Henk. koht. esittely

SeppoP

Heippa vaan kaikillen teitillen,

Tormasin tuossa viime paivina TJT2:een 'alt.talk.creationism' ryhmassa,
josta
johdin keskustelun sitten asiayhteyden suhteen paremmin sopivaan
'talk.origins' keskusteluryhmaan (molempia kannattaa seurata, tosin
'alt.talk.creationism':issa on tosihorhoja huomattavasti enemman, ehka
TJT2 koetti saada muut tosihorhot mobilisoitua asialleen?).

Joka tapauksessa, olen seurannut 'talk.origins' -keskusteluryhmaa
monien vuosien ajan, ja ollut kohtuullisen aktiivinenkin, aika ajoin.

Viimeiset n. 25 vuotta olen ollut erittain suuren kansainvalisen IT
-alan yrityksen palveluksessa, ja ennen sita n. 7 vuotta suomalaisen
tieteellisen tutkimuslaitoksen palveluksessa (opiskelin Helsingin
Yliopistossa fysiikkaa, meteorologiaa, geofysiikkaa, hydrologiaa ja
oseanografiaa [ja tietenkin sita "pakollista" tahtitiedetta, jotta
saisin lainat opiskelukekkereiden rahoittamiseksi]).

Olen naimaton (hetero kuiteskin, joten eri tavalla suhtautuvien ei
kannata vaivautua).

Olen avoin ateisti, joka kuuluu Suomen Luterilaiseen kirkkoon
(mielestani organisoitu valtionkirkko suorittaa tarkeaa sosiaalista
tehtavaa, ja tuen sita tyota niin kauan kun suomalaiset Talibanit eivat
valtaa kirkkoa).

Arvostan kaikkia uskontokuntia, niin kauan kun ne kunnioittavat ja
arvostavat muita uskontokuntia, silloin kuin joku uskonnollinen kultti
yrittaa alistaa muita alaisekseen politiikan (esim. Yhdysvaltojen
Southern Babtists), tai yhteisollisen painostuksen kautta (Suomessa
tarpeeksi esimerkkeja), niista muodostuu avoimia maalitauluja, joita on
kiva ampua.

Kretinoidit, ehka oikeammin:"kreationististit" muodostavat erityisen
kiitollisen maalitaulun,
ehka siita syysta, etta heidan perusominaisuutensa kuuluu maalata *iso*
maalitaulu omaan isovarpaaseensa ja toivoa, etta kukaan muu ei sita
huomaa...

Harrastan penkki-ilmailua, valokuvausta (vahan vahemmin), historiaa ja
lukemista.

Luen paivittain Hesarin, Iltarin, ja Iltalehden, tilaan: Science,
Luonto, Tiede, Scientific American, Aviation Week, C++ journal, Dr.
Dobbs Journal, Suomen Kuvalehti, + joitain muita.

Televisiosta seuraan lahinna uutiskanavia. Kun aika riittaa, myos eri
Discovery -kanavat ovat seurannassa.

Elokuvia en juurikaan harrasta.

Olen kayttanyt Linuxia n. 1995:sta saakka, kotonani on vain Linux ja
Unix -koneita (tyoymparistoni on ns. Windows-free).

Kiva nahda tuttuja "naamoja" (K.Tikkanen, Wakboth, ehka muitakin)!

Tarkkailen *silloin talloin* sahkopostiosoitettani
(seppo_pi...@yahoo.com). Jos joku jeesuspelle spammailee minulle
pyytamattomia viesteja, toimin.

Eikohan tassa ole riittavasti...

Seppo P.
.

JPK

"SeppoP" <seppo_pi...@yahoo.com> wrote in message
> Heippa vaan kaikillen teitillen,
>

> 'alt.talk.creationism' ryhmassa,

missä tällainen,,, en löydä ...

Tommi Nieminen

JPK kirjoitti:

> missä tällainen,,, en löydä ...

Tulipa taas hyvä tilaisuus käyttää tätä:

http://reminder.ton.tut.fi/

--
... Tommi Nieminen ... http://www.saunalahti.fi/~tommni/ ...
Miracles may happen. But they don't come in batches like a

SeppoP

JPK kirjoitti:

Ehka on parempi, etta en kerro.

Yritan suojella kaltaisiasi "viattomia".

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP wrote;

> Olen avoin ateisti, joka kuuluu Suomen Luterilaiseen kirkkoon

Hyvä juttu.

> Arvostan kaikkia uskontokuntia, niin kauan kun ne kunnioittavat ja
> arvostavat muita uskontokuntia, silloin kuin joku uskonnollinen kultti
> yrittaa alistaa muita alaisekseen politiikan (esim. Yhdysvaltojen

Hyvä juttu. Täten et siis halua alistaa toisinuskovia
ateistisen näkemyksesi alle, vaan täysin rehellisesti
uskot, että jokainen pääsee sinne, minne uskookin.

Esityisesti kiitän Sinua siitä, ettet millään tavoin
vaadi tiedettä olemaan ateistinen.

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> [...]
> ateistisen näkemyksesi alle, vaan täysin rehellisesti
> uskot, että jokainen pääsee sinne, minne uskookin.

Jokainen joutuu sinne minne joutuukin, uskoi sitten ihan mita vaan.

> Esityisesti kiitän Sinua siitä, ettet millään tavoin
> vaadi tiedettä olemaan ateistinen.

Mitakohan se jumalinen tiede sitten mahtaakaan olla?
Jeesuspellet vaittelevaat neulanpaalla pomppivista enkeleista?

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

> Jokainen joutuu sinne minne joutuukin, uskoi sitten ihan mita vaan.

Ahaa. Siis sinä et arvostakaan mitään muuta uskontoa
absoluuttisena ja ikuisena totuutena kuin vain ateismiasi.

> Mitakohan se jumalinen tiede sitten mahtaakaan olla?
>Jeesuspellet vaittelevaat neulanpaalla pomppivista enkeleista?

Mitähän se satunnainen tiede sitten mahtaa olla?
Sattumapellet vaittelevat neulanpäällä pomppivista geeneista?

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> SeppoP

> Ahaa. Siis sinä et arvostakaan mitään muuta uskontoa
> absoluuttisena ja ikuisena totuutena kuin vain ateismiasi.

En arvosta mitaan uskontoa absoluuttisena, saatika ikuisena totuutena,
Yhta vahan kuin ns. "kristityt" arvostavat omaansa. Mites se nyt
olikaan,
n. 30000 "kristittya" lahkoa, joilla jokaisella on omat "absoluuttiset
ja ikuiset totuudet,
niin kauan, kunnes joku lahkolainen on eri mielta naista
"absoluuttisista ja ikuisista totuuksista", jolloin taas muodostuu
*uusi* joukko "absoluuttisia" ja "ikuisia totuuksia".

Hassu juttu, eiks jeh?

> Mitähän se satunnainen tiede sitten mahtaa olla?

Huomasin, etta et osaa vastata yksinkertaiseenkaan kysymykseen.
Missa vika?

> Sattumapellet vaittelevat neulanpäällä pomppivista geeneista?

Ketka "sattumapellet" tulevat mieleesi?

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

>En arvosta mitaan uskontoa absoluuttisena, saatika ikuisena totuutena,
>Yhta vahan kuin ns. "kristityt" arvostavat omaansa. Mites se nyt

Mutta kuitenkin pidät absoluuttisena ja ikuisena totuutena
omaa oppiasi; että Jumala ei ole, että ikuista elämää ei
ole, että sattuma on vastuussa kaikesta, jne.

>Ketka "sattumapellet" tulevat mieleesi?

Kaikki, jotka eivät elä järjellistä elämää, eli kaikki,
jotka eivät elä oman järkensä mukaan, vaan uskovat
johonkin oppiin. Eli 99.999 prosenttia ihmisistä.

Kun ihminen elää oman järkensä mukaan, niin silloin hän
ei voi elää sattuman tahi uskonnon opin mukaan.

Mieti sitä vähäsen, ja jos vielä jotakin kysyttävää
on, niin vastaan toki mielelläni.

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> SeppoP

> Mutta kuitenkin pidät absoluuttisena ja ikuisena totuutena
> omaa oppiasi; että Jumala ei ole, että ikuista elämää ei
> ole, että sattuma on vastuussa kaikesta, jne.

En suinkaan. Taluta vaan joku jumala nakosalle, niin olen heti valmis
muuttamaan
kantaani. Mistas sattumasta nyt mahtaisi olla kyse?

> Kaikki, jotka eivät elä järjellistä elämää, eli kaikki,
> jotka eivät elä oman järkensä mukaan, vaan uskovat
> johonkin oppiin. Eli 99.999 prosenttia ihmisistä.

Kumpaankos ryhmista kuulut, siihen 0.001 prosenttiin vaiko 99,999
prosenttiin?

> Kun ihminen elää oman järkensä mukaan, niin silloin hän
> ei voi elää sattuman tahi uskonnon opin mukaan.
>
> Mieti sitä vähäsen, ja jos vielä jotakin kysyttävää
> on, niin vastaan toki mielelläni.

Mina kylla mietin "vahasen", mutta en kylla tajunnut
holkasenpolaystakaan...

Mahdatko olla joku "newagelainen"?

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

> En suinkaan. Taluta vaan joku jumala nakosalle, niin olen heti valmis
> muuttamaan kantaani. Mistas sattumasta nyt mahtaisi olla kyse?

Sama juttu. Kunhan näytät sattuman, niin ateismi olisi uskottava.

> Mahdatko olla joku "newagelainen"?

Nekin kuuluvat siihen 99.999 %:iin

Elämässä ei tule uskoa mihinkään oppiin, koska
oppiin uskominen kumoaa järjen käytön.Kukaan
ei voi samaan aikaan olla järkevä ja opillinen.

Oppiin uskominen ei koskaan tarvitse minkäänlaista
oman järjen käyttöä.

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

Eikos sitten jumaliin uskominen ole mitaan "oppia"?
Aika *mielenkiintoinen* konsepti...

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

> Eikos sitten jumaliin uskominen ole mitaan "oppia"?
> Aika *mielenkiintoinen* konsepti...

Eivät opit ole luoneet Jumalakuvia, vaan kaikki
j-kuvat ovat seurausta Jumalasta.

Ei uskonto ole Jumalan äiti, vaan uskonnot
saavat alkunsa Jumalan faktualisuudesta ihmisessä.

Tämä on täysin päivän selvää jokaiselle, joka ymmärtää
olevansa vain universumin osa, eli kun ihminen tajuaa syvästi,
että hän on kaikilta osiltaan täysin yhtä universumin kanssa,
niin silloin hän ei tarvitse mitään oppia sanomaan, mitä hän
on, ja mihin hän joutuu.

Minä en itse puhu näitä, vaan universumi minussa ja
minun kauttani. Jos en nimittäin ilmaisi tätä näin,
niin silloinhan olisin vain joku isti, joka väitteli siitä,
mikä uskonto on totuus. Minulle mikään uskonto
eikä yksikään oppi ole totuus, kuten universumille
mikään uskonto eikä yksikään oppi ole totuus.

Universumille mikään uskonto ei ole totuus,
koska totuus on uskontojen aiheuttaja, eikä niin
päin, että uskonnot olisivat totuus.

Huomatkaa, että uskovaiset nimenomaan opettavat, että
he ovat täysin erossa Jumalasta, eli todellisuudesta.
Koska uskovaiset eivät ole yhtä universumin kanssa,
niin siksi heidän oppinsakaan ei ole totuus, mutta
siitä huolimatta uskonnot eivät ole peräisin uskovien
aivoista, vaan Jumalasta uskovien aivoissa.

Kaikkien aivojen sisällä asuu Jumala. Se vaatii vain
suunnatonta rohkeutta tunnustaa tämä totuudeksi,
jolloin ihminen ei enä travitse mitään sovistusta,
jolla hänet sovitettaisiin yhteen universumin kanssa,
koska silloin todellisuus puhuu ihmisen suulla.

Tästä syystä Jeesus kutsui niitä pelkureiksi, jotka eivät
uskalla tunnustaa omaa jumalallisuuttaan.

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> SeppoP

<snip>

Kiitos mielipiteestasi, onkos tuolla mitaan arvoa, on kokonaan toinen
juttu...

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

<snip>

Se kun ei ole mun mielipiteeni.

Kuvittele itse, että jos Sun omat ajatukset
olisivat täysin tai edes osittaisin todellisuutta
vastaamattomia,. niin mitä ne silloin olisivat?
Osittainenkin ajatuksen vastaamattomuus universumiin
on sen täydellinen vastaamattomus, koska on mahdoton
ajatus, että universumi hyväksyisi osittaisen ajatuksen...
Osittainen ajattelija ei ole siinä asemassa, missä universumi
olisi hänessä yhtä hänen kanssaan.

Jos rehellisesti edellytetään ajatuksien vastaavan
todellisuutta, niin silloin niiden on oltava todellisuuden
ajatuksia, eli silloin ihminen on vain todellisuuden suu.

Joka ikinen oppi on hyökkäys rehellisyyttä vastaan.

Jokainen ihminen on luonnostaan täysin rehellinen, mutta
se loppuu välittömästi, kun ihminen luulee, että elämä
pitää elää jonkun opin mukaan. Opillisten on täysin
mahdotonta tunnustaa sitä, että elämää voidaan elää
opeitta, koska opillinen menettäisi välittömästi
oppinsa perustan, jos hän rehellissti tunnustaisi, ettei
oppi ole mikään välttämättömyys elämälle.

Tämä koskee niin uskontojen uskovia kuin ateistejakin,
niin newagelaisia kuin tiedeuskoviakin. Ei ole olemassa
oppia, joka olisi täysin myönteinen elämälle. Kaikki opit
ovat ehdoitta täysin elämän vastaisia. Yksikään opillinen
ei ole rohkea, koska oppi omaksutaan pelosta elämää
kohtaan. Kaikki opilliset ovat pelkureita huolimatta siitä,
miten 'rohkeasti' he huitovat toisiaan tosiTV:ssä lankulta....

Vain opiton ihminen on myötämielinen elämälle,
koska hän on rohkea elämään ilman oppia.
Jälleen kerran todistan, että nämä ajatukset eivät
ole minun ajatuksia, vaan minä vain puhun sitä,
mitä älyllinen universumi ajattelee minussa.

kaj.st...@helsinki.fi.invalid

SeppoP <seppo_pi...@yahoo.com> wrote:

> Mitakohan se jumalinen tiede sitten mahtaakaan olla?
> Jeesuspellet vaittelevaat neulanpaalla pomppivista enkeleista?

Tuo taitaa olla keskiaikaista n.s. skolastiikkaa. Kun älyä ei saanut
käyttää tutkimiseen piti sitä käyttää tutkimisen tutkimiseen (osittain
hyvin ja käyttökelpoisin seurauksin) mutta sitten myöskin
nuppineulajuttuihin. Jälkimmäisissä oli ymmärtääkseni pääpaino
argumentointitekniikassa, ei itse "asiassa" niin kuin me sen
ymmärtäisimme.

Onneksi "ählämät" säilyttivät kreikkalais-roomalaisen kulttuurin
yli vaikeiden vuosisatojen. (Tiedän että "pimeä keskiaika" on vanhentunut
käsite, mutta tieteen kannalta oli Euroopassa kyllä pimeätä aikaa kun
yksi kirkko velloi).

Joidenkin maailmankuvan mukaan olisimme (mikäli olisimme olemassa)
edelleenkin apinahko heimo itäafrikassa. Muualta kun ei olisi saanut
hakea parempaa elantoa (hui, kapitalismia), tai edes säilyä hengissä
(hui, opportunismia), tai vaeltaa (hui, tietoa).
Tietenkin miehettömän (kaikki ovat kamalia) yhteiskunnan
selviytysmahdollisuudet maailmassa jossa kukaan ei mittaa omaisuuttaan
mitenkään (paitsi suurille Täydellisille Naisillle, paljon) ovat nolla.
Ja oli vielä enemmän nolla jo muutama sata vuotta sitten.

--
Kaj

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> [...]
>
> Kuvittele itse, että jos Sun omat ajatukset
> olisivat täysin tai edes osittaisin todellisuutta
> vastaamattomia,. niin mitä ne silloin olisivat?

Tata kutsutaan usein mielenterveydelliseksi ongelmaksi.

> Osittainenkin ajatuksen vastaamattomuus universumiin
> on sen täydellinen vastaamattomus, koska on mahdoton
> ajatus, että universumi hyväksyisi osittaisen ajatuksen...

En ole kylla koskaan viela tormannyt siihen, etta universumi olisi
liioin hylannyt tai hyvaksynyt yhtaan ainoata ajatustani. Universumi
ilmeisestikin hyvaksyy mielipiteeni 100%sesti,

Tasta voisi tietysti vetaa sen johtopaatoksen, etta olen absoluuttisen
oikeassa,
vai mita?

> Osittainen ajattelija ei ole siinä asemassa, missä universumi
> olisi hänessä yhtä hänen kanssaan.

Asetat selvastikin Suomenkielisia sanoja perakkain, mutta
niiden keskinainen koheesio puuttuu...

> Jos rehellisesti edellytetään ajatuksien vastaavan
> todellisuutta, niin silloin niiden on oltava todellisuuden
> ajatuksia, eli silloin ihminen on vain todellisuuden suu.

Kts. ylla.

> Joka ikinen oppi on hyökkäys rehellisyyttä vastaan.

Tama sinun edustamasi myoskinko?

> [...]
> oppinsa perustan, jos hän rehellissti tunnustaisi, ettei
> oppi ole mikään välttämättömyys elämälle.

Oppi ei valttamatta, oppiminen kyllakin. Suosittelen.
Jopa yhdeksan kymmenesta filmitahdesta suosittelevat oppimista.

> [...]
> kohtaan. Kaikki opilliset ovat pelkureita huolimatta siitä,
> miten 'rohkeasti' he huitovat toisiaan tosiTV:ssä lankulta....

Koheesio, koheesio...

> [...]
> Jälleen kerran todistan, että nämä ajatukset eivät
> ole minun ajatuksia, vaan minä vain puhun sitä,
> mitä älyllinen universumi ajattelee minussa.

Aika masentavaa ajatella, etta ameebakin on silloin paljon
edella sinun myotamielisyyttaan elamalle. Pajupehko ei parjaa ihan
niin hyvin, kakkosnelonen kenties...

Seppo P.

Wakboth

SeppoP wrote:
> Heippa vaan kaikillen teitillen,

Tervetuloa tännekin! Teksteistäsi puuttuu skandit; kirjoitatko
jenkki- tms. näppäimistöllä?

-- Wakboth

kati sinenmaa

> SeppoP

> Tata kutsutaan usein mielenterveydelliseksi ongelmaksi.

Kun logiikka on puolellani, kukaan ei voi kumota minua.
Huomatkaa, ettei minun tarvitse opiskella logiikkaa,
koska aito logiikka on sisäänrakennettu kaikkiin
universumin osiin; --mikään universumin osa ei voi
olla epälooginen, eli kun vain pysytään tosiasioissa,
niin silloin totuus ei ole koskaan katkonaista, epäloogista.

Tosiasiat ovat aina universumin tosiasioita. Tieteen faktat
eivät kuulu universumiin. Uskontojen totuudet eivät ole
universumin totuuksia.

Vain universumi voi kertoa (ja kertookin) ikuisen tarinan,
missä ei ole mitään katkeilua, epäjatkuvuutta. Kaikki
totuudellinen kuuluu universumin tarinaan.

Minun ei tarvitse mitään muuta kuin avata suu tai asettaa
sormet näppäimistölle, niin tuotoksen loogisuus on varma asia
-- koska minä en omista logiikkaa, eikä logiikkani ole
erityistä logiikka, vaan universaaliutta. Universumin
logiikka pätee kaikkialla aina ja iankaikkisesti. --
huolimatta siitä, että tiedeuskovaiset väittävät universumin
olevan kaikilta osiltaan ajallinen, eli lineaarinen jana,
jolla on alku ja loppupää.

SeppoP

kaj.st...@helsinki.fi.invalid kirjoitti:

> [...]
> nuppineulajuttuihin. Jälkimmäisissä oli ymmärtääkseni pääpaino
> argumentointitekniikassa, ei itse "asiassa" niin kuin me sen

Nainhan se oli pitkalle 1600 -luvun loppupuolelle. Tieteen historia ei
ole
sen pitempi.

Lueskelin tuossa kesalomilla Robert Lomas:in erittain mielenkiintoisen
kirjan,
"The Invisible College, Freemasonry and the Birth of Modern Science",
joka kasitteli nimenomaisesti, kutsuisiko tuota, formaalin
tiedekasityksen muodostumiseksi. Tarve
kyseisen "salaseuran" perustamiseksi oli silloisessa tilanteessa
Englannin merivallan
yllapitamisen kannalta elintarkea, ts. tarvittiin luotettavia
menetelmia laivanrakennuksen
kehittamiseksi ja laivatykkien valmistamiseksi. Pappien ja piispojen
keskinainen
didaktinen masturbointi ei enaa riittanyt.

Konkreeettinen tarve tuloksiin johti didaktisten krumeluurien arvon
vahenemiseen
luotettavien luonnontieteellisten havaintojen sijasta.

> [...]
> yli vaikeiden vuosisatojen. (Tiedän että "pimeä keskiaika" on vanhentunut
> käsite, mutta tieteen kannalta oli Euroopassa kyllä pimeätä aikaa kun

Ahlamien "tieteellinen" (sen aikaisen tieteenkasityksen mukaan)
johtovalta ei kestanyt kuitenkaan kovin kauan. Sen aikaiset poliittiset
taistelut pyorivat uskonnollisten
symbolien ymparilla (niinkuin viela nykyaankin...). Islamistinen
edistyksellisyys
paattyi *hyvin* nopeasti, ja siita islamistiset yhteiskunnat karsivat
viela nykyaankin
ja viela kymmenia, ellei satoja vuosia.

Ja *tammoinen* kehitysmalli sopii naiden nykypaivien kretinoidien ja
kolmen pennin
talibanien mukaan malliksi meille kaikille, kuin raka paahan!

> [...]
> mitenkään (paitsi suurille Täydellisille Naisillle, paljon) ovat nolla.
> Ja oli vielä enemmän nolla jo muutama sata vuotta sitten.

Seppo P.

SeppoP

Wakboth kirjoitti:

Moro Wakboth!

Jees. Jenkkinappaimistolla. Tyossani kirjoitan miltei pelkastaan
enkuksi.

Seppo P.

SeppoP

SeppoP kirjoitti:

Jenkuksi ? :)

> Seppo P.

Ibid

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

Englanninkielessa on hyva ja aina toimiva vastaus:
"Yeah, sure, whatever".

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP;

> [...]
> ilmeisestikin hyvaksyy mielipiteeni 100%sesti,

> Tasta voisi tietysti vetaa sen johtopaatoksen, etta olen

Ei pidä odottaa saavansa universumilta vastausta,
vaan puhua universumin suuna. Pidät itseäsi
universumista erillisenä, jos odotat universumin
/Jumalan olevan jokin ajatustesi oikeeksi todistelija.

Se vaatii suurenmoista rohkeutta olla universumin
suuna, mutta mikään vähempi ei riitä, koska mikä
tahansa vähempi erottaa ihmisen universumista.

Ei ole mitään ykseyttä todellisuuteen, jos vaatii
universumia / Jumalaa olemaan vain ajatusten leimasin.

Pitää rohkeasti ajatella universumin ajatuksia,
niin silloin on yhtä universumin kanssa. Mikään
monimutkaisempi ei riitä. Jos ei ole rohkeutta
pitää itseään kaikilta osiltaan universumin osana ja
ilmitulona, niin silloin tietty ihminen vaatii oikean
opin itselleen, ja väittelee nuppineulan päistä...

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

> [...]
> universumista erillisenä, jos odotat universumin
> /Jumalan olevan jokin ajatustesi oikeeksi todistelija.

Sure, yeah, whatever.

Seppo P.

kati sinenmaa

SeppoP

> Tama sinun edustamasi myoskinko?

Rehellinen lause ei ole koskaan opillinen lause.

Oppi ja rehellisyys ovat toisensa poissulkeavia,

kuten oppi kumoa järjen. Oppi kumoaa aina kaiken
tdellisen, ja asettaa kaikki todellisuuden kanssa
vastakkaiset jutut tosiksi.

Yksikään opillinen ei koskaan voi olla rehellinen,
kuten yksikään rehellinen ei koskaan puhu opin mukaan.

SeppoP

kati sinenmaa kirjoitti:

Yeah, sure, whatever.

Seppo P.

Kai Ruuska

SeppoP kirjoitti:

> Englanninkielessa on hyva ja aina toimiva vastaus:
> "Yeah, sure, whatever".

Toinen osuva on Woody Allenin "Annie Hall"-elokuvasta tuttu:

"Right. Well, I have to - I have to go now, Duane, because I, I'm due
back on the planet Earth."

--
Kai

"Always be yourself. Unless you suck."

SeppoP

Kai Ruuska kirjoitti:

Heh! Tama taitaa sopia Katille paremmin...

Seppo P.

> [...]
> johdin keskustelun sitten asiayhteyden suhteen paremmin sopivaan
> 'talk.origins' keskusteluryhmaan (molempia kannattaa seurata, tosin

Kaikki vain eivät pysty kirjoittamaan talk.originsiin sen
robomoderaattorin takia (HM Järvisen näkemys), tai oikeammin eräiden
nyyssipalvelinten ylläpitäjät eivät osaa konffata palvelimia oikein
(minun ja aika monen muunkin näkemys). Ja koska kukaan ei näytä
postittelevan em ryhmiin mitään virallisia kuvauksia, toisin kuin nähin
sfnetin ryhmiin, niin näkemyksesi paremmin sopivasta ryhmästä on vain
sinun henk koht mielipiteesi. Jonka voi jättää samaan arvoon kuin
juttusi atomipommeista dinojen aikaisen radiohiilen selittäjänä, juttusi
radiohiiltä imppaavista näytteistä, jne.

> 'alt.talk.creationism':issa on tosihorhoja huomattavasti enemman, ehka
> TJT2 koetti saada muut tosihorhot mobilisoitua asialleen?).

Lähinnä yritin testata aioe:n newsserverin toimivuutta ylipäätään
nyytistelyyn, ja vasta positiivisen tuloksen jälkeen oli tarkoitus
ruveta testaamaan sen sopivuutta robomoderoituun talk.origiin
postaamiseen. Ja toinen oleellinen syy alt.talk.creationismin valinnalle
oli, että sinne tulee paljon vähemmän viestejä päivässä kuin
talk.originsiin, eli a.t.creationismia pystyy seuraamaan kunnolla.

> Joka tapauksessa, olen seurannut 'talk.origins' -keskusteluryhmaa
> monien vuosien ajan, ja ollut kohtuullisen aktiivinenkin, aika ajoin.

Niin, GoogleGroupsin mukaan sinulla on ollut ainakin yksi aika pitkä
tauko, jne, mutta en oikein jaksa uskoa sinun seuranneen _ryhmää_, koska
sinnehän tulee viestejä niin valtavalla volyymillä, että jos tosiaan
olet lukenut jokaisen viestin huolellisesti, niin etpä sitten ole kovin
paljon niitä allamainittuja IT-hommia ennättänyt tekemään, tai sitten
lukunopeutesi on samaa luokkaa kuin "Clark Kentillä".

> [...]
> oseanografiaa [ja tietenkin sita "pakollista" tahtitiedetta, jotta
> saisin lainat opiskelukekkereiden rahoittamiseksi]).

Sekoilusi radiohiiliajoitukseen liittyvien asioiden suhteen on kyllä
aika pahasti ristiriidassa tuon fysiikan opiskelun kanssa... no, onhan
Kettunenkin suomalaisesta yliopistosta valmistunut maisteri...

> [...]

> (mielestani organisoitu valtionkirkko suorittaa tarkeaa sosiaalista
> tehtavaa, ja tuen sita tyota niin kauan kun suomalaiset Talibanit

Toivottavasti nimimerkki HuPa lukee tämän ja kertoo, miten hän tilastoi
tuon. Samoin kirkosta eronneiden ateistien kommentit olisi mukava
kuulla. Mutta Viljanen pysyköön vaiti, please.

> [...]

> Southern Babtists), tai yhteisollisen painostuksen kautta (Suomessa
> tarpeeksi esimerkkeja), niista muodostuu avoimia maalitauluja, joita

Mutta varaudu siihen, että se maalitaulu saattaa ampua takaisin,
järeämmällä aseella.

> [...]
> ehka siita syysta, etta heidan perusominaisuutensa kuuluu maalata
> *iso* maalitaulu omaan isovarpaaseensa ja toivoa, etta kukaan muu ei

Mutta oikeat kreationistit maalaavat sen maalitaulun evoluuserin
otsaan...

> Harrastan penkki-ilmailua, valokuvausta (vahan vahemmin), historiaa ja
> lukemista.

Jenkkinäppikselläkin pystyy kirjoittamaan skandeja, ellen ihan väärin
muista.

> Luen paivittain Hesarin, Iltarin, ja Iltalehden, tilaan: Science,
> Luonto, Tiede, Scientific American, Aviation Week, C++ journal, Dr.
> Dobbs Journal, Suomen Kuvalehti, + joitain muita.

Rupea tilaamaan CRSQ:ta, niin saat listaasi yhden oikean tiedelehdenkin.

> Elokuvia en juurikaan harrasta.

Minusta elokuva "Evoluutio" on oikein hupaisa. Onkin yksi niistä
harvoista DVD-elokuvista, jotka olen vuokrannut videovuokraamosta.

> Olen kayttanyt Linuxia n. 1995:sta saakka, kotonani on vain Linux ja
> Unix -koneita (tyoymparistoni on ns. Windows-free).

No tuosta hyvästä täytyy antaa muutama pluspiste ja myöntää, että et
sentään ihan toivoton tapaus ole.

> Tarkkailen *silloin talloin* sahkopostiosoitettani
> (seppo_pi...@yahoo.com).

Entäs sitä toista?

> Jos joku jeesuspelle spammailee minulle
> pyytamattomia viesteja, toimin.

Toimivan sähköpostiosoitteen julkaiseminen voidaan tulkita pyynnöksi
lähettää viestejä.

> Eikohan tassa ole riittavasti...

Unohdit mainita aika monta asiaa, mutta eiköhän esim se taipumuksesi
nyyssietiketin vastaiseen quottailuun tule selväksi kertomattakin, ja
jotain sinusta kertonee myös se, että aloitit täällä vastailemalla
TV:stä tutulle Kati Sinenmaalle...

all their anger expressed over creationism is a smokescreen to hide this
lack of evidence, which suggests that they are really defending a
religion, not science.

"JPK" <POISTA_AUTO_ju...@hotmail.com.invalid> wrote in
message news:YaWXe.9984$st1....@newsfe3-gui.ntli.net

> "SeppoP" <seppo_pi...@yahoo.com> wrote in message

> missä tällainen,,, en löydä ...

Ryhmien alt.talk.commonwealth ja alt.talk.esperanto välissähän tuo,
ainakin tämän mtv3:n palvelimen listalla. Voi toki olla, että käyttämäsi
palvelin ei jostain syystä jakele tuota ryhmää, mutta ottanevat jakeluun
jos niiltä kiltisti pyydät. Ja Google tuon ainakin tuntee, joten pitäisi
löytyä.

What choice does science have if it doesn't know what its choices
are? It can choose to stop arbitrarily limiting its choices.
- William Dembski

SeppoP

TJT2 kirjoitti:

<snippety>

> are? It can choose to stop arbitrarily limiting its choices.
> - William Dembski

Missas sita hiilta, oljya ja timantteja ajoitettiikaan C-14
menetelmalla?

Entas ne sun "kreationistiset tiedemiehet"? Saitkos jo selvitettya tuon
auringon pysayttamiseen liittyvan fysiikan?

Ai niin, kysyitko noilta vaittamiltasi VTT:n salakretiineilta, mita
spesifista
vikaa radiometrisessa ajoituksessa oikein olikaan?

Seppo P.

SeppoP

TJT2 kirjoitti:

> [...]
> (minun ja aika monen muunkin näkemys). Ja koska kukaan ei näytä
> postittelevan em ryhmiin mitään virallisia kuvauksia,

Kun ei kreopellet osaa lukea FAQ:eja. (talk.origin:in FAQ:eja yllapitaa
David Ian Greig, joka postittaa ryhmaan FAQ:it aika-ajoin, tama muille
tiedoksi,
alkaa kertoko TJT:lle...)

> [...]
> nyytistelyyn, ja vasta positiivisen tuloksen jälkeen oli tarkoitus
> ruveta testaamaan sen sopivuutta robomoderoituun talk.origiin

Niin, ja kreopelle paasikin kuin paasikin sinne.
Jai vaan vastaamatta missa fossiilisia polttoaineita (hiili, oljy) ja
timantteja ajoitetaan C-14 -menetelmalla...

>Ja toinen oleellinen syy alt.talk.creationismin valinnalle
> oli, että sinne tulee paljon vähemmän viestejä päivässä kuin
> talk.originsiin, eli a.t.creationismia pystyy seuraamaan kunnolla.

Voisipa kreopellella ollut muitakin taka-ajatuksia...

> [...]
> paljon niitä allamainittuja IT-hommia ennättänyt tekemään, tai sitten
> lukunopeutesi on samaa luokkaa kuin "Clark Kentillä".

Mistas helkkarista kreopelle oikein osaa arvailla minun t.o.
-kayttaytymistani?
No, voodoo:han on sinun alaasi...
Uskomuksillasi ei juuri arvoa ole.

> Sekoilusi radiohiiliajoitukseen liittyvien asioiden suhteen on kyllä
> aika pahasti ristiriidassa tuon fysiikan opiskelun kanssa... no, onhan
> Kettunenkin suomalaisesta yliopistosta valmistunut maisteri...

Puhuu kreopelle, joka kuvittelee louhittua hiilta, oljya ja timangeja
ajoitettavan C-14 menetelmalla...

> Toivottavasti nimimerkki HuPa lukee tämän ja kertoo, miten hän tilastoi
> tuon. Samoin kirkosta eronneiden ateistien kommentit olisi mukava
> kuulla. Mutta Viljanen pysyköön vaiti, please.

Kukas *sina* olet ketaan komentelemaan?

> Mutta varaudu siihen, että se maalitaulu saattaa ampua takaisin,
> järeämmällä aseella.

Kreopellen lehmanlajat eivat ole kovin jareita aseita.

> Mutta oikeat kreationistit maalaavat sen maalitaulun evoluuserin
> otsaan...

Ei ole viela osunut kohdalle.

> Jenkkinäppikselläkin pystyy kirjoittamaan skandeja, ellen ihan väärin
> muista.

Mutta kun en viitsi.
Jos lukiongelmasi kay ylipaasemattomaksi, niin tassa kreopellelle
varastoon skandipisteita:

> Rupea tilaamaan CRSQ:ta, niin saat listaasi yhden oikean tiedelehdenkin.

LOL! Roskaa saa tarpeeksi ilmaiseksikin.

> Minusta elokuva "Evoluutio" on oikein hupaisa. Onkin yksi niistä
> harvoista DVD-elokuvista, jotka olen vuokrannut videovuokraamosta.

Kreopellet hupaistuvat helposti, se on havaittu ennenkin.

> [...]
> nyyssietiketin vastaiseen quottailuun tule selväksi kertomattakin, ja
> jotain sinusta kertonee myös se, että aloitit täällä vastailemalla

Kenellepas sita olisi sitten "ensimmaiseksi" vastata?
Mika helkkarin TV:sta tuttu? En ole moisesta ilmapaasta aikaisemmin
kuullutkaan.
No, kreopellet varmaankin oppivat ilmapailta jotain...

Niin, ja kysyitko jo noilta VTT:ssa ajoituslabrassa toimivilta
salakretiineilta, perati ihan "kreationistisilta tiedemiehilta" Joosuan
auringonpysaytyksn mekaniikkaa? Entas, mikas radiometrisissa
ajoitusmenetelmissa on pielessa
heidan mielestaan?

> [...]
> all their anger expressed over creationism is a smokescreen to hide this
> lack of evidence, which suggests that they are really defending a

Seppo P.

JPK

"TJT2" <creationis...@evolutionism.is.invalid> wrote in message

> [...]
> palvelin ei jostain syystä jakele tuota ryhmää, mutta ottanevat jakeluun
> jos niiltä kiltisti pyydät. Ja Google tuon ainakin tuntee, joten pitäisi

Joo, se voi hyvinkin johtua palvelimesta, ne näköjään ei anna samoja. Ei
sitä löytynyt viimeksi.

> TJT2 kirjoitti:
>
> <snippety>

Snippasit koko viestin ja quottasit sigun... ihme anarkisti! Mikset
samantie top-postaa ja riko kaikkia muitakin sääntöjä?

> Missas sita hiilta, oljya ja timantteja ajoitettiikaan C-14
> menetelmalla?

AMS:llä varustetuissa labroissa.

> Entas ne sun "kreationistiset tiedemiehet"? Saitkos jo selvitettya
> tuon auringon pysayttamiseen liittyvan fysiikan?

Mitä höpiset?

> Ai niin, kysyitko noilta vaittamiltasi VTT:n salakretiineilta, mita
> spesifista
> vikaa radiometrisessa ajoituksessa oikein olikaan?

Minulla ei ole tapana kysellä asioita joihin jo tiedän vastauksen.

...according to this survey almost 50,000 scientists are old or
young-age creationists.
- http://www.trueorigin.org/edupolls.asp

> Kun ei kreopellet osaa lukea FAQ:eja. (talk.origin:in FAQ:eja
> yllapitaa
> David Ian Greig, joka postittaa ryhmaan FAQ:it aika-ajoin, tama muille
> tiedoksi, alkaa kertoko TJT:lle...)

No eipä näytä evoluuseritkaan osaavan lukea, koska kärsivät samasta
ongelmasta ja tarjoavat samaa selitystä

x x x dkomo, t.o, 15.8.2005 x x x

eerie...@yahoo.com wrote:
> My posts aren't showing up at all, so I'm reduced to posting through
> Google.
> Anyone else having this problem?

It's a common problem with moderated groups. Usenet posts have to be
automatically routed through email channels to the correct moderator
address in order to reach a moderated group. This has to be set up
correctly by your ISP. If your ISP is incompetent when it comes to
Usenet, your posts will disappear. You can find out if your ISP is
competent by calling or emailing their tech support and explaining the
problem. If the reply you get back is something like "Duh?" or they try
to give you a run-around, you're out of luck.

Even large ISP's like Comcast and Usenet providers like Giganews have
periodic problems with posts to moderated groups disappearing. We've
had two major outages like this in the past few months involving
Comcast/Giganews.

x x x dkomo.end x x x

Ja tämä siis jo 15.8., ja muistaakseni jo ennen tuotakin ojensin HM
Järvistä sillä FAQilla, jossa ihan selvästi sanotaan, että
news-palvelimen ylläpitäjän eikä suinkaan tavallisen käyttäjän asia se
palvelimen conffaus. Mutta sinä varmaankin osaat sillä "kreapellejen
lukutaitoa paremmalla lukutaidollasi" osoittaa siitä FAQista kohdan,
jossa neuvotaan miten tavallinen loppukäyttäjä pääsee conffailemaan
ISP:n sisäisiä asetuksia. Vai?

> Niin, ja kreopelle paasikin kuin paasikin sinne.

Kunnes se aioe-paska poksahti. Jonka jälkeen onnistuin postaamaan sen
debattiviestin erään toisen palvelimen kautta ja sen
supertiedemiesviestien erään kolmannen palvelimen kautta (toinen ja
kolmas tosin taitavat olla aliaksia, mutta ISP oli eri... mietipä sitä).

> Jai vaan vastaamatta missa fossiilisia polttoaineita (hiili, oljy) ja
> timantteja ajoitetaan C-14 -menetelmalla...

Annoin linkin ainakin yhteen PDF:ään plus usealle www-sivulle, jo
ennenkuin kysyit, joten kyselet asiaa johon on jo kerrottu vastaus, ja
samalla paljastit että vaivautunut lukemaan linkittämiäni sivuja.

> Mistas helkkarista kreopelle oikein osaa arvailla minun t.o.
> -kayttaytymistani?
> No, voodoo:han on sinun alaasi...
> Uskomuksillasi ei juuri arvoa ole.

Google ei ole mikään uskomus. Sivulla
http://www.google.com/advanced_group_search?hl=en
kun kirjoittelee sopivat tiedot oikeisiin kenttiin, löytyy sinunkin
nyyssihistoriasi.

> Puhuu kreopelle, joka kuvittelee louhittua hiilta, oljya ja timangeja
> ajoitettavan C-14 menetelmalla...

Ojala kuulemma ehdotteli eräälle suomalaiselle ökyrikkaalle, että se
lahjoittaisi meille timantin ajoitettavaksi, eli jos hyvin käy niin
täällä Suomessakin päästään ajoittamaan timanttia.

> Kukas *sina* olet ketaan komentelemaan?

Kreationisti.

> Ei ole viela osunut kohdalle.

Onpas, aivotoimintasihan on lakannut. Vai eikö sitä ole koskaan
ollutkaan?

> Mutta kun en viitsi.

Sinulla on siis sama laiskuustauti kuin JP Kettusella.

> LOL! Roskaa saa tarpeeksi ilmaiseksikin.

CRSQ ei ole roskaa.

> Kenellepas sita olisi sitten "ensimmaiseksi" vastata?

Jollekin täysjärkiselle.

> Mika helkkarin TV:sta tuttu? En ole moisesta ilmapaasta aikaisemmin
> kuullutkaan.

Niin, sinä tunnut olevan pahasti pihalla. Me sisällä olijat sen sijaan
tiedämme, että Kati on esitellyt TV:ssä sitä metsään rakentamaansa
asuntoaan, ja taisi se siinä ohjelmassa näitä nyyssejäkin kommentoida.
Ja jopa evotoverisi Raimo Suonio onnitteli Katia, jos yhtään oikein
muistan.

> Niin, ja kysyitko jo noilta VTT:ssa ajoituslabrassa toimivilta
> salakretiineilta, perati ihan "kreationistisilta tiedemiehilta"
> Joosuan auringonpysaytyksn mekaniikkaa?

No en kysynyt, kun vastahan täällä muutama viikko (tjsp) sitten tuokin
asia käsiteltiin ja AiG:n sivulle linkki annettiin. Ja evotoverisi,
koordinaattori Järvisen suosittelemissa nyyssioppaista neuvotaan
seuraamaan ryhmää tietty aika ennenkuin rupeaa siihen ryhmään
kirjoittelemaan, jotta ryhmässä ei jauhettaisi samoja asioita parin
viikon välein. Oletko ihan oikeasti jokin anarkisti joka tietoisesti
pyyhkii nyyssietiketillä persettään, vai oletko muuten vain niin
saatanan tyhmä että et osaa noudattaa nyyssietiketin sääntöjä?

> Entas, mikas radiometrisissa
> ajoitusmenetelmissa on pielessa
> heidan mielestaan?

Käytännöllisesti katsoen kaikki. Lue se TrueOriginin sivu.

Uutisryhmien mukavimpia puolia on mahdollisuus esitellä omaa
lukutaidottomuuttaan julkisesti.
- S. Suonpaa, s.aloittelijat.kysymykset, 18.01.2002

SeppoP

TJT2 wrote:
> "SeppoP" <seppo_pi...@yahoo.com> wrote in message

> Snippasit koko viestin ja quottasit sigun... ihme anarkisti! Mikset
> samantie top-postaa ja riko kaikkia muitakin sääntöjä?

Mikas helvetin nettijepari kuvittelet olevasi?

> AMS:llä varustetuissa labroissa.

Ei nayta tulevan vastausta...
Selvennyksena muille:

Esim. <http://www.c14dating.com/> :issa kasitellaan materiaaleja, joita
ajoitetaan radiohiilimenetelmalla. Kreopelle vaittaa kivihiilta, oljya ja
timantteja ajoitettavan radiohiilimenetelmalla.

> Mitä höpiset?

Eikos se Joosua, tai mika se nyt oikein olikaan pysatellyt aurinkoa?
Etkos omaa pipliaasi tunne?

> Minulla ei ole tapana kysellä asioita joihin jo tiedän vastauksen.

Nainhan ne kreopellet tyypillsesti tekevat.

Sepp P.

SeppoP

Kaikkea ne kreopellet TV:sta katselevatkin...

> [...]
> pyyhkii nyyssietiketillä persettään, vai oletko muuten vain niin
> saatanan tyhmä että et osaa noudattaa nyyssietiketin sääntöjä?

Ja sina olet "niin saatanan tyhma", etta uskot aig:ta ja "Tri" Hovindia.

> Käytännöllisesti katsoen kaikki. Lue se TrueOriginin sivu.

Olen lukenut. LOL!
Selitapa itse omin sanoin.

Seppo P.

SeppoP

(luiskahti 'send' vahan etuajassa)

SeppoP wrote:
> TJT2 wrote:

<snip>

> [...]

Seli seli.

Sun linkeilla on yhta vahan arvoa kuin mielipiteillasi.
Sitapaitsi, olen kretiinilinkkisi jo nahnyt. Luuletko, etta paska kiillottuu,
jos sita hinkkaa hieman lisaa?

Ihme juttu! Nyt sielta sitten nakyy sekin, mita viesteja olen lukenut ja mita
jattanyt lukematta. On se google ihmeellinen...

Ojala (kuka helvetin Ojala?) kuulemma?
Mistas tiedat *mita* ajoitusmenetelmaa aijottin kayttaa? Kuvittelitko C14
menetelmaa?

Sehan kylla tiedetaan. Ei se sinusta komentelijaa kuitenkaan tee. Vain pellen.

Olipas fiksua...

Sinun sanomanasi tuo vaikuttaa miltei uskottavalta...

Kun ei ketaan taysjarkista sattunut ensimmaiseksi paikalle. Olisin mina
vastannut sinullekin, vaikka taysjarkisyysasteesi on samalla tasolla kuin Katinkin.

<snip>

Seppo P.

Jani Miettinen

> Snippasit koko viestin ja quottasit sigun... ihme anarkisti!
> Mikset samantie top-postaa ja riko kaikkia muitakin sääntöjä?

Etkö vielä tiedä sitäkään, että sigujen kommentointi on täysin
laillista?

--
V: No tietysti siksi, että niin on paljon helpompaa ja loogisempaa!
K: Miksi?

antti h

TJT2 wrote:

> AMS:llä varustetuissa labroissa.

Kaivelin vähän aikaan mistä löytyisi vähän lisää tietoa tästä TJT:n uuden
maan todisteesta eli nuorista timanteista. ICR:n sivuilta löytyi seuraavaa:
http://www.icr.org/pdf/research/AGUC-14_Poster_Baumgardner.pdf . Kyseisessä
paperissa osoitetaan että kreationistit ovat pystyneet osoittamaan että
mitattessa melkein mistä tahansa näytteestä C-14/C-12 suhdetta voidaan näyte
ajoittaa n. 40.000...60.000 vuotta vanhaksi. Näytteeksi kelpaa hiili,
timantti, puu, kalkkikivi, valaan luut jne. Ja näiden mittausten perusteella
sitten he väittävät että maapallon täytyy olla nuori, arviolta 6000 vuotta
vanha (miksei muuten 60.000 vuotta vanha?). Kellekään näistä herroista ei
tule mieleen (eikä varsinkaan TJT:lle) että kysymyksessä voisi olla
systemaattinen mittausvirhe tai oikeastaan tässä tapauksessa näytteen
saastuminen. Itse asiassa heidän mittaustuloksensa osoittavat kuinka
perusteltuja ovat lausunnot ettei C-14 menetelmällä voi ajoittaa näytteitä
joiden ikä on yli 40.000 vuotta, tulokset voivat olla mitä tahansa.

Antti

"SeppoP" <seppo_pi...@xyahoox.com> wrote in message

> Mikas helvetin nettijepari kuvittelet olevasi?

Täällä sfnetissä kuka tahansa saa toimia nyyssipoliisina. Se on jopa
suositeltavaa, jotta sinunkaltaisesi anarkistit eivät pääse pilaamaan
tätä kotoista USENETin nurkkaa, joka on vielä toistaiseksi säästynyt
niiltä "kansainvälisten" ryhmien ongelmilta.

> Ei nayta tulevan vastausta...

No johan minä olen monta kertaa vastannut. Sinun kanssasi keskustelu
vain näyttää olevan samanlaista kuin pikkulapsen kanssa keskustelu
Pikkulapsi (jatkossa PL): mä häluun jätskiä.
Aikuinen (jatkossa A): No osaathan sinä ottaa itse jääkaapista.
PL: Mikä jääkaappi missä?
A: No tuo tuolla keittiössä.
PL: Missä se keittiö on?
A: No tuossa seuraavassa huoneessa täällä meidän asunnossa.
PL: Mutta missä tää meidän asunto on?
A: No tässä kerrostalossa.
PL: No missäs tää kerrostalo on?
A: Älä pelleile, kyllä sinä tiedät että tämän kaupunkin nimi on xxxx.
PL: En mä mitään pelleile. Missä tää kaupunki on?
A: Suomessa.
PL: No missäs tää Suomi sit on?
A: Maapallolla.
PL: No missä se maapallo on?
A: Maailmankaikkeudessa.
PL: Ja missäs se sitten on?
A: No tuota... en mä tiedä... mutta otatsä sitä jätskiä vai et?
PL: No enhän mä voi ottaa kun säkään et tiedä missä sitä on.

> [...]
> joita ajoitetaan radiohiilimenetelmalla. Kreopelle vaittaa
> kivihiilta, oljya ja timantteja ajoitettavan radiohiilimenetelmalla.

Ja se "kreopelle" on antanut useita linkkejä sivuille, joissa on
kerrottu näistä ajoituksista. Tai jos tarkkoja ollaan, niin osassa
puhutaan pelkästä ylimääräisen C-14:n mittaamisesta, mutta sen
mittaamisen jälkeenhän sen iän laskeminen on puhdas laskutehtävä, joten
käytännössä se mittaaminen on ajoittamista, ja osassa siis on se
laskutehtäväkin suoritettu joten ainakin ne ovat yksiselitteisesti
ajoittamista, joten saivartelemalla sanan "ajoitus" merkityksestä et
tästä pälhäkästä pääse.

> Eikos se Joosua, tai mika se nyt oikein olikaan pysatellyt aurinkoa?
> Etkos omaa pipliaasi tunne?

Toki, mutta vastahan tämäkin asia käsiteltiin muutama viikko (tjsp)
täällä, joten oletin sinun viittaavan johonkin muuhun asiaan. Miksi koko
ajan kyselet asioita, jotka on käsitelty täällä parin viime kuukauden
aikana? Eräät nyyssioppaat suosittelevat seuraamaan ryhmiä jopa 6 kk
ennenkuin kirjoittelun aloittamista.

> Nainhan ne kreopellet tyypillsesti tekevat.

Ja evoluuserit siis kyselevät asioita, joihin jo tietävät vastauksen!?
Ja tällainen käyttäytyminen on sinun mielestäsi suositeltavampaa kuin
"kreopellejen" tapa kysyä vain niitä asioita joihin haluaa vastauksen!??
Onhan sinulla aika psykiatrin vastaanotolle, onhan??

Raportti on typerä eikä tulosta voi ottaa todesta. On valitettavaa, että
Nature julkaisee tämän kaltaisia raportteja.
- DNA:n säilymisen asiantuntija T. Lindahl

"SeppoP" <seppo_pi...@xyahoox.com> wrote in message

Jätit quotin roikkumaan vaikka et kommentoinut tuota sanallakaan. Ihme
anarkisti. Opettele joko
A. deletoimaan ne kohdat quotista joita et osaa kommetoida, tai
B. opettele kommentoimaan kaikkia kohtia.

Siis osaatko kertoa silla "kreapellejen lukutaitoa paremmalla
lukutaidollasi" mistä kohtaa ko FAQista olisi löytynyt ratkaisu
ongelmaani, vai myönnätkö että kommenttisi FAQin lukemisesta ja
lukutaidosta oli puhdasta vittuilua ja riidanhaastamista ja
häiriköintiä?

Ja tuossa sitä quottia roikkuu, mutta eipä näy sinun kommenttiasi.
Ilmeisesti liian kovaa kamaa ne sivut ja PDFt, vai kuinka?

Snipattu iso kasa quottia jota SeppoP ei kyennyt kommentoimaan
sanallakaan eikä ymmärtänyt poistaa sitä nyyssietiketin vaatimalla
tavalla.

Mensan virallisen testin mukaan on ollut enemmän kuin 93:lla prosentilla
väestöstä, ja erään toisen, tuoreemman testin mukaan ainakin suurin osa
siitä toiminnasta oli edelleenkin tallella. Onko sinun aivotoimintaasi
koskaan testattu? Muulla kuin niillä intin "kiristääkö vanne päätäsi?"
testeillä? Vai onko kenties niin, että sinua ei huolittu sinnekään?

> Kaikkea ne kreopellet TV:sta katselevatkin...

Nimittelet evotoveriasi eli evouskonveljeäsi Raimo Suoniota
kreopelleksi!?? Varo vähän, Suonio saattaa lakata lukemasta viestejäsi
ja jatkaa viestiesi lukemista "silmäilemällä". Ja kolmas
persoonamuotokin sillä on hanskassa.

> Ja sina olet "niin saatanan tyhma", etta uskot aig:ta ja "Tri"
> Hovindia.

Kummallinen pakkomielle sinulla tuohon Hovindiin. Olethan keskustellut
asiasta psykiatrisi kanssa?

> Olen lukenut. LOL!
> Selitapa itse omin sanoin.

No jos se plain english ei mennyt sinulle jakeluun, niin tuskinpa ne
faktat selviää sinulle suomeksikaan selittämällä. Evouskon sokaisemat
eivät näe kerrostalon kokoisiakaan kreationismin todisteita.

...a Darwinian mindset can tend to make one glide over problems that
would occur in the real world.
- Behe

> (luiskahti 'send' vahan etuajassa)

Niin, jotkut osaa käyttää nyytistimiä, jotkut ei.

> <snip>

> Sun linkeilla on yhta vahan arvoa kuin mielipiteillasi.
> Sitapaitsi, olen kretiinilinkkisi jo nahnyt.

No miksi sitten kyselet asiaa, johon löytyy niistä vastaus?

> Luuletko, etta paska
> kiillottuu, jos sita hinkkaa hieman lisaa?

En tiennytkään, että "paska" on paikannimi, ja vieläpä sellaisen paikan,
jossa on AMS-labra. Ei sitä tosin näytä siinä AMS-labrojen listallakaan
olevan, joten kerro toki sille listan ylläpitäjällekin...

> Ojala (kuka helvetin Ojala?) kuulemma?

Kreationistitoverini ja huippubiologi (väitöskirja tosin joutunut
evouskovien estolistalle, mutta ei teikäläiset sitä loputtomasti pysty
estämään).

> Mistas tiedat *mita* ajoitusmenetelmaa aijottin kayttaa?

Ojala kertoi. Ja onhan tuosta ollut juttua muutaman muunkin
kreationistin kanssa.

> Kuvittelitko C14 menetelmaa?

Minä en kuvittele, minä tiedän. Sellaisiakin asioita, joita ei ihan
jokaiselle kerrota. Ainakaan vielä tässä vaiheessa, mutta kuten jo
alt.talk.creationismissa ja talk.originsissa mainitsin, erilaisia
kreationistisia projekteja on meneillään.

> Sinun sanomanasi tuo vaikuttaa miltei uskottavalta...

Miten niin "miltei"? Kyllä se on täyttä faktaa, että CRSQ ei ole roskaa.
Oletko koskaan nähnytkään kyseistä lehteä?

Miksi sinä (tai nyytistimesi) lisäät tyhjiä riveä joka paikkaan?
Tuossakin oli alunperin kysymyksen ja vastauksen välillä vain yksi
tyhjä, nyt niitä näkyy olevan kolme.

> Kun ei ketaan taysjarkista sattunut ensimmaiseksi paikalle. Olisin

Sattunut paikalle??? Ei tämä mikään IRC ole, nämä nyyssiviestit säilyvät
servereillä ainakin viikkotolkulla, toisinaan jopa vuositolkulla, ja
Googlessa "ikuistesti", ja tänne tulee noin 50 - 150 viestiä per
vuorokausi (JPK:n aktiivisuudesta yms riippuen), joten sinulla oli
käytössäsi tuhansia viestejä joista valita mihin vastaat. Ja siis useita
kymmeniä eri kirjoittajia, joille vastaat.

> mina vastannut sinullekin, vaikka taysjarkisyysasteesi on samalla
> tasolla kuin Katinkin.

Sinun järkesi ei näytä riittävän edes sen ymmärtämiseen, että nyyssit ja
real time chatit ovat kaksi täysin eri asiaa.

About 90 % of Americans consider themselves creationists of some form,
and about half believe that God created humans in their present form
within the past 10,000 years.
- http://www.trueorigin.org/edupolls.asp

SeppoP

(Jai kommentoimatta tama "helmi")

TJT2 wrote:
> "SeppoP" <seppo_pi...@xyahoox.com> wrote in message

> Niin, jotkut osaa käyttää nyytistimiä, jotkut ei.

Olet surkea luuseri...

> No miksi sitten kyselet asiaa, johon löytyy niistä vastaus?

Ala vikise, vaan vastaa kysymykseen. Missa *tieteellisessa* yhteydessa (vastaus
*ei* ole AMS, joka ei ole laboratorio, vaan massaspektrometri)
radiohiilimenetelmaa kaytetaan ei-eloperaisten naytteiden ajoittamiseen.
AIG:n huijausyritelmat eivat riita.

> En tiennytkään, että "paska" on paikannimi, ja vieläpä sellaisen paikan,
> jossa on AMS-labra. Ei sitä tosin näytä siinä AMS-labrojen listallakaan
> olevan, joten kerro toki sille listan ylläpitäjällekin...

Ks. ylla ja vastaa jo kysymykseen.

> Kreationistitoverini ja huippubiologi (väitöskirja tosin joutunut
> evouskovien estolistalle, mutta ei teikäläiset sitä loputtomasti pysty
> estämään).

*Huippubiologi* ja kreationisti. Mitakohan hanen vaitoskirjansa mahtoi oikein
kasitella? Kaarmeiden evoluutio tomunsyojista lihansyojiksi?

Tuo kylla selittaa miksi tama kreationistinen "huippubiologi" (Ojala) ehdottaa
suomalaiselle okyrikkaalle timantin ajoittamista.

Hmm... Jostain kummasta tulee mieleeni ajatus, etta tuo timantti olisi saattanut
vaikka vahingoittua, tai perati tyystin kadota taman kreationistisen
"huippubiologin" (Ojala) ajoituksessa... :)

Perish the thought...

> Ojala kertoi. Ja onhan tuosta ollut juttua muutaman muunkin
> kreationistin kanssa.

Ai *tuo* Ojala! :) :)
Ja on ollut juttua perati *muutaman muunkin* kreationistin kanssa.
No *sittenhan* asia on selva. Uskon sinuun (odota pieni hetki, kayn vain
heittamassa aivoni biojateastiaan, tulen takaisin ja ryhdyn sinunkaltaiseksi
talibaniksi).

Sorry, ei vaineskaan, kunhan vitsailin :)

> Minä en kuvittele, minä tiedän. Sellaisiakin asioita, joita ei ihan
> jokaiselle kerrota.

Aha! Nyt tullaan varmastikin salatieteisiin...

> Ainakaan vielä tässä vaiheessa, mutta kuten jo
> alt.talk.creationismissa ja talk.originsissa mainitsin, erilaisia
> kreationistisia projekteja on meneillään.

Epailematta. :) :)

> Miten niin "miltei"? Kyllä se on täyttä faktaa, että CRSQ ei ole roskaa.
> Oletko koskaan nähnytkään kyseistä lehteä?

Itse asiassa olen. n. vuosi sitten eraan hotellin aulassa Yhdysvalloissa
(ilmeisesti jonkun asiakkaan jattamana, ymmarran kylla, itse olisin heittanyt
sen roskakoriin).

CRSQ on uudelleenlammitettya samaa paskaa minka saa ilmaiseksikin AIG:n sivuilta.

Tiedejulkaisuna se ei ole edes samalla tasolla kui Aku Ankka, jota en myoskaan
harrasta.

> Miksi sinä (tai nyytistimesi) lisäät tyhjiä riveä joka paikkaan?
> Tuossakin oli alunperin kysymyksen ja vastauksen välillä vain yksi
> tyhjä, nyt niitä näkyy olevan kolme.

Kun viitsin (ei nyystin, mina). Tassa sinulle muutama lisaa, voit antaa tutuillesi.

> [...]
> vuorokausi (JPK:n aktiivisuudesta yms riippuen), joten sinulla oli
> käytössäsi tuhansia viestejä joista valita mihin vastaat.

En vastaa jos ei kysyta. Sen vuoksi henk. koht. esittely.

Kommentoin kun tulee sopiva ajankohta.

> Ja siis useita
> kymmeniä eri kirjoittajia, joille vastaat.

Joillekin vastaan, joillekin en.

Samoin.

> Sinun järkesi ei näytä riittävän edes sen ymmärtämiseen, että nyyssit ja
> real time chatit ovat kaksi täysin eri asiaa.

Heh. ilmeisesti irkkuat useinkin.

Seppo P.

> (Jai kommentoimatta tama "helmi")

> Olet surkea luuseri...

Koska osaan käyttää nyytistintä enkä nysvää GoogleGroupsin kautta kuten
sinä teit!? Mielenkiintoista tuo evoluusereiden logiikka.

Siis tuossa kysyit missä, siis kysyit paikkaa etkä yhteyttä.

> Ala vikise, vaan vastaa kysymykseen. Missa *tieteellisessa*
> yhteydessa

Vaikka minä aika lahjakas olenkin, niin en minä sentään tulevaisuuteen
näe, joten en voi vastata kysymykseesi ennenkuin olet sellaisen
esittänyt. Edellinen kysymyksesi koski paikkaa, ja ne paikat on
kerrottu, nyt esitit uuden kysymyksen yhteydestä.

> (vastaus *ei* ole AMS, joka ei ole laboratorio, vaan
> massaspektrometri)

Mukavaa, että tämä itsestäänselvyys on vihdoinkin selvinnyt sinullekin.

> radiohiilimenetelmaa kaytetaan ei-eloperaisten
> naytteiden ajoittamiseen. AIG:n huijausyritelmat eivat riita.

Just joo, ensin kysyt ja jo ennen vastausta leimaat vastauksen
huijaukseksi, ja tietenkin ilman mitään perusteluja. Olet jonon
ensimmäinen. Siis siinä kill fileeseeni pyrkivien jonossa.

> *Huippubiologi* ja kreationisti. Mitakohan hanen vaitoskirjansa
> mahtoi oikein kasitella? Kaarmeiden evoluutio tomunsyojista
> lihansyojiksi?

Evoluutikkojen valheita.

> Tuo kylla selittaa miksi tama kreationistinen "huippubiologi" (Ojala)
> ehdottaa suomalaiselle okyrikkaalle timantin ajoittamista.

Niin, evoluutikkojen valheet tulee paljastaa ja timanttien ajoitus on
eräs keino paljastaa ne valheet.

> Hmm... Jostain kummasta tulee mieleeni ajatus, etta tuo timantti
> olisi saattanut vaikka vahingoittua, tai perati tyystin kadota
> taman kreationistisen "huippubiologin" (Ojala) ajoituksessa... :)

Opettele aikamuodot.

> Ai *tuo* Ojala! :) :)
> Ja on ollut juttua perati *muutaman muunkin* kreationistin kanssa.

Niin, kyllä Suomessakin kreationisteja riittää, teikäläisten suoltamasta
evopropagandasta huolimatta. Tai ehkä juuri sen vuoksi... MIETIPÄ SITÄ.

> No *sittenhan* asia on selva. Uskon sinuun (odota pieni hetki, kayn
> vain heittamassa aivoni biojateastiaan, tulen takaisin ja ryhdyn
> sinunkaltaiseksi talibaniksi).
> Sorry, ei vaineskaan, kunhan vitsailin :)

Niin, vitsihän teikäläiset vääntää kun ei ole faktoja eikä aina jaksa
pötkiä pakoon kuin hiljane viljane...

> Aha! Nyt tullaan varmastikin salatieteisiin...

Ei se C14-menetelmä mitään salatiedettä ole, vaikka sen "salat" eivät
olekaan vielä _sinulle_ avautuneet.

> Itse asiassa olen. n. vuosi sitten eraan hotellin aulassa
> Yhdysvalloissa (ilmeisesti jonkun asiakkaan jattamana, ymmarran
> kylla, itse olisin heittanyt sen roskakoriin).

Siinä se taas nähtiin: kreationisteilla on munaa lukea evolutionistisia
lehtiä ja esittää niistä asiallista kritiikkiä, evolutionisti taas,
pahassa paniikissa, haluaa heittää kreationistiset lehdet roskiin ja
solvaa niitä roskaksi ja paskaksi. Eikö se ole rasittavaa elää koko ajan
pahassa paniikissa?

> CRSQ on uudelleenlammitettya samaa paskaa minka saa ilmaiseksikin
> AIG:n sivuilta.

Ensinnäkin, se ei edelleenkään ole paskaa vaan tieteellistä faktaa. Ja
toiseksi, aikajärjestys menee niinpäin, että ensin tieteellinen
artikkeli julkaistaan tässä tiedelehdessä ja vasta sitten tulee
maallikoille suunnattu artikkeli kyseisestä aiheesta AiG:n sivuille.

> Tiedejulkaisuna se ei ole edes samalla tasolla kui Aku Ankka, jota en
> myoskaan harrasta.

Mutta ne teikäläisten "tiedelehdet" sisältää samanlaisia satuja kuin Aku
Ankka.

> Heh. ilmeisesti irkkuat useinkin.

Viimeksi joskus vuonna 1996 tai 1997, ja silloinkin vain kerran.

SeppoP

TJT2 wrote:
> "SeppoP" <seppo_pi...@xyahoox.com> wrote in message

> Koska osaan käyttää nyytistintä enkä nysvää GoogleGroupsin kautta kuten
> sinä teit!? Mielenkiintoista tuo evoluusereiden logiikka.

Siinahan vikiset.

> Siis tuossa kysyit missä, siis kysyit paikkaa etkä yhteyttä.

Ei, vaan sita, milloin radiohiilimenetelmaa kaytetaan kivihiilen, oljyn tai
timanttien ajoittamiseen?

> Vaikka minä aika lahjakas olenkin,

Heh! Lahjakas ja jopa skeptinen! :) :)

> niin en minä sentään tulevaisuuteen
> näe, joten en voi vastata kysymykseesi ennenkuin olet sellaisen
> esittänyt.

Tarkoittanet, etta kivihiilta, oljya ja timantteja tulevaisuudessa ajoitetaan
radiohiilimenetelmalla? Varmastikin sinulla on linkkeja, jotka kertovat kuinka
tama tapahtuu?

> Edellinen kysymyksesi koski paikkaa, ja ne paikat on
> kerrottu, nyt esitit uuden kysymyksen yhteydestä.

> Mukavaa, että tämä itsestäänselvyys on vihdoinkin selvinnyt sinullekin.

Eli kiemurtelet ja kiemurtelet edelleen...

> Just joo, ensin kysyt ja jo ennen vastausta leimaat vastauksen
> huijaukseksi,

AIG:n huijausyritykset eivat riita. Piste.
Ela sen kanssa.

> ja tietenkin ilman mitään perusteluja.

Koska AIG ei ole esittanyt perusteluja vaitteilleen, saatan tosin olla vaarassa,
varmaankin autat minua :) :)

> Olet jonon
> ensimmäinen. Siis siinä kill fileeseeni pyrkivien jonossa.

Heh!
Varmaankin minua itkettaa.. :) :).

Olet yksi saalittava huijari huijarijengissa, ela sen kanssa.

> Evoluutikkojen valheita.

Osoita valheeksi alaka vikise.

> Niin, evoluutikkojen valheet tulee paljastaa ja timanttien ajoitus on
> eräs keino paljastaa ne valheet.

OK. Tee se. Mina talletan vaitteesi... (talletettu).

> Opettele aikamuodot.

Olet säälittävä ressukka, mutta mitä muuta kukaan odottikaan?

> Niin, kyllä Suomessakin kreationisteja riittää, teikäläisten suoltamasta
> evopropagandasta huolimatta. Tai ehkä juuri sen vuoksi... MIETIPÄ SITÄ.

On mietitty, ja *sangen* kevyeksi havaittu...

> Niin, vitsihän teikäläiset vääntää kun ei ole faktoja eikä aina jaksa
> pötkiä pakoon kuin hiljane viljane...

Miksi pitaisi pötkiä pakoon mörköjä, jotka pörräävät *sinun* päässäsi?

> Ei se C14-menetelmä mitään salatiedettä ole, vaikka sen "salat" eivät
> olekaan vielä _sinulle_ avautuneet.

Mistakohan loitsuista *nyt* mahtaa olla kysymys?

> Siinä se taas nähtiin: kreationisteilla on munaa lukea evolutionistisia
> lehtiä ja esittää niistä asiallista kritiikkiä,

*Asiallista* kritiikkia? Missa?

> evolutionisti taas,
> pahassa paniikissa,

Paniikissako? :) :)

> haluaa heittää kreationistiset lehdet roskiin ja
> solvaa niitä roskaksi ja paskaksi. Eikö se ole rasittavaa elää koko ajan
> pahassa paniikissa?

Kuvitteletko, etta tiede on paniikissa kretinistien vuoksi? :)

> [...]
> artikkeli julkaistaan tässä tiedelehdessä ja vasta sitten tulee
> maallikoille suunnattu artikkeli kyseisestä aiheesta AiG:n sivuille.

Sama paska kuitenkin paatyy AIG:n sivuille, vai mita? (esim. tuo "Joosua")

Paraneeko paska punnitsemalla?

> [...]
> Ankka.

> Viimeksi joskus vuonna 1996 tai 1997, ja silloinkin vain kerran.

What's wrong with Theocracy? (a Finnish Taliban, Oct 1, 2005)

> Osoita valheeksi alaka vikise.

Siis minun pitäisi osoittaa valheeksi väite "Hänen väitöskirjansa
käsittelee evoluutikkojen valheita", jonka juuri itse esitin. Sorry
vaan, mutta minä en todellakaan rupea väittelemään itseni kanssa. Vai
yrititkö kirjoittaa "Osoita valhe_i_ksi ne valheet, joita hän käsittelee
väitöskirjassaan"???

> On mietitty, ja *sangen* kevyeksi havaittu...

...se teikäläisten evopropaganda!?

> Miksi pitaisi pötkiä pakoon mörköjä, jotka pörräävät *sinun* päässäsi?

Todista, että päässäni pörrää mörköjä, tai pyydä anteeksi valehteluasi,
ja selitä miksi valehtelit.

> Mistakohan loitsuista *nyt* mahtaa olla kysymys?

Evotiede harrastaa loitsujakin...!?

> *Asiallista* kritiikkia? Missa?

Esim. Internerissä.

> Paniikissako? :) :)

PAHASSA paniikissa.

> Kuvitteletko, etta tiede on paniikissa kretinistien vuoksi? :)

Ei oikea tiede vaan se teikäläisten pseudotiede. Oikea tiedehän on
kreationistin paras ystävä. Kts
http://kotisivu.mtv3.fi/tjt2/evskepseudo.html
Btw, mitäs mieltä sinä olitkaan tuosta sigussani olevasta Kaikkosen
lausunnosta?

Evoluutiossa reunaehtona on kompleksisuuden minimi, minkä vuoksi
keskimääräinen kompleksisuus voi vain nousta.
- Matti Kaikkonen, 18.3.2004, s.k.evoluutio

SeppoP

TJT2 wrote:
> [...]
> vaan, mutta minä en todellakaan rupea väittelemään itseni kanssa. Vai
> yrititkö kirjoittaa "Osoita valhe_i_ksi ne valheet, joita hän käsittelee

Lukutaitosi paetkii. Ei sinansa yllattavaa...

> ...se teikäläisten evopropaganda!?

Logiikkasikin patkii (oikeammin: on jo patkinyt jo jonkin aikaa)...

> Todista, että päässäni pörrää mörköjä, tai pyydä anteeksi valehteluasi,
> ja selitä miksi valehtelit.

Ei minun tarvitse. Todistat *itse* asian jokaisessa viestissasi...

> Evotiede harrastaa loitsujakin...!?

Tarkoitin lahinna kaltaistesi kreopellejen loitsuja, mutta alysi ei ilmeisesti
riittanyt tekemaan kytkentaa...

> Esim. Internerissä.

Vau. Ihan internerissa... Kiitos vaan tasmallisesta linkista, tuo auttaakin kovasti!

> PAHASSA paniikissa.

He, puhuu kuolaava kreopelle!

> Ei oikea tiede vaan se teikäläisten pseudotiede. Oikea tiedehän on
> kreationistin paras ystävä. Kts
> http://kotisivu.mtv3.fi/tjt2/evskepseudo.html

Kotisivusi on keskitasoa surkeampi kreosivu.

> Btw, mitäs mieltä sinä olitkaan tuosta sigussani olevasta Kaikkosen
> lausunnosta?

Mitas se sulle kuuluu? Mita mielta olet *minun* sigusta?

Raimo Suonio

Itse SeppoP virkkoi, noin nimesi:

minimi, minkä vuoksi keskimääräinen kompleksisuus voi vain nousta."]

> Mitas se sulle kuuluu?

Minä voin sanoa oman mielipiteeni Kaikkosen lausunnosta:

Kaikkosen lausunto on hieman epätarkka eikä siinä ole huomattu varautua
pilkunviilaajien kieroiluihin.

Epätarkka se on siinä mielessä, että Kaikkosen tarkoittama reunaehto
eli ensimmäisen kopioitujan kompleksisuus ei välttämättä edusta
kopioitujaksi ja biodiversiteetin alkulähteeksi soveltuvan olion
kompleksisuuden minimiä, vaikka epäilemättä se on ainakin erittäin
lähellä minimiä.

Pilkunviilaajia varten, jos nyt yleensä kannattaa heitä varten mitään
panostaa, lausunnon olisi voinut täydentää näin: "Maapallon
biologisessa evoluutiossa reunaehtoina ovat alkuhetken kompleksisuuden
likimain minimi sekä elämän nykyinen olemassaolo, minkä vuoksi
keskimääräinen kompleksisuus voi vain nousta suhteessa alkuhetken
tilanteeseen."

Selitän täydennysten tarpeellisuutta:

Evoluutioteoriaa voidaan soveltaa myös muunlaiseen evoluutioprosessiin
kuin Maapallon biologisessa elämässä kokonaisuudessaan toimivaan. Sitä
voidaan soveltaa vaikkapa Marsissa tapahtuvaan evoluutioon sen jälkeen,
kun sinne olisi toimitettu esimerkiksi tutkimusta varten joitakin
elämänmuotoja. Tai sitä voitaisiin soveltaa Maapallolla rajoitettuun
osaan sen elämää, kuten laboratoriossa olevaan eristettyyn
banaanikärpäspopulaatioon. Näissä tapauksissa ensimmäisenä reunaehtona
ei selvästikään ole kompleksisuuden minimi.

Toinen reunaehto kuvaa sitä, että Maapallon elämä ei
ilmeisestikään kadonnut synnyttyään. Elämän katoaminenhan olisi ollut
ainoa vaihtoehto sille, että kompleksisuus lisääntyy (ehkä
kompleksisuuden samana pysymistä lukuunottamatta).

Ja lopuksi, kompleksisuuden nouseminen Maapallon elämän evoluutiossa on
ehdottomasti ja aina totta vain, jos verrataan jonkin mielivaltaisen
alkuhetken jälkeisen hetken kompleksisuutta alkuhetken
kompleksisuuteen. Jos mielivaltaisen hetken kompleksisuutta verrataan
jonkin mielivaltaisen, sitä aikaisemman hetken kompleksisuuteen,
kompleksisuuden nousu ei ole millään tavoin välttämättömyys eikä
oletus. Puhumattakaan, että se sisältyisi jotenkin evoluutioteoriaan.

Näiden lisäysten jälkeen Kaikkosen lausunto oikeastaan kuivuu lähes
tautologiaksi, jonka julkilausuminenkin olisi tarpeetonta, ellei
itsestään selvyyttä tarvitsisi asiaa muuten ymmärtämättömille erikseen
tolkuttaa.

--
Raimo Suonio, Hyvinkää, Finland
http://www.nic.fi/%7Ersuonio/

Elysium

Älä pilkkaa Aku Ankkaa. Siellä oikeasti mietitään toimituksessa
tieteen edistämistä - seuraa vaikka veljenpoikien toimintaa ja
analyysiä!

Aku Ankka on todella kaukana kaikesta hömpästä.

Juhana Petrell

TJT2 wrote:>

> [...]
> PL: Mutta missä tää meidän asunto on?
> A: No tässä kerrostalossa.
> PL: No missäs tää kerrostalo on?
> A: Älä pelleile, kyllä sinä tiedät että tämän kaupunkin nimi on xxxx.
> PL: En mä mitään pelleile. Missä tää kaupunki on?
> A: Suomessa.
> PL: No missäs tää Suomi sit on?
> A: Maapallolla.
> PL: No missä se maapallo on?
> A: Maailmankaikkeudessa.
> PL: Ja missäs se sitten on?
> A: No tuota... en mä tiedä... mutta otatsä sitä jätskiä vai et?
> PL: No enhän mä voi ottaa kun säkään et tiedä missä sitä on.

TJT, käytät mielelläsi aikaa em. tyhjänpäiväiseen
metakeskusteluun, mutta asiakysymyksissä ulosantisi on
nollatasolla.

Jumalaapelkäävä kaveri varmasti olet ja monella tasolla
ahdistunut, mutta miksi pukea ja peittää asiakysymykset
naurettavaan pelleilydialogiin? Eikö jumalasi pane sinua
häpeämään, vaikka varmasti näkee, että olet mitätön typerys?

Mene helvettiin siitä häpeämään.

--
Juhana Petrell
**Science is handicapped unless for even is the truth!**

> Lukutaitosi paetkii. Ei sinansa yllattavaa...

Ei pätki, sinulla sen sijaan näyttää pätkivän sekä luku- että
kirjoitustaito. Eikä laskutaitoa tunnu olevan ollenkaan, jne. Minun
alkaa käydä ihan oikeasti sinua sääliksi.

> Logiikkasikin patkii (oikeammin: on jo patkinyt jo jonkin aikaa)...

Miten niin? Minähän ymmärsin kääntyä kreationistiksi silloin
1990-luvulla, toisin kuin sinä, joka olet edelleenkin evopimeydessä
vaikka olet kuulemma jo vuodesta 1992 lähtien vilkuillut tänne tieteen
valon suuntaan. Ota ne evopolarisaatiolasit pois silmiltä, niin pääsee
se tieteen valo perille.

> Ei minun tarvitse. Todistat *itse* asian jokaisessa viestissasi...

Sinä todistat jokaisessa viestissäsi, että kehitysoppi on sairas
harhaoppi.

> Vau. Ihan internerissa... Kiitos vaan tasmallisesta linkista, tuo
> auttaakin kovasti!

Asioita jo vuodesta 1992 lähtien seuranneena olet varmasti nähnyt satoja
linkkejä, joten turha niitä lienee tässä kerrata...!? No, mahdollisia
uusia lukijoita varten tiedoksi, että sivulla
http://www.answersingenesis.org/home/area/faq/critics.asp
on mielenkiintoisia linkkeja, esim
http://www.answersingenesis.org/news/scientific_american.asp
ja
http://www.answersingenesis.org/docs/522.asp
ja
http://www.answersingenesis.org/docs2002/1030meert.asp

> He, puhuu kuolaava kreopelle!

He? Ketkä he? Vai heliumiako tarkoitat?

> Kotisivusi on keskitasoa surkeampi kreosivu.

Eriäviäkin mielipiteitä on esitetty, jopa evouskonveljiesi toimesta.

> Mitas se sulle kuuluu?

Eikös näiden keskusteluryhmien tarkoitus olekaan mielipiteenvaihto,
kuten useat evouskonveljesi ovat väittäneet!!???

> Mita mielta olet *minun* sigusta?

> What's wrong with Theocracy? (a Finnish Taliban, Oct 1, 2005)

Siinä näyttää olevan sellainen evotoverisi OJ Mäkelän suuresti paheksuma
viittaus nimettömään...

SeppoP

Heh!

> Eriäviäkin mielipiteitä on esitetty, jopa evouskonveljiesi toimesta.

Joo, varmasti...

> Eikös näiden keskusteluryhmien tarkoitus olekaan mielipiteenvaihto,
> kuten useat evouskonveljesi ovat väittäneet!!???

Saavat olla ihan mita mielta tahtovat, ei minun tarvitse heidan
kasityksiinsa ottaa kantaa, tai olla ottamatta kantaa.

> Siinä näyttää olevan sellainen evotoverisi OJ Mäkelän suuresti paheksuma
> viittaus nimettömään...

A Finnish Taliban == TJT, noin selvennykseksi.

--
Seppo P.

Ilkka Karaila

Luontohan ratkaisee jatkuvasti minimax -ongelmaa. Siinä organismi
kehittyy mahdollisimman tehokkaaksi uuden sukupolven tuottajaksi
minimaalisin resurssien käyttökustannuksin.

-- IK