silver Edition
géppé, aminek viszont eredetileg 96 x 64 pixeles a képernyője. Akkor
ezt úgy kell elképzelni, hogy ha TI-84 üzemmódra váltunk a
billentyűzet-cserével, akkor 3 x 3 -as pixel-blokkokból áll egy TI-84
"pixel"?

Pipás

to számológép
Tolosa, az én első kérdésem meg az hogy kb. mekkora a mérete a 92-höz
viszonyítva?
A második: Mintha azt olvastam volna hogy rá kell telepíteni valamit
induláskor. Igaz ez?

tolosa

to számológép
Szia Sanyi!

Sanyi: ma délután hozták meg a gépet, gyakorlatilag még csak a 2*2=7
műveletnél tartok a megismerésben.:-)
A gép valóban cserélhető billentyűzetű -az elemet is úgy lehet
beletenni, hogy leveszem a billenytűzetet- de ehhez nem kaptam TI-84
klaviatúrát, gondolom, az opcionálisan beszerezhető.

tolosa

to számológép
Szia Pipás!

Gyorsan megmértem mindkettőt.

A TI-92 úgy 13*21 cm, az Nspire pedig 10*20 cm és kb 20 mm vastag. A
súlya elég meggyőző, de meg sem közelíti a TI-92 súlyát.
A bekapcsoláshoz és az alapmenük, funkciók használatához szerintem
semmit nem kell rátelepíteni, de lehet, hogy még valami kiderül róla.
Mindenesetre eddig még nem kiabált,hogy kellene neki valami telepítés.

tolosa

to számológép
A kijelzője viszont nagyon hatalmas. Szerintem felületre nagyobb,mint
a TI-92 gépé, csak ez nem hosszúkás, hanem inkább négyzetes. Érdekes
módon jobban látható a kijelzőn lévő infó, mint az elődnél, pedig -
szerintem- kisebbek a karakterek. Amúgy három lépésben állítható a
karakterméret, de ez valószínűleg csak szövegíráskor érvényesül...ezt
még nem tudom biztosan.

Pipás

to számológép
Azért aránylag hamar megjött, bár lehet hogy neked hosszú időnek
tűnt. :-)
Nézegetem a kézikönyvét, ebben nem ír semmi telepíteni valóról. Majd
szól ha kell neki valami.
Message has been deleted

Pipás

to számológép
Milyenek a billentyűk? Kézre esnek?
Meg: milyen elem kell bele?

tolosa

to számológép
A billentyűk?
Hááát...mit mondjak? Szokatlan elrendezés. Gyakorlatilag az lehetett a
cél, hogy ne legyenek millió funkciós billentyűk- a HP 48-49 gépek
egyik hátránya, hogy elveszik az ember a 4-5 funkciós billentyűk
között- , ez elég jól sikerült, viszont azt eredményezte az érdekes
elrendezés, hogy például az karakterbillentyűk nagyon apróra
sikeredtek. Nyomáspontjuk elég jó, egyedül talán a kurzor /joystick/
ami meglehetősen- talán túlságosan is- kemény.
Mindenesetre nem favágó ujjakhoz készült a kezelés.
Ezt a CAS-dolgot kicsit nem értem. Nem tudom, hardverben is van
különbség a két gép között, vagy csak szoftverben? Ha valaki esetleg
rábukkanna ezzel kapcsolatban valami infóra, megoszthatná velem.

4 db AAA-tipusú cerkaelemmel műxik.

Pipás

to számológép
Ezt találtam a Datamath.org-on keresztül:
http://en.wikipedia.org/wiki/TI-Nspire

Ettől se lettem sokkal okosabb, de nézd meg te is. Azt írja pl. hogy
nincs benne gombelem, hanem elemcsere esetén a NAND flash memóriából
visszatölti az op. rendszert és a mentett dolgokat az SDRAM-ba. (32-32
mega.) Fejlődnek a dolgok. :-)

Pipás

to számológép
Ugyanitt a lap alján viszont találtam egy jó linket.
http://tibasicdev.wikidot.com/nspire

Ez is ír egy-két dolgot az Nspire-ről.

Pipás

to számológép
Na mit találtam?!
TI-Nspire Google csoport fórum. Kollégák.

http://groups.google.com/group/tinspire?ln

Sanyi

to számológép
A Wikipédiában és a TI oldalán úgy néztem, hogy elvileg a TI-84
billentyűzet jár hozzá, azzal együtt forgalmazzák.
Message has been deleted

Pipás

to számológép
Szia Sanyi!
Nézd meg a TI-Nspire Google linket! Néhol mintha letölthető képek is
lennének a szövegben. Meg amúgy is érdekes.

tolosa

to számológép
Hát nem tudom. Ez új gép, bár nem dobozos, de boltban lett vásárolva.
Papírok, garancia, számla, kábelek kézikönyvek..minden itt van hozzá,
de másik billentyűzet nincs.
Egyelőre persze ez nem probléma.:-)

Sanyi

to számológép
Mondjuk úgyis az Nspire funkció a lényeg benne, nem a TI-84 emulátor
(az csak csemege).
Viszont pl. a Wikipédiában "included"-nek néztem a klaviatúrát, és
mintha a TI portál is úgy fogalmazna, hogy jár hozzá. Persze lehet,
hogy többféle csomagban árusítják, és nem mindegyik tartalmazza.

Pipás, melyik linkre és milyen képekre gondolsz? Az Nspire Google
csoportra? (jó kis csoportnak tűnik, rengeteg altémával).

Pipás

to számológép
Az ' An integration problem ' topikban screenshot-ok vannak. Igaz
kicsinyítve, de le lehet tölteni.

Az Nspire billentyűje meg szerintem is menőbb mint a 84-é.

Csetneki Sándor

to szamo...@googlegroups.com
Megpróbálok csatolni egy képet.

Cormac McCarthy: Az út - Pulitzer-díjas, megrendítő utópia egy apa-fiú kapcsolatról - Jegyezze elő 15% kedvezménnyel!
TI_Nspire.jpg

Sanyi

to számológép
Pipás:
No, sikerült csatolni :)
A módszer a következő:
Nem itt a fórumon kell válaszolni a válasz gombbal (ha csatolni
akarsz), hanem az e-mail címedről kell e-mailt küldeni.
Tehát: arról az e-mail címről, amivel itt a fórumon regisztrálva vagy,
küldesz egy e-mailt a szamo...@googlegroups.com címre.
A levél tárgyaként a topik címét kell megadni szó szerint, előtte a
"Re:", válasz szóval, ez esetben pl. így: "Re: Texas Instruments - TI-
Nspire"
És ha csatolsz képet az e-mailhez, az megjelenik.
Sajnos a fórumon belül, nem e-mail címről ez nem működik (még).

Pipás

to számológép
És ki is írta a teljes neved, nem csak azt hogy Sanyi. Ezek szerint
így lehet majd pl. programot is feltenni. Na majd kipróbálom.

Sanyi

to számológép
Igen (szerintem a teljes nevet az e-mail szolgáltatónál - ez esetben
freemail - beállított teljes névből veszi gondolom).
Sajnos a freemail reklámot is tesz a levelek végére, ami kicsit zavaró
tud lenni (de szerencsére nem minden mail fiók ilyen).
Arra kell nagyon figyelni, hogy a tárgy pontosan az legyen, hogy "Re:"
+ szóköz + a topik betűre pontos neve, mert gondolom onnan tudja, hogy
melyik topikhoz fűzze az e-mailt.

Pipás

to számológép
Külön kell megvenni a 84-es billentyűt, Tolosa és Sanyi. Itt a mail:

Thank you for contacting Texas Instruments.
You have to purchase the TI-84 Keypad separately. You can purchase the
84 Keypad in all TI-stockist's.

Sanyi

to számológép
Köszi az infót Pipás. Pedig a Wikipédia (persze az is tévedhet) mintha
tényleg included-et írt volna, és a TI oldal alapján is úgy tűnt, hogy
jár hozzá.
No nem baj... amit én szeretnék (ha lesz rá keret) egyelőre nem is
Nspire, hanem egy TI-89 Titanium. :) (vagy egy HP-50G, esetleg egy
Casio FX-9860GII)
Message has been deleted

tolosa

to számológép
Első -és második- megközelítésben azt kell mondjam, kicsit csalódott
vagyok a TI-Nspire géppel kapcsolatban. No nem annyira a CAS hiánya
miatt!
Lehet, hogy csupán arról van szó, hogy még tényleg alig ismerem a
gépet, de tény, hogy a HP-49G+ sok- nagyon sok- értelemben
lekörözi. Bizonyos alkalmazások kezelése, az ezzel kapcsolatos
lehetőségek sokkal hozzáférhetőbben és logikusabban vannak felépítve,
"megcsinálva" a HP-n. No és van jó néhány dolog, amit ez a gép
egyáltalán nem tud, a HP49G+ meg igen /még mindig nem a CAS-ra
célzok!:-)/
No, majd meglátom.
Persze elismerem, néhány dolog viszont valóban újszerű és ezekben
megelőzi a HP-49G plus-t.

Pipás

to számológép
Szerintem ebben az is benne van, hogy egy új gépet mindig időbe telik
megszokni. Gondolom teljesen másképp forog az esze kereke mint a HP-é.
Azért ahogy nézegettem azt a 49G oktatóprogramot, egyszer majd én is
szerzek egy ilyen kalkulátort ha összejön.
Olvastam hogy az Nspire interaktív módon tanítja a matekot. Kézzel
lehet mozgatni a függvénygörbét, meg ilyesmi. Ez ügyben fedeztél már
fel valamit?

tolosa

to számológép
Persze, ez a lehetősége az egyik, amire céloztam, hogy újdonság a HP
géphez viszonyítva. A négyirányú kurzor közepén lévő gomb
megnyomásával bizonyos helyzetekben "megmarkolhatod" az objektumokat
és átmozgathatod máshova, vagy közvetlenül, grafikusan változtathatod
a paramétereket. Látványos lehetőség, de eléggé nehézkes az
alkalmazása.

Itt megnézhetsz néhány TI-Nspire oktatóvideót:

http://www.atomiclearning.com/k12/ti_nspire?from_legacy=1

> - Idézett szöveg megjelenítése -

tolosa

to számológép
Az alábbi linkről pedig letölthető egy 30 napos próbaverziója egy -
gyakorlatilag - TI-Nspire emulátornak.Azt hiszem egyébként ez a tanár-
diák kapcsolat oktatói része.
Ugyanis a TI-Nspire gépet - ahogy a Casio Classpad sorozatot is-
oktatási segédeszköznek /is/ szánták a fejlesztők.

http://education.ti.com/educationportal/downloadcenter/SoftwareDetail.do?website=US&tabId=1&appId=6664

Vigyázat! Több,mint 180 megás fájl!:-)

Message has been deleted

Pipás

to számológép
Jó sok mindent találtál hozzá. Most töltöm le a próbaverziót. Mi van
még amiben jobb a HP-nél?

Pipás

to számológép
Tolosa, lejött a próbaverzió. Ilyen programot kaptál a géphez is vagy
ezt is külön kell megvenni?
Sanyi nézd meg a fenti linket, érdemes. (Meg az is aki épp erre
jár. :-)

tolosa

to számológép
Nem, sajnos nem kaptam hozzá, pedig új a gép. Dehát ez egy
"szegényebb" csomag volt.
Pedig jó volna, ha fullos lenne ez a progi.

Pipás

to számológép

Láttam olyat hogy több oldal van a kijelzőn és a fülek között lehet
válogatni. A tied tud olyat? Mert ezen a progin még nem sikerült
előhozni.

tolosa

to számológép
Persze, az enyém is tudja. Minden új feladatot egy új lapon kezd és a
kontrol&jobbra-balra kurzorral lapozhatok a feladatok közt.
Ennél az emulátornál ha jobb egérrel belekatt egy ilyen feladatba, a
kontex-menüből új "problem" nyitható.

tolosa

to számológép

Amúgy természetesen a műveleti ablak is lehet osztott -ez már a TI-92
esetében is így volt-és itt akár négy részre is tagolhatod.

Pipás

to számológép
Igen ezt láttam. De a két ablak közi méretet is tudod változtatni mint
itt az egérrel?

tolosa

to számológép

Mármnt a munkaképernyő osztott ablakait?
Persze. Egyszerűen megfogom a határoló vonalat és oda húzom, ahova
akarom.

On febr. 20, 23:21, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Igen ezt láttam. De a két ablak közi méretet is tudod változtatni mint
> itt az egérrel?

Pipás

to számológép
Akkor el lehet vele szórakozni. :-)

tolosa

to számológép
Persze, el lehet. Nem is panaszkodom, hiszen végülis azért vettem.
De azért a HP az HP.:-)
No, jóccak Pipás!
Nem is tudom, itt élsz-e Magyarhonban, lehet, felétek éppen reggel
van!:-)

Message has been deleted

Pipás

to számológép
Szia Tolosa!

1. Én is magyar Pipás vagyok. :-)
2.Ahogy nézem a programot:
Bekapcsoláskor új témán dolgozol. (Dokumentum). Megjelenik egy
felirat, itt elindíthatsz egy alkalmazást.
Ez lehet: Kalkulátor, Függvényábrázolás-Geometria, Listák-
Táblázatkezelő, Jegyzettömb vagy Adat-Statisztika.
Egy dokumentumon belül több lapot is megnyithatsz, ezek mindegyikében
elindíthatod a fenti alkalmazások bármelyikét.
A lapok között fülre kattintással válthatsz.
Bármelyik lapot feloszthatod 2, 3, 4 ablakra, az ablakok bármelyikében
ismét elindíthatod a fenti alkalmazások bármelyikét.
Végül az egészet elmentheted a memóriába pl. Doc1 néven az összes
lappal, ablakkal. Így több összetett feladaton tudsz dolgozni, amelyek
bármelyike visszatölthető az összes lapjával, ablakával együtt.
Jól látom a kérdést?
Próbáltad már hány lapot lehet megnyitni egy dokumentumon belül?

tolosa

to számológép
Tanár úr, én /nem/ készültem!:-)
Szia, jó estét!

Tény, hogy az utóbbi napokban inkább fotózgattam, mint
kalkulátoroztam, de szerintem nagyjából úgy van, ahogy leírtad.
Az utolsó kérdésedre nem tudom a választ, nem próbáltam még, de -ha
nem felejtem el-, holnap letesztelem.
Feltételezem egyébként, hogy csak a memória nagysága korlátozza.
Sanyi barátunk merre lehet? Rég' láttam itt.

Sanyi

to számológép
Itt vagyok Tolosa :) Csak tegnap nem voltam netközelben (ma azért
megpróbálok újra aktívabb lenni itt a fórumon;)
Köszi Pipás a linket, amit korábban írtál (ClassPad), szerintem ma
délután letöltöm és kipróbálom.

Sanyi

to számológép
Ja, figyelmetlen voltam, most látom hogy Nspire emulátor :)

Sanyi

to számológép
Tényleg, ez az Nspire emulátor nem kér ROM-ot? Mert általában a TI
emulátorok kérnek.

tolosa

to számológép
Na, kipróbáltam a dolgot.

Létrehoztam egy új "dokumentumot".
Ezen belül létrehoztam 12 "problémát".
Egy problémán belül létrehoztam 12 "page"-t.
Egy "page" max. 4 ablakra osztható /layout/.Legalábbis úgy tűnik.

Ezek az adatok nem korlátot jelentenek, csak nem volt már kedvem
többet tökölni.
Úgy tűnik, valóban jól tippeltem, hogy a létrehozható egységek,
alegységek számát csak a memória nagysága korlátozza.

tolosa

to számológép
Valószínűleg ebben beépített ROM van, hiszen nem kicsi ám ez a progi /
180 megabájt körül/!

Pipás

to számológép
Akkor egy szinttel feljebb van mint gondoltam. A dokumentum és a page
közül nálam kimaradt a probléma. Mindenesetre ez már tiszta Windows.
Memória meg van benne bőven. Kösz a fáradozást Tolosa.
Sanyi, ezt csak fel kell telepíteni. Utána 30 napod van hogy kipróbáld
az Nspire-t, úgy tűnik csinál mindent.

Sanyi

to számológép
Köszi Pipás, délután szerintem feltelepítem és kipróbálom, kíváncsi
vagyok rá ;)

Sanyi

to számológép
No, feltelepítettem. Jó kis emulátor, bár elsőre kicsit bonyolultnak
tűnik az Nspire kezelése.

Pipás

to számológép
Nagy ötlet volt A TI-től ez a cserélhető billentyűzet az Nspire-en.
Most hogy az OS 2-es verzióhoz kiadtak egy új (szerintem
áttekinthetőbb) billentyűt, kíváncsiságból rákerestem mennyibe
kerülhet egy ilyen. TI-84 billentyűt találtam 9.95 Fontos áron, ez mai
árfolyamon 3.000 Ft. Ez nem pénz egy gyakorlatilag új kalkulátorért.

http://www.calculators-online.co.uk/prod/7155/graphic_calculators/TI/TI-Nspire_Keyboard.htm#full

Képzeljétek el ha majd kiadnak egy olyan billentyűzetet, amibe
valahogy SD kártyát is lehet majd dugni...

Sanyi

to számológép
Csak most fedeztem fel ezt a Touchpad változatot, nem semmi :)
Engem lenyűgözött ez az új design.
Apropó, mikor jelent meg, nem tudjátok? (gondolom az elmúlt hetekben
vagy pár napban, mert amikor legutóbb a TI weboldalán jártam, még nem
volt ott:))
Írtam is róla a blogban:
http://szamologep.blogspot.com/2010/03/uj-nspire-modell-ti-nspire-touchpad.html

Sanyi

to számológép

Pipás

to számológép
Én vasárnap töltöttem be az emulátort, akkor vettem észre hogy
felkínál valami frissítést. Szóltam Tolosának Ő egyből le is töltötte
az új OS-t. Én kedden frissítettem az emulátort, egyből adott plusz 30
napot! Szóval ha még nem vagy túl rajta akkor frissíts Te is!
A Ticalc.org-on hétfőn jelent meg a hír:
http://www.ticalc.org/archives/news/articles/14/146/146016.html

> Írtam is róla a blogban:http://szamologep.blogspot.com/2010/03/uj-nspire-modell-ti-nspire-tou...

tolosa

to számológép
Köszi a linket Pipás, ha lehet, megrendeltetem valakivel ezt a
billentyűzetet. Viszont:
Nézzétek meg az alábbi linket, hogyan értelmeznétek az ott látottakat?

A képen kettő-féle billentyűzet látható- ráadásul én fizikai, tehát
valós billentyűzetnek nézem.
Az egyik ugyanúgy néz ki, mint az új emulátor "touchpad".
A másik meg ugye a TI-84 plus billentyűzet, amire cserélni lehet az
eredetit.
A harmadik -ez nem látszik a képen- a TI-Nspire eredeti billentyűzete.

Most akkor nem kettő, hanem háromféle billentyűzet van az Nspire-
gépekhez, vagy az egyik csak egy virtuális billentyűzet fényképe?

Mi a véleményetek?

On márc. 9, 22:30, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> [...]
> kerülhet egy ilyen. TI-84 billentyűt találtam 9.95 Fontos áron, ez mai
> árfolyamon 3.000 Ft. Ez nem pénz egy gyakorlatilag új kalkulátorért.

tolosa

to számológép
Na, a link meg lemaradt:

http://education.ti.com/educationportal/sites/US/productDetail/us_nspire.html?subid=1&topid=435

Sanyi

to számológép
Szerintem - ha jól követem ezt az Nspire-vonalat, akkor készülékből
létezik:
1) "Régi" Nspire (a cserélhető billenyűzettel)
2) "Régi" Nspire CAS (fix billentyűzettel)
3) Nspire Touchpad (cserélhető billentyűzettel)
4) Nspire CAS Touchpad (fix billentyűzettel)

Így végül is igen, háromféle billentyűzete lehet az Nspire gépeknek:
"régi" Nspire billentyűzet (a billentyűk között "elszórt" alfa-
gombokkal), a TI-84 billentyűzet, és az új Nspire Touchpad
billentyűzet, aminél az alsó részen vannak az alfa-gombok.
Illetve van egy negyedik is, az új, fekete színű TI-84 billentyűzet,
de az lehet hogy megegyezik a korábbival, csak a színsémája tér el.
Ha valamit rosszul írtam vagy félreértettem, javítsatok ki ;)

Sanyi

to számológép
Viszont azt nem tudom, hogy a "régi" Nspire működik-e az új Nspire
Touchpad újragondolt Nspire-billentyűzetével.

tolosa

to számológép
Keresgéltem mindenfelé, de konkrét utalást nem találtam arra, hogy egy
újabb Nspire jött volna ki ezzel a billentyűzettel. Csak egyszerűen
így mutatják azon a képen.
Szóval egyelőre nem értem a dolgot.
Az jó volna, ha ez is egy cserélhető billentyűzet lenne,mert a
különválasztott alfa-rész nagyon praktikusnak tűnik.

Sanyi

to számológép
Szerintem ez egy új modell, nem csak a billentyűzet új.
Nézd meg, a keret is más színű:
http://bird-godlydominion.blogspot.com/2009/12/ti-nspire-touchpad-and-os20-update.html
http://education.ti.com/educationportal/sites/US/productDetail/us_nspire_cas.html

S ez alapján is úgy tűnik, hogy ez egy új hardver, s nem csak a
gombsort cserélték ki:
http://groups.google.com/group/tinspire/browse_thread/thread/521886f5c4b8adf8/f2aef62235139faa?lnk=raot&pli=1

Sanyi

to számológép
Mondjuk tényleg nagyon friss ez az egész, mert még a Wikipedia szócikk
sem tér ki a Touchpad-re:
http://en.wikipedia.org/wiki/TI-Nspire
De szerintem hamarosan belekerül.

Belegondolva amúgy az új billentyűzetbe, végül is elképzelhető, hogy a
"keretet", magát a gépet nagyjából hagyták a régiben, és csak
szoftveresen illetve az új billentyűzettel érték el az újítást. Szóval
Tolosa, Neked is igazad lehet.
A nagy kérdés, hogy kompatibilis-e az új billentyűzet a régi géppel,
vagy csak az új, "feketére festett" gép-törzzsel használható.

Pipás

to számológép
Úgy néz ki jó híreket találtam neked, Tolosa!
A Google Nspire fórumon találtam a következő linket. (FAQ
billentyűügyben):

http://education.ti.com/educationportal/sites/US/productDetail/us_nspire_cas.html?subid=5&topid=437

Ebből egy idézet:
"Is it possible to use the new TI-Nspire Touchpad on a TI-Nspire unit
with a Clickpad?
Yes, it is possible to use the TI-Nspire Touchpad unit on a TI-Nspire
unit with Clickpad. Those who have a TI-Nspire with Clickpad can
purchase a TI-Nspire Touchpad and upgrade to operating system 2.0 and
experience the full functionality of a TI-Nspire with Touchpad unit."

Vagyis:
Használható az új TI-Nspire Touchpad egy Clickpados gépen?
Igen. Akiknek Clickpados gépük van, vásárolhatnak Touchpadot,
frissíthetik a gépet OS 2-re, és így egy teljes értékű TI-Nspire
Touchpados gépük lesz. (Szabadon fordítva:-)

tolosa

to számológép
Szia!

Nos, ez valóban örömhír lenne, ha nem állna a végén egy nem éppen
örömteljes információ:
"What are the Suggested Retail Prices (SRPs ) for TI-Nspire and TI-
Nspire CAS with Touchpad?
The Suggested Retail Prices (SRPs ) for TI-Nspire with Touchpad is
$149 and $159 for TI-Nspire CAS with Touchpad. "

A lényege: az ajánlott fogyasztói árak (SRPs): a TI-Nspire Touchpad
149 dollár, aTI-Nspire CAS Touchpad pedig 159 dollár.
Ennyiért azért talán mégsem.:-)

On márc. 10, 19:41, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> [...]

> frissíthetik a gépet OS 2-re, és így egy teljes értékű TI-Nspire
> Touchpados gépük lesz. (Szabadon fordítva:-)

tolosa

to számológép
Habár lehet, hogy rosszul értelmezem, sőt, remélem, hogy rosszul.
Az eredeti szövegben "TI- Nspire CAS with Touchpad " áll, ami inkább
azt jelenti, hogy TI-Nspire CAS Touchpad-al. Tehát a komplett
számológép.
Remélem, így van.

tolosa

to számológép
Viszont találtam egy oldalt, ahonnan letölthető a TI-Nspire Teacher
Software 90 napos triál verziója. Még nem tudom, minben különbözik a
másiktól, de mindenesetre egy újabb lehetőség a kísérletezésre.

Ja és a CAS-változat is letölthető.:-)

http://education.ti.com/html/nspire/te.html

Pipás

to számológép
Hál' Istennek rosszul értelmezted! :-)
A teljes gép ára 149$. Megnyugtatásul itt egy E-bay link:
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ti-nspire&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1311&_dmpt=Calculators&_odkw=ti-92&_osacat=0
Itt egy új (régi) gép 115$.

tolosa

to számológép
Igen, a "with" először elkerülte a figyelmemet.:-)
No, ha elérhető árban lesz, valószínűleg rendelek egyet.

Közben találtam egy textkonvertert a Ti-Nspire formátumhoz is.
Na, ez a gép aztán /megint rosszindulatú vagyok, tudom:-)/ eszméletlen
hatalmas szöveginformációt tudna befogadni puskázás céljára!:-)

On márc. 10, 20:46, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Hál' Istennek rosszul értelmezted! :-)

> A teljes gép ára 149$. Megnyugtatásul itt egy E-bay link:http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=ti-nspire&_sacat=0&_trksid=p3286.m27...

Message has been deleted

Pipás

to számológép
Hát van benne hely bőven. :-)
A fiaim mesélték hogy sok egyetemen semmilyen adattárolásra alkalmas
számológépet nem lehet bevinni vizsgára. Az Usa-ban meg sok iskolának
saját gépei vannak amiket óra elején kiosztanak, a végén meg beszedik.
Pl. akkor lett sok 92 meg Plusz a piacon mikor a Voyage megjelent, és
az iskolák lecserélték a gépparkjukat.

Sanyi

to számológép
Apropó iskolai gépek:
Iskolabusz-sárga TI-Nspire Touchpad, "school property" felirattal:
http://www.schoolmart.com/images/products/detail/TINSP2TK.jpg

tolosa

to számológép
Itt találtok jó néhány érdekes TI-Nspire programot. Lehet szórakozni
az emulátorral.

http://lafacroft.com/nspire

Pipás

to számológép
7. feladat: Buffon's Needle - Activity. Pi meghatározása. Hátha
érdekel valakit... :-)

tolosa

to számológép
Igen, észrevettem! Alább van egy másik módszer is.

Message has been deleted

Sanyi

to számológép
Köszi, tényleg jó kis cuccok, külön kiemelve a pi meghatározósat
tű módszerrel ;)

Sanyi

to számológép

Pipás

to számológép
Tudtam hogy tetszeni fog.:)
Buffon grófról pedig még nem is hallottam. Vagy volt róla szó a Pi
hegyláncaiban?

On márc. 11, 16:48, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Publikáltam is a Pi Blogban:http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com/2010/03/buffon-tus-pi-kozelito-...

Pipás

to számológép
Megint találtam egy linket billentyűügyben a Nspire Google fórumon. Ez
a honlap úgy néz ki egy iskolaszer ellátó szerűség.
http://www.schoolmart.com/ti-nspiretouchpadezspotlightblue-setof10.aspx
Itt egy tízes csomag (Set of 10) "iskolasárga" Touchpad billentyűzet
$100, vagyis darabja $10. Hamarosan kapható lesz. Egyenként lehet hogy
valamivel többe fog kerülni, de az árfekvésére azért lehet
következtetni belőle.

Érdemes szétnézni a honlapon a grafikus kalkulátorok között is:
Voyage 200: $171.50= 34300 Ft, itthon kb. 84500 Ft
TI 89 Titanium: $134.95= 27000 Ft itthon kb. 60000 Ft volt.
HP 50g: $122.50= 24500 Ft
Persze ott kinn. :-(

tolosa

to számológép
Sajnos még egy ideig várni kell rá. Alul ott van,hogy:

"
Available Spring 2010."

Persze kérdés, hogy náluk mikor kezdődik a tavasz.:-)

On márc. 11, 19:27, Pipás <litauszky_gyo...@t-online.hu> wrote:
> Megint találtam egy linket billentyűügyben a Nspire Google fórumon. Ez

> a honlap úgy néz ki egy iskolaszer ellátó szerűség.http://www.schoolmart.com/ti-nspiretouchpadezspotlightblue-setof10.aspx

tolosa

to számológép
Mindentől függetlenül azért még mindig az a véleményem, hogy egy csomó
dolgot, amit a TI-Nspire csak utólagos kiegészítésekkel, le és
feltöltésekkel képes elvégezni, azt a HP49G+ gépem csípőből tudja.
Nem tudom, hogy a TI-Nspire CAS mennyivel tud többet az alapmodellnél,
de szerintem - a CAS-képességen kívül- nem sokkal.
Persze ez nem azt jelenti, hogy lekicsinyelném ezt a gépet, mert
tényleg szuper és hatalmas a memóriája, meg minden, de....akkor is.:-)

Aztán persze ki tudja: lehet, csak azért ez a benyomásom, mert még
nagyon keveset tudok a gépemről.

Sanyi

to számológép
Én is hasonlóan érzem, bár csak az emulátoros tapasztalataimra és az
"előítéleteimre" támaszkodhatok.
A TI-Nspire-t inkább egy PDA-szerű cuccnak érzem, felvértezve a kicsit
szájbarágós "Tutor", tanulás-segítő dolgokkal, míg a HP-gépek (és a
korábbi TI-k) sokkal inkább "matematika-közeliek", és valódibb,
bensőségesebb programozási, mérnöki stb. élményt nyújtanak.

Pipás

to számológép
Az biztos hogy az Nspire-t még én sem ismerem eléggé de úgy gondolom
sokkal több lehetőség van benne mint amit kihasználtak, és talán a
Texas Instruments is rájön egyszer erre. Mert szerintem nagyon nem jó
irányba indultak el, és kár volt feladni azt a vonalat amit a 68K
sorozattal képviseltek.
A céljuk valószínűleg az az "egyszerűbb kalkulátor" lehetett, amiről
nemrég beszélgettünk. Ezért is csökkenthették például a programozási
utasításkészletét is.
Ez azért néha megbosszulja magát. Például mikor a tizedesjegyeket
akartuk beállítani az emulátoron, és én hirtelen nem találtam hogy hol
lehet, szokás szerint beírtam:
setMode("Display Digits","FLOAT")
Erre rám szólt, hogy ezt az utasítást csak programból adhatom ki! (?)
Jó, kiadtam programból. Erre programon belül beállította, de az egész
gépre nem. (Persze tudom, ízlések és pofonok.)
Mindenesetre szerintem nem hátrány ha egy dolgot két- háromféleképpen
is meg lehet csinálni egy kalkulátoron.
Message has been deleted

Pipás

to számológép
Megjelent az új Nspire a Datamath.org-on is:
http://www.datamath.org/Graphing/NSpireTP.htm

tolosa

to számológép
Message has been deleted

tolosa

to számológép
Ha valaki szeretne kísérletezni, itt dúskálhat a közelítő formulák
közt:

http://mathworld.wolfram.com/PiFormulas.html

On márc. 12, 21:27, tolosa <tol...@freemail.hu> wrote:
> No, ez se nem semmi!
>

> http://www.korhatar.hu/hirek/vilagrekord-27-billio-jegyig-szamolta-ki...

Pipás

to számológép
Jézus! :-)

tolosa

to számológép
Próbálom ezzel a Chudnovsky-sorozattal közelítgetni a PI-értékét és
érdekes dolgok vannak itt kérem.
A HP-49G+ gépemmel 10000-es felső határral még számol. A TI-Nspire
viszont 38-nál nagyobb értékkel "Overflow"-hibajelzést ad.
El nem akarom hinni, hogy ez így igaz lehet, remélem, csak én szúrtam
el valamit.:-)
Egyébként a fentebb említett cikkben hibásan írták le a képletet.

Pipás

to számológép
Hogy csináltad, Tolosa?
Mert a Plusszal ezzel a formulával:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chudnovsky_algorithm
szintén 38-ig jó, utána -+ végtelen. A HP ír ki eredményt 38 felett?

Pipás

to számológép
Sejtem hogy csináltad.
A TI-nél a felső határ: 100^499, 100^500-nál már kiakad.
A HP 50g (emulátor) 100^9999-nél még képben van, 100^10000-nél adja
meg magát.
Biztos is hogy valahogy szervezek egy csempészkörutat HP ügyben! :-)

tolosa

to számológép
Nos, azért van egy kis trükk az egészben, ami miatt mégis a TI-Nspire
javára billen a mérleg.
Kicsit kísérleteztem a dologgal és rájöttem valamire.

Tény, hogy látszólag az a helyzet, hogy a TI-Nspire 36-as felső
határig bírja a gyűrődést, a HP pedig még 10000-nél is vigyorog, de ez
csak a látszat. Ugyanis a HP valójában csak 20-ig bírja, utána ő is
kiakad. A trükk nyitja a 21. flag.
Amennyiben ez a flag törölve van a HP-nél, akkor túlcsordulás esetén
nem jelez hibát, hanem állandó értéket /+/-9E499-et/ ad vissza. Ezért
aztán látszólag sokkal magasabb értékekkel számol, de valójában -és
ebben az esetben- a 20-as felső határ után már mindig ugyanazt a
végeredményt adja.
Amennyiben a 20. flag-et beállítjuk, utána a számolás során azonnal
"overflow" hibaüzenet következik, ahogy illik.
1 pont a TI-Nspire javára a küzdelemben.:-)

tolosa

to számológép
Viszont a tanulság az, hogy ezzel a módszerrel -és ezekkel a
zsebszámolókkal- nem nyerhetjük ki a PI több tizedesjegyét, mint amit
alapból adnak a gépek.
Megpróbálkozom még néhány más közelítéssel is.

tolosa

to számológép
Elnézést: nem a 20.flagról van szó, hanem a 21.-ről.

Sanyi

to számológép
Lehet hogy hülyeséget írok, de eszembe jutott egy módszer (amit már
korábban is felhasználtam nagy számokkal való kalkulációkhoz, pl.
http://szamologep.blog.hu/2009/04/28/ketto_az_otszazadikon_casio_grafikus_szamologep),
amivel több számjegyet is ki lehet hozni a kalkulátorokból, illetve a
tizedestörtek terén mélyebbre lehet ásni.
A lényeg: a pi jegyeit (és a segédszámokat, stb.) tömbben kell
tárolni, és úgy megpróbálni írni, azaz átírni egy algoritmust, hogy a
tömb elemein futkározzon. Így akár sokkal több tizedesjegyet is ki
lehet nyerni a grafikus számológépekkel - a korlátot itt legfeljebb a
kezelt tömbök maximális mérete jelentheti (bár egy bonyolultabb és
kevésbé helypocsékló - viszont feltehetően sokkal lassabb - algoritmus
akár egy tömb-cellában több tizedesjegyet is tárolhat).

tolosa

to számológép
Sajnos nem vagyok annyira jó matematikus, hogy teljesen megérteni
tudjam ezeknek a közelítő képleteknek a lényegét, de én is arra
gondoltam, hogy az lenne a jó, ha "darabokban" lehetne a PI jegyeit
kiszámolni. Tehát mondjuk először az 1-30. jegyét, utána a 30-50.
jegyét és így tovább.
Dehát ennek megfogalmazására kevés az én tudományom. Örülök, ha hiba
nélkül be tudom írni a képletet a gépbe!:-)

On márc. 13, 17:16, Sanyi <cs...@freemail.hu> wrote:
> Lehet hogy hülyeséget írok, de eszembe jutott egy módszer (amit már

> korábban is felhasználtam nagy számokkal való kalkulációkhoz, pl.http://szamologep.blog.hu/2009/04/28/ketto_az_otszazadikon_casio_graf...),

tolosa

to számológép
Kicsit azért bízom ám abban, hogy ezt a rengeteg töketlenkedésemet
látva talán egyszer idetéved valaki és -megszánva bennünket- ad valami
általunk is felfogható tuti tippet, hogyan kínlódjunk tovább ezzel a
problémával.:-)

tolosa

to számológép
Azt tudtátok-e, hogy holnap /márc.14-én/ lesz a PI-nap?

http://www.piday.org/

Sanyi

to számológép
Köszi szépen Tolosa, igen, tudtam ;)
Sőt, időzítettem is egy új bejegyzést rá a Pi Blogban, ami elvileg
holnap fog megjelenni.
http://ludolph-pi-3-1415.blogspot.com
It is loading more messages.