ciężarówka chora - ktoś zapłaci za pierwszy dzień zwolnienia?

grz...@poczta.onet.pl

Wiem, ze my ciężarówki w trakcie zwolnienia lekarskiego dostajemy 100%
wynagrodzenia - nie wiem tylko czy chodzi o 100% podstawy, czy 100% tego co
dostawałam do tej pory (premie, bonusy itp)...
A drugie pytanie jak w temacie ...

pozdrwiam wszystkich Doris (~15/07/03)

pola

hej, wynagrodzenie jakie ciężarówka dostaje na zwolnieniu wlicza się na
podstawie średniej za ostatnie 6 m-cy pracy
Pozdrawiam
Pola

Magge

Użytkownik pola napisał:

jesli bedziesz chorowac 7 dni i wiecej to nie masz sie o co
martwic:) a jesli mniej to za pierwszy dzien ci nie zaplaca
(chyba ze to bedzie chorobowe platne z ZUSu).
Co do obliczania podstawy to wsszystko zalezy od charakteru
premi, czy jest to stala czy uznaniowa itp i co to za bonusy)

tweet...@interia.pl

Użytkownik "Magge" <mag...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik pola napisał:

> jesli bedziesz chorowac 7 dni i wiecej to nie masz sie o co
> martwic:) a jesli mniej to za pierwszy dzien ci nie zaplaca
> (chyba ze to bedzie chorobowe platne z ZUSu).

nieprawda, ciąza i wypadek w pracy jest zaliczany do 100% i w tym wypadku
nie podlega tej regule czyli płatne wszystko.
"Rozdział III
Świadczenia przysługujące w okresie czasowej niezdolności do pracy
Spis treści
Art. 92. § 1. Za czas niezdolności pracownika do pracy wskutek:
1) choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną - trwającej łącznie
do 35 dni ("33 dni" od 1 stycznia 2003 r.) w ciągu roku kalendarzowego -
pracownik zachowuje prawo do 80 proc. wynagrodzenia, chyba że obowiązujące u
danego pracodawcy przepisy prawa pracy przewidują wyższe wynagrodzenie z
tego tytułu,
2) wypadku przy pracy, wypadku w drodze do pracy lub z pracy albo choroby
zawodowej lub choroby przypadającej w czasie ciąży - w okresie wskazanym w
pkt 1 - pracownik zachowuje prawo do 100 proc. wynagrodzenia. (UWAGA, od 1
stycznia 2003 r. skreśla się wyrazy "wypadku przy pracy," oraz wyrazy
"choroby zawodowej lub")
UWAGA! § 11 wejdzie w życie 1 stycznia 2003 r.
§ 11. W pierwszym dniu każdego okresu niezdolności do pracy wskutek choroby
lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną, trwającej nie dłużej niż 6
dni, pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia, o którym mowa w § 1 pkt
1.
§ 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, oblicza się według zasad
obowiązujących przy ustalaniu podstawy wymiaru zasiłku chorobowego i wypłaca
za każdy dzień niezdolności do pracy, nie wyłączając dni wolnych od pracy.
§ 3. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1:
1) nie ulega obniżeniu w przypadku ograniczenia podstawy wymiaru zasiłku
chorobowego,
2) nie przysługuje w przypadkach, w których pracownik nie ma prawa do
zasiłku chorobowego.
§ 4. Za czas niezdolności do pracy, o której mowa w § 1, trwającej łącznie
dłużej niż 35 dni ("33 dni" od 1 stycznia 2003 r.) w ciągu roku
kalendarzowego, pracownikowi przysługuje zasiłek chorobowy na zasadach
określonych w odrębnych przepisach.
http://www.rp.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy.html#d3r3

> Co do obliczania podstawy to wsszystko zalezy od charakteru
> premi, czy jest to stala czy uznaniowa itp i co to za bonusy)

Podstawa jest z 6 m-cy z tym, że jesli dostałas np. w styczniu 2003 premię
za cały 2002 rok to do podstawy jest wzięte 1/12 za kazdy m-c tej premii
czyli wynagrodzenia dodatkowe np. premie za jakis okres dzielone są tak aby
wyliczyc za 1 m-c ten składnik wynagrodzenia i wchodzi on do podstawy w tej
ułamkowej cześci.

Magdalena+Karolka (27-10-97) + Krzyś (05-01-03)
http://www.master.pl/~mwota/