Ethernetowy serwer portów szeregowych RS-232

re

Hej

Potrzebowałbym 2 serwery 4-ech portów szeregowych RS-232 (ewentualnie także
485) do podłączenia odległych urządzeń przez sieć Ethernet. Chodzi mi o
gotowe rozwiązanie na kilka dni.

Pszemol

"re" <r...@re.invalid> wrote in message news:n9dq45$qud$1...@mx1.internetia.pl...
> Potrzebowałbym 2 serwery 4-ech portów szeregowych RS-232 (ewentualnie
> także 485) do podłączenia odległych urządzeń przez sieć Ethernet. Chodzi
> mi o gotowe rozwiązanie na kilka dni.

Belkin robi serwer USB, do którego możesz podłączyć FTDI.

Krzysztof Wilk

W dniu 2016-02-09 o 21:42, re pisze:
Przyjrzyj się temu:
http://www.aten.pl/produkty/rozwiazania-dla-biznesu/sn0108-detail

cezar

Szukaj pod "terminal server". Firmy hostingowe teraz tego dużo
wyprzedają bo serwery mają teraz w większości wbudowane moduły do
zarządzania.
Ewentualnie jak coś na szybko to stary PC + ser2net ... a nawet RPi +
kable USB<->RS232/RS485

c.

JDX

On 2016-02-10 10:36, Krzysztof Wilk wrote:
[...]
Kolega potrzebuje raczej dwóch sztuk czegoś takiego:
http://www.moxa.com/product/NPort_5410.htm. AFAIR to u nas Elmark tym
handluje. W każdym razie ja zrozumiałem, że on to chce wypożyczyć na
kilka dni.

Sebastian Biały

Jesli to ma być po kosztach to zastanów się nad dwoma kompami, kilkoma
przelotkami USB->COM i oprogramowaniem nazywającym się socat.

Waldemar

Używamy urządzeń firmy Perle
https://www.perle.com/products/serial-to-ethernet.shtml

Zarówno 4 jak i 8 portów. Przyjemne w użyciu i łatwe do programowania. W
każdym razie polecam.

Waldek

re

Użytkownik "Pszemol"

> [...]
> mi o gotowe rozwiązanie na kilka dni.

Belkin robi serwer USB, do którego możesz podłączyć FTDI.
---
Dzięki, ale chyba nie chcę używać USB

re

Użytkownik "cezar"

> [...]

Szukaj pod "terminal server". Firmy hostingowe teraz tego dużo
wyprzedają bo serwery mają teraz w większości wbudowane moduły do
A to nie trafiłem

Ewentualnie jak coś na szybko to stary PC + ser2net ...
---
Na tym stanęło przy czym nie było nawet potrzebne dodatkowe oprogramowanie
bo przygotowywane można było rozdzielić na dwa kompy. Brakujące porty dodane
przez karty za 50zł i jest ok.

a nawet RPi +
kable USB<->RS232/RS485
---
No tak aczkolwiek myślałem bardziej o Arduino bo nie mam tylu konwerterów

re

Użytkownik "JDX"

[...]
> [...]
http://www.moxa.com/product/NPort_5410.htm. AFAIR to u nas Elmark tym
handluje. W każdym razie ja zrozumiałem, że on to chce wypożyczyć na
Tak, to by było najlepsze, ale organizujący sprzęt nie zdecydował się.

re

Użytkownik "Sebastian Biały"
---
Stanęło na kompach z kartami RS

Bool

http://shop.kristech.pl/p/32/325/kt-eth-rs232-1-ethernet-port-szeregowy-konwertery.html

astro

re wrote:
> Potrzebowałbym 2 serwery 4-ech portów szeregowych RS-232 (ewentualnie
także
> 485) do podłączenia odległych urządzeń przez sieć Ethernet.

Oprocz Raspberry Pi/Orange Pi itp./komputera z Linuksem oraz programem
ser2net
http://astroland.funxiun.com/remote-control-your-goto-telescope-mount-using-a-raspberry-pi-and-skysafari/
www.cyfroweastro.com/index.php?option=com_content&view=article&id=170&catid=48&Itemid=169
badz socat
www.lowlevel.cz/log/cats/english/Socat%20and%20serial%20port%20over%20TCP-IP.html
mozna pewnie uzyc Arduino z modulem Ethernet, ktore przekierowywaloby
komunikacje TCP <=> UART. Do tego konwerter MAX3232.
www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/2038548039.html

Jak dobrze rozumiem, ser2net po prostu kabluje zasłyszane rzeczy
pomiędzy TCP <=> serial, bez wykwintnego protokołu.

"If you connect to port 3333 on SerialMachine, whatever you send or
receive to/from that port will actually be to/from the serial port on
SerialMachine."
http://techtinkering.com/2013/04/02/connecting-to-a-remote-serial-port-over-tcpip/
Wystarczyłoby więc po prostu kopiować dane pomiędzy nimi.

Sam pewnie kupie ESP8266 (NodeMcu) do sterowania teleskopem (korzysta z
RS-232) po WiFi.

Socat jest genialnym programem, bo mozna port szeregowy na zdalnej
maszynie obslugiwac tak, jakby byl lokalnie w naszym komputerze.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info