Witam serdezcnie wszystkich kolekcjonerów

topa...@o2.pl

to mine...@man.lodz.pl
Nazywam się Janusz Zajdel i jestem mieszkańcem miejscowości Kamienna
Góra na dolnym ślasku.Świat minerałów zafascynował mine ponad 25 lat
temu.W swojej kolekcjonerskiej karierze zdążylem ukończyć w 1981
roku specjalistyczny kurs dla kolekcjonerow minerałów,który odbył
się w Ladku Zdroju.Dotychczas udało mi się znaleść kilka minerałów
(łączna ich waga to około 2 tony).Jestem tesz uczestnikiem wielu
wystaw i giełd minerałów.Przekraczając progi grupy dyskusyjnej mam
nadzieję,że trafiam w grono żetelnych i odpowiedzialnych osób,nie
takich,którzy licza tylko na ludzką naiwność np.pod względem
rozpoznawania minerałów(w ten sposób pozbyłem się kilku ładnych
okazów oddając je do analizy, nie wócił do mnie żaden nie mówiąc o
tym bym się dowiedział co to był za minerał).Dlatego też na mojej
półce z minerałami znajduje się kilka minerałów,których nie znam
nazwy (są to pojedyncze okazy)i nie mam zamiaru komukolwiek ich
przekazywać do analizy.Mimo,że mam wielu kolegów będących
kolekcjonerami minerałów,chętnie poznam nowych i nawiążem kontakt w
kwestji wymiany doświadczeń,minerałów i wspólnych wypraw.
pozdrowieniami i do zobaczenia na szlakach J.Zajdel.
Ps.Wymienię lub odsprzedam około 300kg chalcedonu ze Szklar
(okazy jubilerskie)oraz wiele innych minerałów.

wengag

to Minerały
"tesz" czy moze "też"?:)cos mi tu nie pasuje, coz to za specjaliustyczny
kurs? prosze pochwalic sie ,,pozdrawiam

topa...@o2.pl

> [...]

specjaliustyczny
> kurs? prosze pochwalic sie ,,pozdrawiam

> Prostuję ten kurs odbył się we wrześniu 1983r.a prowadzony był

Andrzej Kasperowicz

to Minerały
> Nazywam się Janusz Zajdel i jestem mieszkańcem miejscowości Kamienna
> Góra na dolnym ślasku.Świat minerałów zafascynował mine ponad 25 lat

Witamy na liscie!

> temu.W swojej kolekcjonerskiej karierze zdążylem ukończyć w 1981
> roku specjalistyczny kurs dla kolekcjonerow minerałów,który odbył
> się w Ladku Zdroju.Dotychczas udało mi się znaleść kilka minerałów

I co bylo na tym kursie? Przydal sie do czegos? Kto go prowadzil?

> (łączna ich waga to około 2 tony).Jestem tesz uczestnikiem wielu

I nazywasz to "kilka"? ;) No chyba ze kazdy jest kilkusetkilogramowy. ;)

> [...]
> okazów oddając je do analizy, nie wócił do mnie żaden nie mówiąc o
> tym bym się dowiedział co to był za minerał).Dlatego też na mojej

To gdzies Ty je wysylal, jesli mozna wiedziec?

Mozesz sprobowac pokazac nam ich zdjecia, choc w przypadku trudnych do
rozpoznania okazow same zdjecia zazwyczaj niewiele pomoga.

Na liste nie wolno zalaczac zadnych plikow, wiec albo umiesc te zdjecia gdzies
na swoim WWW, albo skorzystaj z serwisu http://imageshack.us/index.php , ktory
wlasnie sluzy do prezentowania zdjec na listach i forach internetowych,
wzglednie przeslij je do mnie, a ja gdzies je na WWW umieszcze i odesle Ci
linki do zdjec, ktore wowczas zaprezentujesz pozostalym osobom na liscie.

> [...]
> kolekcjonerami minerałów,chętnie poznam nowych i nawiążem kontakt w
> kwestji wymiany doświadczeń,minerałów i wspólnych wypraw.

Skoro masz wieloletnie doswiadczenie to chetnie posluchamy relacji z Twoich
wypraw mineralogicznych.

Mozesz tez jesli chcesz przygotowac artykuly do publikacji z Twoich wypraw
mineralogicznych oraz inne dotyczace mineralow i mineralogii, wowcza bedzie on
umieszczony na stronie WWW listy, w przypadku relacji z wypraw w dziale
Wyprawy mineralogiczne:
http://znik.wbc.lublin.pl/Mineraly/Wycieczki/

Kazdy uczestnik listy jest zapraszany do rozwijania jej strony WWW
(http://www.man.lodz.pl/MINERALY/ ), jesli chcecie cos na niej zwiazanego z
mineralogia opublikowac nalezy materialy do publikacji przeslac e-mailem do
mnie na priva.

ak
list-owner

andrzejews...@tlen.pl

to Minerały
Czesc Janusz - zawsze milo powitac kogos, kto czynnie dziala w terenie. Jezeli posiadasz zdjecia okazow, ktorych nie potrafisz zidentyfikowac - wstepnie moze bede w stanie Ci pomoc. Ale musza pokazywac cechy skupien badz krysztalow ,nie jedynie calosc okazu z oddalenia. W kazdym razie zapraszam do prywatnej korespondencji - z gory publicznie zaznaczam, ze nie bede "proponowal" za jakis czas wysylania probek do siebie : ) Pozdrawiam -
Krzysiek
P.S.Posiadasz moze w zbiorach skupienia kruszcow z danwje kopalni barytu w Boguszowie lub zylk barytowych ze stokow Chelmca? ( np. Jablow )

Andrzej Kasperowicz

to Minerały
> oddalenia. W kazdym razie zapraszam do prywatnej korespondencji - z
> gory publicznie zaznaczam, ze nie bede "proponowal" za jakis czas

Proponuje identyfikacje tych mineralow przeprowadzic na liscie, co kilka glow
to nie jedna, a i mlodsi stazem moze sie czegos naucza.

ak

msawar...@o2.pl

to Minerały

> Proponuje identyfikacje tych mineralow przeprowadzic na liscie, co kilka glow
> to nie jedna, a i mlodsi stazem moze sie czegos naucza.
>
> ak

oooo zgadzam się z przedmówcą :)

topa...@o2.pl

to Minerały

minerał został znaleziony w 1987r. w kamieniołomie w Borównie.
opis okazu
1.na podstawie melafiru znajduja się drobne kryształy kalcytu
wielkosci ok.5mm,w srud nich widać pezeswiecajace kryształy kwarcu
dymnego natomiast na krysztalach kalcytu znajdują sie okolo 1mm
igiełki nieznanefo mi minerału.jest on koloru złocistego z lekkim
polyskiem, gadzie niegdzie widoczne sa wtracenia barytu.
Wymiary:
okaz jest w krztałcie trójkata o podstawie 5cm i bokach 7cm

z uwagi na brak dobrego aparatu cyfrowego nie jestem w stanie
przesloac jego zdjecia,jednak gdtby bylo to konieczne to postaram
się o nie.

wengag

to Mineraly
zdecydowanie jestem za!!! pozdrawiam

msawar...@o2.pl

to Minerały
Witam!

No to moze ja zacznę :)
Otóz znalazłem ten okazik w Jerzmanicach Zdrój(tam gdzie mieszkam;))Pokazałem go raz fachowcowi (tak mi się wydaje) na giełdzie minerałów i powiedział że taka skała/minerał nie wystepuje w Polsce i niemozliwe żebym go znalazł :) Tak więc prosze o spojrzenie fachowym okiem na ten okzaik jeszcze raz:) Ja w nim rozpoznaje tylko płatki mikki (przynajmniej mi się tak wydaje;)) Moze wiecie jak się nazywa??? :) Dzięki

http://img153.imageshack.us/my.php?image=dscf32519ed.jpg
http://img470.imageshack.us/my.php?image=dscf32529qx.jpg
http://img470.imageshack.us/my.php?image=dscf32538rc.jpg
http://img153.imageshack.us/my.php?image=dscf32559wd.jpg
http://img153.imageshack.us/my.php?image=dscf32567gx.jpg
http://img153.imageshack.us/my.php?image=dscf32599lu.jpg
http://img451.imageshack.us/my.php?image=dscf32615op.jpg

MaciekS.

andrzejews...@tlen.pl

to Minerały
Na szybko - w calym rejonie G.Kamiennych pojawia sie dosc obficie mineralizacja tleno-wodorotlenkami Fe stad bardzo czesto na powierzchniach krysztalow jak rowniez wrosniete w najbardziej zewnetrzne ich partie spotykane sa iglowate badz promienisto-igielkowe formy krysztalow goethytu lub lepidokrokitu ( nie do rozroznienia bez odpowiednich badan ).Zwyczajowo przyjmuej sie, ze to geothyt ale w podobnych wiekowo skal wylewnych z Rowu Krzeszowic pod Krakowem - identyfikacja RTG stwierdzila, ze to jednak lepidokrokit. Forma opisanych skupien raczej wyklucza popularny rowniez hematyt, ale pewnosci nie ma zadnej. Barwa i polysk niewielkie maja znaczenie - natomiast postaraj sie przyjrzec w du
zym powiekszeniu, czy jest przeswiecajacy,przezroczystawy.

Molibdenit - kazdy czynny lom granitu, poza tym proponuje dowiedziec sie od chlopow w wioskach kolo Myszkowa- Mrzyglodu, gdzie staly wieze wiertnicze a nastepnie poszukac powywalanych wszedzie na oko rdzeni. Takie odnalezione fragmenty trzeba rozwalac po prostu mlotkiem i na plaszczyznach przelamu czesto trafia sie molibdenit.
Co do skaly z okolic Jerzmanic Zdorj - miejscowosc lezy przy glownej dordze z Jeleniej Gory do Legnicy - bede strzelal ze to granitoid Karkonoski lub drobnioziarnisty p[egmaty, typowa barwa miesistych skaleni potasowych. Podrawiam -
Krzysiek

geom...@tlen.pl

to Minerały

Użytkownik <msawar...@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci
Podobniez, jak geomount uwazam, ze jest to pegmatyt (rzeczona mika, tudziez
ortoklaz)