archlinux.pl co się dzieje?

G.D.

Czy wie ktoś co stało się ze stronką archlinux.pl? Już od tygodnia
jej nie znajduje i nie m0ogę znaleźć żadnej informacji.

Piotr Rogoza

Dnia Sat, 25 Jul 2015 22:38:19 +0200, G.D. napisał(a):

> Czy wie ktoś co stało się ze stronką archlinux.pl? Już od tygodnia jej
> nie znajduje i nie m0ogę znaleźć żadnej informacji.

$ whois archlinux.pl

DOMAIN NAME: archlinux.pl 's billing period had finished

created: 2007.07.16 02:46:53
last modified: 2014.07.05 13:04:17
expiration date: 2015.07.31 02:46:53

Niby zostało kilka dni ale host/dig nie zwraca żadnego adresu. A teraz
lipiec i urlopy.

--
piecia aka dracorp

G.D.

Dnia Sat, 25 Jul 2015 21:14:19 +0000, Piotr Rogoza napisał(a):

> [...]
> 2014.07.05 13:04:17 expiration date: 2015.07.31 02:46:53
>
> Niby zostało kilka dni ale host/dig nie zwraca żadnego adresu. A teraz

Dzięki. Marnie to wygląda.

PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl

G.D. pisze:
www.dns.pl
Wynik poszukiwań
Nazwa domeny archlinux.pl po zakończeniu okresu rozliczeniowego

Dziki Facet

W dniu .07.2015 o 22:38 G.D. <grzego...@poczta.onet.pl> pisze:

> Czy wie ktoś co stało się ze stronką archlinux.pl? Już od tygodnia
> jej nie znajduje i nie m0ogę znaleźć żadnej informacji.

Ten ArchLinux to wart jest zainteresowania? Czy to już raczej dystrybucja
z tych dogorywających? Pytam z ciekawości :)

Piecia aka dracorp

W dniu czwartek, 30 lipca 2015 07:40:49 UTC+2 użytkownik Dziki Facet napisał:
> Ten ArchLinux to wart jest zainteresowania? Czy to już raczej dystrybucja
> z tych dogorywających? Pytam z ciekawości :)
Żarcik? No pewnie że warto się zainteresować. <flame>Najlepsza z najlepszych.</flame> :)

--
Piotr

Dziki Facet

W dniu .07.2015 o 08:52 Piecia aka dracorp <piotr....@wp.eu> pisze:

> Żarcik? No pewnie że warto się zainteresować. <flame>Najlepsza z
> najlepszych.</flame> :)

A w czym to distro jest takie najlepsze z najlepszych, że jedynie o nim
słyszałem że istnieje, ale wszędzie gdzie nie spojrzę, to Debian, Ubuntu i
ew Centos lub RedHat|SLES?

Sorry, że zadaję lamerskie pytanie, ale ja z sąsiedniego obozu (FreeBSD),
gdzie nie ma takich rozterek...

Marcin

W dniu 30.07.2015 o 09:23, Dziki Facet pisze:

> Sorry, że zadaję lamerskie pytanie, ale ja z sąsiedniego obozu (FreeBSD), gdzie nie ma takich
> rozterek...

Ależ są: FreeBSD, NetBSD, OpenBSD...
Nigdy nie mogłem się zdecydować który, więc zostałem przy Linuksie.

Dziki Facet

W dniu .07.2015 o 10:26 Marcin <mar...@dolsat.pl> pisze:

> Ależ są: FreeBSD, NetBSD, OpenBSD...
> Nigdy nie mogłem się zdecydować który, więc zostałem przy Linuksie.
To akurat są różne systemy, a nie dystrybucje ;) I jeśli już, to jest ich
raptem 3 (słownie: TRZY), a nie milion pińset stoo dziewińset, różniących
się często jedną ikonką albo inną pierdziawką :)
Acz ja poważnie zapytuję - w czym ten ArchLinux lepsiejszy niż inne? Jaka
jest jego cecha, która go wyróżnia z tłumu?

Pit

Pierwotnie założenia to był minimalizm, "lekkość" i prostota (żadne tam
graficzne instalatory/konfiguratory i pierdyliard pakietów zależnych od
KDE :D) a kolejna cecha to tzw. dystrybucja ciągła (nie ma wersji całej
dystrybucji, są tylko wersje poszczególnych pakietów, nie ma czegoś takiego
jak na przykład "przejście z Debiana 7 na Debiana 8", teoretycznie
instalujesz raz a potem tylko aktualizujesz poszczególne pakiety). Ile z
tych założeń przetrwało do dzisiaj to nie wiem, bo dawno Arch Linuxa nie
używałem.

Tomasz Torcz

Dzieki, Dziki, za post o tresci:

> To akurat są różne systemy, a nie dystrybucje ;) I jeśli już, to jest ich
> raptem 3 (słownie: TRZY), a nie milion pińset stoo dziewińset, różniących
> się często jedną ikonką albo inną pierdziawką :)

DragonflyBSD? Taki off-by-one? To chyba jeden z główniejszych, a są też
jakieś remiksy https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BSD_operating_systems

> Acz ja poważnie zapytuję - w czym ten ArchLinux lepsiejszy niż inne? Jaka
> jest jego cecha, która go wyróżnia z tłumu?

Arch jest bardzo aktualny. Deweloperzy wprowadzają do dystrybucji nowe
rozwiązania jako jedni z pierwszych.

--
Tomasz Torcz ,,If you try to upissue this patchset I shall be seeking
xmpp: zdzi...@chrome.pl an IP-routable hand grenade.'' -- Andrew Morton (LKML)

Pit

Dnia 30.07.2015 Tomasz Torcz <zdzichu@irc.-spamu.nie.chce-.pl> napisał/a:

> DragonflyBSD? Taki off-by-one? To chyba jeden z główniejszych, a są też
> jakieś remiksy https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BSD_operating_systems

Jasne, nikt nikomu nie zabroni robić swoich dystrybucji na bazie na
przykład FreeBSD i wystawiać ich w necie, ale generalnie na przykład w
przypadku FreeBSD to główna jest FreeBSD a reszta to tak na prawdę różne
konfiguracje czy inne wersje poszczególnych pakietów (to jak różnica między
Ubuntu i Kubuntu a nie jak różnica między CentOs-em i Debianem).

> Arch jest bardzo aktualny. Deweloperzy wprowadzają do dystrybucji nowe
> rozwiązania jako jedni z pierwszych.

Ja właśnie ze względu na ten "pęd za nowością" zrezygnowałem jakiś czas
temu z Arch Linuxa na rzecz Debiana i CentOs-a. Nie chodzi o to by mieć
wszystkie programy z najwyższymi numerkami wersji, tylko by mieć stabilnie
działający system z wersjami softu "sprawdzonymi w warunkach bojowych" (a
to nie jest tylko kwestia wersji samej aplikacji, ale wersji zależnych
bibliotek czy nawet czasem wersji GCC przy użyciu której pakiet został
zbudowany). Oczywiście bezbłędny soft nie istnieje, ale jeśli jakiaś "major
version" oprogramowania nie ma nawet 2-3 miesięcy a już trafia jako
podstawowa wersja do dystrybucji, to jest to moim zdaniem lekkie
nieporozumienie (rozumiem "minor version" jako poprawki błędów). Może teraz
jest inaczej, ale już mi z Arch Linux nie po drodze ;)

Dziki Facet

W dniu .07.2015 o 12:56 Tomasz Torcz <zdzichu@irc.-spamu.nie.chce-.pl>
pisze:

> DragonflyBSD? Taki off-by-one? To chyba jeden z główniejszych, a są
> też
> jakieś remiksy
> https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BSD_operating_systems

Niech będzie, że na upartego jest ich kilka/naście...

> Arch jest bardzo aktualny. Deweloperzy wprowadzają do dystrybucji nowe
> rozwiązania jako jedni z pierwszych.

Czyli na serwery itp raczej średnio się nadaje... Raczej jako distro do
laptopa etc? Dobrze rozumiem?

--
..

Piotr Rogoza

Dnia Thu, 30 Jul 2015 13:03:25 +0000, Pit napisał(a):

> [...]
> moim zdaniem lekkie nieporozumienie (rozumiem "minor version" jako
> poprawki błędów). Może teraz jest inaczej, ale już mi z Arch Linux nie

Z tym pędem to bez przesady. Są nowe pakiety ale nie najnowsze. Najnowsze
pakiety są w repozytoriach testing*:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Official_repositories#testing

Piotr Rogoza

Dnia Thu, 30 Jul 2015 09:23:40 +0200, Dziki Facet napisał(a):

> Sorry, że zadaję lamerskie pytanie, ale ja z sąsiedniego obozu
> (FreeBSD), gdzie nie ma takich rozterek...
Najwięcej dowiesz się z wiki:
https://wiki.archlinux.org/index.php/Arch_Linux

Piotr Rogoza

Dnia Thu, 30 Jul 2015 10:32:41 +0000, Pit napisał(a):

> Pierwotnie założenia to był minimalizm, "lekkość" i prostota (żadne tam
> graficzne instalatory/konfiguratory i pierdyliard pakietów zależnych od
> KDE :D)
Dla chcących jest Manjaro.

> [...]
> teoretycznie instalujesz raz a potem tylko aktualizujesz poszczególne
> pakiety). Ile z tych założeń przetrwało do dzisiaj to nie wiem, bo dawno
Dalej to samo.

Pit

Jak pisałem, nie wiem jak jest teraz, piszę o tym dlaczego zrezygnowałem z
Arch Linuxa lata temu (jakieś 9-10 lat wstecz).

Dziki Facet

W dniu .07.2015 o 22:38 G.D. <grzego...@poczta.onet.pl> pisze:

> Czy wie ktoś co stało się ze stronką archlinux.pl? Już od tygodnia
> jej nie znajduje i nie m0ogę znaleźć żadnej informacji.

I po archlinux.pl ;) Domena została przechwycona przez Dropped, więc
przynajmniej najbliższy rok pokisi się w czyimś portfolio. No chyba, że
znajdzie się jakiś filantrop co wykupi tę domenę od domeniarza...

Daniel Horecki

On 2015-07-30, Dziki Facet <spam@fck.u> wrote:

> To akurat są różne systemy, a nie dystrybucje ;) I jeśli już, to jest ich
> raptem 3 (słownie: TRZY), a nie milion pińset stoo dziewińset, różniących
> się często jedną ikonką albo inną pierdziawką :)

MidnightBSD, DragonFlyBSD, PCBSD, Darwin. A to tylko klony FreeBSD. Open i Free
maja swoje wlasne forki...

> Acz ja poważnie zapytuję - w czym ten ArchLinux lepsiejszy niż inne? Jaka
> jest jego cecha, która go wyróżnia z tłumu?

Minimalizm, regula KISS i rolling release.

morr

--
Daniel Horecki
http://morr.pl http://linux.pl http://netbsd.pl http://netbsd.org

astro

Dziki Facet wrote in
> A w czym to distro jest takie najlepsze z najlepszych,

Z nostalgii jak i ciekawosci zachwalanej dystrybucji Linuxa, odkurzylem
swoj pierwszy komputer. Plyta ECS K7VMA, Athlon 1GHz, 1.5GiB RAM
(oczywiscie na starcie mial mniej). Zainstalowalem na nim Arch + srodowisko
OpenBox (no dobra, z lenistwa i lamerstwa skorzystalem z ArchBang
http://sourceforge.net/projects/archbang ktory to znacznie ulatwia i
przyspiesza instalacje samego Archa).
http://i.imgur.com/wkh3ZMJ.jpg

Jak ten system zap*** na tak slabej konfiguracji! Chyba nawet bardzo
cenione przeze mnie pod wzgledem responsywnosci Lubuntu jest wolniejsze.

Rowniez czas instalacji oprogramowania przy uzyciu Pacmana jest wyraznie
krotszy, niz z poziomu DNF (Fedora 22 LXDE) czy tez APT-GET (Lubuntu).

Pakiety sa bardzo swieze.
uname -a
Linux arch 4.1.3-1-ARCH #1 SMP PREEMPT Wed Jul 22 20:52:17 CEST 2015 i686
GNU/Linux

Najnowsza FileZilla dostepna byla w repozytorium juz kilka dni po ukazaniu
sie na stronie producenta.

> Sorry, że zadaję lamerskie pytanie, ale ja z sąsiedniego obozu (FreeBSD)

Swoja droga,
UnixSSH.com - Free shell accounts on FreeBSD/OpenBSD/NetBSD/Solaris
http://unixssh.com
Polski Shell na OpenBSD:
http://obsd.eu.org
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Pit

Dnia 01.08.2015 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:
> [...]
> Jak ten system zap*** na tak slabej konfiguracji! Chyba nawet bardzo
> cenione przeze mnie pod wzgledem responsywnosci Lubuntu jest wolniejsze.

U mnie na Commodore C64 nie poszedł :D A tak na poważnie - Archlinux nie
jest tu jakimś wyjątkiem, Debian czy CentOS też bez problemu na czyms takim
pójdą, też mają wersje "minimal" w której instaluje się kernel + podstawowe
rzeczy i resztę dociągasz jak tam sobie chcesz. No i jak na OpenBox-a to
nie jest to jakaś słaba konfiguracja, OpenBox to tylko manager okien a nie
całe środowisko jak KDE i w dodatku nie "dźwiga" za sobą dużych bibliotek
toolkitów pokroju KDElib czy GTK, a samo wyświetlanie ramek wokół okien i
paska zadań to detal (fvwm2 na Pentium 100MHz też zap*** a funkcjonalność
taka sama jak OpenBox-a, a może nawet i większa, bo grafikę wektorową na
elementach aktywnych typu przyciski itp. wspierał, a OpenBox chyba tylko
bitmapy).

> Swoja droga,
> UnixSSH.com - Free shell accounts on FreeBSD/OpenBSD/NetBSD/Solaris
> http://unixssh.com
> Polski Shell na OpenBSD:
> http://obsd.eu.org

Nie można zapomnieć chyba o najstarszym tego typu serwisie (działa od
końcówki lat 80-tych ubiegłego wieku do dzisiaj):

http://sdf.lonestar.org/ - obecnie NetBSD

baItis

W dniu 01.08.2015 o 02:41, astro pisze:
> Swoja droga,
> UnixSSH.com - Free shell accounts on FreeBSD/OpenBSD/NetBSD/Solaris
> http://unixssh.com
> Polski Shell na OpenBSD:
> http://obsd.eu.org
Coś im teraz nie działa:
# ping obsd.eu.org
PING obsd.eu.org (91.194.18.13) 56(84) bytes of data.
From skylan.com.pl (91.194.18.1) icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From skylan.com.pl (91.194.18.1) icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From skylan.com.pl (91.194.18.1) icmp_seq=3 Destination Host Unreachable
From skylan.com.pl (91.194.18.1) icmp_seq=4 Destination Host Unreachable
^C
--- obsd.eu.org ping statistics ---
4 packets transmitted, 0 received, +4 errors, 100% packet loss, time 3004ms

Jeśli już odeszliśmy od tematu, to też dorzucę swoją cegiełkę i
zaspamuję ;) polecając polski shell + hosting Python, Ruby, Node.js,
Java, Perl, C, C++, D, GIT, SVN, HG i wiele innych na FreeBSD

https://www.mydevil.net/

kod polecającego: TEH88IH3BJ
Korzystający z polecenia otrzymuje 20% zniżki, ja też tyle dostaję.

Pit

Dnia 01.08.2015 baItis <bal...@haiu.uii> napisał/a:
> [...]
>
> https://www.mydevil.net/
>
> kod polecającego: TEH88IH3BJ
> Korzystający z polecenia otrzymuje 20% zniżki, ja też tyle dostaję.

Myśmy polecali darmowe czy społecznościowe serwisy (a przynajmniej darmowe
w podstawowym zakresie, bo za 'dotation' zawsze coś tam ekstra jest) :D
Komercyjnych to jest od groma :D